Ali ste med tistimi, ki zaradi otrok, žene, športnih aktivnosti ali kar vsega naštetega potrebujejo veliko prostora? Zares veliko prostora?
Prijatelj je že tak, od nekdaj prisega na uporabna družinska vozila, morda še za odtenek bolj to vrlino ceni njegova dama. S prvim otrokom, vso možno in neverjetno opremo zanj in predvsem vozičkom je tako pri nakupu vozila že prišla glavna zahteva: "Voziček naj gre v avto brez zlaganja! Hočem ga le postaviti v avto in zapreti vrata."
Drugi smo se temu hahljali, sploh ker je pri tem odkritosrčno priznala, da je pač prelena za vsakokratno - čeprav zgolj enopotezno - zlaganje tega nujno potrebnega artikla vsake mlade družine. Drži, veliko bolj enostavno, hitreje in tudi elegantneje je kar cel voziček potisniti v zadek ali ga vzeti ven, ne vzame več kot tri sekunde.
Vozičku se tako v njihovem potniškem dostavniku redno pridružijo kolesa, poganjalec, počitniška oprema, sanke, ležalniki,... Občasno jim ostali seveda še kaj "podtaknemo" v avto, prostora je namreč za izvoz. Drsna vrata pri tem povečujejo uporabnost, velika in nizko nameščena stranska stekla omogočajo dober pogled ven tudi otroku, prostora za potnike pa je dovolj tako spredaj kot zadaj.
Na prijatelja in njegovo skorajda vsakodnevno selitev narodov sem se zlahka spomnil, ko sem prišel po prenovljenega Peugeotovega partnerja, ki sliši na ime tepee. Kot indijanski šotor, ki je danes nudil zatočišče celi družini rdečekožcev na enem, že čez nekaj dni pa na povsem drugem koncu prerije.
Francozi imena gotovo niso izbrali po pomoti, verjamem da bi bil njihov partner tudi Indijancem pravi - partner. Kot človek, ki mu tudi za dopust občasno zadostujeta zgolj mali nahrbtnik in denarnica, za najboljši del službe pa jemljem ovinke, sem bil prepričan, da se z "gajbo" ne bova ujela. A sem se motil.
Pogled od spredaj pritegnejo dnevne luči z LED diodami in med preoblikovanima žarometoma nova maska hladilnika, s katero je partner usklajen z aktualnimi oblikovnimi smernicami francoske znamke, na njeni sredi pa dominira velik Peugeotov lev. Tudi kroma ne manjka, vtis robustnosti obenem povečajo zaščitne obloge z meglenkami. Da, partner je s prenovo dobil všečno podobo, moderen in robusten značaj ter tudi nekaj blagega pridiha elegance.
Na testu smo imeli model Active 1.6 BlueHDi 100 Stop&Start EUR6 s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom za 20.583 evrov. Ob tem je imel za dobrih tri tisoč evrov dodatne opreme (samodejna klima, kamera, 7-palčni zaslon na dotik, kovinska barva, vzdolžni strešni nosilci, posamični sedeži v drugi vrsti, stranske strešne zavese, senzor za dež,...), s popusti pa bi pa kupec za takšnega partnerja namesto 23.518 na koncu plačal 17.814 evrov.
S strani navdušijo drsna vrata, ki povečujejo uporabnost in zaradi katerih na ozkem prostoru lažje vstopimo v kabino ali v otroški sedež brez mučenja namestimo otroka.
Zadka pri Peugeotu niso kaj dosti spreminjali, tam ostajajo ena sama ogromna in skoraj kot miza ravna vrata. Njihova velikost s seboj prinaša slabost, saj so dokaj težka in tako - predvsem za ženske - neugodna za zapiranje, hkrati je treba biti pazljiv pri parkiranju.
Zaradi njihovih dimenzij se mimogrede lahko zgodi, da ste parkirali preblizu kake ovire in jih ne boste mogli odpreti oziroma boste pri tem opravilu z njimi kaj zadeli. Obenem se odpirajo dovolj visoko, da bodo glave ostale cele,in skorajda vodoravno, da pod njimi v dežju lahko postavite zasilni piknik prostor. Za doplačilo dobrih sto evrov je na prtljažnih vratih moč odpreti zgolj steklo, tako v prtljažnik lažje natovorite manjše predmete, dobrih 150 evrov pa stanejo krilna vrata.
Za odprtimi vrati 4,38 metra dolgega partnerja zazeva velika črna luknja. Tam je namreč pravi olimpijski prtljažnik, ki v osnovni postavitvi vase sprejme 675 litrov. Prtljažni prostor je skorajda ravnih oblik, bogato odmerjen pa je tudi zaradi oglate oblike partnerja - je skoraj višji (180 cm), kot pa meri v širino (181 cm).
Prtljažnik je robusten in poleg številnih vrečk, kovčkov, potovalnih torb, športnih rekvizitov in otroške opreme prenese tudi zaboje, vreče cementa in v skrajni sili tudi europaleto. Ima tudi več mest za pritrjevanje prtljage, za doplačilo 600 evrov pri opremi Allure pa tudi dva dodatna sedeža.
S podiranjem treh posamičnih sedežev v drugi vrsti, pa v partnerju tepee prostor zraste na veličastnih 3.000 litrov oziroma na kar tri kubike! Prava pravljica za vse, ki radi veliko potujejo, s seboj vedno tovorijo "pol življenja" ali pa prijateljem radi pomagajo pri selitvi oziroma dostavi "malenkosti". Za še več prostora se sklopi tudi sovoznikov sedež, v partnerju takrat lahko peljemo do 2,4 metra dolge predmete. Brez skrbi (ali pač), abonma za Ikeo bo vaš!
Tudi za prevoz žive vsebine je odlično poskrbljeno, partner tepee se z najmanj petimi sedeži zdi kot nalašč za nadpovprečno velike mlade družine. V drugi vrsti za drsnimi vrati bodo tako uživali do trije potniki, pri čemer se srednji sedež lahko postavi v priročno mizico, pred potnikoma pa sta tudi letalski mizici.
Oba potnika ob vratih imata pod nogami še dostopen in dokaj velik predal (skupaj 14 litrov) za odlaganje igrač, rezervne čevlje, copate ali kake malenkosti, le stranski stekli se zgolj pripreta in ne spustita v vrata.
Po drugi strani sta lahko na notranji strani oken za dobrih 200 evrov doplačila vgrajena senčnika, ki se kot rolo potegneta z vrha in lahkotno zatakneta v spodnji del okvirja.
Trije posamični sedeži (200 evrov) niso vzdolžno pomični, tudi naslonjala imajo le eno lego, z IsoFix priključki pa sta opremljena le oba stranska sedeža, srednji pa ne. Kar se prezračevanja tiče, bodo tisti zadaj povsem odvisni od kroženja zraka in nastavitev v prvem delu vozila, saj do njih ni potegnjen niti en zračnik.
Voznike, ki vsakodnevno potrebujejo veliko prostora za tovor in/ali potnike, bo Peugeot partner hitro "zakuril". Pozitiven vtis bo podkrepil tudi visok položaj sedenja za kamionsko položnim in (pre)velikim volanom (oboje pomično po višini in dolžini oziroma globini), saj nudi zelo dober pregled nad dogajanjem pred in okoli vozila.
Visoko nasajena in desni roki prijetno blizu je tudi ročica petstopenjskega ročnega menjalnika, v trenutkih, ko po njej ne posegamo pa roka udobno počiva na sredinskem naslonu.
Kabini so s prenovo namenili izboljšane tkanine in druge materiale, največ sprememb pa je bila deležna predvsem sredinska konzola. Ta ima zdaj lahko velik sedempalčni barvni zaslon na dotik, ki je v višjih stopnjah opreme serijski, v nižji pa ga dobite za doplačilo.
Zaslon omogoča dostop do radia, prostoročnega telefoniranja, navigacije in vmesnika MirrorLink, na njem lahko vidimo tudi sliko vzvratne kamere (skupaj s parkirnimi senzorji in zložljivimi ogledali 1.326 evrov).
Notranjost kljub prenovi, modernemu dodatku v obliki zaslona ter dvopodročni samodejni klimatski napravi (200 evrov) deluje precej dostavniško ter s tem morda nekoliko ceneno za družinsko vozilo. Veliko je trde plastike, pravzaprav so mehki le sedeži, naslonjala za roke, majhen del obloge na vratih in manšeta okoli prestavne ročice. Še senčnika pred potnikoma spredaj sta trda kot kamen.
Bolj kot na občutek in otip pa kabina navduši s funkcionalnostjo, preprosto in prilagodljivo zasnovo ter seveda z odlagalnimi prostori. Teh je toliko po vsej kabini, da boste sprva malce izgubljeni, nato pa boste že začeli ceniti njihovo prostornino in namen. Gotovo boste kdaj tudi pozabili, kaj ste kam spravili.
Vseh skupaj je namreč 20, morda še kakšen več. Stropna polica po celotni dolžini vozila je pripravno odlagališče za kakšen dodaten kos oblačil, predalček pred prestavno ročico za mobilni telefon, tisti pri sovoznikovih nogah pa denimo za strgalo za led.
V vseh vratih so predali različnih dimenzij, pri zračnikih spredaj pa sta še dva valja, kamor lahko spravimo ključe, denarnico ali pa zaprto pločevinko s pijačo (različica Outdoor ima tam gumb za sistem Grip control).
Manjša predala sta tudi pod prednjima sedežema, zaprt predal pred sovoznikom je klasika, zemljevide pa lahko priročno odložimo v sredinskega na vrhu armaturne plošče.
Na armaturki so skupno kar trije predali, še posebej navduši tisti zaprt za volanskim obročem s prostornino štiri litre, kamor lahko voznik v mrzlih dneh spravi rokavice in kapo. Predal je tako globok, da s sedeža gotovo ne bomo dosegli dna, podobno pa lahko rečemo tudi za kraljevsko sredinsko konzolo z dodatnimi odlagalnimi prostori.
Njena uporabnost se lahko enači s kako ogromno žensko torbico, kjer se izgubi tisoč in ena stvar. Konzola je ob tem snemljiva, in se jo pripne na podnožje, v katerem so sicer trije nosilci za kozarce.
Oprema Active v vozilu sicer ponuja vse, kar je potrebno za udobno vožnjo. Na seznamu so klima, tempomat in omejevalnik hitrosti, potovalni računalnik, električno pomični vzvratni ogledali, LED dnevne luči, električno pomična prednja stekla, daljinsko centralno zaklepanje, pomoč pri speljevanju v klanec, ESP, ABS, ASR in štiri zračne blazine, zdaj pa je za doplačilo že na voljo tudi sistem za zaviranje v sili Active City Brake, ki deluje do hitrosti 30 kilometrov na uro. V mestu pride še kako prav in priporočamo doplačilo okoli 500 evrov.
Partner tepee je na voljo s petimi kombinacijami motorjev, najbolj zaželen pa je gotovo preizkušen in z Euro6 normo usklajeni 1,6-litrski turbodizel s 73 kilovati oziroma 100 konji in sistemom Stop&Start.
Motor je glede na prej pridobil osem konjev, poleg uporabnih 254 Nm navora pri 1.750 vrtljajih pa ga odlikuje varčnost. Testno povprečje s precej mestnimi in avtocestnimi vožnjami se je sukalo pod šestimi litri na sto prevoženih kilometrov (tovarna 3,9/5,1/4,3), na daljših poteh se brez težav ustali pri petih litrih.
Motor je v 1.449 kg težkem vozilu dovolj zmogljiv tudi v primeru, ko v partnerja povabimo ostale štiri potnike in vanj zložimo njihovo prtljago, znakov pešanja zlepa ne pokaže niti na avtocestnih klancih. Partner se ob tem postavlja s solidnimi pospeški, z mesta do 100 km/h vas popelje v 12,4 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 166 km/h.
Hrup v kabini je pretežni del poti znosen, čeprav se pozna, da je avto slabše zvočno zatesnjen kot denimo model 208 z enakim motorjem. Če ne boste veliko prehitevali, motorja po nepotrebnem priganjali v višje vrtljaje oziroma dlje časa vozili po avtocesti tega niti ne boste občutili.
Šesta prestava bi na odprtih cestah prišla prav, saj merilnik vrtljajev pri hitrosti 130 km/h kaže vrednost 2.550. Pri višjih hitrostih se v tipično dizelski ropot obenem meša še piš vetra, ki je posledica višje karoserije in bolj škatlaste oblike.
Delovna zasnova partnerja se pozna tudi pri manjšem vozniškem talentu, čuti pa se jo tudi na zadnjih sedežih. Predvsem v ovinkih se partner kar nagiba in potnike z občutljivim želodcem bo treba peljati še posebej skrbno. Jasno pa je, da partner kot tak ni namenjen hitri vožnji in podiranju rekordov. Kdor potrebuje praktičen in uporaben avto mu športna lega gotovo ni prioriteta, cenil pa bo vse ostalo.
Foto: Matej Kačič