V razredu, kjer kraljujeta predvsem nemec volkswagen passat in nemška čehinja škoda superb, v ospredje se počasi prebija tudi letošnji poslovni avto leta renault talisman, so možnosti za veliko prodajo majhne, priznavajo pri slovenski Kii. Zato z novo optimo nimajo visokih načrtov. Povsem brez samozavesti pa tudi ne vstopajo na trg, saj je poslovna korejka v prvi generaciji v svetu našla prek milijon kupcev, z drugo pa cilja še na višje številke.
Obenem optima druge generacije ponuja kopico izboljšav, pravzaprav na vseh področjih, dizelski motor 1.7 CRDI s 104 kilovati (141 konjskimi močmi) in priključni hibrid, ki je redka izbira v tem razredu. Poleg limuzinske ponuja še karavansko različico, ki bo skupaj s priključnim hibridom na voljo jeseni. Med opremskimi paketi pa še privlačno športno različico GT.
Slovenske cene za 4,86 metra dolgo optimo se pričnejo pri 31 in končajo pri 38 tisočakih, odvisno od opreme in menjalnika - poleg šeststopenjskega ročnega si je moč omisliti še sedemstopenjski samodejni z dvema sklopkama. Cene so sicer višje kot po prvih napovedih, a je avto tudi bolje serijsko opremljen, pravijo pri distributerju KMAG.
Kaj smo o novi optimi zapisali v poročilu iz prvih voženj v Frankfurtu
O optimi sportwagon Novi sportswagon je ohranil enake zunanje mere dolžine (4,855 metra) in širino (1,86 metra) kot limuzina, v višino pa je zrasel za pol centimetra na 1,47 metra. Prtljažnik poslovnega karavana ponuja za 48 litrov več prostora kot limuzina oziroma natanko 553 litrov merjeno do višine naslonjal zadnjih sedežev. Mer prtljažnika ob podrti zadnji klopi, ta se deli v razmerju 40:20:40, pa Kia še ne razkriva.
Seksi zadek ali elektrika za poslovno korejko
O optimi plug-in hybrid Novi hibridni model optime poganjata dvolitrski štirivaljni bencinar s 115 kilovati (156 konjskimi močmi) in elektro motor s 50 kilovati, skupna sistemska moč je 151 kilovatov oziroma 205 konjskih moči, navor pa doseže 375 newtonmetrov pri 2.300 vrtljajih. Motor energijo črpa iz litij-ionske baterije kapacitete 9,8 kilovatnih ur, optimi pa po uradnem evropskem ciklu omogoča doseg prek 50 kilometrov. Z baterijo in dodatnim motorjem obtežena optima do stotice pospešuje 9,4 sekunde, kar je šest desetink sekunde hitreje kot klasičen hibrid prejšnje generacije. Baterija poleg dodatne mase prinašajo tudi manjši 307-litrski prtljažnik. Posoda za gorivo pa namesto 65 meri le 55 litrov. Uradna poraba priključnega hibrida je le 1,6 litra bencina na sto kilometrov (izpust je 37 gramov ogljikovega dioksida na kilometer).
Foto: Miha Pečoler in Kia