Celoletne pnevmatike so cenovno dostopen kompromis med letnimi in zimskimi pnevmatikami, razvoj pa jih je pripeljal na prag manjše revolucije. Med vožnjo so vse bolj tihe, na spolzki cesti in v ovinkih ponujajo dober oprijem, na voljo so v več dimenzijah in imajo daljšo življenjsko dobo.
Pri nas je vse več manj zahtevnih uporabnikov, ki se na pragu pomladi in jeseni ne odločajo več za zamenjavo pnevmatik in tudi zaradi varčevanja pri uporabi avtomobila prisegajo na celoletne pnevmatike - sploh pri drugem avtu v družini, ki se ne uporablja v ekstremnih vremenskih razmerah.
Več se vozimo po mokrem kot v snegu
Premontaža pnevmatik in centriranje le nista najbolj poceni, k odločitvi za enotno obutev in nekaj deset evrov prihrankov pa voznike spodbuja tudi narava sama - še posebej pozimi. Zime so tudi v Sloveniji vse bolj blage, pravih zimskih dni z močnim sneženjem je čedalje manj, s tem je manj tudi tistih dni in razmer, ko bi zimske gume na kolesih res pokazale svoje prednosti. Voženj po zasneženih in poledenelih cestah skoraj ni več, v tistih najbolj tipičnih in hkrati najslabših vremenskih razmerah se ljudje celo raje odločijo za javni prevoz ali se vožnji odpovedo, če imajo to možnost.
Na trgu so se kljub nekaterim pomanjkljivostim in predsodkom pojavile celoletne gume, s katerimi se je po zakonu mogoče voziti tudi pozimi. Za povprečnega uporabnika so bile povsem solidne, a so doslej pomenile velik kompromis. V zimskih razmerah so se izkazale kot dobre, a nekaj slabše kot zimske. V poletnih voznih razmerah pa so omogočale slabši oprijem in so se hitreje obrabljale kot letne. Ne poleti ne pozimi se celoletne pnevmatike niso mogle primerjati s pnevmatikami, narejenimi posebej za določeno obdobje, za povrh so bile na voljo v le nekaj dimenzijah in praviloma le za klasična osebna vozila.
Gumarji naredijo, kar kupci želijo
A na vseh področjih industrije celoletnih pnevmatik prihaja do sprememb, v kar gumarje silijo predvsem zahteve trga. Kupci si namesto ločenega kompleta pnevmatik poleti in pozimi želijo prav nasprotno: imeti eno pnevmatiko za vse razmere. Vulkanizerji pravijo, da se tudi Slovenci vse pogosteje izogibamo zamenjavi pnevmatik; marsikdo se vse leto vozi z letnimi ali zimskimi, tisti odgovornejši pa s celoletnimi pnevmatikami, da bi prihranil pri strošku za nakup pnevmatik in njihovo menjavanje. Prodaja celoletnih pnevmatik se tako postopoma povečuje, v prihodnjih petih letih se predvideva rast evropskega trga celoletnih pnevmatik za deset milijonov kosov. Pričakovana letna rast je od 10 do 12 odstotkov. Trgovci opažajo, da celoletne gume za svoja službena vozila kupujejo tudi nekatera podjetja. Njihova prodajna cena je ponavadi nekoliko nižja kot pri zimskih gumah.
Nekateri proizvajalci, med njimi tudi japonski Toyo z modelom celsius, spoštujejo težnje trga in želje kupcev, njihovi razvojniki pa so naredili korak naprej in predstavili prave celoletne pnevmatike, ki smo jih preizkusili na poligonu varne vožnje Raceland pri Krškem. »Njihov asimetrični dezen tekalne površine zagotavlja dober oprijem vse leto, pnevmatika pa dejansko zagotavlja nadzor tudi na zasneženi in mokri podlagi ter je dobra rešitev za široko paleto manjših in srednje velikih vozil,« je poudaril Andrej Bogataj iz Špana. Inovativne komponente v kombinaciji z zmogljivostmi zagotavljajo tudi varno vožnjo v različnih vremenskih razmerah.
Asimetrija zagotavlja uporabnost v vseh letnih časih
Notranja stran je namenjena vožnji jeseni in pozimi ter ponuja boljši oprijem in stabilnost, drugačna zunanja stran pa omogoča lahkotnost vodenja spomladi in poleti. Multilamelna oblika profila ohranja togost posameznih blokov pnevmatike pri zaviranju ali pospeševanju, s tem pa zagotavlja stik večje površine profila s podlago. To se kaže v pravilni obrabi, dobrem oprijemu in tihem teku pnevmatike, samozapiralni bloki pa varujejo pred zmanjšanjem naležne površine, ki se dotika podlage. Toyeva pnevmatika se je izkazala tudi s kratko zavorno potjo na suhi cesti in pri zaviranju na mokri podlagi, vozniku pa je na meji zdrsa zagotavljala tudi dobre povratne informacije in predvidljivost. Napredno prožna zmes in bloki s snežnimi zagozdami dodatno izboljšujejo globok oprijem v snegu ter dajejo trdnost pri oprijemu na ledu ali mokri podlagi.
Celoletne pnevmatike tudi za večje avtomobile in terence
Porabniki namreč od pnevmatik pričakujejo oprijem, odzivnost v ovinku, kratko zavorno pot, kar se da veliko prevoženih kilometrov, dobre lastnosti v različnih vremenskih razmerah in pri različnih temperaturah, pri vsem tem pa naj bi pomagale zmanjšati porabo goriva in povečati udobnost vožnje. Sodobne celoletne pnevmatike se tako vse bolj ponujajo kot pameten izbor za varnost in udobje čez vse leto, kljub spremembi vremenskih razmer in nizkim temperaturam jih zaradi njihove podaljšane mobilnosti ni treba zamenjati. Toyo je razširil ponudbo izvedb tudi na večje premere koles (do 18 palcev) in na pnevmatike za športna terenska vozila.