Na slovenskih cestah je trg luksuznih limuzin v znamenju Audija A6, BMW serije 5 in Mercedes-Benza razreda E, njihovo popolno prevlado v domačih garažah pa bo poslej ogrožal Volvo S90.
Veliki Šved je že na prvi vožnji v okolici Malage dokazal, da je limuzina, kot se šika - z veliko prostora za kolena in glave zadaj sedečih. Majhnost dvolitrskih pogonskih strojev je uspešno skril z dimenzijami, prostornostjo, varnostjo, prestižnimi materiali in opremo, v prid pa mu poleg skandinavskega duha govori tudi cena.
Markanten (spredaj nosi sodoben in prepoznaven hišni videz z markantno masko ter dnevnimi lučmi v obliki črke T imenovanimi Thorovo kladivo) in mersko neskromen Volvo S90 (dolžina 4,96 m, višina 1,44 m, širina 1,88 m, medosje 2,94 m, prtljažnik 500 litrov) je zdaj zapeljal tudi med slovenske kupce.
Volvo V90 - veliki šved se vrača po 18 letih odsotnosti
Sprva bo na voljo v dveh paketih opreme (Momentum in Inscription), štirimi stroji (dva turbobencinca in dva turbodizla) z močjo od 190 do 320 »konjev«, dvo- ali štirikolesnim pogonom ter vedno v povezavi z mehko osemstopenjsko avtomatiko.
- Cenik - Volvo S90 (0 KB)
Vstopni bencinski T5 Momentum s 187 kilovati oziroma 254 konji tako stane 50.446 evrov (v opremi so serijsko tudi usnje in Intellisafe Assist z aktivnim tempomatom, samodejnim parkiranjem, 360-stopinjsko kamero in polavtonomno vožnjo), vstopni dizel D4 s 140 kilovati (190 konji) pa je za dobra dva tisočaka dražji oziroma stane 52.820 evrov.
Bogatejša oprema Inscription (z 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo, izbiro načina vožnje, električno podprtimi sedeži, boljšim usnjem...) model S90 podraži za dobre štiri tisočake. Na vrhu ponudbe je ta hip bencinski T6 Inscription s štirikolesnim pogonom in 320 »konji« za 66.256 evrov, pod njim pa D6 AWD z 235 »konji« in ceno 61.694 evrov. Jeseni k nam pridejo še vstopni Kinetic ter športno nastrojena R Design in Ocean Race, na voljo bo tudi 150-konjski dizel D3.
Veliki S90 si (skupaj s karavanskim V90, ki pride jeseni) velik del tehnike sicer deli z orjakom XC90, v notranjosti, vključno z zadnjimi sedeži, je med najprostornejšimi v razredu. V kabini je prepoznaven po enostavnih potezah, prečiščeni armaturni plošči ter velikim pokončnim multimedijskim zaslonom na dotik. Materiali, izdelava in skrb za podrobnosti so na ravni prestižnih tekmecev, bogata oprema in številna doplačila pa bodo zadovoljili še tako razvajene kupce.
Švedi, ki so od leta 2010 v lasti kitajskega Geelyja, so z Volvom S90 tudi pri nas zelo samozavestno vstopili v razred prestižnih limuzin, vse skupaj pa nadgradili tudi s prelomno servisno storitvijo - VPS oziroma Volvo Personal Service.
Foto: Matej Kačič in Volvo