Prvi x-trail je eden tistih nepozabnih avtov. Oglat, simpatično grd, a hudo značajski. Novi x-trail pa je takšen, ki se izgubi v množici, dokler ga v celoti ne pretakneš in se poglobiš v njegovo sporočilo. To smo naredili in bomo počeli vse do sredine septembra.
evrov stane nissan x-trail 1.6 DCI 360 4WD.
550
oziroma 1.962 litrov prtljage sprejme njegov prtljažnik.
6,4
litra je trenutna povprečna poraba x-traila, tovarna obljublja 5,3 litra.
Nissanova terenska pot je dolga in zanimiva. V preteklosti je temeljila na terenskih poltovornjakih in klenih terencih, v sedanjosti pa na športnih terencih,ki s terenom vsaj na prvi pogled nimajo kaj dosti skupnega, a gredo za med, resnično. Kam torej postaviti x-traila, najbolj družinskega evropskega nissana ta hip? Glede na jasen prehod iz oglatega predhodnika v oblega novinca, ki se želi družiti z zelo uspešnim qashqaiem, je njegovo mesto med klasičnimi športnimi terenci, ki so doma na cesti.
Podobnost s qashqaiem, a kljub temu lasten značaj
Na to opozarjajo obline, večinoma povzete po qashqaiu, skoraj prerisana armaturna plošča in nekatere podrobnosti. V praksi pa je x-trail pokazal še nekaj lastnih vrlin, ki jih lahko označimo z veliko začetnico. Denimo prostornost potniške kabine, res razkošna zadnja klop, 550-litrski prtljažnik (ob podrti klopi sprejme kar do 1.962 litrov), v zadku je tudi možnost dodatnih dveh sedežev za 820 evrov, pod njima dva uporabna predala, ki ju lahko uporabimo tudi za oblikovanje prtljažnika, in res dobro nastavljeno podvozje, ki ponuja tisto zmes udobja in čvrstosti, da bi jo z veseljem priporočil še kakšnemu tekmecu.
Skromno srce ...
Novi x-trail, zdaj je dolg 4,64 metra, širok 1,82 in visok 1,69 metra, je zdaj zelo jasno uvrščen med športne terence razreda D, pred tem je še nihal med razredoma C in D. Zelo jasen pa je tudi njegov cestni značaj, ki ga podpira tudi preizkušeni, trenutno edini 1,6-litrski turbodizelski motor s 96 kilovati. Ta je dober, sicer ne star znanec iz qashqaia, megana, talismana, espacea in drugih. V x-trailu se sicer zdi, da vsaj med tekmeci prav skromno tiči na dnu ponudbe, skrit za skromnimi številkami. Moč 96 kilovatov pač ni veliko za 1.655 kilogramov suhe mase, še posebej, če mora občasno gnati vsa štiri kolesa. A pri x-trailu, ki smo ga zaradi družinsko-poslovnega značaja pogledali skozi bolj racionalne oči, se pravzaprav zelo dobro izkaže, če ga prav dojemate. Res je, nekaj podobnega pogosto zapišemo za hibride in drži kot pribito.
... se hvaležno oddolži s številnimi prednostmi
Prvič, končne zmogljivosti (največja hitrost je 186 kilometrov na uro, pospešek do stotice traja 11 sekund) so povsem solidne. Za voznike qashqaiev so skoraj natanko takšne kot pri qashqaiu 1.5 DCi. Drugič, motor s 320 newtonmetri navora je lahko zelo hvaležen sopotnik, saj deluje tiho in mirno, se v območju med 1.500 in tri tisoč vrtljaji hipoma in odločno odziva na dodajanje plina in na ravni cesti nikoli ne deluje podhranjeno. In tretjič, je zelo varčen. Prvih tisoč kilometrov smo prevozili s povprečno porabo 6,4 litra. Na zadnji 500-kilometrski poti od Ljubljane do otoka Cres in nazaj je na določenih odsekih polno naložen porabil med 5,1 in 5,4 litra, povprečje poti pa je bilo 6,0 litra, ne da bi posebej iskali varčevalni potencial motorja. Le vrteli smo ga v območju, ki mu najbolj ustreza.
Varen in povezan
Prednost nove generacije nissanov so tudi sistemi, ki izboljšujejo varnost in povezljivost. V zelo bogati opremi 360 je vgrajen sklop sistemov safety shield, ki s senzorji, nameščenimi na vseh straneh karoserije, z zvočnimi in vizualnimi opozorili opozarjajo na ovire. Prepoznavajo prometne znake, opozarjajo pred nenamerno menjavo voznega pasu, samodejno prižigajo in ugašajo dolge luči ter preprečujejo frontalni nalet. Štiri kamere na osrednjem sedempalčnem zaslonu ponujajo pregled okoli avtomobila, povezljivost z multimedijskim zaslonom pa je seveda samoumevna.
Kaj ga še čaka
Kaj pa klenost, ki je na videz skoraj pozabljena? X-traila čaka še nekaj preizkušenj, med drugim tudi delovanje elektronskega pogona all mode 4 x 4 in robustnost na terenu, tehnika in 21-centimetrska oddaljenost od tal (ta je večja kot denimo pri dacii duster) obljubljata veliko. V prihodnjih poročilih se bomo poigrali tudi z aplikacijo eco driving score, ki meri, kako učinkovito vozimo, postavili ga bomo ob bok bratoma juku in qashqaiu, z njim prevozili pol Evrope in še kaj.
Foto: Miloš Milač