Ko sta Alex (Glenn Close) in odvetnik Dan (Michael Douglas) skupaj preživela vročo noč, za kodrasto blondinko ni bilo več poti nazaj.
Za vsako ceno je želela nadaljevati odnos s srečno poročenim odvetnikom, kratka avantura pa je kmalu prerasla v obsedenost. Usodno privlačnost s srečnim koncem smo po svoje izkusili z novo mazdo MX-5 G160 revolution top, za doživljanje popolne vozniške ekstaze znova in znova pa bodo v tem primeru dovolj le tri sekunde, prave ceste in 29.590 evrov.
Mazda MX-5 morda ne potrebuje veliko besed, saj je sinonim za roadstersko erotiko že 25 let. V tem času je tudi zaradi dostopnosti omrežila že skoraj milijon kupcev, za volanom četrte generacije pa je še bolj jasno, zakaj.
Nova MX-5 namreč uteleša vse tisto, zaradi česar je ta mala ikona zaslovela: čvrsta drža in stabilna lega, nizko težišče, občutek igrivosti in lahkotnosti, idealno razmerje razporejene mase (50 proti 50) zaradi vzdolžno nameščenega motorja spredaj in pogona zadaj ter seveda oblika, ki navduši od daleč in blizu. Kot da je vedno pripravljena na skok, mehka kolena ob njej dobijo tako rekoč vsi.
»Kako lep avto,« nam je vpil fantič, oprtan z nogometno opremo, tudi moški so ji odkrito namenili pozornost, spraševali po tehničnih podatkih in prisedli zraven, priletni sosed pa je ob bližnjem srečanju potegnil vzporednice s samim Apolonom. Ženske?
MX-5 nanje vpliva skoraj čarobno - ali umolknejo in se z vsemi čutili prepustijo tistim posebnim čarom vožnje s kabrioletom v obliki blagega vetrnega piša, toplih sončnih žarkov, vonjanja narave in zelo neposrednim zvokom iz okolice ali pa po moško primejo za volan in se z izklopljenim ESP mojstrsko zapodijo med ovinke, kjer se MX-5 počuti kot doma.
Z nazivom svetovni avto leta ovenčani MX-5 uživačem ponuja vse tisto, kar premore Mazdina uveljavljena oblikovalska filozofija kodo, s katero posnemajo gibanje in vitalnost. Z napetim in dolgim pokrovom motorja ter kratkim in zaobljenim zadkom novinka deluje dinamično in samozavestno, žarometi v LED-tehnologiji krepijo prepoznavnost, njeno poslanstvo pa je predvsem uživanje v zavojih.
K temu pripomorejo tudi kompaktnejše mere, skupna dolžina (391,5 centimetra) in medosna razdalja (231 centimetrov) sta nekoliko krajši, kljub temu pa je avto prostornejši.
V skrbno odmerjenih centimetrih bodo prostor zase zdaj našli tudi krepkejši, odlični usnjeni športni sedeži recaro pa bodo še toliko raje objeli nežnejši spol.
Pri iskanju idealnega položaja zmoti le po višini nastavljiv volan, sčasoma pa si zaželiš tudi več odlagalnih površin.
Nič zato, tradicionalno mazdino okolje, kakovostni materiali in izdelava, z umetnim usnjem prevlečena armaturna plošča, vmes športno kratka ročica šeststopenjskega ročnega menjalnika, pred očmi stilsko dodelani merilniki s tistim za vrtljaje, postavljenim za volan z majhnim premerom, potnike hitro pripravijo na uživaško vožnjo zgoraj brez.
Čeprav je MX-5 lepa in prepoznavna tudi z dvignjeno platneno streho v črni barvi, se boste veliko bolje počutili brez nje. Za slačenje zadostuje že hiter in enostaven poteg kar iz vozniškega položaja - tudi pri višjih hitrostih in če je roka bolj nežna, vse skupaj pa traja pičle tri sekunde.
Protivetrni ščitnik pri tem zagotavlja prijetno vožnjo tja do 130 kilometrov na uro, če pa vas na poti preseneti kaka ploha, se boste pokrili tudi pri hitrosti 60 kilometrov na uro.
Svoj usodni košček v mozaik privlačnosti v dobro tono težkem vozilu doda še pogonski sklop. S pritiskom na gumb se zamolklo zbudi dvolitrski atmosferski bencinski štirivaljnik s 118 kilovati oziroma 160 »konji« in tehnologijo Skyactive, ki je postavljena bliže sredini vozila.
Kotički ust že silijo proti ušesom, zvok atmosferca je namreč zelo dober, z naraščanjem vrtljajev prerašča v simfonijo ter kar sam napeljuje k temu, da rdeče polje pri 6.700 vrtljajih poljubljaš znova in znova.
Mazdini inženirji so ga zares vrhunsko uglasili, ob takšnem orkestru se tudi kakovostno ozvočenje znamke Bose zdi odveč. Motor zmore največ 200 newtonmetrov navora pri 4.600 vrtljajih in največjo moč 160 konjev pri šest tisoč vrtljajih v minuti, hkrati navduši s prožnostjo, saj vleče že od tisoč vrtljajev v minuti. Obmorsko promenado tako brez težav občudujete v šesti prestavi in kar v njej zapeljete na avtocesto.
A verjemite, da boste radi posegli po prestavni ročici športnega menjalnika. Z izjemno kratkimi hodi, natančnimi gibi in ravno pravimi prestavnimi razmerji se zdi kot ustvarjen za športno vožnjo, hkrati je natančen in odziven.
Prav tak je tudi volanski sklop, za čim boljšo odzivnost in vestno sledenje vsakemu voznikovemu ukazu pa poskrbijo tudi izboljšave vzmetenja.
Kombinacija vsega hitro pričara dirkaško razpoloženje, nizek položaj sedenja, zvok motorja in prijeten hrup iz vedno dvojnih izpušnih cevi pa zbudijo prvinska čustva, s katerimi se voznik mimogrede zlije z avtomobilom in cesto. V MX-5 je čutnost res tista, ki močno šteje, veter in nebo nad glavo pa okrepita občutek svobode in usodno zasvojita. Kdor enkrat sede v MX-5, jo res želi imeti.
Foto: Matej Kačič