Avto

Iz stranske ulice na avtocesto

Elantra pelje že šesti krog, santa fe pa je doživel rahlo oblikovno prenovo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.06.2016 08:31
Dopolnjeno: 21.06.2016 08:49
Čas branja: 2 min
Iz stranske ulice na avtocesto
Nova elentra je oblikovno najbolj skladna doslej, 4,57 metra dolga limuzina spominja na štirivratne kupeje in tako delno prekriva klasično zasnovo.

V začetku 90. let prejšnjega stoletja je Hyundai na slovenski trg prinesel dostopno rešitev za vse lastnike ostalerih yugov in zastav 101. Nizka cena in dobra oprema sta bila glavna aduta, iz tehničnega vidika so se avtomobili naslanjali na Mitsubishi. Četrt stoletja kasneje bi bilo lahko obratno, Hyundai uživa precej boljši ugled kot Mitsubishi, ta se pač rad zapleta v afere. Ceste pa polnijo sodobni in privlačni avtomobili te korejske znamke, ki še zdaleč ne igrajo le na karto cene in opreme.

Eden od mejnikov znamke je elantra, v preteklosti je bila tudi lantra, ki vozi že šesti krog in ima za seboj prek desetmilijonsko naklado. Štirivratna limuzina izdelana v slogu toyote corolle, se zadnja leta množi s svetlobno hitrostjo, doseže okoli milijon kupcev letno. Kar devet tisoč oziroma desetina vseh prodanih avtov te znamke pri nas, pa je bilo prodanih tudi v Sloveniji. Sicer je res, da so prve elentre, še zlasti za tiste čase zelo sodobna druga generacija, dosegle precej bolj prodajni rezultat kot zadnje tri. A distributer vztraja, pri šesti generaciji pa poudarja številne prednosti, ki jih vozi ta globalni avto.

P6150215.1466489702.JPG.c.960px.jpg

100 milijonov izdelanih avtov od leta 1962

Hyundai in Kia sta od leta 1962, takrat se je pričela prodaja Hyundaijev, izdelala že sto milijonov avtomobilov. Kia je od leta 1998 v 51, od decembra 2013 pa v 33,88 odstotni lasti Hyundaija. Prvih 30 let se je korejska zgodba odvijala razmeroma počasi, od leta 1992 pa zelo hitro. V zadnjih 23 letih sta namreč proizvajalca izdelala 90 milijonov vozil, preostalih deset pa v obdobju med leti 1962 in 1993. Danes je Hyundai (obe znamki) četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Hyundai Auto Trade, slovenski distributer Hyundaija je ob tem v zadnjih 25 letih prodal prek 90 tisoč vozil, le znamke Hyundai.

Nova elentra je oblikovno najbolj skladna doslej, 4,57 metra dolga limuzina spominja na štirivratne kupeje in tako delno prekriva klasično zasnovo. V primerjavi s predhodnico je za dva centimetra daljša in 2,5 centimetra širša. Elantra je sodobnejša tudi v kabini, armaturna plošča je bolj bahava kot v preteklosti, plastika je bolj kakovostna, v zgornji del srednske konzole je od opreme style (drugi paket od 17.500 evrov) vtisnjen petpalčni zaslon na dotik.

hyundai elantra
Foto: Miloš Milač

Elantro poganjata dva štirivaljna motorja, 1,6 litrski bencinar z neposrednim vbrizgom zmore 94 kilovatov in 155 newtonmetrov navora, enako velik - tokrat prvič turbodizelski motor pa ponuja sto kilovatov in 260 newtonmetrov navora. Poraba bencinarja je med 6,6 in 6,9 litra, dizla pa med 4,1 in 4,5 litra. Prvega je moč dobiti tudi s klasičnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, dizelskega pa s sedemstopenjsko avtomatiko. Doplačilo je v obeh primerih skromno - tisoč evrov. Cene segajo od 15.500 evrov za bencinski motor oziroma 17.200 za dizelskega. Zanj v torej ne velja doplačilo 300 evrov, kar Hyundai pri določenih modelih oglašuje zadnje dni, a je glede na lastnosti še vedno dovolj razumno. Najdražja elantra stane 22 tisočakov, letni načrt prodaje tega modela pa je 150 vozil.

Rahlo osveženi santa fe

IMG-5203-1-.1466489819.JPG.s.960px.jpg

Kar bogato zgodovino in tudi tucson - športni terenec, ki se je iz grdega račka do danes prelevil v laboda, od leta 2000 pa je zgolj v Evropi našel 1,2 milijona kupcev. Tokrat je santa fe tretje generacije le osvežen, dobil je denimo mogočno šestkrako prednjo maskos kromiranimi rešetkami. Nova sta še prednji in zadnji odbijač, nove LED dnevne luči in meglenke, na novo oblikovana 17 do 19 palčna kolesa ter nekaj manjših sprememb v kabini. Santa fe je opremljen s sistemom za preprečevanje naleta, sistemom za nadzor mrtvih kotov, novost je tudi radarski tempomat, kopica kamer ter navigacijski sistem. Motorna ponudba ostaja enaka, glavni igralec je 2,2 litrski turbodizel s 147 kilovati (200 konjskimi močmi), ki v osnovni različici 2.2 CRDI premium 4WD stane 36.350 evrov. Bencinski 2.4 GDI s 138 kilovati, revnejšo opremo style in prednji pogonom stane 28.900 evrov.Z Za osnovni dizelski motor 2.0 CRDI s 110 kilovati pa cene niso znane. Po besedah distributerja je razlika v primerjavi z močnejšim bencinarjem zelo skromna. Le spredaj gnanega dizla v ceniku tudi ni, saj zanj praktično ni zanimanja.

Foto: Miloš Milač in Janez Kovačič

IMG-5205.1466490413.JPG.s.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Skandinavska zima, pametni mercedes A, nakupne navade Slovencev in slovo BMW M3

Zimskim razmeram primerno smo se zapodili na sneg, z mitsubishijem eclipsom crossom po zaledenelem poligonu Norveške, z Opli (reportaža čez vikend) pa v Lungau blizu Salzburga. Janez je bil na razkritju novega mercedesa A, Matej pa je spoznaval novi subaru XV. Predženevska vročica razkriva prve novosti, kio ceed in hyundaija santa feja. Valicon pa je predstavil izsledke raziskave o nakupnih navadah Slovencev

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.