Evropski študenti bi se po študiju najraje zaposlili v IT ali avtomobilski panogi, kaže raziskava analitske družbe Trendence. Podobno je v Sloveniji, kjer mladi iščejo službe v visokotehnoloških podjetjih, pravi Tilen Prah iz Kariere.
Evropski barometer analitske družbe Trendence, ki je letos zajel 300 tisoč študentov iz 24 evropskih držav, Slovenije ni med njimi, kaže na priljubljenost IT in avtomobilske panoge ter analitskih in svetovalnih družb. Vsak deveti študent bi se po študiju zaposlil pri Googlu, priljubljenost IT-velikana pa po nekaj desetink odstotne točke raste iz leta v leto. Na drugem mestu je prav tako IT-velikan Apple, v njem bi prvo zaposlitev iskalo dobrih osem odstotkov študentov, 1,3 odstotne točke več kot lani.
VW še vedno priljubljen, a z največjim upadom
Na četrtem mestu se je ohranil Volkswagen - ob največjem, skoraj odstotno točko velikem upadu v primerjavi s prejšnjim letom, kar je posledica afere s prirejeno programsko opremo, ki je izbruhnila septembra lani. Še vedno pa bi Volkswagen za prvo zaposlitev izbralo dobrih šest odstotkov študentov. Avtomobilska industrija je sicer zelo priljubljena med evropskimi študenti, vsak 16. študent bi se rad zaposlil pri BMW, vsak 40. pa pri Daimlerju oziroma Mercedes-Benzu.
Nemški študenti bi delali v Googlu in BMW
Na največjem evropskem trgu, Nemčiji, so razmere nekoliko drugačne. Top zaposlovalec je prav tako Google, na drugem mestu je BMW, na tretjem Apple in na četrtem Microsoft. Volkswagen pa pri domačih študentih ni tako priljubljen kot v celotni Evropi, letos se je prebil šele na 18. mesto, v njem bi se zaposlilo 3,9 odstotka študentov, 0,6 odstotne točke manj kot lani. Drugi najviše uvrščeni avtomobilist je Audi, del skupine Volkswagen, na sedmem mestu.
Slovenski pa v IT in drugih tehnoloških panogah ...
»Za trenutne prve iskalce zaposlitve velja, da iščejo predvsem socialno in družbeno angažirana podjetja in projekte, ki pustijo velik družbeni pečat, hkrati pa menjajo zaposlitve oziroma podjetja precej hitreje, kot so jih druge generacije. Vsekakor so trenutno najbolj priljubljene panoge med mladimi tiste, ki puščajo največji medijski pečat. Gre predvsem za IT, celotno startup sceno, visokotehnološka podjetja (biotehnologija, kemija, farmacija, elektro in avtomobilska panoga ), telekomunikacije in ne nazadnje delo v evropskih ustanovah,« meni izvršni direktor kadrovskega centra Kariera Tilen Prah.
... ter v Krki
Slovenija v raziskavo Trendence ni vključena, podobno raziskavo pa izvaja portal Mojedelo.com, ki vsako leto izbira najuglednejšega delodajalca. Ta naziv po tekočem traku skoraj vsako leto dobi novomeška Krka, med uglednimi zaposlovalci leta 2015 pa so bili še Aerodrom Ljubljana, Akrapovič, Banka Slovenije, Bayer, Dars, Geoplin, IBM, Kompas, Lek, Microsoft, Petrol, Union, Siemens in SKB. Drug, povsem drugačen kazalnik je Dnevnikov izbor Zlata nit. Leta 2014 je zmagala denimo Plastika Skaza, po izboru Mojedelo.com, pa se ni uvrstila niti med ugledna podjetja.
Danes do promocije za nekaj sto evrov
Tilen Prah iz Kariere poudarja, da medijska izpostavljenost izjemno poveča priljubljenost podjetij in panog, kar je vidno na seznamu uglednih podjetij Mojedelo.com. in na lestvici Trendencea. Za promocijo pa po sogovornikovih besedah danes ni več nujna izpostavljenost v klasičnih medijih, ampak si podjetja lahko že z majhnim vložkom, predstavitvenim filmom za nekaj sto evrov na platformah za množično financiranje, zagotovijo veliko pozornosti in tako gradijo ugled.
Mlade privlačijo inovacije, končni izdelki ...
»Mladi se danes poistovetijo z izdelkom, ki ga podjetje izdeluje (iphone, Google ...) in stavijo na nove ter inovativne rešitve, meni Prah in dodaja, da so IT-znamke naprednejše kot denimo Volkswagen. Slovenska podjetja v avtoindustriji, razen Revoza, izdelujejo le posamezne sklope, zato se mladi z njimi težje poistovetijo. »Nekaj je svetlih izjem, ki znajo svojo medijsko podobo razširiti in oplemenititi, a jih je malo, denimo Akrapovič, Boxmark, Hella, Novem Interior Car design in Odelo,« našteva sogovornik.
Kako si Hidria zagotovi dobre kadre
Kako priljubljen med študenti je Revoz, nismo mogli preveriti, ker imajo kolektivni dopust. V enem največjih dobaviteljev avtoindustriji, v idrijski Hidrii, pa prihodnje kadre že tradicionalno štipendirajo in jih tako pritegnejo že v začetku študija. Za podeljevanje kadrovskih štipendij se odločajo zaradi dolgoročnega zagotavljanja dobro usposobljenih, predvsem tehničnih kadrov, ki so ključni za nadaljnjo uspešno rast in poslovanje korporacije. Zdaj štipendirajo 50 študentov za eno ali dve stopnji izobrazbe, predvsem na področjih mehatronika, strojništvo, elektrotehnika, metalurgija, informatika, kemija, in to na različnih stopnjah (tehnik, inženir). Med vsemi štipendisti jih je kar 80 odstotkov s teh smeri, pojasnjujejo v Hidrii. In dodajajo, da mlade s štipendiranjem poskušajo zadržati v domačih okoljih, kjer imajo proizvodne enote, torej v Kopru, Spodnji Idriji, Kranju, Tolminu in na Jesenicah. Na praksi in počitniškem delu jih spoznavajo, uvajajo v delovne procese in izobraževanje. V zadnjih petih letih pa so v podjetju zaposlili več kot sto diplomantov.