Avto

Kako je velikana ocenil elektronski analitik prihrankov

Aplikacija Eco driving score vozniku x-traila kaže, ali je njegova vožnja bolj ali manj okoljsko sprejemljiva oziroma varčna

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.08.2016 08:00
Dopolnjeno: 15.08.2016 11:09
Čas branja: 4 min
Kako je velikana ocenil elektronski analitik prihrankov
Nissan x-trail ima za sabo že dobrih štiri tisoč kilometrov, bilanca po dveh mesecih je povprečna poraba 6,5 litra, kar je za 1,7 tone težkega in štirikolesno gnanega športnega terenca odlično.

Še pred nedavnim so bili različni ekopripomočki v avtomobilih zgolj ali predvsem za okras. Želja po večji okoljski prijaznosti pa je postala nuja, zdi se, da tudi eden izmed pomembnejših elementov tržnega (ne)uspeha - vsaj v razvitem svetu.

Precej logično oziroma pričakovano je, da je podobno usmerjen tudi Nissan in s tem športni terenec x-trail. Vsaj načeloma je tako, da so resnejši športni tereneci - in »naš« ­x-trail­ zaradi postave, opazne oddaljenosti trebuha od tal in tudi možnosti zmogljivejšega štirikolesnega pogona - okoljsko še malo bolj na preizkušnji kot klasični avtomobili. Aplikacija Eco driving score (EDS) pa je tisti elektronski pripomoček oziroma dodatek, ki naj bi njegovo vožnjo naredil varčnejšo in s tem ekološko sprejemljivejšo.

4,6

litra je najmanjša izmerjena poraba goriva nissana x-trail 1.6 DCi 360, tovarniška poraba je 5,3 litra, najvišje povprečje pa je doseglo 8,5 litra.

77

točk nam je pri preudarni vožnji prisodil nissanov analitik vožnje in porabe Eco driving score, v povprečju smo dosegli 65 točk od 100 možnih.

Težko dosegljiv cilj ­je številka 100

Eco driving score je analitik, ki svoje »ugotovitve« vozniku sporoča prek zaslona na dotik. Začne delovati takoj, torej tisti trenutek, ko avto spelje (»pull away«), nato med samo vožnjo (»cruise«), poroča pa tudi o stopnji zmanjšanja hitrosti, torej o zaviranju (»decelerating«), ki je prav tako pomemben dejavnik ekološke vožnje. Dosežek EDS je torej povprečje vseh treh dejavnikov, ki jih meri s točkami do vrednosti 100. Več ko jih zbereš, bolj okoljsko voziš in navsezadnje tudi manj porabiš ter s tem varčuješ. In prav pri tem se pokaže, da je zelo pametno navodila prebrati prej, in ne šele pozneje ...

20160803-201027

Po poteh varčne vožnje

Ker smo pogosto ujetniki navad, je pač tako, da imaš v mož­ganih zapisan stereotip: če in ko varčuješ z gorivom in hočeš v zrak spustiti kar najmanj škod­ljivega, je logično, da je zbirek točk čim manjši. No, pri EDS je obrnjeno - več točk je na tvojem kontu, boljši je rezultat. Zato tisto o branju navodil še prej, preden se lotiš vsega, kar ponuja oziroma omogoča EDS. Eco driving score je bil v x-trailu na preizkušnji v treh načinih vožnje. Prvi je bil opravljen v mestu, kjer bi utegnil biti rezultat med slabšimi - veliko je speljevanja in ustavljanja, pa seveda zaviranja in še marsičesa, kar ni v prid ekološki vožnji. Ta je bila večinoma opravljena v visokih prestavah pri nizkih hitrostih, kar je sicer star, a še vedno upoštevanja vreden nasvet pri ogrevanju motorja, to pa je v prid porabi in izpustom škod­ljivih plinov.

nissan1.1470846329.jpg
Aplikacija Eco driving score je nissanov pomočnik pri porabi goriva. Spremlja voznikovo vožnjo, točkuje speljevanje, zaviranje in slog vožnje ter ga nagradi ali kaznuje s točkami. Številke 100 ni mogoče doseči, preudarna vožnja pa tudi v mestu prinese 77 točk in porabo 4,6 litra.

V mestu nam je pokazal 77 točk

Agregat se je v tem primeru večinoma zavrtel do dva tisoč vrtljajev v minuti, hitrost ni presegla 70 kilometrov na uro (pa saj v mestu oziroma naselju še toliko ni dovoljeno!), sem in tja se je zdelo, da si že skoraj ovira na cesti. Povprečna poraba, merjena po tistem, kar je kazal računalnik, je bila v najboljšem primeru okoli 4,6 litra in v najslabšem nekako 7,4 litra. Pod črto je EDS pokazal ugoden dosežek - 77 točk. Pokazalo se je, da mestna vožnja le ni vedno zelo problematična oziroma da je mogoče z nekaj obzirnosti doseči marsikaj.

V razponu med 66 ...

Drugič in tretjič je bil EDS na preizkušnji na 150 kilometrov dolgi poti, pri čemer je bilo približno 120 kilometrov opravljenih po avtocesti, preostalo pa po lokalnih oziroma magistralnih cestah. Razlika je bila v načinu vožnje: prvič z željo po vsaj približnem spoštovanju prometnih predpisov oziroma hitrostnih omejitev, brez izrazitega pospeševanja, pa tudi zaviranja - kolikor je šlo, saj to pač ni vedno v domeni voznika. Drugič smo se vozili občutno drugače: precej pogosto med 130 in 140 kilometri na uro (na trenutke celo hitreje, občutno hitreje), z veliko zavestnega pospeševanja, vendar ne izrazito grobega. In? Rezultata nista bila tako narazen, kot bi pričakoval.

V prvem primeru se je nabralo 66 točk, povprečna poraba pa je bila nekako 6,5 litra. To je tudi pomenilo, da je mogoče z neagresivno, naj rečemo nekako povprečno običajno vožnjo privarčevati kar nekaj evrov in hkrati pripomoči k večji okoljski prijaznosti avta in avtomobilske vožnje nasploh.

... in 63 točkami

V drugem primeru je bilo točk 63. To pomeni, da je bila razlika majhna ali precej manjša, kot bi človek glede na način vožnje pričakoval, pri čemer je bila povprečna poraba za skoraj dober liter in pol večja kot v prvem načinu. Omembe vredno je tudi to, da je bil čas trajanja vožnje v obeh primerih skoraj enak ali vsaj ne občutno različen. Je pa po drugi strani res, da je motor večino svojega dela kljub vsemu opravil v območju med 2.500 in tri tisoč vrtljaji, kar za dizelski agregat ni pretirano priganjanje.

20160803-201223

Koristna aplikacija, če vam je kaj do porabe

Torej - je aplikacija Eco driving score koristna, smiselna, uporabna? Je, o tem pač na more biti nobenega dvoma, vendar z dodatkom - če ti je kaj do vsega tega, kar ponuja. Kdor se ne zmeni za porabo in še manj za izpuste škodljivih plinov v ozračje, je verjetno nikoli ne bo upošteval oziroma uporabljal. Tisti, ki pa s(m)o drugačni, bmdo vsaj z enim očesom vedno na zaslonu, kjer so prikazani podatki EDS. Lahko bi rekel, da vaja dela mojstra (ali vsaj varčevalca) in da je Eco driving score prijazen ter koristen pripomoček. Navijam za zadnje, ker okoljska prijaznost avtomobilov že dolgo časa ni moda. Ali vsaj ne bi smela biti.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Škoda po meri sodobne družine
Avto
AvtoMatej Kačič Škoda po meri sodobne družine

Škoda karoq je resda pomanjšan kodiaq, a se z bolj kompaktnimi merami bolje znajde v mestu, s štirikolesnim pogonom in 150-konjskim dizlom pa zlahka spiše novo družinsko pustolovščino daleč od doma.

FINANCE
Zakaj evrsko območje ni po meri vseh?
Finance
Keith Miles Zakaj evrsko območje ni po meri vseh? 7

Vsakemu nepristranskemu opazovalcu je povsem jasno, da evrsko območje ni po meri vseh. Pravzaprav se zdi, kot da je zares le po meri Nemčije in morda še Nizozemske.

Aktualno
Telovadba na recept? Zakaj pa ne!
Medicina danes
AktualnoSergeja Širca Telovadba na recept? Zakaj pa ne!

Predstavljajte si: bolnik pride k svojemu družinskemu zdravniku zaradi bolečin v hrbtu. Iz ordinacije odide z receptom za – telesno vadbo. Namesto da bi mu zdravnik predpisal gram paracetamola oralno štirikrat na dan, na receptu piše: petkrat na teden po 30 minut zmerno hitre hoje.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Članki
Evrska dilema: naj bo odločanje bolj ali manj centralizirano
Finance
FinanceAlbina Kenda Evrska dilema: naj bo odločanje bolj ali manj centralizirano 10

So fiskalna pravila lahko zgolj enostavna in stroga ali pa na drugi strani prožna in zapletena? Obstaja vmesna pot? In zakaj nekdanji šef evroskupine Dijsselbloem meni, da Nizozemski ne bi smeli iz Bruslja narekovati, kako naj reformira pokojninski sistem? Vse to so dileme, o katerih se razpravlja v zvezi z načrtom za poglobitev evropske gospodarske in denarne unije (EMU)

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.