Avto

Prava za umazane igrice

Fiat panda je simpatična mala italijanka, ki obožuje mestne sprehode in krajše izlete, s štirikolesnim pogonom in terensko opremo cross pa na plano privre njena divja narava, ko zavor skoraj ne pozna

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.08.2016 00:30
Dopolnjeno: 21.08.2016 00:54
Čas branja: 4 min
Prava za umazane igrice
Pandine mere - dolžina 3,71, širina 1,66 metra -, majhen obračalni krog (9,7 metra) ter kratko medosje so v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in nekaterimi dodatnimi terenskimi elementi v različici cross kot nalašč za pravi razvrat nekje daleč stran od mestnega vrveža in asfaltnih poti.

Pande so ljubki črno-beli medvedki, ki še najbolj spominjajo na plišaste igračke, vendar po rasti niti niso tako majhni, njihova okretnost in plezalne sposobnosti pa prej izzovejo smeh kot občudovanje.

Fiat-panda-cross-732.1471729322.JPG.o.960px.jpg
Fiata to seveda ni ustavilo, da ne bi leta 1980 majhni in okretni »macchini« nadel ime panda ter jo za povrh v različici 4 x 4 opremil še z zmogljivim štirikolesnim pogonom. Legenda o simpatični in radoživi mali italijanki je bila rojena.
Fiat-panda-cross-058.1471727392.JPG.o.960px.jpg
Panda danes ni več »čudovita škatla«, kot so ji pravili Nemci, ampak moderno zaobljena poceni mestna frajla, ki se odlično počuti na še tako skromnem prostoru.
Fiat-panda-cross-083.1471727768.JPG.o.960px.jpg
Prav njene mere - zdajšnja v dolžino meri 3,71, v širino pa 1,66 metra -, majhen obračalni krog (9,7 metra) ter kratka medosna razdalja (230 centimetrov) pa so v kombinaciji s štirikolesnim pogonom in nekaterimi dodatnimi terenskimi elementi v različici cross kot nalašč za pravi razvrat nekje daleč stran od mestnega vrveža in asfaltnih poti.
Fiat-panda-cross-725.1471727527.JPG.o.960px.jpg
Za pristop ji lahko služi sodoben 1,3-litrski turbodizelski motor s 70 kilovati. Stroj ima skorajda v vseh okoliščinah dovolj moči (navor 170 newtonmetrov že pri 1.250 vrtljajih, največji, 200 newtonmetrov, pri dva tisoč vrtljajih), na terenu pa prav pridejo kratke prestave.
Fiat-panda-cross-369.1471553008.JPG.o.960px.jpg
V prometu ga glede na velikost odlikujejo solidni pospeški in končna hitrost 160 kilometrov na uro v najvišji, peti prestavi, s porabo okoli šest litrov pa 1.230 kilogramov težka panda sodi med bolj varčna vozila na trgu.
Fiat-panda-cross-014.1471553351.JPG.o.960px.jpg
Fiatova malčica zna z živo barvo, sivimi zaščitami karoserije, strešnimi nosilci in modnimi LED-žarometi očarati že na prvi pogled, pri odkrivanju podrobnosti v različici cross pa se simpatija le še povečuje.
Fiat-panda-cross-394.1471729431.JPG.o.960px.jpg
Navdušijo robustni in terenu naklonjeni odbijači, sive zaščite spodnjega dela avtomobila, večja platišča s celoletnimi pnevmatikami, spremenjeno vzmetenje, spredaj pa še dvignjeni in poudarjeni meglenki ter zelo opazna rdeča obroča, s pomočjo katerih panda cross laže priskoči na pomoč ali pa se izkoplje iz težav.
Fiat-panda-cross-610.1471727863.JPG.o.960px.jpg
Znotraj je najbolj gibčna med pandami takšna, kot so druge, denimo tista s pogonom na utekočinjeni plin ali pa običajna 4 x 4, s katero smo v družbi Elektra Gorenjske osvajali Krvavec.
Fiat-panda-cross-673.1471728023.JPG.o.960px.jpg
V kabini je vse prej kot cenena, oblikovanje v notranjosti pa so dobesedno podredili kvadrat(k)om. Še okrogel in v vseh pogledih kakovosten volan te zavede, saj je notranji del tudi kvadraten, v opremi pa ima tudi ogrevanje sedežev in prednje šipe.
Fiat-panda-cross-643.1471728072.JPG.o.960px.jpg
Med redkimi pravokotnimi in okroglimi linijami v dvobarvni kombinaciji pozornost v notranjosti pritegne majhen in ambientalno osvetljen gumb med sedežema, s katerim ukazujemo štirikolesnemu pogonu. Z njim je mala italijanka pripravljena na resen spopad s klanci, peskom, kamenjem, vodo in blatom.
Fiat-panda-cross-647.1471728514.JPG.o.960px.jpg
Panda cross namreč že na pogled obeta, da suvereno premaguje do 70-odstotne vzpone, se zna varno spustiti navzdol, poišče oprijem, ko kakšno kolo obvisi v zraku, prestraši potnike z bočnimi nagibi ali pa »do ramen« zabrede v vodno ali blatno oviro - elementi vsesavanja zraka so namreč 70 centimetrov od podlage.
Fiat-panda-cross-189.1471728203.JPG.o.960px.jpg
Njene plezalne sposobnosti smo zato preverjali tudi na terenu, v katerega so svoj čas grizli tanki. Z najhujšimi ovirami v obliki večjih skal smo ji zaradi 16-centimetrske oddaljenosti od tal prizanesli, povsem drugače je bilo s strmimi klanci in klančinami, blatnimi brazdami in kamnitimi stezicami.
Fiat-panda-cross-339.1471553159.JPG.o.960px.jpg
Seveda smo se zapeljali tudi v gozd ter po mulatjeri dosegli razglednik. Poleg skromnih mer, s katerimi očara predvsem gozdarje in lovce, ter kratkih previsov (vstopni kot 24 stopinj, izstopni 33 stopinj), zaradi katerih suvereno ugrizne v teren, se je izkazal štirikolesni pogon.
Fiat-panda-cross-728.1471728767.JPG.o.960px.jpg

Gre za novo zasnovo pogona, ki mu po »jeepovsko« pravijo Torque on demand, voznik pa lahko s stikalom med sedežema izbira med tremi načini vožnje - auto, off-road in HDC.

Fiat-panda-cross-678.1471553835.JPG.o.960px.jpg
V položaju auto je 98 odstotkov navora usmerjenega na sprednji kolesi, v primeru zdrsavanja in na spolzki podlagi pa se del navora v desetinki sekunde prenese na zadnji kolesni par, če je treba, pa gre nanje kar ves navor. Sistem deluje samodejno, kot sredinski diferencial je namreč nameščena večploščna lamelna sklopka z elektrohidravlično podporo, pri speljevanju v klanec pa pride prav še elektronska pomoč.
Fiat-panda-cross-167.1471730435.JPG.o.960px.jpg
V položaju off-road je štirikolesni pogon stalen do hitrosti 50 kilometrov na uro, vključena pa je tudi elektronska zapora diferencial (ELD). Sistem omogoča boljši prenos moči na kolesa pri vožnji po spolzkih podlagah, elektronika po potrebi tudi zavre katero od koles, ki se zavrtijo v prazno. Panda cross se tako zlepa ne ustavi, premik stikala v položaj HDC (Hill Descent Control) pa ji omogoča počasno in varno spuščanje po grobi ali spolzki strmi podlagi.
Fiat-panda-cross-571.1471730316.JPG.o.960px.jpg
Panda cross je tako med preizkusom v svojem naravnem okolju povsem obnorela tiste, ki jim je namenjena. Z odprtimi usti jo je pospremil tudi pastir z njeno babico - pando 4 x 4 letnik 1988.
Fiat-panda-cross-723.1471553566.JPG.o.960px.jpg
Ko je videl, da naša z lahkoto pride tja, kamor on s svojo, hkrati pa se spušča lahkotno in varno kot na asfaltnem klančku, je le še resno dejal: »Moja naslednja!« Zanjo bo s popustom 1.500 evrov odštel 17.390 evrov, za njeno običajno različico rock pa manj kot 14 tisočakov.
Fiat-panda-cross-508.1471727197.JPG.o.960px.jpg
Foto: Matej Kačič

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni
Avto
AvtoUroš Božin Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni 10

Fiatovi modeli, ki bodo preživeli čistko, lahko pričakujejo delno in polno elektrifikacijo, razkriva petletni poslovni načrt.

FINANCE
Avto
Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov 2

Mercedes je svojo ponudbo prvič obogatil s poltovornjakom, njihov razred X za najmanj 36.100 evrov pa naj bi letno prepričal vsaj 40 zahtevnih Slovencev.

FINANCE
Avto
To so novi berlingo, combo in partner
Avto
AvtoMiloš Milač To so novi berlingo, combo in partner

Namesto dvojčkov prihajajo trojčki, nov član je opel combo (prejšnji je bil preoblečeni fiat). Niso več dostavniki, ampak vozila za prosti čas.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)