»V ZDA je povsem drugače, zakonodaja je strožja, odprava napak pa zahtevnejša, zato položaja ne moremo primerjati s tem v Evropi,« je šef Volkswagna Matthias Müller utemeljil zavrnitev plačila odškodnin.
Müller je bil v zadnjih dveh mesecih pod dodatnimi pritiski v zvezi s plačilom odškodnin kupcem volkswagnov in drugih znamk skupine Volkswagen z vgrajenimi spornimi dizelskimi motorji. Na svetu je kar 11 milijonov avtomobilov z omenjenimi motorji, v ZDA le 475 tisoč vozil z motorjem 2.0 TDI, odškodnine zaradi goljufije pa bodo deležni le ameriški kupci vozil. Nemški proizvajalec je namreč popustil pod pritiski ameriških oblasti in kupcev ter sprejel odkup spornih avtomobilov. Skupna vrednost odškodnin je 13,7 milijarde evrov, dve tretjini gresta za odkup vozil ali za odškodnino kupcem - vsak bo dobil od 4.600 do devet tisoč evrov, glede na starost avtomobila. Tretjina zneska pa znaša kazen, ki jo je Volkswagnu naložila ameriška agencija za zaščito okolja.
milijarde evrov znašajo Volkswagnove odškodnine ameriškim kupcem in okoljevarstvenim organizacijam.
475
tisoč vozil s spornim dvolitrskim dizelskim motorjem v ZDA ima vgrajeno sporno programsko opremo, na svetu jih je 11 milijonov.
45
tisoč vozil skupine Volkswagen s sporno programsko opremo je registriranih v Sloveniji.
Ameriška zakonodaja je strožja od evropske
Po objavi novice o ameriški poravnavi so na Müllerja pritisnili številne evropske okoljske organizacije, nacionalni uradi za zaščito potrošnikov in celo evropska komisarka za notranji trg Elzbieta Bienkowska. Za nemški časnik Welt am Sonntag je izjavila, da bi bilo nepravično, če bi oškodovani v Evropi dobili manjše odškodnine zaradi drugačnega sodnega sistema.
Müller se je tudi na zadnje pozive odzval negativno. Za tuje medije je izjavil, da je v Evropi položaj glede spornih dizelskih motorjev in odškodnin drugačen, svojo odločitev pa je pojasnil še s finančnimi bremeni, ki si jih proizvajalec v Evropi, zaradi izplačanih odškodnin v ZDA, ne more privoščiti. Dodal je še, da je ameriška zakonodaja v zvezi z izpusti strožja kot evropska, kar podraži popravila spornih motorjev. Kupci pa so v odkupe privolili prostovoljno, v Nemčiji denimo ni bilo tako. Müller je svoje poglede predstavil tudi evropski komisarki Bienkowski, na evropskih trgih pa bo nadaljeval vpoklice in odpravo napak na spornih dizelskih motorjih, ki jo je zagnal letos spomladi.
Avstrijcu bo VW vrnil del kupnine
Kljub odločnosti prvega moža Volkswagna pa je kupcu modela touran v Gornji Avstriji pred časom uspelo iztožiti odškodnino. Na sodišču v Avstriji je dosegel, da sme svoj avto vrniti in v zameno dobiti večji del kupnine. Sodišče je sledilo njegovemu zatrjevanju, da avtomobila ne bi kupil, če bi vedel za manipulacije z izpušnimi plini. Tožniku sicer ni uspelo v celoti uveljaviti zahtev. Medtem ko je sredi maja 2014 za svojega tourana odštel 31.750 evrov, bo zdaj prejel le 23 tisoč evrov oziroma skupaj z obrestmi 25 tisoč evrov, saj je sodišče odštelo del uporabnine.
Kaj menijo slovenski trgovci
Kaj menijo slovenski trgovci? »Ni težav, avtomobile odkupimo po tržni vrednosti, torej kupcu zaračunamo leta uporabnine. To je sicer podobno, kot če kupec avto sam proda na trgu,« je neuradno komentiral eden od trgovcev.
Kako poteka vpoklic 45 tisoč vozil v Sloveniji
Distributer znamk skupine Volkswagen je oktobra lani stranke s sporno programsko opremo prvič obvestil z dopisom, pozneje so s pomočjo baze ministrstva za notranje zadeve obvestili še lastnike vozil, ki niso bila prodana prek njihove mreže - skupaj jih je okoli 45 tisoč. S 1. marcem so servisi začeli izvajati ukrepe za odpravo napak. Generalni direktor Porscheja Slovenija Danilo Ferjančič je v našem intervjuju povedal, da lastnike vozil na servise vabijo sproti, ko je na voljo programska oprema za odpravo napak. Na 1,2- in 2,0-litrskih motorjih bodo programsko opremo posodobili, za kar bo potrebno slabe pol ure delovnega časa. Pri 1,6-litrskem motorju EA 189 pa bodo neposredno pred merilnik zračnega pretoka pritrdili tako imenovani usmernik zračnega toka. Gre za mrežo, ki umirja vrtinčenje zračnega toka.