V Evropi, še zlasti v Italiji, v Španiji in na Portugalskem so razmere dobre za prodajo majhnih avtomobilov A razreda. Italijanski trg se je letos gospodarsko okrepil, posledično je zrasla tudi prodajan majhnih avtov za 20 odstotkov na 130 tisoč vozil. Italijanski trg je ob tem že tradicionalno daleč najmočnejši v prodaji majhnih avtomobilov v Evropi, letos si je odrezal več kot 30 odstotni delež. Po velikosti ji sledita Velika Britanija s 86 tisoč vozili in Nemčija s 78 tisoč vozili z le nekaj odstotno rastjo.
Italijani kupujejo predvsem domače avtomobile, zato sta se domača fiat panda in fiat 500 povzpela na sam vrh lestvice in si s skupno prodajo 142 tisoč vozil odrezala več kot tretjino trga malih avtov. Ta je v prvih štirih mesecih letos dosegel 400 tisoč vozil, lanski rezultat v enakem obdobju pa je presegel za 3,8 odstotka.
IHS Automotive: twingo je premalo uporaben in s ceno preblizu clia
Renaultov twingo pa kljub uspešni prodaji v Franciji (43 odstotkov twingov gre na ta trg), ni mogel nadomestiti izgube na drugih trgih. Zato je v prvi deseterici najbolje prodajanih v primerjavi z lani izgubil mesto na lestvici, prodaja pa je padla za petino. Njegov tehnični dvojček se ob tem ni uvrstil niti med prvo deseterico, kar je glede na višjo ceno razumljivo.
Zakaj twingo ne sledi uspešnim tekmecem, je za Autonews komentiral analitik IHS Automotive Ian Fletcher: "Prodaja majhnih avtomobilov v Franciji je letos rasla počasneje kot v Italiji, za dva odstotka na 54.415 vozil, obenem je francoski trg v razredu majhnih avtomobilov več kot polovico manjši od Italijanskega." Zakaj se twingo ne prime na drugih trgih, Fletcher krivi njegov zadnji pogon, posledično premajhen prtljažnik ter previsoko ceno v primerjavi z večjim cliom, ki v Evropi sodi med najuspešnejše avtomobile razreda višje, lani je prepričal prek 300 tisoč kupcev.
Bo clio 4 nadomestil slab rezultat twinga in smarta?
Revoz ima sicer novo železo v ognju, februarja 2017 bo začel izdelovati še clia zadnje generacije s čimer bo poskušal nadomestiti upad proizvodnje twinga in smarta. Clio 4 obenem utegne prinesti nove posle za slovenske dobavitelje, ki so že začeli pogajanja o novih dobavah, kot tudi za delovna mesta tistih, ki so že zaposleni v Revozu, pa tudi za nova. V Revozu ocenujejo, da bodo potrebovali nove delavce, o številkah pa še nočejo govoriti.
Revoz raste, a na skromni osnovi
V Revozu so v svojem najboljšem letu, to je bilo leta 2009, izdelali 212.680 avtomobilov. lani skoraj pol manj. Ob tem spomnimo, kako so v podjetju hitro odpravili polovično nočno izmeno in zaprli 450 delovnih mest, tako da zdaj delajo v dveh izmenah in imajo okoli 2.100 redno zaposlenih. Lani prihodke povečali za petino
Revoz je lani sicer povečal prihodke za petino, obseg proizvodnje pa za desetino. Izdelal je nekaj več kot 129.400 vozil, za naložbe so namenili 14 milijonov evrov, dobrih 43 odstotkov twingov pa so prodali v Franciji. Predsednik uprave družbe Patrice Haettel pa je pred nedavnim za letos napovedal prodor na kitajski trg, okrepitev proizvodnje za desetino in ohranitev dvoizmenskega dela. Letos stavijo še na nove različice posameznih avtomobilskih modelov smart brabus, smart EV in twingo GT.