Avto

Fiat v Kragujevcu odpušča, slovenski dobavitelj miren

Zaradi slabe prodaje modela 500 srbska tovarna odpravlja tretjo izmeno, zreški GKN Driveline to preseneča, a hudega udarca ne pričakujejo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.06.2016 22:30
Čas branja: 2 min
Fiat v Kragujevcu odpušča, slovenski dobavitelj miren
Prodaja fiata 500L je v Evropi v prvem četrtletju upadla za 16 odstotkov, v ZDA pa do maja kar za 63 odstotkov, zato krčijo proizvodnjo v nekdanji Zastavi v Kragujevcu.

Dobro milijardo evrov vredna naložba italijanskega Fiata in srbske vlade je zaplula v nemirne vode. Zaradi slabe prodaje glavnih izdelkov iz te tovarne, modelov 500 in 500L, odpravljajo tretjo izmeno in na cesto postavljajo 900 ljudi. Preverili smo, kaj te težave pomenijo za vodilnega slovenskega dobavitelja, zreški GKN Driveline.

Tovarna FAS (Fiat Automobili Srbija) bo odpustila skoraj 30 odstotkov delavcev, pri skupno okoli 3.100 zaposlenih to pomeni okoli 900 ljudi, je za portal Autonews povedal vodja sindikata tovarne Zoran Marković. ­Fiat ­Chrysler, ki je 67-odstotni lastnik tovarne (33 odstotkov je v lasti države), novice ni komentiral.

Slaba prodaja, manj proizvodnje

Razlog za krčenje proizvodnje je slaba prodaja treh različic fiata 500L, v prvem četrtletju letos je v Evropi upadla za 16 odstotkov, na 23 tisoč vozil. V ZDA, kjer je imel Fiat s temi avtomobili velike načrte, je samo letos do maja prodaja upadla za 63 odstotkov.

Marković je za portal še povedal, da bo v kratkem odpravljena tretja izmena v tovarni, v vsaki izmeni dela 900 delavcev. Prvi sindikalist se z vodstvom tovarne pogaja o različnih možnostih zmanjšanja števila zaposlenih. Dogajanje v nekdanji Zastavi v Kragujevcu je za Srbijo zelo pomembno, saj gre za enega največjih izvoznikov v tej državi.

Kako so ogroženi dobavitelji?

V Kragujevcu svarijo, da bo krčenje proizvodnje prizadelo tudi delovna mesta pri njihovih dobaviteljih. Med slovenskimi dobavitelji FAS je daleč največji zreška družba v lasti britanske multinacionalke GKN Driveline, ki za fiat 500L, 500L trekking in 500L living izdeluje zglobne polgredi.

V Zrečah takih novic iz Kragujevca niso pričakovali

Kot nam je povedal prvi mož slovenskega GKN Drivelina Andrej Poklič, takih informacij od srbskega kupca niso pričakovali. »Dejansko smo presenečeni, iz napovedi za prihodnje mesece tega ni bilo pričakovati,« pravi Poklič. Ob tem je spomnil, da so v FAS prehodne težave že imeli v začetku tega leta, a to nanje večjega vpliva ni imelo.

V Zrečah razloga za strah ni

Čeprav so v GKN Drivelinu pričakovali, da bodo s prodajo v Srbijo ustvarili 15 odstotkov svojih prihodkov, se to zaradi rasti naročil drugih kupcev ni uresničilo. Poklič ocenjuje, da jim srbski izdelovalec novih fičkov prinese manj kot desetino vseh prihodkov. »To niso tolikšne količine, da bi nas moralo skrbeti in da jih ne bi mogli nadomestiti z drugimi kupci,« pravi Poklič in dodaja, da je prepričan, da gre v Srbiji za nihanje, ki je v tej industriji običajno.

V dveh letih nad sto milijonov

GKN Driveline, ki zaposluje 370 ljudi, je lani prihodke povečal za devet milijonov, na skoraj 69 milijonov evrov. Letos računajo, da bodo imeli 75 milijonov evrov prihodkov, v dveh letih pa načrtujejo prebiti magično mejo sto milijonov evrov prihodkov. Poklič letošnjega dobička ne želi napovedovati, lani pa mu je uspelo dobiček povečati za polovico, na 6,3 milijona evrov.

Srbi so težav vajeni

Kot je poudaril Poklič, to ni prva težava kragujevške tovarne. Že januarja letos smo poročali, da tekoči trakovi v kragujevški tovarni FAS večinoma stojijo že nekaj mesecev. Srbi, ki so verjeli napovedim ruskega predsednika Putina iz leta 2013, da bo odobril brezcarinski uvoz za najmanj deset tisoč srbskih fiatov, so bili razočarani. Povsem nepričakovano pa jim je sijajno brezplačno reklamo s papamobilom naredil papež Frančišek. Cerkveni poglavar se je namreč ob obisku v ZDA po ulicah Washingtona, New Yorka in Philadelphie popeljal prav s fiatom 500L iz Kragujevca.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Angleški lastnik uspešne zreške družbe GKN Driveline tarča sovražnega prevzema
Finance
Jure Ugovšek Angleški lastnik uspešne zreške družbe GKN Driveline tarča sovražnega prevzema 1

Uprava britanske skupine GKN delničarje poziva, naj ne privolijo v sovražni prevzem, in jih prepričuje o boljšem donosu

FINANCE
Avto
Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni
Avto
AvtoUroš Božin Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni 10

Fiatovi modeli, ki bodo preživeli čistko, lahko pričakujejo delno in polno elektrifikacijo, razkriva petletni poslovni načrt.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler
Avto
AvtoUroš Božin Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler 4

Marchionne je na čelo Fiata prišel leta 2004 in ga rešil pred propadom.

FINANCE
Avto
To so novi berlingo, combo in partner
Avto
AvtoMiloš Milač To so novi berlingo, combo in partner

Namesto dvojčkov prihajajo trojčki, nov član je opel combo (prejšnji je bil preoblečeni fiat). Niso več dostavniki, ampak vozila za prosti čas.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)