Avto

Mini za maksi potrebe

Nenavadni clubman je prvi Mini s šestimi vrati in največji doslej, znotraj in na cesti v najzmogljivejši dizelski različici Cooper S pa pričakovano odličen

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.08.2016 00:15
Čas branja: 7 min

Mini že dolgo ni okoli tri metre dolg malček s šibkim srcem, s katerim je vragolije na svoj način uganjal slavni Mr. Bean - tudi zleknjen v fotelj na strehi in z upravljanjem prek metle.

Mini-clubman-Cooper-SD-245.1470077647.JPG.c.960px.jpg

Novodobni Mini je razmeroma velik in moderen, zgledno ali zelo zmogljiv, po premijsko zapakiran ter ima s tem vse prej kot ljudsko ceno. Kdor danes kupi Minija, brez dvoma rad izstopa, posameznim "nastopačem" pa glede na njihove družinske ali prostočasovne potrebe običajni ali petvratni Mini nista bila dovolj in so zahtevali karavana.

Mini-5-door.1470080002.jpg.o.960px.jpg

Že kultni Mini je v 70-ih letih imel karavansko različico clubman estate, ob le paru vrat na boku ter rahlo podaljšani karoseriji je na zadku za lažji dostop imel še par krilnih vrat. Originalnega in precej redkega clubmana estate se danes spomnijo le redki, toliko bolj pa je v spominu primerek iz novejše zgodovine. Ne nujno v pozitivnem smislu, saj je bil pravi posebnež.

Mini-Clubman-2008.1470081428.jpg.s.960px.jpg

Običajni različici so leta 2007 nataknili neprivlačen karavanski nahrbtnik in zgolj desna zadnja vrata, bolj kot za praktičnega in predvsem modnega člana družine pa je veljal za pogojno uporabnega in vse prej kot atraktivnega dostavnika.

Mini-clubman-Cooper-SD-349.1470078071.JPG.o.960px.jpg

Novi Mini clubman je ohranil nekaj tradicije, na del pa (z razlogom) pozabil - nepraktično odpiranje bočnih vrat na metuljčka se je poslovilo. Angleži pod BMWjevo taktirko so v drugo za osnovo namreč vzeli petvratnega Minija, ga tudi na račun vodoravne strešne linije rahlo podaljšali ter mu zadaj namesto klasičnih dvižnih vrat v skladu s tradicijo nataknili par krilnih.

Mini-clubman-Cooper-SD-184.1470081834.JPG.c.960px.jpg

Clubman je tako največji Mini doslej in obenem prvi s šestimi vrati, s čimer so pri Miniju še razširili spekter uporabnikov, kar se jim bo pod črto poznalo tudi v žepu.

Mini-clubman-Cooper-SD-352.1470082474.JPG.o.960px.jpg

Če je bil kultni Mini poceni, je sedanji bolj prestižni modni dodatek, to pa stane tudi v primeru karavanskega clubmana. Osnovni trivaljni bencinski clubman One stane 22.450 evrov, dizelski 24.350 evrov, na voljo pa sta še Cooper in Cooper S (v bencinski različici tudi kot 4ALL).

Mini-clubman-Cooper-SD-209.1470078247.JPG.n.960px.jpg

Testni clubman Cooper SD v osnovi stane 29.800 evrov, cena pa je z veliko dodatki (steptronic samodejni menjalnik, atraktivno usnje, kovinska barva, opremska paketa Chili in Wired, aktivni tempomat,...) narasla na domala 44.500 evrov.

Mini-clubman-Cooper-SD-261.1470081592.JPG.c.960px.jpg

Oblika je vedno stvar okusa, tudi pri clubmanu je tako. Ali vam bo všeč in boste gledali za njim, ali pa se boste obrnili stran in lopnili po čelu - še posebej ob pogledu na cenik za to čudo.

Mini-clubman-Cooper-SD-155.1470077973.JPG.n.960px.jpg

Spredaj je clubman sicer tak kot drugi bratje, s strani deluje kot petvratni, zadaj pa je zaradi majhnih krilnih vrat, retro kljuk in vodoravnih žarometov unikaten in že na daleč prepoznaven.

Mini-clubman-Cooper-SD-151.1470080739.JPG.n.960px.jpg

V svetu, kjer nekaj deset tisoč evrov ne pomeni nič, ima to svoj čar. Ob tem clubman s pravega kota z odprtimi krilnimi vrati dobi neko povsem odbito silhueto, ki spominja na kakšnega akcijskega junaka, vražička ali netopirja.

Mini-clubman-Cooper-SD-059.1470080460.JPG.o.960px.jpg

Clubman je ob samosvoji zunanjosti in večji uporabnosti zrasel za 29 centimetrov, s 4.250 dolžinskimi milimetri se lahko primerja z VW golfom in je tako vse prej kot »mini«. Športno-terenski countryman je namreč krajši za 14 centimetrov, petvratni za 24, trivratni Mini pa za kar 44 centimetrov. Clubman je v širino pridobil tri centimetre (180 cm), v višino pa meri 144 cm, s čimer so povečali predvsem prostornost v kabini.

Mini-clubman-Cooper-SD-280.1470080927.JPG.c.960px.jpg

V primerjavi s klasičnim trivratnim Minijem ima clubman kar 27 centimetrov večjo medosno razdaljo, ta znaša 267 cm, kar je tudi deset več kot pri petvratnem.

Mini-clubman-Cooper-SD-412.1470080996.JPG.c.960px.jpg

Razkorak med obema osema se najbolj pozna na zadnji klopi, ki jo zlahka označimo za prostorno, dovolj prostora je tudi nad glavami, vendar bosta tam zaradi poudarjenih sedalnih delov udobno sedela zgolj dva potnika.

Mini-clubman-Cooper-SD-399.1470081047.JPG.c.960px.jpg

Tretjega bo na daljših poteh gotovo motila grbina na sredini, bolje pa je poskrbljeno za odlaganje drobnarij in pijače, Isofix sidrišča za otroške sedeže pa so lahko dostopna.

Mini-clubman-Cooper-SD-404.1470081077.JPG.n.960px.jpg

Za dvojnimi prtljažnimi vrati je prostora za do 360 litrov prtljage oziroma 1.250 litrov s podrto zadnjo klopjo (40:20:40), kar je največ med Miniji. Prostor bi bil lahko tudi večji, saj so prtljažna vrata precej debela, ne pomaga niti dejstvo, da vsako skriva praktičen predal za manjše predmete.

Mini-clubman-Cooper-SD-537.1470079121.JPG.o.960px.jpg

Vrata se za doplačilo lahko odprejo z brco oziroma dvema pod odbijačem, lahko pa delno tudi s kabine in s pomočjo daljinca, zapreti pa jih je vselej treba ročno. Umazanim rokam tako ne boste ušli, kar takšnemu avtu gotovo ne pristoji.

Mini-clubman-Cooper-SD-214.1470079549.JPG.c.960px.jpg

Povsem drugače pa so za občutljive in nežne roke pri Miniju poskrbeli v notranjosti prtljažnika. Ta ponuja uporabno dvojno dno, pri čemer se predelna polica lahkotno zatakne v namenske utore ob klopi.

Mini-clubman-Cooper-SD-549.1470080309.JPG.o.960px.jpg

Zadnja klop se dokaj lahkotno podre, obenem je sedalni del nastavljiv v dveh položajih, kar ob odsotnosti potnikov zadaj prinese dodaten prostor v zadku. Rolo, ki prtljago varuje pred radovednimi pogledi pa je moč odstraniti z eno roko.

notranjost8.1470080101.jpg.o.960px.jpg

Prepoznavnost s samosvojimi prtljažnimi vrati ima še svojo posebno ceno, kar pomeni zelo slabo preglednost nazaj. Zadaj sta zgolj dve majhni stekli, preglednost motijo tudi okvirji vrat, občasno veliki vzglavniki, v dežju za čistočo skrbita dva mikro brisalca, obenem so precej široki tudi zadnji stebrički. Zadrego rešijo parkirna tipala, vzvratna kamera ali pomoč pri parkiranju, kar pa je seveda na seznamu doplačil in ni poceni - a vsaj deluje zelo dobro.

Mini-clubman-Cooper-SD-442.1470082523.JPG.n.960px.jpg

Kdor se bo iz prejšnjega clubmana presedel v novega, bo v notranjosti opazil veliko sprememb in brez težav ugotovil, kateri krovni znamki pripada. Naj gre za voznikovo delovno okolje in značilno nizko sedenje, premijski videz in občutek, žlahtne materiale (pri testniku je to še poudarilo temnordeče usnje), kakovost izdelave ali pa sodobne tehnologije in povezljivost.

Mini-clubman-Cooper-SD-418.1470082777.JPG.n.960px.jpg

Ker je bistvo v podrobnostih, je tudi clubman v tem prvak. Čeprav je njegov potniški prostor tak v drugih aktualnih Minijih, ob izjemni kakovosti izdelave vedno znova navdušijo razni drobni detajli, ki jim v tem razredu praktično ni para.

Mini-clubman-Cooper-SD-026.1470082723.JPG.c.960px.jpg

Oči že pri odpiranju in zapiranju pritegne projekcija logotipa Mini z zunanjega ogledala na voznikovi strani, z rdečo obrobljen gumb za zagon motorja ter letalski gumbi na sredinski konzoli in pod stropom.

Mini-clubman-Cooper-SD-666.1470085668.jpg.s.840px.jpg

Ambientalna osvetlitev v 12 barvah ponoči diskretno osvetljene obrobe vrat, tu pa so še všečni dekorativni elementi, izbirnik voznih profilov ob menjalniku (Green, Mid in Sport) ter barvni projicirni zaslon pred očmi.

notranjost7.1470082634.jpg.o.960px.jpg

Prav vsa stikala so obenem kvalitetna in pod prsti pustijo premijski vtis, kar ob posluhu za detajle in splošni privlačnosti še poudarja velike ambicije proizvajalca.

Mini-clubman-Cooper-SD-454.1470082896.JPG.c.960px.jpg

Na sredini namesto velikega merilnika hitrosti - ta se je preselil na klasično številčnico pred voznikom - prevladuje kot frizbi velik prostor za večpredstavnostni sistem, s katerim se Mini še za korak oddalji od konkurence. Sistem je namreč obdan z LED-trakom, ki skozi svetlobne signale vozniku in potnikom sporoča "kaj dogaja". Trak lahko služi za prikazovanje motornih vrtljajev, kaže izbiro voznih profilov, jakost zvoka avdio naprave ali pa je zgolj ambientalno osvetljen.

Mini-clubman-Cooper-SD-032.1470085544.JPG.c.960px.jpg

Pozornost pritegnejo tudi zanimivi meniji in luštne animacije, kar še poudari drugačnost Minijev, Mini Connected pa mogoča dostop do aplikacij in storitev, ki vozniku in sopotnikom nudijo pomoč in dostop do zabavnih vsebin.

notranjost9.1470083255.jpg.o.960px.jpg

Za aktivno in pasivno varnost je dobro poskrbljeno, saj so bili v clubmanu na voljo vsi sistemi, ki jih najdemo v BMW-jih. Opozorilnik pred naletom in trkom s pešcem s funkcijo zaviranja je skorajda obvezno, vozniku pa pomaga še nabor sistemov za pomoč med vožnjo, kot so asistent za dolge luči, sistem za prepoznavanje prometnih znakov, aktivni žarometi in radarski tempomat, ki pa bi lahko deloval bolj odločno.

Mini-clubman-Cooper-SD-016.1470085810.JPG.c.960px.jpg

Zgodi se, da prepozno zazna avto in temu primerno neustrezno odreagira, obenem lahko ob vožnji za počasnejšim in njegovem nihanju hitrosti neenakomerno zavira.

Mini-clubman-Cooper-SD.1470085901.jpg.o.960px.jpg

Clubman je zasnovan na skupni arhitekturi vseh avtomobilov s prednjim pogonom UKL1, ki so v naboru skupine BMW. V osnovi si z običajnim Minijem ter serijama 2 Active Tourer in Grand Tourer tako deli sestavne dele, ki ne vplivajo na videz, v nosu pa ponuja enake kombinacije pogonskih sklopov, vključno z ročnim šeststopenjskim ali 6- oziroma 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.

Mini-clubman-Cooper-SD-516.1470085978.JPG.s.960px.jpg

Pri podvozju so že odstopanja, clubman ima denimo rahlo spremenjeno zadnjo premo kot običajni trivratni Mini, saj je širina koloteka pri avtomobilih odvisna od od namena, teže in dolžine posameznih različic.

Mini-clubman-Cooper-SD-474.1470086264.JPG.s.960px.jpg

Klasični Mini se zaradi svoje dolžine in kratke medosne razdalje pelje kot gokart, pri clubmanu pa tega ne moremo pričakovati. Clubman je vseeno prevelik, da bi bil tako okreten v ovinkih, tudi z izklopljenim ESP ne dovoli vsega, kar bi pri Miniju pričakovali, obenem tehta skoraj tono in pol.

Mini-clubman-Cooper-SD-131.1470086310.JPG.c.960px.jpg

Obljubljeni občutek gokarta je tako nekaj manjši, seveda pa je lega na cesti daleč od slabe, različica Cooper SD pa obenem poskrbi za nadpovprečne zmogljivosti in nič kaj visoko porabo. V povprečju smo porabili sedem litrov dizla, tovarna sicer obljublja kombinirano porabo 4,3 litra.

Mini-clubman-Cooper-SD-121.1470086440.JPG.c.960px.jpg

Oznaka Cooper SD na nosu in zadku pomeni, da gre za dizelsko raketo, k večjemu udobju med umirjeno ali razgrajaško vožnjo pa konkretno pomaga odlični 8-stopenjski samodejni menjalnik z obvolanskimi ročicami. Poznani in dodelani dvolitrski štirivaljnik se lahko pohvali z odličnimi zmogljivostmi, saj zmore 140 kilovatov (190 KM) in 400 Nm navora pri 1.750 vrtljajih. Clubman Cooper SD z mesta do 100 km/ tako skoči v 7,4 sekunde ter doseže končno hitrost 225 km/h.

Mini-clubman-Cooper-SD-427.1470086613.JPG.c.960px.jpg

Clubmanu se zelo poda umirjena in udobna vožnja v načinu Green (tudi s funkcijo jadranja) ali Mid, kjer za več voznega udobja poskrbita prav daljša medosna razdalja kot pri klasičnem Miniju in prilagojeno zadnje vzmetenje.

Mini-clubman-Cooper-SD-596.1470087748.JPG.c.960px.jpg

Ko prek voznega profila izberemo način Sport, motor postane odzivnejši, elektronika pa vpliva še na dinamiko prestavljanja, krmiljenje in elektronski nadzor blažilnikov. Tudi zvočna kulisa je boljša, clubman Cooper SD pa se izkaže med prehitevanji in manj zaprtimi ovinki.

Mini-clubman-Cooper-SD-667.1470087436.JPG.n.960px.jpg

Pri Miniju so glavno vodilo za nakup čustva, pri clubmanu ni prav nič drugače. Nakup dokaj majhnega, a po svoje prepoznavnega in posebnega karavana skozi racionalne oči pač ni smiseln. Mini je prestižen in uživaški avto, s katerim ste pogosto na očeh drugih. S clubmanom ni nič drugače, le na cilj boste z njim podobno hitro in veliko bolj udobno prepeljali več odraslih ljudi in prtljage kot pri klasični različici.

Mini-clubman-Cooper-SD-334.1470087551.JPG.o.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)