V začetku 90. let prejšnjega stoletja je Hyundai na slovenski trg prinesel dostopno rešitev za vse lastnike ostalerih yugov in zastav 101. Nizka cena in dobra oprema sta bila glavna aduta, iz tehničnega vidika so se avtomobili naslanjali na Mitsubishi. Četrt stoletja kasneje bi bilo lahko obratno, Hyundai uživa precej boljši ugled kot Mitsubishi, ta se pač rad zapleta v afere. Ceste pa polnijo sodobni in privlačni avtomobili te korejske znamke, ki še zdaleč ne igrajo le na karto cene in opreme.
Eden od mejnikov znamke je elantra, v preteklosti je bila tudi lantra, ki vozi že šesti krog in ima za seboj prek desetmilijonsko naklado. Štirivratna limuzina izdelana v slogu toyote corolle, se zadnja leta množi s svetlobno hitrostjo, doseže okoli milijon kupcev letno. Kar devet tisoč oziroma desetina vseh prodanih avtov te znamke pri nas, pa je bilo prodanih tudi v Sloveniji. Sicer je res, da so prve elentre, še zlasti za tiste čase zelo sodobna druga generacija, dosegle precej bolj prodajni rezultat kot zadnje tri. A distributer vztraja, pri šesti generaciji pa poudarja številne prednosti, ki jih vozi ta globalni avto.
Hyundai in Kia sta od leta 1962, takrat se je pričela prodaja Hyundaijev, izdelala že sto milijonov avtomobilov. Kia je od leta 1998 v 51, od decembra 2013 pa v 33,88 odstotni lasti Hyundaija. Prvih 30 let se je korejska zgodba odvijala razmeroma počasi, od leta 1992 pa zelo hitro. V zadnjih 23 letih sta namreč proizvajalca izdelala 90 milijonov vozil, preostalih deset pa v obdobju med leti 1962 in 1993. Danes je Hyundai (obe znamki) četrti največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Hyundai Auto Trade, slovenski distributer Hyundaija je ob tem v zadnjih 25 letih prodal prek 90 tisoč vozil, le znamke Hyundai.
Nova elentra je oblikovno najbolj skladna doslej, 4,57 metra dolga limuzina spominja na štirivratne kupeje in tako delno prekriva klasično zasnovo. V primerjavi s predhodnico je za dva centimetra daljša in 2,5 centimetra širša. Elantra je sodobnejša tudi v kabini, armaturna plošča je bolj bahava kot v preteklosti, plastika je bolj kakovostna, v zgornji del srednske konzole je od opreme style (drugi paket od 17.500 evrov) vtisnjen petpalčni zaslon na dotik.
Kar bogato zgodovino in tudi tucson - športni terenec, ki se je iz grdega račka do danes prelevil v laboda, od leta 2000 pa je zgolj v Evropi našel 1,2 milijona kupcev. Tokrat je santa fe tretje generacije le osvežen, dobil je denimo mogočno šestkrako prednjo maskos kromiranimi rešetkami. Nova sta še prednji in zadnji odbijač, nove LED dnevne luči in meglenke, na novo oblikovana 17 do 19 palčna kolesa ter nekaj manjših sprememb v kabini. Santa fe je opremljen s sistemom za preprečevanje naleta, sistemom za nadzor mrtvih kotov, novost je tudi radarski tempomat, kopica kamer ter navigacijski sistem. Motorna ponudba ostaja enaka, glavni igralec je 2,2 litrski turbodizel s 147 kilovati (200 konjskimi močmi), ki v osnovni različici 2.2 CRDI premium 4WD stane 36.350 evrov. Bencinski 2.4 GDI s 138 kilovati, revnejšo opremo style in prednji pogonom stane 28.900 evrov.Z Za osnovni dizelski motor 2.0 CRDI s 110 kilovati pa cene niso znane. Po besedah distributerja je razlika v primerjavi z močnejšim bencinarjem zelo skromna. Le spredaj gnanega dizla v ceniku tudi ni, saj zanj praktično ni zanimanja.
Foto: Miloš Milač in Janez Kovačič