Avto

Španski požiralec kilometrov

Seat alhambra je na poti v Ženevo in nazaj, času manjših enoprostorcev in SUV, opozorila na že skoraj pozabljene vrline klasičnih velikih enoprostorcev

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.07.2016 23:00
Čas branja: 4 min
Španski požiralec kilometrov
Seat alhambra nas je v začetku marca letos popeljala prek padske nižine, do doline Aoste, skozi tunel Mont Blanc do Ženeve in nazaj. na dvatisoč kilometrski preizkušnji je polno naložena (2,4 tone) porabila 6,6 litra plinskega olja na sto kilometrov.

Zadnjih pet let se je avtomobilski okus, posledično tudi trg, močno spremenil. Enoprostorci počasi izgubljajo delež, močno napredujejo športni terenci - ti zaradi popularizacije postajajo hibridi karavanov in enoprostorcev, da bi zadovoljili čim več želja in okusov hkrati. Med enoprostorci se nekako dobro držijo še kompaktni in majhni, pa še ti se v novih generacijah spogledujejo s SUV oblinami.

Ob tem se zdi, da so kupci skoraj pozabili na tiste prave, velike enoprostorce v katerih tretja sedežna vrsta ni le stvar zapisa v tehničnih podatkih in prodajni adut na ceniku, ampak je tam tudi in predvsem zaradi uporabnosti. Pri tovrstnih enoprostorcih je prostor prvo merilo uporabnosti, moda in še kaj mu zvesto sledijo, prostorninski litri tisti pravi, ne pa skriti med vijake in v majhne predale pod prtljažnim dnom.

Seat alhambra
Foto: Miloš Milač

Eden takšnih, ne zamerite mi - dinozavrov, je enoprostorska seat alhambra, ki nas je v začetku marca letos zapeljala na dva tisoč kilometrsko pot do avtomobilske Ženeve in nazaj, z vsakodnevnim ovinkom v francoskih Benetkah - Annecyju.

Ko načrtuješ takšno pot, veš da se bo prisedlo še nekaj novinarskih kolegov, med njimi tudi dekle s prostornino kovčkov trikrat večje od nje, je edina rešitev za udobno potovanje kombi. Takšen kot je trafic ali vivaro sicer ustreza s prostorskega vidika, ne pa tudi z vidika udobja, hitrosti, dinamike, okretnosti in občutka, da sediš v ozaljšanem dostavniku, ker veliki kombiji to pač so, s sedeži in nekaj opreme seveda.

Druga, brez dvoma boljša, a tudi dražja izbira je velik enoprostorec. Teh je na trgu malo oziroma izginjajo, seatova alhambra namreč sodi v izumirajočo vrsto. Kar se vsaj z vidika cene, prostora in drugih lastnosti zdi nelogično, a trg pogosto deluje neracionalno, nič novega.

Seat alhambra
Foto: Miloš Milač

Kaj nas je pri njej tako navdušilo? V prvi vrsti mere, ki so ravno prav izkoriščene, brez večjih kompromisov. Dolžina 4,85 metra obljublja prostornost, dejansko pa jo zagotovita šele 1,9 metra širine in 1,72 metra širine in karoserijske poteze brez tako sodobnega pridiha kupejevstva (padajoča streha, dolg motorni pokrov) ali športnih terencev (visoki boki in posledično manjše steklene površine, večja oddaljenost od tal ter nižja streha - renault espace). Klasično oblikovanje morda res ni tako seksi kot pri kompromisnežih blizu alhambre, a ponuja resnično uporaben prostor.

V primerjavi s potniškimi dostavniki pa je alhambra nižja, bolje zatesnjena, prijetnejša in predvsem bolj osebna (z vidika avtomobilskega razreda) in prav nič dostavniška. Mere so ob tem obvladljive, s pomočjo kamere in senzorjev tudi parkiranje ni oteženo. Majhen pa ta avto ni, to je jasno.

Seat alhambra
Foto: Miloš Milač

Zelo osebna ja tudi ureditev potniške kabine, od elegantne armaturne plošče, merilnikov, zaslona na dotik, do asistenčnih sistemov in druge opreme. Predalov je veliko, ob tem do uporabni in veliki. Sedeži so se na dvatisočkilometrski poti izkazali za udobne, ravno prav čvrste, več kot dovolj prostora je tudi v srednji vrsti ter, s tem je izpolnjena obljuba tega razreda, na šestem in sedmem sedežu. Ker oba redko potrebujete pa je mogoče enega ali oba podreti ter s tem povečati prtljažni prostor. V vsakem primeru v alhambri ostane (do zadnje police ali roloja) 300 litrov prostora, ob petih sedežih pa kar 955 litrov, te pa je težko, res teko napolniti.

Seat alhambra
Foto: Miloš Milač

Po lanski prenovi, ki je alhambri nekoliko napela kožo okoli oči, ji zloščila nekatere poteze, dodala asistenčne sisteme, je pod pokrovom prostor našla tudi zadnja generacija dizelskih motorjev. Dvolitrski dizel v testni alhambri povezan s sedemstopenjsko avtomatiko z dvema sklopkama je zmogel 110 kilovatov, le sedem več kot prejšnji, a je razlika večja kot se je sprva zdelo. Skoraj 1,9 tone suhe mase in okoli 500 polne (s potniki in prtljago) je dvolitrski motor premagoval nestresno in nezahtevno, obenem pa je znal še varčevati z gorivom.

Seat alhambra
Foto: Miloš Milač

Alhambra je tiho in hitro požirala kilometre avtoceste do Milana, pri stalni hitrosti 130 kilometrov na uro je polno naložena spila 6,2 litra plinskega olja na sto kilometrov, kar je le liter več od tovarniške povprečne porabe. Skozi slikovito dolino Aoste se je poraba povzpela na 6,5, pri plezanju do predora Mont Blanc, ki je bil v prvih dneh marca obdan s snegom, pa na dobrih sedem litrov, z njo smo se povzpeli do predora Mont Blanc in na drugi strani spustili do Ženeve. Na poti nazaj se je spustila na 6,6 litra, kar je glede na obtežitev in razgibano cesto, odličen rezultat predvsem pa priča, da motor ni podhranjen in, da je izbira 135 kilovatnega turbodizla predvsem stvar prestiža, ne racionalnosti.

Seat alhambra
Foto: Miloš Milač

Še cena. Alhambra s paketom style stane 30.762 evrov (ob hišnem financiranju) oziroma 1.500 evrov več kot pri nakupu z gotovino. Cena je nekaj tisočakov višja kot bogateje opremljenimi in razred manjši enoprostorci in pet tisočakov višja kot pri dvojčkih trafic/vivaro v potniški različici, s 1,6 litrskim biturbom po pokrovom. Izbira pa je, zlasti z vidika kompromisa med prostorom, udobjem, okretnostjo in ceno, v teoriji zanimiva širšemu krogu kupcev, kot ga alhambra najde v praksi - lani 265 registracij. Stvar mode, ne racionalnosti torej.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Sladke težave desetega brata Skupine VW
Avto
AvtoMiloš Milač Sladke težave desetega brata Skupine VW

Cene za malo Španko seat arono – bencinski trivaljni 1.0 TSI s 70 kilovati stane 14.990 evrov, enako zmogljiv turbodizel 1.6 TDI pa 18.891 evrov.

FINANCE
Avto
Intervju s šefom Seata: kako se deseti brat Skupine VW prebija v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Intervju s šefom Seata: kako se deseti brat Skupine VW prebija v ospredje

Luca de Meo, predsednik uprave Seata, je špansko znamko spravil na zeleno vejo; ena od prednosti znamke so deset let mlajši kupci od povprečja v panogi

FINANCE
Avto
Seatov veliki SUV je ime dobil po najstarejši rimski naselbini
Avto
AvtoMiloš Milač Seatov veliki SUV je ime dobil po najstarejši rimski naselbini

Novemu Seatovemu športnemu terencu bo ime tarraco, je odločilo 146.124 ljubiteljev znamke iz 134 držav, ki so sodelovali v sklepni fazi natečaja #SEATseekingName. Med kupce bo zapeljal v začetku prihodnjega leta.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu
Avto
AvtoMiloš Milač Še en volkswagen, ki bo povzročil vihar na slovenskem trgu 40

Ne tako majhen, precej drag, a vsebinsko zelo bogat in očitno zelo trendovski volkswagen T-roc se je postavil nad tekmece. Že letos želi na sam prodajni vrh, prepričal naj bi 1.800 Slovencev.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.