Avto

Lekcija iz sproščene vožnje

Mercedes-Benz C 220d T je eden lepših karavanov na trgu, obenem pa se lahko pohvali tudi z naprednimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi, ki namesto nas vidijo, slišijo, čutijo in v kritični situaciji tudi pravilno reagirajo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.08.2016 00:40
Čas branja: 3 min

Doba škatlastih, okornih in predvsem neprivlačnih karavanov je minila - na žalost vse redkejših posameznikov, ki v njih tovorijo orodje, zaboje, gradbeni material in pralne stroje. Karavani so danes skupek prefinjene elegance, športnosti in tudi prestiža, kar s svojim T modelom razreda C oziroma karavanskim C zelo dobro dokazuje tudi Mercedes-Benz.

Mercedes-C220d-T-116.1471297013.JPG.n.960px.jpg

C z nahrbtnikom je nesramežljivo postavljaški avtomobil. Oblikovno prinaša veliko mero dinamike in stila, na račun katerih delno trpi praktičnost, vendar sodobne potrebe družin in posameznikov zadovolji brez težav. Spredaj ga zaznamujejo veliki ovalni žarometi, kromirana maska s prepoznavno zvezdo na nosu, avtomobil pa z nekaterimi oblikovalskimi prijemi mojstra Roberta Lešnika deluje nižji in širši.

Mercedes-C220d-T-081.1471297051.JPG.c.960px.jpg

Mercedes-Benz nove dobe je tudi kot karavan atraktiven in lep. T-model tako dosega približno 25 odstotkov prodaje razreda C, kar je občutno več kot prej. Osnovni bencinski C160 T stane 32.600 evrov, dizelski C180d T pa 34.500 evrov. Optimalna izbira se zdi C220d s 125 kilovati (170 KM) za 38.920 evrov in 2.814 evrov doplačila za 7-stopenjski samodejni menjalnik, vrednost testnega z veliko dodatne opreme - izpostavljamo pakete za varnost in sisteme za pomoč - pa je znašala 61.600 evrov.

Mercedes-C220d-T-025.1471297093.JPG.c.960px.jpg

Prepad v oblikovanju je pri karavanskem C ob serijskih varnostnih elementih (7 zračnih vreč, sistem proti naletu (Pre-Safe), opozorilo pred trkom (Colission Prevention Assist), asistent pazljivosti, ki analizira obnašanje voznika in mu pri znakih utrujenosti svetuje počitek (Attention Assist), zaščita za pešce z aktivnim pokrovom motorja, pomočnik pri speljevanju v klanec,...), s seboj namreč prinesel tudi prepad v varnostno-asistenčnih sistemih - v razredu C so na voljo sistemi največjega S.

Mercedes-C220d-T-059.1471297919.JPG.c.960px.jpg

Mercedes velja za pionirja sistema ESP, elektronskega sistema za uravnavanje vozne dinamike. Danes je del obvezne serijske opreme vseh osebnih avtomobilov v EU, v 21 letih pa je rešil kdo ve koliko življenj. ESP je bil prvič serijski v modelu S600 coupe, leta 1999 je serijsko našel pot v razred C, kar je dokaz, da imajo velike koristi od napredne tehnologije razmeroma kmalu tudi manjši in bolj poceni avtomobili.

Mercedes-C220d-T-141.1471297322.JPG.s.960px.jpg

Današnja najsodobnejša tehnologija, kjer prednjači tudi Mercedes, omogoča precej več, kot da na cilj pridemo živi in zdravi. Zlahka namreč poskrbi za pravo lekcijo sproščene vožnje, tako tudi v prometnih konicah ali dolgih kolonah na cilj pridemo spočiti in mirnih živcev, saj avtomobil kar sam poprime za plin, zavoro in volan ali pa namesto nas uslužno prižiga in ugaša dolge luči ali prepozna prometne znake - kakšna je omejitev na posameznih odsekih tako ni več nobeno vprašanje.

Mercedes-C220d-T-121.1471297279.JPG.c.960px.jpg

Tehnologija ob tem namesto nas parkira v še tako ozek prostor, nas opozori na nevarnost pred, za in ob nas ali pa nas v kritičnih situacijah obvaruje pred nesrečo.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Aktivno krmiljenje namreč v trenutku voznikove nezbranosti vozilo samodejno usmeri nazaj na vozni pas. Kaj pa bočni veter? Ni težav, saj zna avtomobil tudi brez voznikovega posredovanja ostati natanko v začrtani smeri.

Mercedes-C220d-T-190.1471297509.JPG.c.960px.jpg

Na sopotnikov sedež smo tako vzeli večnega skeptika, ki zna vse najbolje postoriti sam, nad sodobno tehnologijo pa odkrito viha nos. Če je bil ob gladkem prestavljanju samodejnega 7-stopenjskega menjalnika, tekoči vožnji v vedno pravi prestavi in z najbolj primernimi motornimi vrtljaji še trd kot kamen, je čustva prvič pokazal ob delovanju sistema Pre-Safe in pomočnikom pred trki Collision Prevention Assist.

Mercedes-C220d-T-147.1471297634.JPG.c.960px.jpg

Pre-safe namreč zazna in predvidi kritične situacije med vožnjo ter aktivira vse ukrepe za preventivo potnikov. Pritegne varnostni pas, zapre stekla v vratih, tudi strešno okno, uravna pa tudi optimalno pozicijo sedenja potnikov. Po raziskavah so ti dejavniki glavni pri vplivu na poškodbe potnikov, z uporabo sistema pa se je odstotek poškodb vidno zmanjšal. Sistem smo »nehote« zbudili na spolzkem parkirišču, osuplost na obrazu sopotnika ob samodejnem pritegovanju pasov in nagibu sedeža pa zlepa ni minila.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Collision Prevention Assist oziroma sistem nadzora nad varnostno razdaljo in asistenco v primeru nevarnosti trka pri nižjih hitrostih (City AEB) nam je bil v pomoč na odprtih cestah in avtocestah. Sistem prek radarja pod logotipom ves čas nadzoruje promet pred seboj, voznika pa z lučkami na armaturni plošči opozarja, če se vozilu pred seboj glede na hitrost preveč približa.

Mercedes-CPAssist.1471299677.jpg.o.960px.jpg

Po želji voznika dovoljuje tudi nekoliko bližjo vožnjo, kot velja pri priporočilu »dveh sekund«, hkrati pa ga podzavestno napeljuje k bolj varnemu razmaku do spredaj vozečega. Voznik se s pomočjo sistema ogne tudi lovkam policijskega radarja, s katerim z nadvozov merijo varnostno razdaljo.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Pomočnik pred trki je svojo moč pokazal v nakupovalnem centru. Med množico praznih parkirnih prostorov je bil za voznika pred nami pravi točno tisti na desni, mimo katerega je s hitrostjo okoli 30 km/h praktično že šel. Tako je nenadoma zavrl, kot bi se znašel na robu prepada in nas z nenadnim manevrom precej presenetil. Mercedes je vmes že na kratko zapiskal, v naslednjem hipu pa na polno zavrl in preprečil stik s tujo pločevino, še preden smo sami uspeli reagirati.

2015-mercedes-benz-c-class-w205-active-safety-features-revealed-73046-1.1471301051.jpg.c.960px.jpg

»Sam sem vedno 110-odstotno na preži, ampak tole me je čisto presenetilo in dvomim, da bi se uspel pravočasno ustaviti,« se je sodobni tehniki poklonil skeptik. Ob tem smo se spomnili tudi na dogodek pred več leti, ko je voznik pred nami speljal s križišča, nato pa zaradi vozila nekje daleč v daljavi znova ustavil in nas ujel na nepravi nogi. Če bi takrat imeli sistem za samodejno zaviranje v sili, do trka gotovo ne bi prišlo. Takšne situacije se pojavljajo še danes, vendar vse skupaj mine brez neljubih posledic.

Mercedes-C220d-T-193.1471300238.JPG.s.960px.jpg

Poleg radarja so pri Mercedesu v T-model dodali tudi stereo kamero, s tem pa poskrbeli za nadzor nad volanom (Active Lane Assist) in asistenco za držanje smeri (Lane Keeping). Sistem v prvem primeru preprečuje, da bi v primeru nevarnosti oziroma bližine drugega vozila v napačnem trenutku - če prehitevamo ali smo prehitevani - zapeljali na drug prometni pas.

Mercedes-C220d-T-006.1471299359.JPG.s.960px.jpg

Sistem samodejno popravlja volanski obroč, v skrajnem primeru pa tudi zavira. Občutek je sprva mešan, saj zna volan trgati iz rok, vendar pa v kritičnih situacijah sistem pride še kako prav in se ga kmalu navadiš. Skeptikom se obenem ni treba bati, da bi elektronska pamet volan držala tako močno, da ga ne bi mogli kadarkoli obrniti v želeno smer - sistem namreč deluje učinkovito, a precej nežno.

Mercedes-C220d-T-194.1471298109.JPG.c.960px.jpg

Sistem, ki nadzoruje nenamerno zapuščanje voznega pasu (Lane Keeping), deluje podobno. S pomočjo kamere spremlja oznake na cesti (črte), senzorji pa nadzorujejo gibanje volana. V primeru nenačrtovanega pomika proti robni črti, nas sistem »prebudi« s pomočjo rahle vibracije v volanskem obroču, če se ne odzovemo, sistem tudi narahlo zavira vozilo, v skrajnem primeru pa poskrbi tudi za samodejno ustavljanje ob robu. Sistem tudi dovolj dobro prepozna razliko med nenamernim in namernim prehajanjem črte, denimo po končanem prehitevalnem manevru, ob vklopljenem smerniku pa se seveda ne odzove.

Mercedes-C220d-T-192.1471298049.JPG.c.960px.jpg

V mestu in tudi sicer prav pride sistem prepoznavanja nevarnosti vozil v mrtvem kotu (Blind Spot Assist), ki že na daleč prepozna možnost, da se bo v mrtvem kotu znašlo drugo vozilo. Sistem deluje dvostopenjsko, tako nas na prisotnost nekega vozila ob boku v mrtvem kotu obvešča rdeča lučka v vzvratnem ogledalu. Če takrat vklopiš smernik ali se lotiš manevra, potem lučka začne utripati, če situacija meji na izsiljevanje pa nas opomni še zvočni signal.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Nejeverni Tomaž je dokončno umolknil ob demonstraciji delne samodejne vožnje na večjem delu poti, ko smo spustili volan, avtomobil pa je s pomočjo senzorjev in radarjev iskal najboljši položaj med talnimi črtami na cesti. Usklajenost radarskega tempomata (Distronic Plus) in volanskega pomočnika (Steering Assist) nam je prišla prav v gneči oziroma na avtocesti. S pomočjo radarskega tempomata je avto ob prednastavljeni hitrosti samodejno sledil drugim vozilom.

Mercedes-C220d-T-195.1471297373.JPG.c.960px.jpg

Skozi popoldansko prometno konico v prestolnici smo se popeljali skoraj miže, na avtocesti ohranili mirne živce med nenehnim zmanjševanjem hitrosti in pospeševanjem, ročno pa smo opravili le prehitevanja Steering Assist je na avtocesti bolj zaradi zakonskih obveznosti kot zaradi česa drugega zahteval le, da smo vsakih 15 sekund načrtno poprijeli ali pomigali z volanom ter mu dali vedeti, da ne spimo. Če smo ga ignorirali, se je izklopil, v skrajnem primeru pa bi sistem avto tudi sam varno ustavil ob robu.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Mercedes-Benz model T razreda C tako ob premijski notranjosti in zgledni vozni dinamiki za volan prinaša tudi napredne elektronske varnostne in asistenčne sisteme razreda S, ki ne prinašajo samo povečane varnosti, ampak tudi udobje. Tehnologija na štirih kolesih s tem voznika popelje do točke, ko namesto njega lahko čuti, vidi in sliši, v kritičnih situacijah primerno reagira ali pa ohranja njegove živce mirne.

Mercedes-C220d-T-043.1471296961.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Mercedes-Benz

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter
Avto
AvtoBoštjan Paušer Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter

Na Dunaju smo spoznali novi Mercedes-Benzov dostavnik najvišjega razreda, ki bo kupce razvajal z veliko nosilnostjo, zanesljivostjo, varnostjo, udobjem, 10,2-palčnim zaslonom na dotik, napovedovanjem servisnih posegov in prihodnje leto tudi električnim pogonom

FINANCE
Avto
Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes z X pogumno vstopa v svet pickupov 2

Mercedes je svojo ponudbo prvič obogatil s poltovornjakom, njihov razred X za najmanj 36.100 evrov pa naj bi letno prepričal vsaj 40 zahtevnih Slovencev.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki
Avto
AvtoMatej Kačič Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki 2

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Avto
Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik
Avto
AvtoBoštjan Paušer Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik

Novi mercedes-benz sprinter bo ponujal od upravljanja voznega parka, sledenja vozilom, komunikacije z voznikom do beleženja voznikovih aktivnosti, dinamičnega načrtovanja servisov ter analize prometnih nesreč

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)