Avto

Enotna avtomobilska obutev za dež, sneg in sonce

Celoletna pnevmatika je primerna za voznike, ki prevozijo manj kilometrov, vozijo predvsem po mestu in se zavedajo, da so celoletne pnevmatike varnejše kot letne pri uporabi vse leto, hkrati pa želijo privarčevati nekaj denarja v primerjavi z nakupom dveh kompletov pnevmatik in njihovim menjavanjem.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.06.2016 22:30
Dopolnjeno: 27.06.2016 00:17
Čas branja: 3 min
Enotna avtomobilska obutev za dež, sneg in sonce
Foto: Shutterstock

Celoletne pnevmatike so cenovno dostopen kompromis med letnimi in zimskimi pnevmatikami, razvoj pa jih je pripeljal na prag manjše revolucije. Med vožnjo so vse bolj tihe, na spolzki cesti in v ovinkih ponujajo dober oprijem, na voljo so v več dimenzijah in imajo daljšo življenjsko dobo.

Pri nas je vse več manj zahtevnih uporabnikov, ki se na pragu pomladi in jeseni ne odločajo več za zamenjavo pnevmatik in tudi zaradi varčevanja pri uporabi avtomobila prisegajo na celoletne pnevmatike - sploh pri drugem avtu v družini, ki se ne uporablja v ekstremnih vremenskih razmerah.

Celoletna pnevmatika je primerna za voznike, ki prevozijo manj kilometrov, vozijo predvsem po mestu in se zavedajo, da so celoletne pnevmatike varnejše kot letne pri uporabi vse leto, hkrati pa želijo privarčevati nekaj denarja v primerjavi z nakupom dveh kompletov pnevmatik in njihovim menjavanjem.

Več se vozimo po mokrem kot v snegu

Premontaža pnevmatik in centriranje le nista najbolj poceni, k odločitvi za enotno obutev in nekaj deset evrov prihrankov pa voznike spodbuja tudi narava sama - še posebej pozimi. Zime so tudi v Sloveniji vse bolj blage, pravih zimskih dni z močnim sneženjem je čedalje manj, s tem je manj tudi tistih dni in razmer, ko bi zimske gume na kolesih res pokazale svoje prednosti. Voženj po zasneženih in poledenelih cestah skoraj ni več, v tistih najbolj tipičnih in hkrati najslabših vremenskih razmerah se ljudje celo raje odločijo za javni prevoz ali se vožnji odpovedo, če imajo to možnost.

Na trgu so se kljub nekaterim pomanjkljivostim in predsodkom pojavile celoletne gume, s katerimi se je po zakonu mogoče voziti tudi pozimi. Za povprečnega uporabnika so bile povsem solidne, a so doslej pomenile velik kompromis. V zimskih razmerah so se izkazale kot dobre, a nekaj slabše kot zimske. V poletnih voznih razmerah pa so omogočale slabši oprijem in so se hitreje obrabljale kot letne. Ne poleti ne pozimi se celoletne pnevmatike niso mogle primerjati s pnevmatikami, narejenimi posebej za določeno obdobje, za povrh so bile na voljo v le nekaj dimenzijah in praviloma le za klasična osebna vozila.

IMG-9488.1466702801.jpg.n.960px.jpg
Multilamelna oblika profila pnevmatike zagotavlja togost posameznih blokov pri zaviranju ali pospeševanju ter s tem stik večje površine profila s podlago. Foto: Matej Kačič

Gumarji naredijo, kar kupci želijo

A na vseh področjih industrije celoletnih pnevmatik prihaja do sprememb, v kar gumarje silijo predvsem zahteve trga. Kupci si namesto ločenega kompleta pnevmatik poleti in pozimi želijo prav nasprotno: imeti eno pnevmatiko za vse razmere. Vulkanizerji pravijo, da se tudi Slovenci vse pogosteje izogibamo zamenjavi pnevmatik; marsikdo se vse leto vozi z letnimi ali zimskimi, tisti odgovornejši pa s celoletnimi pnevmatikami, da bi prihranil pri strošku za nakup pnevmatik in njihovo menjavanje. Prodaja celoletnih pnevmatik se tako postopoma povečuje, v prihodnjih petih letih se predvideva rast evropskega trga celoletnih pnevmatik za deset milijonov kosov. Pričakovana letna rast je od 10 do 12 odstotkov. Trgovci opažajo, da celoletne gume za svoja službena vozila kupujejo tudi nekatera podjetja. Njihova prodajna cena je ponavadi nekoliko nižja kot pri zimskih gumah.

Nekateri proizvajalci, med njimi tudi japonski Toyo z modelom celsius, spoštujejo težnje trga in želje kupcev, njihovi razvojniki pa so naredili korak naprej in predstavili prave celoletne pnevmatike, ki smo jih preizkusili na poligonu varne vožnje Raceland pri Krškem. »Njihov asimetrični dezen tekalne površine zagotavlja dober oprijem vse leto, pnevmatika pa dejansko zagotavlja nadzor tudi na zasneženi in mokri podlagi ter je dobra rešitev za široko paleto manjših in srednje velikih vozil,« je poudaril Andrej Bogataj iz Špana. Inovativne komponente v kombinaciji z zmogljivostmi zagotavljajo tudi varno vožnjo v različnih vremenskih razmerah.

IMG-9428.1466702799.jpg.n.960px.jpg
Celoletna pnevmatika omogoča vozniku nadzor pri vožnji po mokri ali zasneženi cesti. Foto: Matej Kačič

Asimetrija zagotavlja uporabnost v vseh letnih časih

Notranja stran je namenjena vožnji jeseni in pozimi ter ponuja boljši oprijem in stabilnost, drugačna zunanja stran pa omogoča lahkotnost vodenja spomladi in poleti. Multilamelna oblika profila ohranja togost posameznih blokov pnevmatike pri zaviranju ali pospeševanju, s tem pa zagotavlja stik večje površine profila s podlago. To se kaže v pravilni obrabi, dobrem oprijemu in tihem teku pnevmatike, samozapiralni bloki pa varujejo pred zmanjšanjem naležne površine, ki se dotika podlage. Toyeva pnevmatika se je izkazala tudi s kratko zavorno potjo na suhi cesti in pri zaviranju na mokri podlagi, vozniku pa je na meji zdrsa zagotavljala tudi dobre povratne informacije in predvidljivost. Napredno prožna zmes in bloki s snežnimi zagozdami dodatno izboljšujejo globok oprijem v snegu ter dajejo trdnost pri oprijemu na ledu ali mokri podlagi.

Celoletne pnevmatike tudi za večje avtomobile in terence

Porabniki namreč od pnevmatik pričakujejo oprijem, odzivnost v ovinku, kratko zavorno pot, kar se da veliko prevoženih kilometrov, dobre lastnosti v različnih vremenskih razmerah in pri različnih temperaturah, pri vsem tem pa naj bi pomagale zmanjšati porabo goriva in povečati udobnost vožnje. Sodobne celoletne pnevmatike se tako vse bolj ponujajo kot pameten izbor za varnost in udobje čez vse leto, kljub spremembi vremenskih razmer in nizkim temperaturam jih zaradi njihove podaljšane mobilnosti ni treba zamenjati. Toyo je razširil ponudbo izvedb tudi na večje premere koles (do 18 palcev) in na pnevmatike za športna terenska vozila.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Moje finance
Nakup
Prihranki, pasti in resnice o celoletnih pnevmatikah
Moje finance
Pameten nakupMiloš Milač Prihranki, pasti in resnice o celoletnih pnevmatikah

Celoletne pnevmatike zahtevajo manj menjav in zato obetajo prihranke. Izračunali smo, ali se nam namesto letnih in zimskih pnevmatik splača na kolesa preprosto namestiti celoletne, in raziskali še, koliko smiselno je to z vidika varnosti.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Avto
AvtoMiloš Milač Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
Okolje & energija
Ostanki gum v lovrenški jami so odpadek, so ugotovili pristojni
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Ostanki gum v lovrenški jami so odpadek, so ugotovili pristojni

Ostanki gum v gramoznici pri Lovrencu na Dravskem polju so še vedno odpadek, zato »je nastopila nova pravna situacija«, so sporočili po četrtkovi seji vlade.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)