Avto

Nebahaški šved, ki mu dišijo lažja brezpotja

Test: Volvov crossover ima imenitno, a nebahaško notranjost in terensko zunanjost brez štirikolesnega pogona

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.06.2016 00:42
Čas branja: 3 min
Nebahaški šved, ki mu dišijo lažja brezpotja
Volvo V60 cross country dodaja nekaj imenitnosti, kar pomeni, da se hoče primerjati z Audijevim A4 allroad, ki utegne biti prvi ali pa vsaj najbolj resni evropski tekmec. Oznaka cross country je sprejemljiva: zaščita prednjega in zadnjega dela podvozja, plastične obrobe koles in 169-milimetrska oddaljenost dna od tal napoveduje večjo terensko uporabnost.

Če je pri živalih (in žal tudi ljudeh) cenjena čistost vrste, je pri avtomobilih drugače. Križanci, mešanci ali crossoverji so vse bolj popularni, a vendarle precej daleč od tistega, kar se že nekaj časa »dogaja« športnim terencem. V60 v varianti cross country hoče biti mešanec nekaj imenitnejše, premijske vrste.

Definicija mešanca ali križanca je bolj ali manj znana: ponujajo vsega po malem, s tem pa naj bi zadovoljili zelo raznolike potrebe in seveda okuse. Logika je razumljiva, k temu pa V60 cross country dodaja nekaj prej omenjene imenitnosti, kar pomeni, da se hoče primerjati z Audijevim A4 allroad, ki utegne biti prvi ali pa vsaj najbolj resni evropski tekmec.

Oznaka cross country je sprejemljiva: zaščita prednjega in zadnjega dela podvozja, plastične obrobe koles in 169-milimetrska oddaljenost dna od tal napoveduje večjo terensko uporabnost.

Volvo-V60CC-test16-2.1466412047.JPG.n.960px.jpg

A tej ni naklonjen delni premijski značaj avta in tudi Volvojeva pozicija v avtomobilski druščini, saj se že dolgo primerja predvsem z nemško konkurenco iz Stuttgarta, Münchna in Ingolstadta. In ker V60 cross country v tej motorni kombinaciji nima štirikolesnega pogona, je na dlani, da mu kakšen resnejši terenski manever diši toliko kot kabrioletom poletna pripeka. V60 cross county je torej najprej križanec, o kakšni terenskosti ni ne duha ne sluha. Pika.

Notranjost je drugačna, s prepoznavnim Volvojevim pečatom. Ta mora ugajati predvsem tistim, ki jim gre nemško razumevanje avtomobila vsaj malenkost na živce. Tanka naslonjala sedežev in prav tako fina naslonjala za glavo, tanek sredinski del armature in zgolj en sam okrogel merilnik pred voznikom dokazujejo skandinavsko poreklo oziroma avtomobilsko filozofijo, ki pa ji brez škode »ukazujejo« kitajski lastniki. Sedi se nekaj višje, tudi zadaj dovolj udobno, čeprav sploh ne izjemno v smislu prostornosti. Skratka, notranje okolje V60 cross country ponuja mešanico drugačnosti, nekakšne nebahate imenitnosti, tako značilne za ljudi in življenje na evropskem severu. Da se nazaj vidi skromno, pa je že stalnica sodobnih avtov in V60 prav tako.

Volvo-V60CC-test16-9.1466412097.JPG.n.960px.jpg

Skandinavec crossoverskega značaja pa kljub karavanski podobi ne ponuja kakšnega posebnega prtljažniškega razkošja. Dobrih 1240 litrov volumna ni nekaj, kar bi izjemno navduševalo. Uporabnost zaradi deljive zadnje sedežne klopi v razmerju 60/40 ni na škodi, praktičnosti koristi gumirana prevleka prtljažnega dna. To je dvojno, a izjemno plitko, v uteho je dovolj čvrst rolo in tudi mreža, ki preprečuje, da bi se ob sunkovitem zaviranju prtljaga razletela po potniški kabini - ali da bi vam pes med vožnjo skočil v naročje.

Volvo-V60CC-test16-15.1466412185.JPG.o.960px.jpg

Ko je spredaj nameščen dizelski štirivaljnik z gibno prostornino 2,0-litra in s 110 kilovati (150 konjskimi močmi) - navora je za 350 newtonmetrov v območju med 1.500 in 2.500 vrtljaji) ni mogoče pričakovati kaj izjemnega. Gre za nekakšno družinsko kombinacijo - če to pomeni predvsem bolj umirjeno vožnjo - ki jo dopolnjuje tudi 8-stopenjski samodejni menjalnik. Ta volvo ni kilogramski težkokategornik (1.667 kilogramov suhe teže), a je odzivnost agregata nekako spokojna.

Volvo-V60CC-test16-22.1466412137.jpg.n.960px.jpg

Toda končne in siceršnje zmogljivosti so kljub vsemu daleč od tega, da bi za volanom zardeval (210 kilometrov na uro, 9,1 sekunde pospeška do stotice). Bi pa lahko malce zardeli tam zgoraj v Göteborgu, kajti povprečna poraba 6,5 litra (med mestno vožnjo gre daleč tja proti osmim litrom!) je skoraj natančna dva litra višje od tiste, ki se jim je zapisala v tehnične podatke. Jasno, ne bodo zardeli, tako kot drugje ne.

Nenavadno je, da je bil V60 cross country v testni izvedbi tako rekoč podhranjen z asistenčnimi sistemi. Zakaj nenavadno? Najprej zato, ker bi smeli za 40.531 evrov, kolikor je stal avto, v tem pogledu pričakovati več. Po drugi strani pa Volvo svoj imidž že dolga desetletja uspešno gradi prav na pasivni/aktivni varnosti, bistvu sodobnih avtomobilov. In to imenitnosti, predvsem pa konkurenčnosti švedskega križanca zanesljivo ni v prid.

Foto: Miha Pečoler

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico 3

Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

FINANCE
Avto
Za volanom volva V60, ki v kaotični vsakdanjik prinaša tišino in spokojnost
Avto
AvtoMiloš Milač Za volanom volva V60, ki v kaotični vsakdanjik prinaša tišino in spokojnost 21

Volvo V60 igra na drugačne strune kot tekmeci, namesto poudarjene dinamike prinaša zanesljivost, namesto športnosti tišino in udobje, varnost pa je znova njegova paradna disciplina

FINANCE
Avto
Mali volvo z velikimi ambicijami
Avto
AvtoMatej Kačič Mali volvo z velikimi ambicijami 4

Volvo je za ceno 29.990 evrov na slovenske ceste pripeljal model XC40, kompaktni športni terenec pa ne skriva ambicij postati njihov najbolje prodajani model. 

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Peterica, ki je osupnila Ženevo
Avto
AvtoMatej Kačič Peterica, ki je osupnila Ženevo 19

Audi A6, električna hyundai kona, volvo V60, rimac C_two in peugeot 508: čeprav se z njimi nismo zapeljali, so to največje zvezde avtomobilskega salona v Ženevi

FINANCE
Avto
Kako si je Volvov šef prislužil priznanje svetovnega avtomobilskega voditelja leta
Avto
AvtoMiloš Milač Kako si je Volvov šef prislužil priznanje svetovnega avtomobilskega voditelja leta

Volvo je v ponedeljek premagal tekmece z evropskem izboru, predsednik uprave Volva Hakan Samuellson pa je postal prvi prejemnik nagrade za svetovnega avtomobilskega voditelja leta »World person of the Year 2018«, ki jo podeljuje organizacija Svetovni avto leta.

FINANCE
Avto
Volvo XC40 je evropski avto leta 2018
Avto
AvtoMiloš Milač Volvo XC40 je evropski avto leta 2018

Volvo XC40 se je kot prvi avto te znamke zavihtel na vrh evropskega izbora avta leta