Pritisk okoljskih organizacij, tudi afere Volkswagen, je pri proizvajalcih avtomobilov prebudil čut za iskrenost. Zato se je PSA konec junija iskreno izpostavil z objavo rezultatov meritev porabe v prometu za 30 modelov znamk Peugeot, Citroën in DS, ki tudi za več kot 60 odstotkov presegajo podatke uradnih meritev NEDC.
Opel je podobno potezo napovedal že lani, v torek pa se je Francozom kot prvi nemški proizvajalec pridružil s prostovoljno in obenem mehko različico iskrenosti - objavo porabe za model astra po ciklu meritev WLTP, ki bolje kot uradni cikel NEDC zrcali dejansko porabo goriva. V nasprotju z meritvami, ki jih je izvedel francoski PSA, cikel WLTP še vedno poteka v laboratoriju. Opel je obenem pripravil spletno stran s primerjavo porabe po obeh ciklih in jo dopolnil še z nasveti za varčevanje z gorivom.
Realna poraba oplov med 4,3 in 10 litrov
Prvi preizkušen Oplov avtomobil je astra v petvratni in karavanski različici - sports tourer v vseh kombinacijah motorjev, menjalnikov in opreme. Podatki po ciklu WLTP so na voljo le za skrajni vrednosti porabe, ne pa tudi nam najbolj prijazno povprečno vrednost. Pri petvratni astri z osnovnim bencinskim motorjem 1.4 ECOTEC s 74 kilovati in ročnim menjalnikom uradni NEDC obljublja porabo med 4,2 in 7,5 litra ter povprečje med 5,4 in 5,5 litra (odvisno od velikosti koles). Po WLTP pa omenjena astra porabi med 5,4 in 9,0 litra. Pri najbolj priljubljenem motorju 1.4 turbo s 110 kilovati, sistemom start & stop in ročnim menjalnikom NEDC predvideva razpon med 4,2 in 6,3 litra ter povprečje med 4,9 in 5,1 litra. Po WLTP pa poraba znaša med pet in 8,5 litra. Dizelski motor 1.6 CDTI s 100 kilovati po uradnih meritvah porabi med 3,4 in 4,6 litra, v povprečju med 3,8 in 3,9 litra. Po WLTP pa med 4,3 in 6,1 litra. Še najmočnejši 1.6 turbo ECOTEC s 147 kilovati: NEDC obljublja razpon med 4,9 in osmimi litri ter povprečje med 6,0 do 6,1 litra, WLTP pa razpon od šest do 10 litrov.
Kako poteka cikel meritev WLTP?
Cikel meritev je bil razvit v skladu s smernicami Svetovnega foruma za harmonizacijo pravilnikov o vozilih (UNECE) in ob pomoči izkušenj voznikov pri vsakdanji uporabi. Pridobljene vrednosti so primerljive po vsem svetu, medtem ko so vrednosti NEDC veljavne le v Evropi. Po načrtih EU naj bi cikel WLTP prihodnje leto nadomestil trenutno uradni cikel NEDC. V primerjavi z NEDC je preizkus WLTP doslednejši glede porabe pri uporabi v dejanskem cestnem prometu. Cikel temelji na strogem testnem postopku, ki upošteva realnejšo dinamiko vožnje in zunanje temperature. Da je zagotovljen globalno usklajen standard, poteka testiranje pod laboratorijskimi pogoji, med testnimi dejavniki pa so večje preskusne razdalje, višje povprečne in največje hitrosti, krajši časi postankov ter več zaviranja in pospeševanja. Pri Oplu dodajajo, da se lahko dejanska poraba goriva pri nekaterih okoliščinah v prometu razlikuje od testnih številk cikla WLTP - na primer pri hitri vožnji po nemški avtocesti - in je lahko večja od navedene.