Avto

Kleni šved, ki lahko sezuje tudi nemce

Za volanom volva S90 in V90, ki v prestižni segment prinaša skandinavsko umirjenost, domačnost in izvrstno tehnologijo, s katero skoraj skrije majhnost pogonskih strojev

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.06.2016 23:00
Čas branja: 4 min
Kleni šved, ki lahko sezuje tudi nemce
Pokončne zadnje luči so pri novem V90 potegnjene tudi na pokrov prtljažnika, zadnje steklo je tokrat položno, prostorninski litri pa bolj skromni kot v preteklosti - od 560 do 1.526 litrov.

Odgovor na vprašanje, kaj mora imeti dobra luksuzna limuzina, je nekritično neposreden - to, kar ima nemška trojica Audi, BMW in Mercedes-Benz. Zato, ker ima nemška trojica prek 80-odstotni delež na trgu luksuznih limuzin, natančneje limuzin in karavanov razreda D.

P6160237.1466621050.jpg.c.960px.jpg
Markantna maska z vidnejšim znakom in dnevne luči v obliki črke T, imenovane Thorovo kladivo, zaznamujejo novo generacijo volvov, tudi S90 in V90.

Volvo V90 - veliki šved se vrača po 18 letih odsotnosti

Kako so škatlasti švedi zaznamovali trg karavanov

Volvova mega limuzina bo pretresla nemški razred

50.446

evrov stane najcenejši volvo S90 T5 s 187 kilovati, dizelski S90 D4 s 140 kilovati stane 52.280 evrov, V90 D4 pa je še za 2.579 evrov dražji.

560

litrov je velik prtljažnik volva V90, v S90 meri 500 litrov.

15

tisoč volvov S90 in V90 so kupci naročili v prvem mesecu prodaje.

A Švedi, ki so od leta 2010 v lasti kitajskega Geelyja, so znova in zelo samozavestno vstopili v ta razred. Lani z luksuznim terencem XC90, junija letos pa še z limuzino in karavanom S90 in V90, ki vstopata v isti velikostni razred ter si z orjakom XC90 delita tudi velik del tehnike. Oblikovalski jezik novih švedov je izrazit - prednji del zaznamuje markantna maska z vidnejšim znakom, dnevne luči v obliki črke T, imenovane Thorovo kladivo, s strani so pri S90 vidne nezmotljive limuzinske poteze, ki so spet v modi, zadek pa je simpatično neroden, volvovski pač. Karavanski V90 ima zadaj spet volvove pokončne žaromete, ki se nadaljujejo v prtljažna vrata in tokrat bolj položno zadnje steklo - v imenu mode seveda, s čimer V90 nekoliko zanemarja škatlasto obliko predhodnikov.

Velikana po zunanjih merah

P6170390.1466621053.jpg
Urejeno, preprosto in izredno domačno okolje volva S90 in V90, ki se ga hitro navadite. Poleg tega pa še enostaven zaslon na dotik, kopica varnostnih sistemov in sedeži z udobjem domačega naslonjača.

Oba volva sta resnično velika avtomobila, 4,96 metra dolžine že nekoliko sili razred višje, enako velja za 2,94-metrsko medosno razdaljo. Mere niso same sebi namen, urejena kabina z elementi iz modela XC90 je prostorna v vse smeri in tudi na zadnji klopi ne trpi za sindromom sodobnih limuzin - kupejevsko utesnjenostjo. Za volanom smo hitro našli dober položaj, se seznanili s pokončnim zaslonom na dotik, se kot po tablici sprehodili med meniji in se počutili domače v kakovostnem, barvno umirjenem in nevsiljivem okolju. Sedeži so značilno foteljasti in udobni, obenem niso brez bočne opore, naslon za roke je ravno pravšnji, predalov je veliko, majhna prestavna ročica pa je pripravno pri roki.

P6170378.1466621055.jpg
Limuzina kot se šika - z veliko prostora za kolena in glave zadaj sedečih.

Malčka po prostornini motorjev

volvo V90
Skupna točka vseh motorjev v S90 in V90, dizelskih in bencinskih, sta štirivaljna zasnova in dvolitrska prostornina, ki podpira Volvovo vizijo, ki vodi h korenitemu zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov.

V zadržano razkošnem okolju smo pričakovali in dobili tudi umirjene stroje. Po cestah okoli španske Malage smo se zapeljali z dizelskim D5 s turbopolnilnikom in tehnologijo powerpulse, ki pri vsakem pritisku na plin ob pomoči stisnjenega zraka v posebni posodi poskrbi za boljšo odzivnost turbopolnilnika, ter z bencinskim T6. Glavna skupna točka motorjev sta štirivaljna zasnova in dvolitrska prostornina, ki podpira Volvovo vizijo, ki vodi h korenitemu zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov. Posledica je štirivaljni zvok, ki bo v očeh šestih in več valjev (raz)vajenih kupcev morda veljal za preskromnega.

volvo V90
Foto: Miloš Milač

Majhen dizel s polnimi pljuči

S strojema sicer ni nič narobe, dizelski z oznako D5 AWD razvaja s 173 kilovati, 235 konjskimi močmi ter 480 newtonmetri navora, že omenjeno pomočjo, ki v povezavi z mehko osemstopenjsko avtomatiko odpravlja turboluknjo, ter odločnostjo, značilno za šestvaljnike. Poln plin pomeni pospešek do stotice v natanko sedmih sekundah, največja hitrost je 240 kilometrov na uro, prožnost v vseh območjih vrtljajev pa je tolikšna, da je kakršnokoli priganjanje stroja nesmiselno, čeprav se temu ne upira, tudi če se želite peljati malo hitreje. Dizel, ki tovarniško porabi 4,8 litra, je na preizkusu spil slabih osem litrov, pa smo ga na vijugastih cestah okoli Malage kar pošteno mučili. Učinkovito!

Sramežljivi turbobencinar

P6160259.1466640122.JPG.c.960px.jpg

Še več veselja prinaša motor T6, spet dvolitrski štirivaljnik, tokrat bencinski s turbopolnilnikom, 235 kilovati oziroma 320 konjskimi močmi ter 400 newtonmetri navora. Motor, razen pri značilnem zvoku, ki je v tem primeru precej spretno zadušen, spretno skriva svojo majhnost. Odločno pospešuje že iz nizkih vrtljajev, poln plin pa prinese športne pospeške - v 5,9 sekunde do sto kilometrov na uro - in porabo, ki se sicer brez težav giblje pod desetimi litri, izstreli na 15 in več litrov (tovarna obljublja 7,2 litra).

Zelo dobro deluje tudi volvov štirikolesni pogon, serijski pri obeh preizkusnih modelih, ki na zadnjo os lahko pošlje do 50 odstotkov moči in tako poskrbi za boljši oprijem. Karavanski V90 D5 se je hkrati prepričljivo izkazal tudi med zavoji, ob priganjanju je dokazal stabilnost in uravnoteženost ter nezahtevno vodenje, verjamemo, da tudi zaradi lahkega motorja v nosu, lahkoten, a natančen menjalnik ter ravno pravšnje blaženje na slabših podlagah.

P6170351.1466640503.JPG.c.960px.jpg

V motorni ponudbi so sicer še osnovni dizel D4 s 140 kilovati in brez električnega kompresorja, T5 bencinar s 187 kilovati (254 konjskimi močmi) ter T8 z motorjem iz modela T6 in električnima strojema z baterijo na zunanje polnjenje, ki mu pomagata do sistemske moči 300 kilovatov (407 konjskih moči). Zgolj na elektriko bo T6 prevozil 45 kilometrov, uradna poraba goriva je le 1,9 litra na sto kilometrov.

Video - vozi že skoraj sam

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Kljub preostalim dobrotam najsvetlejša plat obeh novih volvov ostaja varnost, ki poskrbi, da sploh ne pride do trka ali naleta. Potnikom S90 in V90 denimo ponujata nadgrajen sistem za zaviranje v sili (city safety col­lision avoidance), ki podnevi in ponoči zaznava in poskrbi za izogibanje tudi večjim živalim. V volvu XC90 je sklop rešitev, ki ob izletu s ceste ublažijo posledice trka.

Bolj vsakdanje uporaben pa je sistem pilot assist, ki omogoča polsamodejno vožnjo. S senzorji in kamerami sistem kombinira delovanje radarskega tempomata (vzdržuje hitrost pred spredaj vozečimi) in sistema za vožnjo znotraj cestnih črt. Sistema v praksi delujeta odlično, ob enostavnem vklopu s tipko na levi strani volana se S90 in V90 spremenita v pametna stroja, ki do pol minute v celoti obvladujeta cesto in dogajanje okoli nje. Po približno 15 sekundah sistem začne opozarjati voznika, da bo moral poprijeti za volan, po pol minute pa dejansko odpove, rahel premik volana pa ga spet vklopi.

Foto in video: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico 3

Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.