Avto

Uspeh korejke še zdaleč ni povezan le z oblinami

Kijina evropska uspešnica sportage, oblikovalski otrok Petra Schreyerja, je v vseh pogledih prepričljiv avto - ne le lep in postaven

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.08.2016 23:30
Dopolnjeno: 18.08.2016 01:18
Čas branja: 4 min
Uspeh korejke še zdaleč ni povezan le z oblinami
Novi sportage se je očitno dobro prijel, vsaj tako kažejo evropske prodajne številke. Nekaj večji, pa enako širok in visok kot prej, predvsem pa s karoserijsko obleko, ki je nastala pod dirigentsko palico zdaj že kar slovitega nemškega oblikovalca Petra Schreyerja.

Novi sportage je opazen korak naprej v številnih pogledih, a odločilna je po vsej verjetnosti karoserijska obleka, rezultat evropske (nemške) oblikovalske ideje.

Vprašanje za zelo velik denar: kaj pri avtomobilih najbolj ugaja, je najpomembnejše? Tehnična naprednost, oblika, zanesljivost, varnost? Kombinacija naštetega, jasno. Sportage, kompaktni športni terenec, ima marsikaj. Ampak najprej se opazi karoserijska podoba. Ta nosi podpis Petra Schreyerja. Nemec tam doli riše korejske avtomobile. In gre mu dobro, zelo dobro. Schreyer je prerodil zunanjo podobo južnokorejskih avtomobilov - ne le tistih, ki vozijo iz Kie, temveč tudi hyundaiev, kajti Hyundai Motor Company je lastnica Kie in rojeni Bavarec je že nekaj časa prvi človek oblikovanja ene in druge avtomobilske hiše. Je tudi prvi Nekorejec, ki je postal eden izmed predsednikov. Priznanje, ki dokazuje, da je visoko cenjen. Če bi bilo drugače, bi bilo narobe.

Zrisal ga je oče audija TT

Novi sportage je nedvomno narejen po evropskem okusu, čeprav je ta precej težko določljiv. Naj nam bodo kie in hyundaii navzven všeč ali ne, nesporno dejstvo je, da so južnokorejski avtomobili zadnjih let drugačni ali kar daleč od nekdanje dolgočasnosti, povprečnosti, skoraj ubijajoče uniformnosti. Tudi zato se Schreyerju, ki je v evropskem avtomobilskooblikovalskem svetu še najbolj znan kot oče audija TT, nam pa malenkost bolj pri srcu tudi zaradi tega, ker je očitno precej vplival na »našega« Roberta Lešnika, pomembnega moža oblikovanja pri Mercedes-Benzu, skoraj spoštljivo klanjajo. Da je vedno oblečen v črno in nosi očala, ki jih riše sloviti Philippe Starck, sta zgolj rumeni zanimivosti.

P5250111.1471456100.jpg
Sportage zmore ponuditi 503 litre (s setom) ali 491 litrov, ko je tam rezerva. Prtljažnik tako rekoč nima nakladalnega roba, stene so ravne, ima dvojno dno, zadnja sedežna klop je prevračljiva in zložljiva v razmerju 60 proti 40 - tedaj je na voljo 1.480 litrov.

Sportage novih časov je oblikovno svež, vendar nekako klasične suvovske podobe. Predvsem je skladen, pri čemer opaziš gubo na boku, tudi ne preveč diskreten spojler nad zadnjimi vrati, velika, v tem primeru kar 19-palčna (doplačljiva) kolesa. Vsaj z zadnjega konca se zdi nekako tako, kot bi se športnoterenski korejec kompaktnega razreda sramežljivo spogledoval s precej večjim in prestižnejšim X5. Prav, oči vidijo po svoje, a če je v tem vsaj kanček resnice, že ne more biti slabo.

Zrasel je skoraj v vse smeri

P5250094.1471456097.jpg
Sedi se nekaj više (trebuh avta je sicer od tal oddaljen dovolj terenskih 17 centimetrov), dva spoštljivo udobno, tretji v sredini je, jasno, precej na slabšem.

Čeprav je že precej časa v modi zmanjševanje dimenziij, teže, izpustov in vsega mogočega, je sportage zrasel tja in tam, kjer je vsaj malce logično: v dolžino se je potegnil na 448 centimetrov (plus štiri centimetre oziroma točno toliko kot novi VW tiguan), medosne razdalje je za 267 centimetrov (tri centimetre več). Višina je ostala enaka, prav tako širina. Posledično je več prostora za glave spredaj in zadaj, še bolj opaziš, da ni prostorsko podhranjen tedaj, ko gre za kolena.

Prtljažnik je nekako standardnega volumna, pri čemer se številke malenkostno razlikujejo glede na to, ali je v njem rezervno (zasilno) kolo ali zgolj set za popravilo pnevmatike. Sportage zmore ponuditi 503 litre (s setom) ali 491 litrov, ko je tam rezerva. Prtljažnik tako rekoč nima nakladalnega roba, stene so ravne, ima dvojno dno, zadnja sedežna klop je prevračljiva in zložljiva v razmerju 60 proti 40 (tedaj je na voljo 1.480 litrov, kar tudi ni rekordno v tem razredu).

Udobje, prostor in preglednost

P5250063.1471456095.jpg
Z armaturno ploščo, njeno obliko, kakovostjo materialov, armaturo in vsem drugim, kar je pomembno predvsem za voznika, moraš biti zadovoljen.

Sedi se nekaj više (trebuh avta je sicer od tal oddaljen dovolj terenskih 17 centimetrov), dva spoštljivo udobno, tretji v sredini je, jasno, precej na slabšem. Tudi po višini ni zadrege, prav in praktično je, da je dno prtljažnika tedaj, ko je zadnja klop zložena, ravno. Vidi se nazaj spodobno, to pa tudi zaradi tanjših zadnjih opornikov strehe in nekaj višjega stekla v zadnjem oknu oziroma vratih. Idealno pa seveda ni - kot pri večini sodobnih avtov oziroma suvov ne.

Z armaturno ploščo, njeno obliko, kakovostjo materialov, armaturo in vsem drugim, kar je pomembno predvsem za voznika, moraš biti zadovoljen. Tudi v ergonomskem pogledu ni pomanjkljivosti in na dlani je, da je sportage četrte generacije tudi v tem pogledu dokaz opaznega napredka.

Čarovnija za 550 evrov

P5250114.1471456103.jpg
Najbolj je ugajalo samodejno odpiranje prtljažnih vrat (pametna vrata, pravijo temu). Nobenega brcanja pod odbijač in podobnih vaj - le mimo greš in prtljažnik se s piskom odpre. Dobra »čarovnija«. Seveda moraš imeti ključ v žepu in dodatnih 550 evrov.

Predvsem moraš ceniti kup elektronike, ki ti olajša vožnjo ali jo naredi varnejšo. Dobro je deloval sistem za ohranjanje avta na voznem pasu (LKAS), tudi elektronika, ki je samodejno preklapljala med dolgimi in kratkimi lučmi, je bila v redu oziroma ni zamujala. Prav tako zvočno opozorilo vozniku ob nenadzorovanem zapuščanju prometnega pasu ni bilo tako bučno kot cerkveni zvonik. A najbolj je ugajalo samodejno odpiranje prtljaž­nih vrat (pametna vrata, pravijo temu). Nobenega brcanja pod odbijač in podobnih vaj - greš le mimo in prtljažnik se s piskom odpre. Dobra »čarovnija«. Seveda moraš imeti ključ v žepu in dodatnih 550 evrov.

Značaji športnih terencev so različni. A ta sportage se ni majal in še manj pokimaval, na novo zasnovan električni servo volan je znova dokaz drugačnih časov, vzmetenje je - to je predvsem občutek - veliko bolje kot prej dušilo tresljaje in udarce grobega vozišča, tudi zvočna zatesnjenost je prepričljivejša. Kaj zmore štirikolesni pogon v resnejših terenskih okoliščinah, je težko reči, a da je koristen na spolzkem oziroma mokrem, pač šteje.

Veliko moči, povprečen motor

Skoraj najbogatejša oprema in najmočnejši pogonski agregat. Kombinacija je nekako logična. Dvolitrskemu dizlu s 136 kilovati in 400 newtonmetri navora so dodali klasičen šeststopenjski samodejni menjalnik. Nič spornega, tudi nič izrazito navdušujočega. Motor je nekoliko preveč neodziven, pričakoval bi več živahnosti, čeprav so zmogljivosti spodobne (dobrih 200 kilometrov na uro največje hitrosti, 9,5 sekunde do 100 kilometrov na uro). Pri porabi - tam okoli 8,5 litra v povprečju - se zamisliš, še posebej, ker ni bilo dirkaškega pretiravanja ali terenskega preganjanja. No, nihče ni popoln, je vedel že zdavnaj pozabljeni Jack Lemon v še bolj pozabljenem filmu Nekateri so za vroče ...

Četrti sportage se vozi v velikih gumah, kajti že tretji je bil tržno zelo prepričljiv. A napredek je opazen, občuten, prepričljiv. Ne nazadnje številke kažejo, da je letos z naskokom najbolje prodajana kia na evropskem avtomobilskem prostoru. Schreyer je vreden vsakega evra, pravzaprav vona.

 

 

 

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.