Avto

Čas za osupljive ceste po Evropi

Predstavljamo nekaj najbolj izzivalnih cest, ki odpirajo pogled na Karpate, slavni norveški slap, peljejo čez slikovit italijanski prelaz, po serpentinah čez Vršič in skozi avstrijski park z Unescovega seznama.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.07.2016 11:16
Čas branja: 3 min
Čas za osupljive ceste po Evropi
Gorska cesta blizu Moldeja se vzpenja po strmem pobočju enega od slavnih norveških fjordov in seže tako visoko, da pogosto spleza nad oblake. Foto: Shutterstock

Na poti v službo ali iz nje domov si večina ljudi želi čim bolj ravno, večinoma prazno in za vožnjo nezahtevno cesto. Povsem drugače pa številni čutijo, ko se odpeljejo na izlet ali dopust, v njih se takrat prebudi strast do vožnje. Najhitrejše avtocestne povezave do cilja zamenjajo podeželske ceste, ravnice pa zavoji, ki se vijejo skozi slikovite pokrajine. Medtem ko se v primeru službenih obveznosti na Obali ali v Novem mestu ljudje raje prepustijo tempomatu in hitrosti 130 kilometrov na uro, nedeljski izlet pogosto poteka po stari cesti skozi Kačje ride, Senožeče in Rižano ali po razgibani dolini reke Krke, tudi pot proti Dalmaciji je lahko veliko prijetnejša po Jadranski magistrali. Vožnja v prostem času in med dopusti torej pogosto pomeni več kot le premik od točke A do točke B, saj lahko z vsemi čuti srkamo okolico in se pasemo na razgledih po najlepših evropskih cestah.

Trollstigen, Norveška: po pobočju slavnega fjorda

V norveščini njeno ime pomeni Lestev trolov in kmalu je jasno, zakaj. Gorska cesta blizu Moldeja se vzpenja po strmem pobočju enega od slavnih norveških fjordov in seže tako visoko, da pogosto spleza nad oblake. Zelo strma cesta z mnogimi ovinki, devetstopinjskim vzponom in fantastičnim razgledom je turistična atrakcija, v najvišji turistični sezoni jo prevozi več kot 2.500 avtomobilov na dan. Ker je Trollstigen na vrhu precej ozek, je po njem prepovedan promet s tovornjaki in vozili, daljšimi od 12 metrov, zato bo vožnja še prijetnejša. Na vrhu lahko mirno parkirate vozilo in se sprehodite do bližnje razgledne točke, kjer se odpre pogled na celotno traso in slap Stigfossen, ki se spušča več kot 320 metrov po soteski. Cesta je odprta od maja pa vse do oktobra. Če vas pot zanese v osrednjo Norveško, si kaže vzeti čas za vožnjo po njej.

-prelaz-transfagarasan-ss.1467289127.jpg.c.960px.jpg
Lepote romunskega cestnega bisera so se znašle tudi v nekaterih filmih, saj je ob Transfagarasanu mogoče videti gorske vrhove, ledeniška jezera in neokrnjeno naravo. Foto: Shutterstock

Transfagarasan, Romunija: skozi neokrnjeno filmsko naravo

Ena najlepših cest na svetu med mestoma Sibiu in Pitesti, ki jo je nekoč uporabljala le vojska, je danes ena pomembnejših turističnih zanimivosti. Transfagarasan je dolg kar 90 kilometrov, ima številne vzpone, pregledne in ostre zavoje ter ponuja čudovit razgled na Karpate. Vsako leto cesto prevozi mnogo turistov, z motocikli, kolesi in predvsem avtomobili. Lepote romunskega cestnega bisera so se znašle tudi v nekaterih filmih, saj je ob Transfagarasanu mogoče videti gorske vrhove, ledeniška jezera in neokrnjeno naravo. Cesta ima pet predorov in več viaduktov ter se povzpne do 2.034 metrov, zaradi debele snežne odeje je pozimi zaprta, za promet pa je ponavadi odprta od maja do konca oktobra. Vrh Transfagarasana ima tudi najdaljši predor v Romuniji, ki meri 884 metrov, visok pa je le 3,6 metra.

prelaz-stelvio-ss.1467289122.jpg.s.960px.jpg
Na južnotirolski strani se cesta na Stelvio v 25 kilometrih dvigne za 1.800 metrov nadmorske višine, njena glavna značilnost pa je zaporedje 48 vijugastih serpentin. Z druge strani cesto premagate v 36 serpentinah. Foto: Shutterstock

Prelaz Stelvio, Italija: z avtom skoraj čez Triglav

Sveta gora Gira je najmogočnejši in najslikovitejši cestni prelaz v Evropi, saj mu do višine Triglava manjka zgolj 111 metrov. Stelvio je kot ustvarjen za vozniške užitke, vsako leto je tako prava meka za številne motoriste, kolesarje in panoramske ceste željne voznike avtomobilov. Je med bleščečimi ledeniškimi vrhovi, oči pa s pogledom v dolino uzrejo na kilometre dolgo »asfaltno kačo«.

Na južnotirolski strani se cesta na Stelvio v 25 kilometrih dvigne za 1.800 metrov nadmorske višine, njena glavna značilnost pa je zaporedje 48 vijugastih serpentin. Z druge strani cesto premagate v 36 serpentinah, pri vzpenjanju proti vrhu pa očarajo pogledi na skoraj štiri tisoč metrov visoki vrh Ortler. Na prelaz se v poletnih mesecih zgrne na tisoče turistov, zaradi nevarnosti plazov in obilice snega pa je ta v zimskih mesecih zaprt.

P5200466.1467289129.jpg.c.960px.jpg
Prelaz Vršič je najvišji cestni prelaz v Sloveniji in povezuje Gorenjsko s Primorsko. Cesta teče skozi osrčje Julijskih Alp in z razgledi ob poti kliče po postanku. Foto: Miloš Milač

Vršič, Slovenija: po 50 tlakovanih serpentinah

Tudi naša dežela je prepredena z lepimi cestami in naravnimi čari, ki tujce pritegnejo celo pogosteje kot domačine. Na vrhu seznama je gotovo cesta čez Vršič v dolino Trente vse do Nove Gorice. Prelaz Vršič je najvišji cestni prelaz v Sloveniji in povezuje Gorenjsko s Primorsko. Cesta, ki so jo gradili ruski vojni ujetniki, teče skozi osrčje Julijskih Alp in z razgledi ob poti preprosto kliče po postanku. Voznike na 25-kilometrski poti iz Kranjske Gore do Bovca namreč čaka predvsem fantastičen razgled, ki dodatno popestri pot po 50 tlakovanih serpentinah. Pot prek Vršiča se je lani uvrstila tudi med prestižno šesterico »best of« motorističnih cest po izboru Getgeared.co.uk, eni najbolj znanih britanskih strani za ljubitelje motornih dvokoles, po njej pa se gotovo kaže popeljati tudi za avtomobilom.

prelaz-NockalmstraSSe-ss.1467289124.jpg.n.960px.jpg
Park Nockberge, skozi katerega teče cesta, slovi po številnih zaobljenih, več kot dva tisoč metrov visokih vrhovih, ki so popolnoma neznačilni za alpski gorski svet. Foto: Shutterstock

Cesta Nockalm, Avstrija: skozi park, ki je v oči padel tudi Unescu

Ena najlepših cest na avstrijskem Koroškem je dolga 34 kilometrov in se vzpenja po pobočjih in slemenih med kopastimi vrhovi Nock skozi narodni park, ki je tudi na Unescovem seznamu. Dolga in vijugasta visokogorska cesta se vije v 52 ovinkih, najvišja točka na cesti pa je vzpetina Eisentalhöhe na 2.042 m nadmorske višine. Park Nockberge sicer slovi po številnih zaobljenih, več kot dva tisoč metrov visokih vrhovih, ki so popolnoma neznačilni za alpski gorski svet. Vse od odprtja je panoramska cesta Nockalm priljubljen cilj marsikaterega izleta, pa naj bo z avtomobilom, motorjem, kolesom ali peš.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Nepremičnine
Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko veliko pripomoremo k čistejšemu okolju
Nepremičnine
NepremičnineRedakcija Gradbeništvo Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko veliko pripomoremo k čistejšemu okolju

Moto prvega mednarodnega dneva vzdrževanja cest, ki so ga 5. aprila obeležili na sejmu MEGRA, je bil »Vzdrževanje cest varuje okolje«. Z rednim vzdrževanjem in kakovostno obnovo cest lahko namreč veliko pripomoremo tudi k čistejšemu okolju.

FINANCE
Zakaj nimamo hitrih cest skozi našo Istro do Hrvaške? Ker ju Slovenci nočemo
Finance
Simona Toplak Zakaj nimamo hitrih cest skozi našo Istro do Hrvaške? Ker ju Slovenci nočemo 9

Kaj bo prej: cesti Jagodje–Lucija in Koper–Dragonja ali obvezni električni avtomobili? Avtomobili, ne cesti.

FINANCE
Nepremičnine
V žužemberški obrtni coni bodo gradili
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pomlad se je uradno začela: Dars gre nad avtocestne luknje
Finance
Petra Sovdat Pomlad se je uradno začela: Dars gre nad avtocestne luknje

Kje in kdaj bodo zastoji

FINANCE
Transport in logistika
Prometni inšpektorji v akciji: preverjali bodo papirje tovornjakarjev, pa tudi treznost železničarjev
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Prometni inšpektorji v akciji: preverjali bodo papirje tovornjakarjev, pa tudi treznost železničarjev 2

V skladu s strateškimi usmeritvami in prioritetami inšpektorjev bo letos precej pregledov avtoprevoznikov, železniški inšpektorji bodo nadzorovali gradnjo infrastrukture, pa tudi preverjali psihofizično stanje železničarjev

FINANCE
Avto
Kalifornija dovoli avtonomno vožnjo brez voznika
Avto
AvtoUroš Božin Kalifornija dovoli avtonomno vožnjo brez voznika 2

Testna avtonomna vozila bodo morala biti opremljena s komunikacijskim kanalom, prek katerega bo lahko ročni nadzor nad avtom prevzel operater.

FINANCE
Nepremičnine
Za ceste in železnice od 213 do dobrih 280 milijonov evrov na leto
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Za ceste in železnice od 213 do dobrih 280 milijonov evrov na leto

Generalna direktorica za kopenski promet pri ministrstvu za infrastrukturo Darja Kocjan je na prvem dnevu konference Biznis & trendi v Portorožu predstavila največje vladne projekte v infrastrukturo.