Avto

Z divjim BMW M2 po Hungaroringu

Med prvimi smo sedli v strupeni BMW M2, ga ogreli po cestah na obrobju Budimpešte ter divje pognali po slovitem Hungaroringu. Najcenejši M na pisti navduši z zmogljivostmi in oprijemom, izven nje pa ima velik potencial lomilca src.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.06.2016 00:20
Čas branja: 4 min

BMW-M2-00038.1466027783.jpg.c.960px.jpg

Budimpešta je zaradi svoje bogate zgodovine in osupljive arhitekture vredna obiska, z bencinskimi hlapi zasvojeni pa vsako leto obvezno romajo tudi na dobre pol ure oddaljeni Hungaroring.

BMW-M2-00047.1466027818.jpg.s.960px.jpg

Med dirkači Formule 1 ozka in zavita steza sredi madžarskih gričev ni posebej priljubljena, veliko bolje se tam znajdejo dirkači DTM prvenstva, za zadetek v polno pa se je med 14 ovinki, 700-metrsko ciljno ravnino in umetnimi 90-stopinjskimi šikanami izkazal novi in obenem najmanjši član BMWjeve športne družine M.

BMW-M2-00010.1466027861.jpg.c.960px.jpg

Najmanjši, a nič manj strupeni M

Agresiven nos z velikimi režami vstopnega zraka, stilizirana črka M, napeti boki, razširjeni koloteki, ogromne zavorne čeljusti in diski, širok zadek ter - tradicionalno - par dvojnih ločenih izpušnih cevi že na pogled ne puščajo dvomov, da je pred očmi vražje zmogljiva različica kakega Bavarca, ki pod pločevino gotovo ponuja tehniko in zmogljivosti za sladokusce.

BMW-M2-00122.1466027899.jpg.s.960px.jpg

Čistokrvnim športnim modelom M3, M4, M5 in M6 se je zdaj pridružil še M2, ki bo s ceno okoli 65 tisoč evrov poskrbel za rast prodajnih številk BMW M športnega oddelka in širjenje kulta najmočnejše črke na svetu tudi med mlajšimi kupci.

M2-D2-0012.1466028080.jpg.s.960px.jpg

Tako ne čudi, da je bil agresivni malček ob dodatno našpičenih modelih M3, M4 in M6 najbolj zaželena stvar na jutranjem ogrevanju - »panoramski« vožnji po (avto)cestah v zaledju Hungaroringa. Jasno je, da okolica tokrat ni zanimala prav nikogar med nami.

M2-D1-0243.1466027949.jpg.s.960px.jpg

Manj moči, a tudi manjša masa kot M4

S steroidi napojeni M2 že ob pritisku na gumb za zagon motorja namreč sporoča, da z njim ni šale, občudovanje in strahospoštovanje zaradi zadnjega pogona pa nabriti kupe zbudi tudi zaradi močnih genov večjega brata.

BMW-M2-00118.1466028002.jpg.s.960px.jpg

Pod izrazito športno postavo (v primerjavi z M235i ima za 64- oziroma 71 mm širša koloteka) najmanjšega M v družini se namreč skriva zmogljivo podvozje z aktivno zaporo diferenciala iz modela M4, tudi 19-palčna platišča, v modro obarvane štiribatne zavorne čeljusti, natančno krmiljenje in motor so isti.

M2-D2-0315.1466027533.jpg.s.960px.jpg

Trilitrski vrstni šestvaljnik je v 447 centimetrov dolgem M2 resda podprt le z eno turbino in zmore 272 kilovatov (370 KM) največje moči, kar je 60 »konjev« manj kot v M4, novinec pa je približno enako težak - tehta namreč 1.570 kg -, krajša medosna razdalja in bolj kompaktne mere pa ob 500 newtonmetrov največjega navora obljubljajo še večjo agilnost med ovinki. Zabava se lahko začne!

M2-D1-0134.1466028049.jpg.s.960px.jpg

Do stotice v 4,3 sekunde

Z M2 njim smo sprva umirjeno sledili prometnim tokovom, se v gneči »pasli« nad tipično športno ukrojeno notranjostjo, ki jo popestrijo usnje in alkantara, razni M dodatki ter prepoznavna ročica 7-stopenjskega dvosklopčnega M-DCT menjalnika, prazne cestne odseke pa že izkoriščali za prebujanje zverinskega karakterja pod motornim pokrovom.

P90199664-highRes-the-new-bmw-m2-coupe2.1466028152.jpg.c.960px.jpg

M2 z mesta do sto kilometrov na uro s pomočjo »launch controla« namreč skoči v le 4,3 sekunde, končna hitrost je omejena na 250. Med bliskovitim skakanjem igle merilnika vrtljajev med številkami navzgor in navzdol se tja do 7.000 vrtljajev oglaša z izrazito športno noto, ki te še dodatno zasvoji, desno nogo pa ob hkratnem premikanju prestavnih ušes ob volanu ne pusti kaj dolgo spati.

P90210201-highRes-bmw-m2-coupe-02-20162.1466028186.jpg.c.960px.jpg

Modri dirkač je tako kar klical po tem, da ga skozi bokse zapeljemo v varno zavetje Hungaroringa, kjer nam je pokazal svoj divji obraz ter tudi ob tekmovalnem vložku poskrbel za špricanje adrenalina v višave.

M2-D1-0131.1466028221.jpg.s.960px.jpg

Kako se civilni M izkaže na dirkališču

Pri BMW namreč niso kaj dosti komplicirali, z M2 so nas spustili naravnost na dirkališče, kjer naj bi preizkusili vse, kar njihov »baby M« zna in zmore v praksi.

M2-D2-0306.1466027707.jpg.c.960px.jpg

Na razgibani stezi, kjer se bodo sredi julija podili Nico Rosberg in drugi junaki karavane Formule 1, so predvsem za demonstracijo učinkovitosti zavor postavili nekaj šikan, razpostavili merilce časa, nas razporedili v dve skupini, za spodbudo pripeljali mladega DTM dirkača Toma Blomqvista, z inštruktorjem spredaj v nekaj hitrih krogih razkazali dva odseka proge ter nas s »3..2..1..Go!« enega za drugim spustili v napeto dirko s časom.

M2-D1-0229.1466028373.jpg.s.960px.jpg

M2 se je z grobega asfalta izstrelil kot puščica, že na krajši ravnini mimogrede presegel avtocestne omejitve ter v nadaljevanju proge v načinu Sport+ naravnost blestel pri hitrosti v ovinkih.

M2-D1-0153.1466028333.jpg.s.960px.jpg

Odlično podvozje, ravno prava količina moči in navora, široka poza, Michelinove športne pnevmatike, zelo informativen volan in predvsem vrhunsko podajanje informacij s ceste do čutil na hrbtu in zadnjici so v divji gonji skozi zavoje Hungaroringa poskrbeli za vodljivost in adrenalinsko zabavo brez primere.

M2-D1-0098.1466028411.jpg.s.960px.jpg

Ubogljiv in vražje hiter

O podkrmarjenju tudi pri visokih hitrostih ni bilo sledu, pred 90-stopinjskami šikanami je M2 dobesedno ugriznil v asfalt, v hitrih zavojih pa dodatno navdušil s kontroliranim drsenjem. Morebitne poskuse pretiranega uhajanja zadka v iskanju idealne linije ter bitki na vse ali nič je hitro umiril že lahen popravek z volanom.

M2-D1-0115.1466028440.jpg.s.960px.jpg

Po četrtem mestu med skupino 30. novinarjev smo si Hungaroring pokorili še s tremi divjimi krogi za Blomqvistom ter hitrostjo prek 220 na uro na cilji ravnini.

M2-D1-03461.1466028480.jpg.n.960px.jpg

Skozi ves čas dirkanja z M2 niti enkrat nismo prišli v situacijo, da bi šel avto kakorkoli drugače, kot smo želeli, tudi zavore po celodnevnem mesarjenju niso kazale nobenih znakov popuščanja.

M2-D2-0233.1466027650.jpg.n.960px.jpg

Meje najbolj vročega M na pisti so postavljene zelo visoko tudi za prekaljene dirkaške mačke in izkušene inštruktorje, z izklopljeno stabilizacijsko elektroniko in »driftanjem« pa je M2 v rokah profesionalca poskrbel še za dodatno navdušenje na sopotniškem sedežu.

M2-D1-03511.1466027599.jpg.s.960px.jpg

Vnovični pogled na cenik po dirkaških vragolijah je le še potrdil, kar se nam je podilo po glavi že marca v Ženevi: M2 za malo denarja prinese zares veliko »muzike«, po načrtih Bavarcev pa naj bi si s šest tisoč primerki letno odrezal skoraj petino M prodaje.

M2-D1-03241.1466028891.jpg.n.960px.jpg

Foto: BMW

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)