Enega za drugim smo preizkusili vstopna BMW enduro motocikla, potomca slovitega R 1200 GS. Za serijo F GS je jasno, klenost, videz in ugled velikega GS, ki letno prepriča prek 40 tisoč motoristov, ponuja za ugodnejšo ceno, z bolj mirnim vrstnim, ne bokserskim dvovaljnikom, in z nekaj manj sape in zahtevnosti.
Večji F 800 GS je že dodobra uveljavljen srednjeveliki enduro, F 700 GS se mu pridružuje s skoraj enako mehaniko, nekaj manj sape in predvsem nižjo nasaditvijo. Tudi s ceno, manjši F 700 GS stane dostopnih 9.500 evrov, večji F 800 GS pa zasoljenih 11.500 evrov.
Začnimo pri osnovah. Oblikovno večjih razlik ni. Pri F 800 GS v oči pade nekaj višji vetrobran, ki bolje usmerja zrak pri višjih hitrostih ter 21 palčno kolo (ta ima obenem še dražje napere) oziroma le 19 palčno na F 700, zadaj se oba bavarca prevažata na 17 palčnem kolesu.
V okvir je vpet enak 798 kubični vrstni dvovaljnik z zanimivim zvokom, v obeh primerih precejšnjo elastičnostjo in razumno motorno žejo (med pet in šest litrov), a tudi nekaj drugačnim značajem.
9.500
evrov stane BMW F 700 GS s 55 kilovati, 19 palčnim prednjim kolesom in 41 milimetrskimi vilicami.
11.600
evrov stane BMW F 800 GS s 63 kilovati, 21 palčnim prednjim kolesom in 43 milimetrskimi vilicami.
Podobna prožnost, več sape F 800 GS
V F 800 stroj zmore 63 kilovatov (86 konjskih moči), manjši F 700 GS pa 55 kilovatov (75 konjskih moči) in šest newtonmetrov manj navora. Izza krmila razlike vsaj v spodnjem območju ni opaziti, pri vrtenju prek štiri in pet tisočakov, pa F 800 GS pokaže nekaj več veselja do vrtenja. Zaloge moči je v obeh primerih sicer dovolj za popotovanja, tudi s sopotnikom na zadnjem sedežu, in še vedno živahna pospeševanja.
Na avtocesti sicer pride do izraza bolj terensko naravnani F 800 GS, ki tudi nad 130 na uro dobro usmerja zrak nad voznika, nižji vetrobran F 700 GS pa postane moteč oziroma naporen. Zato boste z manjšim raje zavili med zavoje, po zaslugi nižjega sedeža (820 milimetrov višine) pa boste tudi lažje premagovali prometne pasti. Jasno je tudi, da bodo imeli nižjerasli na 880 milimetrskem sedežu F 800 GS težave z lovljenjem tal pod nogami.
Boljše vzmetenje, daljši hod pri F 800 GS
Veliko razliko med strojema prinese tudi, v obeh primerih lahko nastavljivo, prednje vzmetenje: 41 milimetrske prednje klasične vilice pri F 700 proti 43 milimetrskim obrnjenim (upside-down) vilicam pri F 800 GS s čvrstejšim blaženjem in nekaj daljšim hodom 230 proti 215 milimetrov.
Medtem ko je oprema obeh kar bogata - od popolne digitalno analogne armaturne plošče, serijskega sistema ABS in ESA (elektronsko nastavljivo blaženje v treh smereh), pa imata oba motocikla pravzaprav zelo različne kupce.
Jasna ločnica med sorodnikoma
Mali F 700 GS je zaradi precej nižje vstopne cene, nižjega sedeža in nekaj enostavnejše tehnike primeren za nižjerasle ali/in motoriste, ki začenjajo svoje prve korake na dveh kolesih in si želijo predvsem asfaltnih avantur.
F 800 GS pa z razlikami na več področjih, predvsem boljšemu vzmetenju, več moči in višjim sedežem ponuja manj kompromisov, več potovalnega udobja in več robustnosti hkrati, tudi nekaj resnejše izlete na brezpotja, ter je zato korak bližje velikemu R 1200 GS.
Za resnejše motoriste je večji vsekakor boljša izbira, višina sedeža pa ne bi smela biti ovira, BMW pri obeh ponuja razpon višin v obe smeri.
Foto: Miloš Milač