Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Nafta se je v minulem tednu dni podražila za 6,7 odstotka, kar je najvišji skok od letošnjega januarja
Krepki italijan z mnogo talenti Krepki italijan z mnogo talenti Robusten in vzdržljiv fullback je Fiatov odgovor na potrebe profesionalcev, prostoren, prilagodljiv in zmogljiv pa bo zadovoljil tudi pričakovanja običajnih uporabnikov pri njihovih vsakodnevnih opravkih, izletih v neznano in zabavi.
Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.

Luksuzni avti se vračajo, bogatijo pa tuje davčne uprave

Čas branja: 5 min
16.06.2016  23:00  Dopolnjeno: 18.06.2016 22:40
Kupcev za drage avtomobile je po kriznem zatišju spet več, toda zaradi visokih davkov se marsikateri odloči za registracijo v tujini.
Luksuzni avti se vračajo, bogatijo pa tuje davčne uprave
Porsche 718 boxster z novim dvolitrskim bokserskim štirivaljnikom je skoraj čez noč postal tudi davčno ugoden. Stroj s 300 "konji" s samodejnim menjalnikom v ozračje izpusti le 158 gramov CO2 na kilometer, poraba je 6.9 litra. Slovenski DMV na prostornino je zato ničen, na izpuste pa šestodstoten. Posledično je nemški športnik tudi ncenovno razmeroma ugoden, s ceno 61 tisočakov stane denimo manj kot BMW M2.

Obveščaj me o novih člankih:  
Mercedes-Benz dodaj
Porsche dodaj
BMW dodaj
Audi dodaj
Ministrstvo za finance dodaj

Luksuzni avtomobili se spet prodajajo bolje kot v zadnjih letih, potrjujejo predstavniki Mercedes-Benza, Porscheja, BMW in Audija. Z rastjo prodaje avtov s ceno prek sto tisoč evrov pa raste tudi število registracij v tujini, s katerimi se slovenski kupci izognejo visoki obdavčitvi; davek na motorna vozila (DMV), ki ga je treba plačati v Sloveniji, ob 22-odstotnem DDV namreč lahko seže do 47-odstotkov osnovne cene.

Po sanjskem letu 2008 od lani vnovična rast

Leto 2008 je bilo nepozabno, v Sloveniji je bilo po naših ocenah, ki temeljijo na statistiki registracij novih vozil, prodanih prek 200 avtomobilov v vrednosti vsaj sto tisoč evrov. Nato je prišla kriza, leta 2012 pa še dodaten davek, in sicer na motorna vozila (DMV), ki je avtomobile z večjimi izpusti kaznoval z do 31-odstotno stopnjo (danes 28-odstotno, saj večina motorjev ustreza najstrožjim okoljskim standardom Euro6), vezano na izpuste, in še do 16-odstotno stopnjo, vezano na prostornino motorjev. Pri avtomobilu z nabavno vrednostjo sto tisočakov je kupec tako plačal 47 tisoč evrov DMV in še 32 tisoč evrov DDV oziroma skupaj 179 tisočakov. Visoka obdavčitev je tako dodatno odganjala kupce, katerih vrste je že tako razredčila gospodarska kriza, tisti, ki so si avto lahko privoščili, pa so se radi odločili za »davčno optimizacijo«, ki jo omogoča najem ali nakup avtomobila v drugi državi EU. Najpogosteje v Nemčiji, ki predpisuje le 19-odstotno plačilo DDV, prihranek pri opisanem primeru je tako natanko 60 tisoč evrov.

M-audi-RS6.1466098065.jpg.c.960px.jpg
Slovenski kupec si je letos omislil audi RS6 s prek 600 konji. Če je plačal slovenske davke, ga je stal 190 tisoč evrov, če nemške, le 145 tisoč.

Luksuzni davek je povečal Fursove prihodke

Ministrstvo za finance je izkupiček od DMV od leta 2012 sicer povečevalo, leta 2013 in 2014 je zbralo 3,5 oziroma 3,7 milijona evrov, lani že 6,1 milijona evrov, a je obenem izgubilo milijone evrov davka na motorna vozila in tudi DMV, saj so kupci pogosto uporabili recept davčne optimizacije.

Po besedah Zdravka Poljaševiča iz Kreativnih najemov, ki pri nas prodaja različne avtomobile luksuznih znamk, slovenski kupci vselej iščejo in tudi najdejo cenejše možnosti nakupa, kar jih vodi do registracije sicer v Sloveniji kupljenega avtomobila v tujini. S tem se kupec izogne visokim slovenskim davkom, v Nemčiji denimo plača le 19-odstotni DDV, DMV ali podobnega davka Nemčija ne pozna.

Največkrat se odločijo za najem prek lizinške hiše v Nemčiji kot alternativo lastništvu vozila v Sloveniji. Poljaševič je prepričan, da finančna uprava (Furs) zaradi visoke obdavčitve po nepotrebnem izgublja denar, saj poleg DMV pri omenjenih avtih izgubi tudi 22-odstotni DDV. V Kreativnih najemih sicer opažajo rast prodaje luksuznih vozil, do lani so prodali od enega do treh vozil z vrednostjo nad sto tisoč evrov na leto. V letu 2015 se je povpraševanje po omenjenih vozilih povečalo in se še krepi.

Kupci izbirajo manjše, davčno manj obremenjene motorje

Visok davek, vezan na izpuste in prostornino motorja (do 2.500 kubičnih centimetrov je stopnja nična, nad štiri tisoč pa 16-odstotna), je po besedah direktorja slovenskega Audija Francija Bolte spremenil tudi navade kupcev in proizvajalcev. »Danes kupci tudi pri luksuznih avtih pogosteje posegajo po manjših motorjih, še leta 2008 je bilo v Sloveniji registriranih 2.200 novih avtomobilov s prostornino prek 2.500 kubičnih centimetrov, lani le 868. Res pa je, da je razlika velika tudi zaradi večjega uvoza mimo uradne mreže prodajalcev in davčnih utaj, pri katerih so se trgovci prek slamnatih družb izognili plačilu davka,« pravi Bolta. Najbolj razvpit primer je Avto moto Černe. Ta je, kot smo že pisali na avtoportalu Financ (Černe naj bi utajeval davke in oddajal najete avte), avtomobile prodajal lizinškim podjetjem, jih nato najel in oddal naprej.

M-mercedes-S-coupe.1466098063.jpg.s.960px.jpg
Mercedes-Benz je lani slovenskim kupcem prodal 20 avtomobilov s povprečno ceno med sto in 300 tisoč evri, med drugim tudi sedem S coupejev (na fotografiji). Okoli polovica teh vozil je po besedah direktorja slovenskega Mercedesa Andreja Berganta dobila tuje tablice.

Polovica dragih mercedesov dobi tuje tablice

Mercedes-Benz je lani slovenskim kupcem prodal 20 avtomobilov s povprečno ceno med sto in 300 tisoč evri (gre za 12 modelov razreda S, sedem S coupejev, en AMG GT in še nekatere druge), od tega je po besedah direktorja slovenskega Mercedesa Andreja Berganta okoli polovica teh vozil, sploh najdražji z nabavno ceno okoli 150 tisoč evrov, dobila tuje tablice. Torej so kupci davek plačali v drugih državah EU, s čimer se je po naših ocenah Furs obrisal pod nosom za okoli milijon evrov davkov. V Autocommerceu so sicer zadovoljni s prodajo najdražjih modelov, v primerjavi z letom 2014 je ta zrasla za 86 odstotkov. »V precejšnji meri je rast posledica prihoda novih in atraktivnih modelov. Pri najdražjih je prodaja navadno visoka v prvem letu po predstavitvi, potem pa hitro upade,« je komentiral Bergant.

Porscheji v nižje cenovne razrede

Prebujanje prodaje dragih avtomobilov v Sloveniji opaža tudi vodja prodaje Porscheja Vasja Potočnik. Letos si je že pet kupcev omislilo dražje različice športnika 911 (različice turbo in turbo S) s ceno okoli 200 tisoč evrov, toliko kot v letih 2014 in 2015 skupaj. Glede davčne optimizacije pravi, da se kupci pogosto ozirajo po možnostih registracije v tujini. Vendar Potočnik v nasprotju z drugimi našimi sogovorniki pravi, da zaradi pravnih, stroškovnih in drugih razlogov navadno ostane le pri razmišljanju. Kot pravi, kupci tudi polagoma spoznavajo, da porsche ne stane nujno najmanj sto tisoč evrov. Tudi zaradi skromnih izpustov so novi modeli davčno manj obremenjeni in zato dostopnejši. »Novi macan in 718 boxster in cayman imajo le dvolitrski motor, skromno obdavčitev z DMV in zato ceno le okoli 60 tisoč evrov,« poudarja Potočnik.

M-porsche-boxster.1466098067.jpg.c.960px.jpg
Porscheji niso tako dragi, kot se zdi kupcem. Tudi zaradi skromnih izpustov so novi modeli davčno manj obremenjeni in zato dostopnejši, roadster boxster z dvolitrskim motorjem stane le dobrih 60 tisočakov.

Davčni prihranek pri audiju RS6 - 45 tisoč evrov

Tudi pri Audiju od lani opažajo rast prodaje luksuznih avtov, kar je posledica boljšega splošnega gospodarskega položaja, zato si kupci upajo v takšne investicije, pravi Franci Bolta. Letos vsak četrti v Sloveniji prodani audi stane vsaj 60 tisoč evrov. V slabem letu dni je družba prodala 96 luksuznih terencev Q7, vsak drugi je stal prek sto tisoč evrov, najdražji letos prodani audi je RS6 s ceno 190 tisoč evrov, v salonu pa na kupca še čaka superšportnik R8 V10 plus s ceno 290 tisoč evrov. Najdražji audiji se po opažanju Bolte še vedno registrirajo v tujini, pri omenjenem modelu RS6 s ceno 190 tisoč evrov je davčni prihranek 45 tisočakov.

BMW serija 7 prva med luksuznimi limuzinami

Podoben trend opaža tudi slovenski predstavnik znamke BMW. Prodaja modelov BMW in BMW i nad vrednostjo sto tisoč evrov je lani v primerjavi z letom 2014 zrasla za 61 odstotkov, do konca maja 2016 pa je številka registracij dragih avtov dosegla že 60 odstotkov minulega leta, natančnih številk ne razkrivajo. Poudarjajo le, da izjemne rezultate v družbi dosegajo s prodajo luksuzne limuzine BMW serije 7, ki je daleč najbolje prodajani avto v svojem razredu v Sloveniji.

Bodo davek znižali? Kdo bi razumel ...

Predstavniki luksuznih znamk v Sloveniji so prepričani, da bi skromnejša obdavčitev izboljšala njihovo prodajo, obenem pa bi tudi povečala davčne prilive, ki jih Slovenija zdaj izgublja zaradi registracij avtomobilov v tujini. Na ministrstvu za finance odgovarjajo, da »bodo izboljšali konkurenčnost poslovnega okolja v Sloveniji, predvsem z odpravo administrativnih ter prestrukturiranjem davčnih bremen ter prilagoditvijo davčnih stopenj, a šele, ko bodo poskrbeli za prioritetne ukrepe«. Kateri so to in kaj so s tem mislili, nam niso pojasnili.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Nasveti
Nasveti Koliko velike družine privarčujete pri nakupu avta, kakšen je postopek? 3

Znesek vračila DMV za velike družine je odvisen od cene avta, izpustov in velikosti motorja; pri peugeotu 5008 boste prihranili le 70...

AVTO
Novice
Novice Najdražji avti, ki so si jih lani privoščili Slovenci

Najdražji je bil prodan za prek 300 tisočakov

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki Pet prioritet EU: Da, Juncker napoveduje strožjo presojo kitajskih naložb 1

V današnjem govoru o stanju v Uniji je šef evropske komisije Jean-Claude Juncker predstavil vizijo prihodnosti EU, v njej pa - kot smo...

FINANCE
Članki
Članki Kaj predlaga Juncker v svojem, šestem scenariju za prihodnost EU 3

Ta je utemeljen na treh vrednotah - svobodi, enakosti in vladavini prava, v njem pa je Juncker nanizal vrsto reformnih predlogov, med...

FINANCE
Članki
Članki Češki predsednik Zeman bi raje izgubil sredstva EU kot sprejel begunce 6

Iz višegrajskih članic so se burno odzvali na odločitev Sodišča EU, da zavrne njihovo tožbo proti evropskim begunskim kvotam; zdaj se...