Obetavna Fordova priključnohibridna dostavnika, ki pijeta po kapljicah Obetavna Fordova priključnohibridna dostavnika, ki pijeta po kapljicah Fordova priključna hibrida tourneo custom in transit custom sta v praksi porabila le 3,3 litra bencina na sto kilometrov, poroča Ford.
Se bo bencin v torek prvič letos pocenil? Se bo bencin v torek prvič letos pocenil? Letos se je bencin podražil za 15 odstotkov, dizel za osem
Začetek slovenske elektrifikacije Volkswagna, Trumpov epilog in nova tovarna VW, morda bo v Srbiji... Začetek slovenske elektrifikacije Volkswagna, Trumpov epilog in nova tovarna VW, morda bo v Srbiji... Poudarki tega tedna so Volkswagnova elektrifikacija, tudi v Sloveniji, delni razplet Trumpovih groženj s carinami, analiza zanesljivosti znamk, VW tovarna v vzhodni Evropi, zanimivi novici iz hrvaškega Rimca in napoved novih cen bencina in dizla.
Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog Volkswagen vstopa v elektrodobo z novo generacijo električnih avtov in celostno storitvijo, ki bo elektrifikacijo približala tudi Slovencem. Distributer Volkswagna Porsche Slovenija bo v prihodnjih treh letih v infrastrukturo in storitve vložil milijon evrov.
Če bi bili vsi avti v Evropi čez noč električni, bi se izpusti CO2 zmanjšali le za 0,4 odstotka Če bi bili vsi avti v Evropi čez noč električni, bi se izpusti CO2 zmanjšali le za 0,4 odstotka To ne pomeni, da sta denar in trud za zmanjšanje izpustov brez veze, pomeni pa, da je akcija brez ZDA, Kitajske in Indije boj z mlini na veter. Rezultat za zdaj ni bistveno zmanjšanje obremenitve okolja, ampak bistveno povečanje občutka ljudi »ne me zafrkavat«

Brexit: polom za otoško avtoindustrijo, za zdaj le skrbi za slovensko

Čas branja: 3 min
29.06.2016  22:30
Pri Akrapoviču in v Hidrii napovedujejo negativne posledice britanskega izstopa iz EU za celotno avtoindustrijo, zlasti če ne bo sklenitve prostotrgovinskega sporazuma
Brexit: polom za otoško avtoindustrijo, za zdaj le skrbi za slovensko
Otoška avtomobilska industrija zadnja leta cveti, enako velja za sam trg. Lani je bilo v Veliki Britaniji izdelanih 1,6 milijona vozil, trg pa je dosegel 2,6 milijona prodanih novih avtomobilov oziroma petino evropskega. Analitiki menijo, da je dobrih časov konec. Foto: News Press

Obveščaj me o novih člankih:  
Hidria dodaj
Iztok Seljak dodaj
Rolls-Royce dodaj
Bentley dodaj
Aston Martin dodaj

Izstop Velike Britanije iz EU bo pošteno zamajal tudi domačo avtoindustrijo, ki zadnja leta naravnost cveti. Direktor Akrapoviča Uroš Rosa dvomi o prostotrgovinskem sporazumu Velike Britanije z EU, kar pomeni uvedbo carin. Prvi mož Hidrie Iztok Seljak pravi, da tudi slovenska industrija ne bo brez negativnih posledic.

Britanska avtomobilska industrija zadnja leta poroča o skokih proizvodnje, vlaganjih, trg pa o rasti. Lani je bilo na Otoku izdelanih 1,6 milijona avtomobilov, od tega je bilo 80 odstotkov izvoženih, od tega 900 tisoč v EU. Trg je dosegel 2,6 milijona prodaje novih avtomobilov, kar pomeni petino evropskega trga, večji je le še nemški. In kaj bo po izstopu Velike Britanije iz EU nastalo iz avtomobilske pravljice, zibelke industrije, kjer so se rodile znamke, kot so Rolls-Royce, Bentley in Aston Martin? Na Otoku je več kot 50 avtomobilskih tovarn, te pa so danes v lasti japonskih, nemških, kitajskih in indijskih podjetij. Največji avtomobilski proizvajalci Toyota, Nissan, Honda, Mini in Vauxhall so tovarne pred desetletji postavili zaradi obetavnega trga in izogibanja carinam (japonske znamke).

rosa-uros4-br.1467229263.jpg.n.960px.jpg
»Dvomimo, da bo v interesu Evropske unije, da obdrži prostotrgovinske sporazume z Veliko Britanijo. To bi bilo slabo znamenje za vse članice, saj bi imela nečlanica enake pogoje,« pravi direktor Akrapoviča Uroš Rosa. Foto: Barbara Reya

Proizvajalci lahko tovarne selijo v celinsko Evropo

Po besedah direktorja Akrapoviča Uroša Rose lahko z izstopom Velike Britanije iz EU izgine glavna prednost domačih proizvajalcev - nična carina pri prodaji na evropskem trgu. Rosa meni, da je verjeten scenarij selitev proizvodnje v celinsko Evropo. To pa bi pomenilo tudi veliko izgubo delovnih mest. Rosa sicer ne vidi večjih vplivov brexita na slovensko avtomobilsko industrijo, saj ta večinoma posluje z matičnimi podjetji, ki imajo sedeže ponavadi v Nemčiji. To zlasti velja za primere, ko je slovenska industrija dobaviteljica sklopov, ki so del platform, namenjenih večjemu številu vozil. Te platforme se ponavadi sestavljajo v drugi državi, v Veliki Britaniji pa je le konec procesa, združitev vseh sestavnih delov vozila. »Večji vpliv bo imel izstop na tista podjetja, ki sodelujejo neposredno s podjetji iz Velike Britanije.« Predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak pa meni, da so posledice izstopa odvisne od številnih odločitev, ki še niso sprejete in so vsaj deloma še zelo nejasne. Gotovo pa ne bodo pozitivne. Ne za evropsko in s tem tudi ne za slovensko industrijo.

fdi-summit-067-jm.1467229265.jpg.n.960px.jpg
»Zelo verjetno in tudi v interesu obeh strani je podpis pragmatičnega prostotrgovinskega sporazuma, kot že velja denimo s Švico, Norveško in Islandijo,« pa je prepričan predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak. Foto: Jure Makovec

Na obzorju nov sistem prodaje Akrapoviča, skrb Hidrie

Akrapovič v Veliko Britanijo proda manjši delež izpuhov za avtomobile. Del količin proda prek proizvajalcev, preostanek pa prek agenta in distributerja. Vseeno v tem hipu razmišlja o spremembah, predvsem drugačni organiziranosti prodaje na tem trgu. »Morda se izkaže, da model agenture, ki ga uporabljamo pri prodaji avtomobilskih sistemov, ne bo več smiseln, ampak bo bolje prodajati prek distributerja, ki bi opravljal špedicijske in druge posle,« pravi Rosa. Tudi Hidria ima skromne neposredne dobave v Veliko Britanijo, ki nimajo večjega vpliva na poslovanje družbe. »Morebiten upad prodaje avtomobilov na tem trgu pa vseeno lahko prinese negativen vpliv. Razmere skrbno spremljamo in bomo temu ustrezno po potrebi tudi ukrepali,« še pravi Seljak.

Sporazum - da ali ne?

Kakšni scenariji so možni, ali bo Velika Britanija podpisala prostotrgovinski sporazum z drugimi državami EU? Uroš Rosa o tem dvomi, saj bi bilo to slabo znamenje za vse članice, če bi nečlanica imela enake pogoje. Seljak pa je prepričan, da bo prostotrgovinski sporazum vseeno sklenjen, ob tem se naslanja na primere Švice, Norveške in Islandije.

Kako brexit vidi Daimler, kako analitiki

»To je slab dan za Evropo, vsekakor tudi za Veliko Britanijo,« je ob razglasitvi izidov referenduma povedal prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche in dodal, da je Velika Britanija geografsko res otok, politično in gospodarsko pa nikakor. Analitska družba LMC Automotive se je na izstop odzvala z napovedjo upada prodaje za 120 tisoč vozil v tem letu, 400 tisoč v letih 2017 in 2018 ter ustavitvijo naložb v otoško avtoindustrijo, dolgoročno celo odpuščanje. Jaguar Land Rover, ki ima v Veliki Britaniji največji del proizvodnih enot, pa naj bi zaradi negativnega izida referenduma do konca desetletja imel vsaj milijardo evrov izgube, je poročal Autonews.

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V....

FINANCE
Članki
Članki Je EU je po tihem že posekala ZDA v rasti BDP? 11

V minulih letih smo se navadili brati, da ameriško gospodarstvo okreva veliko močneje od evropskega. Pa to še drži?

FINANCE
Članki
Članki Češki predsednik Zeman bi raje izgubil sredstva EU kot sprejel begunce 6

Iz višegrajskih članic so se burno odzvali na odločitev Sodišča EU, da zavrne njihovo tožbo proti evropskim begunskim kvotam; zdaj se...

FINANCE
Članki
Članki Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb 1

V današnjem govoru o stanju v Uniji je šef evropske komisije Jean-Claude Juncker predstavil vizijo prihodnosti EU, v njej pa - kot smo...

FINANCE
Članki
Članki Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 3

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med...