Avto

BMW začetnike vabi z malim, navduši šele z večjim GS

Skorajda dvojčka, z enakim vrstnim dvovaljnikom, oznakama F 700 ali F 800 GS in kar dvema tisočakoma razlike v ceni. Primerjali smo BMW vstopna endura, razlik je več kot se zdi na prvi pogled.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.08.2016 23:00
Čas branja: 2 min
BMW začetnike vabi z malim, navduši šele z večjim GS
Bavarska dvojča F 700 GS (levo) in F 800 GS z, v osnovi, enakim vrstnim dvovaljnikom, a osmimi kilovati razlike in številnimi podrobnostmi, ki ju vidneje ločijo.

Enega za drugim smo preizkusili vstopna BMW enduro motocikla, potomca slovitega R 1200 GS. Za serijo F GS je jasno, klenost, videz in ugled velikega GS, ki letno prepriča prek 40 tisoč motoristov, ponuja za ugodnejšo ceno, z bolj mirnim vrstnim, ne bokserskim dvovaljnikom, in z nekaj manj sape in zahtevnosti.

Večji F 800 GS je že dodobra uveljavljen srednjeveliki enduro, F 700 GS se mu pridružuje s skoraj enako mehaniko, nekaj manj sape in predvsem nižjo nasaditvijo. Tudi s ceno, manjši F 700 GS stane dostopnih 9.500 evrov, večji F 800 GS pa zasoljenih 11.500 evrov.

P6200571.1470765894.jpg.n.960px.jpg

Začnimo pri osnovah. Oblikovno večjih razlik ni. Pri F 800 GS v oči pade nekaj višji vetrobran, ki bolje usmerja zrak pri višjih hitrostih ter 21 palčno kolo (ta ima obenem še dražje napere) oziroma le 19 palčno na F 700, zadaj se oba bavarca prevažata na 17 palčnem kolesu.

V okvir je vpet enak 798 kubični vrstni dvovaljnik z zanimivim zvokom, v obeh primerih precejšnjo elastičnostjo in razumno motorno žejo (med pet in šest litrov), a tudi nekaj drugačnim značajem.

P6290682.1470765889.jpg.n.960px.jpg
Nižji vetrobran in slabša vetrna zaščita pri F 700 GS.

9.500

evrov stane BMW F 700 GS s 55 kilovati, 19 palčnim prednjim kolesom in 41 milimetrskimi vilicami.

11.600

evrov stane BMW F 800 GS s 63 kilovati, 21 palčnim prednjim kolesom in 43 milimetrskimi vilicami.

Podobna prožnost, več sape F 800 GS

V F 800 stroj zmore 63 kilovatov (86 konjskih moči), manjši F 700 GS pa 55 kilovatov (75 konjskih moči) in šest newtonmetrov manj navora. Izza krmila razlike vsaj v spodnjem območju ni opaziti, pri vrtenju prek štiri in pet tisočakov, pa F 800 GS pokaže nekaj več veselja do vrtenja. Zaloge moči je v obeh primerih sicer dovolj za popotovanja, tudi s sopotnikom na zadnjem sedežu, in še vedno živahna pospeševanja.

P6200553.1470766684.JPG.o.960px.jpg

Na avtocesti sicer pride do izraza bolj terensko naravnani F 800 GS, ki tudi nad 130 na uro dobro usmerja zrak nad voznika, nižji vetrobran F 700 GS pa postane moteč oziroma naporen. Zato boste z manjšim raje zavili med zavoje, po zaslugi nižjega sedeža (820 milimetrov višine) pa boste tudi lažje premagovali prometne pasti. Jasno je tudi, da bodo imeli nižjerasli na 880 milimetrskem sedežu F 800 GS težave z lovljenjem tal pod nogami.

P6200547.1470765886.jpg.n.960px.jpg
Debelejše in čvrstejše prednje vilice F 800 GS z 230 milimetskim hodom (F 700 GS ima 215 milimetrskega).

Boljše vzmetenje, daljši hod pri F 800 GS

Veliko razliko med strojema prinese tudi, v obeh primerih lahko nastavljivo, prednje vzmetenje: 41 milimetrske prednje klasične vilice pri F 700 proti 43 milimetrskim obrnjenim (upside-down) vilicam pri F 800 GS s čvrstejšim blaženjem in nekaj daljšim hodom 230 proti 215 milimetrov.

Medtem ko je oprema obeh kar bogata - od popolne digitalno analogne armaturne plošče, serijskega sistema ABS in ESA (elektronsko nastavljivo blaženje v treh smereh), pa imata oba motocikla pravzaprav zelo različne kupce.

P6290683.1470765891.jpg.n.960px.jpg
Bogata in pregledna digitalno/analogna armaturna plošča je enaka pri obeh, ABS in elektronsko nastavljivo vzmetenje ESA sta serijska.

BMW F 700 in 800 GS
Foto: Miloš Milač

Jasna ločnica med sorodnikoma

Mali F 700 GS je zaradi precej nižje vstopne cene, nižjega sedeža in nekaj enostavnejše tehnike primeren za nižjerasle ali/in motoriste, ki začenjajo svoje prve korake na dveh kolesih in si želijo predvsem asfaltnih avantur.

F 800 GS pa z razlikami na več področjih, predvsem boljšemu vzmetenju, več moči in višjim sedežem ponuja manj kompromisov, več potovalnega udobja in več robustnosti hkrati, tudi nekaj resnejše izlete na brezpotja, ter je zato korak bližje velikemu R 1200 GS.

Za resnejše motoriste je večji vsekakor boljša izbira, višina sedeža pa ne bi smela biti ovira, BMW pri obeh ponuja razpon višin v obe smeri.

Foto: Miloš Milač

P6200551.1470765897.jpg.n.960px.jpg

BMW F 700 in 800 GS
Foto: Miloš Milač

P6200546.1470765901.jpg.n.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
BMW se bojuje z močnim evrom
FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen