Pri angleških znamkah misli kar spontano uidejo k slavnemu agentu Bondu in vprašanju, le kateri avtomobil bi se mu v najnovejši avanturi najbolj podal. Morda uživaški jaguar F-type, kak sanjski aston martin ali pa bo na tajno misijo odšel v škornjih ter zato skočil v velikega range roverja?
Izbira je vse prej kot lahka, a če bi za mnenje povprašali katero izmed njegovih »posh« deklet, je odgovor na dlani: range rover evoque s prilagodljivim štirikolesnim pogonom active driveline, novim dvolitrskim dizlom TD4 s 180 konji ter devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Ko dekleta volijo, je izbira dokončna, in v tem primeru bi jim zaploskal tudi 007.
Evoque je sicer najmanjši, a hkrati tudi prodajno najbolj uspešen range rover. Po petih letih užitkov na asfaltu in zunaj tega so mu za nadaljnji »lov« zgladili nekaj gubic ter ga opremili z najsodobnejšo tehniko.
Osveženi evoque je tako dobil nova svetila, ki spredaj z LED-tehnologijo posvetijo tudi v ovinek, zadnje pa so zdaj povsem diodne in že na daleč prepoznavne.
Skupaj z drugačnim odbijačem, masko, višje postavljenimi meglenkami in večjimi odprtinami za zrak je aktualni evoque dobil tudi reže za zajem zraka na pokrovu motorja. Videz premijskega križanca je s tem še bolj mišičast in gotovo bi prijal tudi Bondu.
Oblikovalci v zanimivo obliko malega, le 4,37 metra dolgega evoqua niso koreniteje posegali, saj za to ni bilo nikakršne potrebe. Poglede jemlje zaradi ostrih in odsekanih linij, nizkih bočnih stekel in s skoraj kupejevsko obliko ne glede na pet vrat.
V kabini je poleg novih oblog, udobnih usnjenih sedežev in še nekaj manjših sprememb najbolj opazen nov osempalčni zaslon na dotik.
Ta zmore prek dvojnega prikazovanja predvajati tudi sliko s televizije ali DVD-predvajalnika (voznik pa denimo vidi navigacijo), bogatejša pa je tudi varnostna oprema.
Med drugim zna samodejno zavirati v sili, prepoznava prometne znake, prikazuje podatke na vetrobransko steklo, pazi na avtomobile v mrtvem kotu, opozarja na nenamerno spreminjanje voznega pasu ter prek radarskega tempomata na varni razdalji sledi avtomobilu pred vami.
Na sredinski konzoli ostaja vrtljivi gumb, ki je namenjen upravljanju novega devetstopenjskega samodejnega menjalnika. Njegovo delovanje med običajno vožnjo lahko le pohvalimo, saj pretika mehko in neopazno, zaradi množice prestav pa motor vedno drži v idealnem območju delovanja.
V evoqua bi se brez sramu usedel tudi Bond, le vrtljivi gumb bi iz D premaknil v S oziroma posegel po ročnem prestavljanju s pomočjo ročk za volanom, ambientalno osvetlitev iz vijolične ali nežno modre pa spremenil v rdečo ali kako bolj nevtralno izmed 10 barv.
K suvereni legi 1.800 kilogramov težkega vozila na cesti namreč poskrbita zmogljiv štirikolesni pogon in učinkovito podvozje, ki ob splošnem udobju v ovinkih ne dovoljuje pretiranega nagibanja karoserije, za primerno dinamiko pa 2,0-litrski turbodizel s 132 kilovati in 430 newtonmetri navora.
Teža avtomobila vzame nekaj davka pri zmogljivostih in porabi, saj evoque z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v devetih sekundah, merilnik hitrosti prileze do 195 kilometrov na uro, v povprečju pa porabi devet litrov goriva.
Po drugi strani je potniška kabina tako tiha, da pri 130 kilometrih na uro skoraj slišiš misli tistega poleg. Med njimi se lahko znajdejo tudi kake poredne ali pa drzne, saj ima evoque vendarle tudi DNK pustolovca.
Kot pravi range rover je tudi evoque strokovnjak za vse terene in pripravljen za izlete v neznano. Napredovanje v težjih razmerah in v večini vremenskih okoliščin mu omogoča prilagodljivi štirikolesni pogon active driveline, ki glede na vozne razmere in zahteve v 350 milisekundah samodejno preklaplja med pogonom na prednji kolesi ali na vsa štiri kolesa. Njegova vloga je glavna pri terenski vožnji, saj moč usmeri h kolesu, ki ima najboljši oprijem.
Z gumboma med sedeži upravljamo še sistem terrain response, ki poskrbi za mirno, odzivno in nadzorovano vožnjo po travi, produ in snegu, blatu in koreninah ter pesku.
Poleg petih nastavitev delovanja vključuje tudi sistem za nadzor spusta, nadzor sproščanja zavor na strmini, tipalo za globino vode, sistem za preprečevanje prevračanja in še nekaj drugih naprednih sistemov. Nos in zadek ne segata daleč čez osi, spredaj evoque premaga do 215 milimetrov visoke ovire, zadaj pa do 240 milimetrov.
Če je treba, se spopade z globokim snegom, jo mahne čez korenine ali prebrodi do pol metra vode.
Obkrožen z usnjem in prestižem tako zlahka pozabiš, da te pri izstopu ne čaka rdeča preproga, ampak blato, in da pločnik ni edina vzpetina, na katero se lahko povzpneš. Range rover evoque po umirjeni podeželski vožnji ali lahkotnem mestnem sprehodu kot pravi Bond s seboj prinese še duh po pustolovščinah in adrenalinu.
Vse to ima svojo ceno in kakor je Range rover evoque privlačen, je tudi drag in s tem primeren le za izbrance s posebnim okusom. Takšen stane 57.520 evrov, s šibkejšim 150-konjskim dizlom pa je tri tisočake cenejši. Tiste, ki dajo le na šminko, bo zadovoljil tudi s prednjim pogonom in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom v različici ED4 Pure. Na pločnik bo že splezal, na zunaj pa z ničemer pokazal, koliko ga je dejansko v hlačah.
Foto: Matej Kačič