Čeprav že prastar in zato obrabljen, še (vedno) drži: konja, ki dobro teče, ne menjaš. V tem duhu je opravljena tokratna poletna prenova mercedesa CLA v kupejevski in shooting brake (karavanski) izvedbi. Minimalne spremembe zunaj in znotraj spominjajo na obisk pri lepotnem kirurgu, ki pa je svoje delo opravil zelo previdno in prefinjeno. Nežna evolucija, nobene revolucije.
Mercedes benz CLA je bil pred tremi leti, ko se je v kupejevski izvedbi prvič pojavil na avtomobilskem trgu, znanilec novih časov pri tej nemški premijski hiši. Tržno se je posrečil, prav tako skoraj dve leti kasneje karavanski shooting brake. K letošnjim »premijskim« rezultatom Mercedes-Benza, ki je pod lastniškim dežnikom Daimlerja AG, sta prispevala svoj delež. In ker številke ne lažejo, je letošnji prodajni rezultat tovarne iz Stuttgarta izjemen: v pol leta so prodali več kot milijon osebnih avtomobilov, kar je najboljši rezultat doslej. Najboljše ali nič, tržno geslo hiše trikrake zvezde, se je očitno dobro prijelo.
Tokratne spremembe tako zunaj kot znotraj zmore brez zadrege našteti le mercedesovsko in s tem claajevsko izurjeno oko. Spremenjen je prednji odbijač, nove so zadnje luči, žarometi so po novem v LED tehnologiji, dodali so še eno novo barvo karoserije in pet novih 18-palčnih platišč. Dimenzijsko sta ostali obe varianti CLA povsem nespremenjeni.
Znotraj je okolje ostalo prepoznavno mercedesovsko v najboljšem pomenu. Je pa sredinski zaslon malenkost večji (8-palcev), spremenili so okrasne elemente, usnje je lahko po novem dvobarvno v treh kombinacijah, tudi merilniki so doživeli minimalistično spremembo. Opremski paketi so trije (standardni, urban in dirkaški AMG line), nov je t.i. nočni paket; po novem si lahko omisliš odpiranje prtljažnih vrat oziroma pokrova z brco pod dno avtomobila, pa tudi predvajanje športnega zvoka motorja v potniški prostor, kar pa je sicer rezervirano za AMG line.
Najžlahtnejši in v voznem pogledu tudi najbolj dirkaški, vendar ne brutalno grob, ostaja CLA v izvedbi AMG tako v kupejevski kot shooting brake karoserijski izvedbi. Rdeče obarvane zavorne čeljusti, zadnji difuzor, vrsta karoserijskih dodatkov ne dopuščajo posebnega dvoma o naravi tega avtomobila, ki mu je serijsko dodan štirikolesni pogon 4Matic in pa dovolj znameniti 7-stopenjski samodejni menjalnik amg speedshift. S tokratno prenovo je bencinski štirivaljnik pridobil nekaj moči, saj po novem ponuja kar fascinantnih 280 kilovatov/381 konjskih moči; če se v voznem režimu race zapelješ skozi tunel pod ljubljanskim gradom, se ti agregat oglaša s presenetljivo baritonsko zvočno kuliso. Vrhunski užitek za voznika, moteč ropot za one, ki jim je dovoljeno zgolj poslušanje.
Motorna ponudba se ni občutno spremenila, je pa portfelj dizelskih in bencinskih agregatov po novem bogatejši za tri različice. Na strani dizelske ponudbe je nova izvedenka 180d blueefficiency (80 kilovatov/109 konjskih moči), ki ima povsem enak motor kot začetna varianta 180 d v eni in drugi karoserijski izvedbi, pa nekaj opremsko-karoserijskih dodatkov. Pri bencinskih agregatih je 180 bluefficiency prav tako novost (90 kilovatov/122 konjskih moči), vendar je namenjena zgolj CLA v kupejevski različici. Obe pa se sedaj pojavljata v izvedbi 220 4Matic, kar pomeni, da je prenos moči na vsa štiri kolesa in ne zgolj na prednji kolesni par.
Cene obeh prenovljenih izvedenk mercedesa CLA so identične, je bilo rečeno, kar pomeni, da niso povsem enake. Najcenejša je varianta CLA 180, ki je naprodaj za 27.650 evrov, shooting brake je dražji za 610 evrov. Najcenejša dizelska izvedenka 180d v kupeju stane 29.900 evrov, medtem ko je shooting brake na voljo za prav tako dodatnih 610 evrov. Za slovenski trg utegne biti najbolj zanimiv dizelski 200d (100 kilovatov/136 konjskih moči), ki je na voljo za 32.570 evrov v kupeju in za 33.180 evrov v karavanu. Seveda je v censkem vrhu varianta AMG tako v eni kot drugi karoserijski izvedbi: 56.500 evrov hočejo za kupe, 57.110 evrov za shooting brake.
Prodajni načrti za letošnje leto niso povsem jasni, a bo zelo sprejemljivo, če bodo v polnem letu prodali vsaj 80 vozil, kar je dosedanje povprečje. To bi pomenilo, da bi si CLA znotraj prodaje vseh mercedesov na slovenskem trgu odrezal osem do devetodstotni tržni delež. Bi pomenilo tudi, da dobro »teče«.
Foto: Janez Kovačič