Avto

Kako je nissan iz skalovja zapeljal med družine in poslovneže

(Test) nissan x-trail 1.6 DCi 360 4WD: terenec, ki je iz slabih cest zapeljal na asfalt, ob tem pa postal dober družinski in poslovni avto

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.07.2016 00:38
Dopolnjeno: 04.07.2016 00:40
Čas branja: 3 min
Kako je nissan iz skalovja zapeljal med družine in poslovneže
V zadnji generaciji je x-trail izgubil oglatost, pridobil pa je zelo varčen dizelski motor, veliko prostora v kabini in prtljažniku ter zelo dobre cestne vozne lastnosti. Terenske še čakajo na naš preizkus.

Prvi x-trail je eden tistih nepozabnih avtov. Oglat, simpatično grd, a hudo značajski. Novi x-trail pa je takšen, ki se izgubi v množici, dokler ga v celoti ne pretakneš in se poglobiš v njegovo sporočilo. To smo naredili in bomo počeli vse do sredine septembra.

Nissan X-trail
Preprosta in urejena armaturna plošča, dobra izdelava, bogata oprema paketa 360, priročen zaslon na dotik in veliko prostora v vse smeri.

32.920

evrov stane nissan x-trail 1.6 DCI 360 4WD.

550

oziroma 1.962 litrov prtljage sprejme njegov prtljažnik.

6,4

litra je trenutna povprečna poraba x-traila, tovarna obljublja 5,3 litra.

Nissanova terenska pot je dolga in zanimiva. V preteklosti je temeljila na terenskih poltovornjakih in klenih terencih, v sedanjosti pa na športnih terencih,ki s terenom vsaj na prvi pogled nimajo kaj dosti skupnega, a gredo za med, resnično. Kam torej postaviti x-traila, najbolj družinskega evropskega nissana ta hip? Glede na jasen prehod iz oglatega predhodnika v oblega novinca, ki se želi družiti z zelo uspešnim qashqaiem, je njegovo mesto med klasičnimi športnimi terenci, ki so doma na cesti.

Podobnost s qashqaiem, a kljub temu lasten značaj

nissan-x-trail-5-mm.1467229036.jpg.n.960px.jpg
Prostorsko razkošje zadnje klopi, v dolžino in višino. Nekaj kar sodobne limuzine, tudi marsikateri bolj modni in športni terenci ne ponujajo.

nissan-x-trail-4-mm.1467229035.jpg.n.960px.jpg
Osnovnih 550 litrov, predala pod dnom ali dodatna sedeža za 820 evrov v zadku.

Na to opozarjajo obline, večinoma povzete po qashqaiu, skoraj prerisana armaturna plošča in nekatere podrobnosti. V praksi pa je x-trail pokazal še nekaj lastnih vrlin, ki jih lahko označimo z veliko začetnico. Denimo prostornost potniške kabine, res razkošna zadnja klop, 550-litrski prtljažnik (ob podrti klopi sprejme kar do 1.962 litrov), v zadku je tudi možnost dodatnih dveh sedežev za 820 evrov, pod njima dva uporabna predala, ki ju lahko uporabimo tudi za oblikovanje prtljaž­nika, in res dobro nastavljeno podvozje, ki ponuja tisto zmes udobja in čvrstosti, da bi jo z veseljem priporočil še kakšnemu tekmecu.

P6250618.1467584931.JPG.n.960px.jpg

Skromno srce ...

Novi x-trail, zdaj je dolg 4,64 metra, širok 1,82 in visok 1,69 metra, je zdaj zelo jasno uvrščen med športne terence razreda D, pred tem je še nihal med razredoma C in D. Zelo jasen pa je tudi njegov cestni značaj, ki ga podpira tudi preizkušeni, trenutno edini 1,6-litrski turbodizelski motor s 96 kilovati. Ta je dober, sicer ne star znanec iz qashqaia, megana, talismana, espacea in drugih. V x-trailu se sicer zdi, da vsaj med tekmeci prav skromno tiči na dnu ponudbe, skrit za skromnimi številkami. Moč 96 kilovatov pač ni veliko za 1.655 kilogramov suhe mase, še posebej, če mora občasno gnati vsa štiri kolesa. A pri x-trailu, ki smo ga zaradi družinsko-poslovnega značaja pogledali skozi bolj racionalne oči, se pravzaprav zelo dobro izkaže, če ga prav dojemate. Res je, nekaj podobnega pogosto zapišemo za hibride in drži kot pribito.

Nissan X-trail
Foto: Miloš Milač

... se hvaležno oddolži s številnimi prednostmi

Prvič, končne zmogljivosti (največja hitrost je 186 kilometrov na uro, pospešek do stotice traja 11 sekund) so povsem solidne. Za voznike qashqaiev so skoraj natanko takšne kot pri qashqaiu 1.5 DCi. Drugič, motor s 320 newtonmetri navora je lahko zelo hvaležen sopotnik, saj deluje tiho in mirno, se v ob­močju med 1.500 in tri tisoč vrtljaji hipoma in odločno odziva na dodajanje plina in na ravni cesti nikoli ne deluje podhranjeno. In tretjič, je zelo varčen. Prvih tisoč kilometrov smo prevozili s povprečno porabo 6,4 litra. Na zadnji 500-kilometrski poti od Ljub­ljane do otoka Cres in nazaj je na določenih odsekih polno naložen porabil med 5,1 in 5,4 litra, povprečje poti pa je bilo 6,0 litra, ne da bi posebej iskali varčevalni potencial motorja. Le vrteli smo ga v območju, ki mu najbolj ustreza.

P6270662.1467585019.JPG.c.960px.jpg

Varen in povezan

Prednost nove generacije nissanov so tudi sistemi, ki izboljšujejo varnost in povezljivost. V zelo bogati opremi 360 je vgrajen sklop sistemov safety shield, ki s senzorji, nameščenimi na vseh straneh karoserije, z zvočnimi in vizualnimi opozorili opozarjajo na ovire. Prepoznavajo prometne znake, opozarjajo pred nenamerno menjavo voznega pasu, samodejno prižigajo in ugašajo dolge luči ter preprečujejo frontalni nalet. Štiri kamere na osrednjem sedempalčnem zaslonu ponujajo pregled okoli avtomobila, povezljivost z multimedijskim zaslonom pa je seveda samoumevna.

P6250591.1467584877.JPG.c.960px.jpg

Kaj ga še čaka

Kaj pa klenost, ki je na videz skoraj pozabljena? X-traila čaka še nekaj preizkušenj, med drugim tudi delovanje elektronskega pogona all mode 4 x 4 in robustnost na terenu, tehnika in 21-centimetrska oddaljenost od tal (ta je večja kot denimo pri dacii duster) obljubljata veliko. V prihodnjih poročilih se bomo poigrali tudi z aplikacijo eco driving score, ki meri, kako učinkovito vozimo, postavili ga bomo ob bok bratoma juku in qashqaiu, z njim prevozili pol Evrope in še kaj.

Foto: Miloš Milač

nissan-x-trail-2-mm.1467229031.jpg.s.960px.jpg
Mehke poteze namesto oglatosti predhodnika, a veliko prostora v kabini in v prtljažniku ter večje zunanje mere 4,64 metrskega x-traila.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
V kakšni formi je evropski prvak med SUV?
Avto
AvtoMiloš Milač V kakšni formi je evropski prvak med SUV?

Nissan qashqai z vrha ponudbe: paket 1.6 DCi tekna+ 4 x 4 za 33.600 evrov ponuja razkošje in udobje, japonec še vedno drži stik z najsodobnejšimi tekmeci.

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)