Avto

Prefinjena prenova lepega nemca

Mercedes-Benz je na poletje prenovil CLA tako v kupejevski kot karavanski oziroma shooting brake karoserijski izvedbi

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.07.2016 15:21
Čas branja: 3 min
Prefinjena prenova lepega nemca
Shooting brake je oznaka za karavansko izvedenko, pri čemer je ta uporabljena tudi pri veliko večjem in prestižnejšem mercedesu CLS. Zanimivo je, da je letos shooting brake na slovenskem trgu pritegnil enako število kupcev kot kupe.

Čeprav že prastar in zato obrabljen, še (vedno) drži: konja, ki dobro teče, ne menjaš. V tem duhu je opravljena tokratna poletna prenova mercedesa CLA v kupejevski in shooting brake (karavanski) izvedbi. Minimalne spremembe zunaj in znotraj spominjajo na obisk pri lepotnem kirurgu, ki pa je svoje delo opravil zelo previdno in prefinjeno. Nežna evolucija, nobene revolucije.

Mercedes benz CLA je bil pred tremi leti, ko se je v kupejevski izvedbi prvič pojavil na avtomobilskem trgu, znanilec novih časov pri tej nemški premijski hiši. Tržno se je posrečil, prav tako skoraj dve leti kasneje karavanski shooting brake. K letošnjim »premijskim« rezultatom Mercedes-Benza, ki je pod lastniškim dežnikom Daimlerja AG, sta prispevala svoj delež. In ker številke ne lažejo, je letošnji prodajni rezultat tovarne iz Stuttgarta izjemen: v pol leta so prodali več kot milijon osebnih avtomobilov, kar je najboljši rezultat doslej. Najboljše ali nič, tržno geslo hiše trikrake zvezde, se je očitno dobro prijelo.

MB-CLA3.1469578610.JPG.c.960px.jpg
Mercedes CLA v osnovni, torej kupejevski izvedbi je bil prvič na ogled na ženevskem avtomobilskem salonu pred tremi leti in je nekakšen začetnik novega vala pri tej nemški avtomobilski hiši. Tokratna prenova ima enostavno in hkrati zahtevno nalogo - obdržati ali celo izboljšati sicer dobre prodajne številke.

Tokratne spremembe tako zunaj kot znotraj zmore brez zadrege našteti le mercedesovsko in s tem claajevsko izurjeno oko. Spremenjen je prednji odbijač, nove so zadnje luči, žarometi so po novem v LED tehnologiji, dodali so še eno novo barvo karoserije in pet novih 18-palčnih platišč. Dimenzijsko sta ostali obe varianti CLA povsem nespremenjeni.

Znotraj je okolje ostalo prepoznavno mercedesovsko v najboljšem pomenu. Je pa sredinski zaslon malenkost večji (8-palcev), spremenili so okrasne elemente, usnje je lahko po novem dvobarvno v treh kombinacijah, tudi merilniki so doživeli minimalistično spremembo. Opremski paketi so trije (standardni, urban in dirkaški AMG line), nov je t.i. nočni paket; po novem si lahko omisliš odpiranje prtljažnih vrat oziroma pokrova z brco pod dno avtomobila, pa tudi predvajanje športnega zvoka motorja v potniški prostor, kar pa je sicer rezervirano za AMG line.

MB-CLA1.1469578752.JPG.o.960px.jpg

Najžlahtnejši in v voznem pogledu tudi najbolj dirkaški, vendar ne brutalno grob, ostaja CLA v izvedbi AMG tako v kupejevski kot shooting brake karoserijski izvedbi. Rdeče obarvane zavorne čeljusti, zadnji difuzor, vrsta karoserijskih dodatkov ne dopuščajo posebnega dvoma o naravi tega avtomobila, ki mu je serijsko dodan štirikolesni pogon 4Matic in pa dovolj znameniti 7-stopenjski samodejni menjalnik amg speedshift. S tokratno prenovo je bencinski štirivaljnik pridobil nekaj moči, saj po novem ponuja kar fascinantnih 280 kilovatov/381 konjskih moči; če se v voznem režimu race zapelješ skozi tunel pod ljubljanskim gradom, se ti agregat oglaša s presenetljivo baritonsko zvočno kuliso. Vrhunski užitek za voznika, moteč ropot za one, ki jim je dovoljeno zgolj poslušanje.

Motorna ponudba se ni občutno spremenila, je pa portfelj dizelskih in bencinskih agregatov po novem bogatejši za tri različice. Na strani dizelske ponudbe je nova izvedenka 180d blueefficiency (80 kilovatov/109 konjskih moči), ki ima povsem enak motor kot začetna varianta 180 d v eni in drugi karoserijski izvedbi, pa nekaj opremsko-karoserijskih dodatkov. Pri bencinskih agregatih je 180 bluefficiency prav tako novost (90 kilovatov/122 konjskih moči), vendar je namenjena zgolj CLA v kupejevski različici. Obe pa se sedaj pojavljata v izvedbi 220 4Matic, kar pomeni, da je prenos moči na vsa štiri kolesa in ne zgolj na prednji kolesni par.

MB-CLA4.1469578812.JPG.o.960px.jpg

Cene obeh prenovljenih izvedenk mercedesa CLA so identične, je bilo rečeno, kar pomeni, da niso povsem enake. Najcenejša je varianta CLA 180, ki je naprodaj za 27.650 evrov, shooting brake je dražji za 610 evrov. Najcenejša dizelska izvedenka 180d v kupeju stane 29.900 evrov, medtem ko je shooting brake na voljo za prav tako dodatnih 610 evrov. Za slovenski trg utegne biti najbolj zanimiv dizelski 200d (100 kilovatov/136 konjskih moči), ki je na voljo za 32.570 evrov v kupeju in za 33.180 evrov v karavanu. Seveda je v censkem vrhu varianta AMG tako v eni kot drugi karoserijski izvedbi: 56.500 evrov hočejo za kupe, 57.110 evrov za shooting brake.

Prodajni načrti za letošnje leto niso povsem jasni, a bo zelo sprejemljivo, če bodo v polnem letu prodali vsaj 80 vozil, kar je dosedanje povprečje. To bi pomenilo, da bi si CLA znotraj prodaje vseh mercedesov na slovenskem trgu odrezal osem do devetodstotni tržni delež. Bi pomenilo tudi, da dobro »teče«.

Foto: Janez Kovačič

MB-CLA5.1469578918.JPG.s.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Številni obrazi naprednega mercedesa C
Avto
AvtoJanez Kovačič Številni obrazi naprednega mercedesa C

Prenovljeni C ima novih kar 6.500 sestavnih delov, poganja ga nova generacija bencinskih in dizelskih štirivaljnikov, v najcenejši izvedbi pa bo od septembra naprodaj za 31.500 evrov. Vozili smo ga v Luksemburgu.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Avto
Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci 11

Še ena vroča srebrna puščica s pečatom Roberta Lešnika. CLA je izjemno pomemben mercedes. Kar 70 odstotkov kupcev je novih, mlajših strank, kar tri četrtine teh pa jih ostane zvestih znamki.