Avto

Brexit: polom za otoško avtoindustrijo, za zdaj le skrbi za slovensko

Pri Akrapoviču in v Hidrii napovedujejo negativne posledice britanskega izstopa iz EU za celotno avtoindustrijo, zlasti če ne bo sklenitve prostotrgovinskega sporazuma

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.06.2016 22:30
Čas branja: 3 min
Brexit: polom za otoško avtoindustrijo, za zdaj le skrbi za slovensko
Otoška avtomobilska industrija zadnja leta cveti, enako velja za sam trg. Lani je bilo v Veliki Britaniji izdelanih 1,6 milijona vozil, trg pa je dosegel 2,6 milijona prodanih novih avtomobilov oziroma petino evropskega. Analitiki menijo, da je dobrih časov konec. Foto: News Press

Izstop Velike Britanije iz EU bo pošteno zamajal tudi domačo avtoindustrijo, ki zadnja leta naravnost cveti. Direktor Akrapoviča Uroš Rosa dvomi o prostotrgovinskem sporazumu Velike Britanije z EU, kar pomeni uvedbo carin. Prvi mož Hidrie Iztok Seljak pravi, da tudi slovenska industrija ne bo brez negativnih posledic.

Britanska avtomobilska industrija zadnja leta poroča o skokih proizvodnje, vlaganjih, trg pa o rasti. Lani je bilo na Otoku izdelanih 1,6 milijona avtomobilov, od tega je bilo 80 odstotkov izvoženih, od tega 900 tisoč v EU. Trg je dosegel 2,6 milijona prodaje novih avtomobilov, kar pomeni petino evropskega trga, večji je le še nemški. In kaj bo po izstopu Velike Britanije iz EU nastalo iz avtomobilske pravljice, zibelke industrije, kjer so se rodile znamke, kot so Rolls-Royce, Bentley in Aston Martin? Na Otoku je več kot 50 avtomobilskih tovarn, te pa so danes v lasti japonskih, nemških, kitajskih in indijskih podjetij. Največji avtomobilski proizvajalci Toyota, Nissan, Honda, Mini in Vauxhall so tovarne pred desetletji postavili zaradi obetavnega trga in izogibanja carinam (japonske znamke).

rosa-uros4-br.1467229263.jpg.n.960px.jpg
»Dvomimo, da bo v interesu Evropske unije, da obdrži prostotrgovinske sporazume z Veliko Britanijo. To bi bilo slabo znamenje za vse članice, saj bi imela nečlanica enake pogoje,« pravi direktor Akrapoviča Uroš Rosa. Foto: Barbara Reya

Proizvajalci lahko tovarne selijo v celinsko Evropo

Po besedah direktorja Akrapoviča Uroša Rose lahko z izstopom Velike Britanije iz EU izgine glavna prednost domačih proizvajalcev - nična carina pri prodaji na evropskem trgu. Rosa meni, da je verjeten scenarij selitev proizvodnje v celinsko Evropo. To pa bi pomenilo tudi veliko izgubo delovnih mest. Rosa sicer ne vidi večjih vplivov brexita na slovensko avtomobilsko industrijo, saj ta večinoma posluje z matičnimi podjetji, ki imajo sedeže ponavadi v Nemčiji. To zlasti velja za primere, ko je slovenska industrija dobaviteljica sklopov, ki so del platform, namenjenih večjemu številu vozil. Te platforme se ponavadi sestavljajo v drugi državi, v Veliki Britaniji pa je le konec procesa, združitev vseh sestavnih delov vozila. »Večji vpliv bo imel izstop na tista podjetja, ki sodelujejo neposredno s podjetji iz Velike Britanije.« Predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak pa meni, da so posledice izstopa odvisne od številnih odločitev, ki še niso sprejete in so vsaj deloma še zelo nejasne. Gotovo pa ne bodo pozitivne. Ne za evropsko in s tem tudi ne za slovensko industrijo.

fdi-summit-067-jm.1467229265.jpg.n.960px.jpg
»Zelo verjetno in tudi v interesu obeh strani je podpis pragmatičnega prostotrgovinskega sporazuma, kot že velja denimo s Švico, Norveško in Islandijo,« pa je prepričan predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak. Foto: Jure Makovec

Na obzorju nov sistem prodaje Akrapoviča, skrb Hidrie

Akrapovič v Veliko Britanijo proda manjši delež izpuhov za avtomobile. Del količin proda prek proizvajalcev, preostanek pa prek agenta in distributerja. Vseeno v tem hipu razmišlja o spremembah, predvsem drugačni organiziranosti prodaje na tem trgu. »Morda se izkaže, da model agenture, ki ga uporabljamo pri prodaji avtomobilskih sistemov, ne bo več smiseln, ampak bo bolje prodajati prek distributerja, ki bi opravljal špedicijske in druge posle,« pravi Rosa. Tudi Hidria ima skromne neposredne dobave v Veliko Britanijo, ki nimajo večjega vpliva na poslovanje družbe. »Morebiten upad prodaje avtomobilov na tem trgu pa vseeno lahko prinese negativen vpliv. Razmere skrbno spremljamo in bomo temu ustrezno po potrebi tudi ukrepali,« še pravi Seljak.

Sporazum - da ali ne?

Kakšni scenariji so možni, ali bo Velika Britanija podpisala prostotrgovinski sporazum z drugimi državami EU? Uroš Rosa o tem dvomi, saj bi bilo to slabo znamenje za vse članice, če bi nečlanica imela enake pogoje. Seljak pa je prepričan, da bo prostotrgovinski sporazum vseeno sklenjen, ob tem se naslanja na primere Švice, Norveške in Islandije.

Kako brexit vidi Daimler, kako analitiki

»To je slab dan za Evropo, vsekakor tudi za Veliko Britanijo,« je ob razglasitvi izidov referenduma povedal prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche in dodal, da je Velika Britanija geografsko res otok, politično in gospodarsko pa nikakor. Analitska družba LMC Automotive se je na izstop odzvala z napovedjo upada prodaje za 120 tisoč vozil v tem letu, 400 tisoč v letih 2017 in 2018 ter ustavitvijo naložb v otoško avtoindustrijo, dolgoročno celo odpuščanje. Jaguar Land Rover, ki ima v Veliki Britaniji največji del proizvodnih enot, pa naj bi zaradi negativnega izida referenduma do konca desetletja imel vsaj milijardo evrov izgube, je poročal Autonews.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov?
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? 1

Akrapovič se ne boji dobe elektromobilnosti, saj se vse bolj usmerja v druge panoge. Pri motociklih, kjer ustvari 72 odstotkov prihodkov, pa je elektrika precej redka tema, pravi direktor podjetja Uroš Rosa.

FINANCE
Okolje & energija
Leta 2021: slovenski e-bus, ki se bo polnil med vožnjo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Leta 2021: slovenski e-bus, ki se bo polnil med vožnjo 16

Brezžično indukcijsko polnjenje električnih vozil pri hitrosti nad 130 kilometrov na uro razvija okoli 25 slovenskih podjetij in raziskovalnih ustanov, je povedal direktor Hidrie Iztok Seljak na dogodku časnika Finance Goriški forum.

FINANCE
Avto
Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit
Avto
AvtoMiloš Milač Pozitivna avtomobilska Evropa in Slovenija, upad lahko prinese le brexit

Padec avtomobilskega trga v Veliki Britaniji skorajda izniči rasti na drugih trgih, opozarjajo analitiki.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Manager
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji
Manager
ManagerNataša Koražija Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji

Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.

FINANCE
Avto
Nova odpuščanja PSA v angleški tovarni Vauxhall
Avto
AvtoMiloš Milač Nova odpuščanja PSA v angleški tovarni Vauxhall 2

Ob službo dodatnih 250 delavcev v Vauxhallovi tovarni na severu Anglije

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)