Avto

Šef VW odločen: Evropski kupci ne bodo dobili odškodnine

Zaradi visokih odškodnin, izplačanih v ZDA, si česa podobnega ne moremo privoščiti tudi v Evropi, je eno od pojasnil šefa Volkswagna Matthiasa Müllerja

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.07.2016 22:30
Dopolnjeno: 07.07.2016 00:31
Čas branja: 2 min
Šef VW odločen: Evropski kupci ne bodo dobili odškodnine
Ameriška zakonodaja je glede izpustov strožja kot evropska, kar podraži popravila spornih motorjev. Kupci pa so v odkupe privolili prostovoljno, v Nemčiji denimo ni bilo tako. Tako je zavrnitev zahtevkov za odškodnine v Evropi pojasnil predsednik uprave Volkswagna Matthias Müller. Foto: Press/Achim Hartmann

»V ZDA je povsem drugače, zakonodaja je strožja, odprava napak pa zahtevnejša, zato položaja ne moremo primerjati s tem v Evropi,« je šef Volkswagna Matthias Müller utemeljil zavrnitev plačila odškodnin.

Müller je bil v zadnjih dveh mesecih pod dodatnimi pritiski v zvezi s plačilom odškodnin kupcem volkswagnov in drugih znamk skupine Volkswagen z vgrajenimi spornimi dizelskimi motorji. Na svetu je kar 11 milijonov avtomobilov z omenjenimi motorji, v ZDA le 475 tisoč vozil z motorjem 2.0 TDI, odškodnine zaradi goljufije pa bodo deležni le ameriški kupci vozil. Nemški proizvajalec je namreč popustil pod pritiski ameriških oblasti in kupcev ter sprejel odkup spornih avtomobilov. Skupna vrednost odškodnin je 13,7 milijarde evrov, dve tretjini gresta za odkup vozil ali za odškodnino kupcem - vsak bo dobil od 4.600 do devet tisoč evrov, glede na starost avtomobila. Tretjina zneska pa znaša kazen, ki jo je Volkswagnu naložila ameriška agencija za zaščito okolja.

13,7

milijarde evrov znašajo Volkswagnove odškodnine ameriškim kupcem in okoljevarstvenim organizacijam.

475

tisoč vozil s spornim dvolitrskim dizelskim motorjem v ZDA ima vgrajeno sporno programsko opremo, na svetu jih je 11 milijonov.

45

tisoč vozil skupine Volkswagen s sporno programsko opremo je registriranih v Sloveniji.

Ameriška zakonodaja je strožja od evropske

Po objavi novice o ameriški poravnavi so na Müllerja pritisnili številne evropske okoljske organizacije, nacionalni uradi za zaščito potrošnikov in celo evropska komisarka za notranji trg Elzbieta Bienkowska. Za nemški časnik Welt am Sonntag je izjavila, da bi bilo nepravično, če bi oškodovani v Evropi dobili manjše odškodnine zaradi drugačnega sodnega sistema.

Müller se je tudi na zadnje pozive odzval negativno. Za tuje medije je izjavil, da je v Evropi položaj glede spornih dizelskih motorjev in odškodnin drugačen, svojo odločitev pa je pojasnil še s finančnimi bremeni, ki si jih proizvajalec v Evropi, zaradi izplačanih odškodnin v ZDA, ne more privoščiti. Dodal je še, da je ameriška zakonodaja v zvezi z izpusti strožja kot evropska, kar podraži popravila spornih motorjev. Kupci pa so v odkupe privolili prostovoljno, v Nemčiji denimo ni bilo tako. Müller je svoje poglede predstavil tudi evropski komisarki Bienkowski, na evropskih trgih pa bo nadaljeval vpoklice in odpravo napak na spornih dizelskih motorjih, ki jo je zagnal letos spomladi.

Avstrijcu bo VW vrnil del kupnine

Kljub odločnosti prvega moža Volkswagna pa je kupcu modela touran v Gornji Avstriji pred časom uspelo iztožiti odškodnino. Na sodišču v Avstriji je dosegel, da sme svoj avto vrniti in v zameno dobiti večji del kupnine. Sodišče je sledilo njegovemu zatrjevanju, da avtomobila ne bi kupil, če bi vedel za manipulacije z izpušnimi plini. Tožniku sicer ni uspelo v celoti uveljaviti zahtev. Medtem ko je sredi maja 2014 za svojega tourana odštel 31.750 evrov, bo zdaj prejel le 23 tisoč evrov oziroma skupaj z obrestmi 25 tisoč evrov, saj je sodišče odštelo del uporabnine.

Kaj menijo slovenski trgovci

Kaj menijo slovenski trgovci? »Ni težav, avtomobile odkupimo po tržni vrednosti, torej kupcu zaračunamo leta uporabnine. To je sicer podobno, kot če kupec avto sam proda na trgu,« je neuradno komentiral eden od trgovcev.

Kako poteka vpoklic 45 tisoč vozil v Sloveniji

Distributer znamk skupine Volkswagen je oktobra lani stranke s sporno programsko opremo prvič obvestil z dopisom, pozneje so s pomočjo baze ministrstva za notranje zadeve obvestili še lastnike vozil, ki niso bila prodana prek njihove mreže - skupaj jih je okoli 45 tisoč. S 1. marcem so servisi začeli izvajati ukrepe za odpravo napak. Generalni direktor Porscheja Slovenija Danilo Ferjančič je v našem intervjuju povedal, da lastnike vozil na servise vabijo sproti, ko je na voljo programska oprema za odpravo napak. Na 1,2- in 2,0-litrskih motorjih bodo programsko opremo posodobili, za kar bo potrebno slabe pol ure delovnega časa. Pri 1,6-litrskem motorju EA 189 pa bodo neposredno pred merilnik zračnega pretoka pritrdili tako imenovani usmernik zračnega toka. Gre za mrežo, ki umirja vrtinčenje zračnega toka.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Vse, kar  ste želeli vedeti o tožbi proti VW, pa niste imeli koga vprašati
Avto
AvtoAlbina Kenda Vse, kar ste želeli vedeti o tožbi proti VW, pa niste imeli koga vprašati

Poiskali smo odgovore na praktična vprašanja, potem ko je bila vložena tožba proti VW, v kateri odškodnino terja tudi 6.024 slovenskih kupcev

FINANCE
Manager
Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav
Manager
ManagerSabina Petrov Dieselgate Za skupinsko tožbo zoper Volkswagen v ZPS zbrali 6.200 prijav

45 tisoč oškodovancev zaradi afere Dieselgate je v Sloveniji, kažejo podatki Zveze potrošnikov Slovenije.

FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Avto
(dieselgate) S tožbo nad Volkswagen tudi več tisoč Slovencev
Avto
AvtoAlbina Kenda (dieselgate) S tožbo nad Volkswagen tudi več tisoč Slovencev

V pomoč jim utegne biti danes objavljena odločitev kölnskega sodišča, da kupci vozil z nameščenimi odklopnimi napravami lahko odstopijo od prodajne pogodbe, tudi če so jim programsko opremo nadgradili

FINANCE
Avto
Volkswagnu težave ne pridejo do živega