Avto

Enoprostorec, ki »fotre« spominja na drugačne čase

Test: Forda C-max ima veliko tekmecev v kompaktnem razredu, po drugi strani pa je tudi sam vsaj malo žrtev družinskega kanibalizma. S tem mislimo na grand C-max in še kakšen drug model

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.07.2016 08:18
Čas branja: 6 min
Enoprostorec, ki »fotre« spominja na drugačne čase
Ford C-max je bil prvič na ogled na pariškem avtomobilskem salonu leta 2003, kar torej pomeni, da je v tovrstni Fordovi ponudbi najstarejši. Toda sprotni obiski pri lepotnih kirurgih so ga ohranili dovolj mladostnega oziroma svežega, svoje pa dodajajo novi motorji in vrsta drugih dodatkov. Tudi po prenovi je C-max lahko tudi grand (na fotografiji).

Avtomobilske hiše morajo uganiti prihodnost, da bi bile uspešne v sedanjosti. Ni enostavno. Kam im kako so ugibali pri Fordu, je skoraj usodno vprašanje: v njihovem modelskem portfelju je športnih terencev, ki v galopu osvajajo evropske trge, zgolj za seme, se pa tako rekoč tare enoprostorcev, ki niso več tisto, kar so še pred nedavnim bili. C-max je v tem smislu nekako na sredini. Zlata sredina.

2016-01-12-13.08.51.1465897286.jpg.s.960px.jpg

Le zakaj nima drsnih vrat?!

Nedavna prenova je opravljena v hišnem slogu, kar pomeni, da se zlasti prednji del tega enoprostorca zgleduje po tistem, kar ponuja še vedno novi mondeo. Hišna pripadnost je tako potrjena in tako se Ford pridružuje številnim drugim tovarnam, ki uporabljajo podoben oblikovalski recept. Dimenzijsko se C-max, ki je v Fordovi enoprostorski srenji daleč najstarejši, ni spremenil in se še naprej vozi v t.i. kompaktnem razredu, kjer je konkurenca pričakovano ostra.

Pričakovano pa se pri tokratni prenovi niso lotili bistvenega - C-max se po tem svetu še naprej vozi s klasičnimi zadnjimi, ne pa drsnimi vrati, torej tistem, kar občutno olajša vstop in izstop, pa še marsikaj drugega. Ampak za tak radikalen poseg niti ni bilo pravega razloga, kajti v hiši je dobrih 14 centimetrov daljši grand C-max, ki postreže z drsnimi zadnjimi vrati, za povrh še z dvema (liliputanskima) sedežema v zadku. Bi bil vesoljni greh, če bi bil tudi C-max takšen? Verjetno ne, kajti manjši in glede na rojstni datum tudi bistveno mlajši B-max se diči s takšno konfiguracijo zadnjih vrat.

DSC-4060.1465897342.jpg.s.960px.jpg

Jih ima pa grand C-max

Zelo uporabna stranska drsna vrata pa ima ford grand C-max, kar pomeni dodatnih 14 centimetrsov dolžine karoserije, dodaten prostor v prtljažniku: 600 do 1.876 litrov, v C-maxa gre "le" 471 do 1.723 litrov in doplačilo 950 evrov pri različici 1.5 TDCi 120 KM titanium. A pozor, grand C-maxa si lahko omislite tudi s sedmimi sedeži. Ti pa, ko so zloženi precej okrnijo prtljažnik na le 475 do 1.742 litrov oziroma na raven C-maxa. Torej je o tej možnosti, ki stane dodatnih 860 evrov, vredno razmisliti le če jih boste uporabljali, drugače ne.

To znajo ceniti predvsem starši, saj je dobrobit vsaj dvojna: že prej omenjeni lažji dostop do zadnjih sedežev (beri: otroških sedežev!), pa tudi zadrege na ozkih parkirnih prostorih tako rekoč ni. Obstaja kakšna slabost oziroma razlog, zakaj niso prav pogosta? Povsem verjetno je, da so drsna vrata produkcijsko in sicer dražja od klasičnih. Toda z uporabniškega zornega kota je plusov veliko več kot minusov. In to bi menda moralo šteti.

ford grand C-max

C-max titanium 1.5 TDCi 120 KM je bil zelo dobro opremljen, pri čemer je bilo dodatne oziroma doplačljive opremo za spoštljivo dolg seznam: kovinska barva, Sonyjev hi-fi, električno odpiranje prtljažnih vrat, poklopni mizici zadaj, pomoč pri parkiranju, ksenonske luči dolge in kratke, t.i. zimski paket (ogrevana prednja sedeža, ogrevano vetrobransko steklo, ogrevan volanski obroč), dodatno zatemnjena stekla, 17-palčna alu platišča ipd.). Tudi to je bil razlog, da je cena testnega vozila narasla na visokih 29.240 evrov, vendar ga je akcijski popust pocenil na 25.690 evrov. Ampak vsega tega, kar spada med dodatno opremo, tudi ni treba imeti in v tem primeru je cena osnovne izvedenke veliko bolj konkurenčnih oziroma sprejemljivih 24.340 evrov oziroma 20.640 z odštetim rednim popustom. Toda ve se - oprema naredi avtomobil in tako je v veliki meri tudi pri tem fordu. Ko gre za grand C-maxa, je doplačilo za dodatne centimetre in prostor vredno 950 evrov. Malo, če potrebujete dodaten prostor in veliko, če ga ne.

ford grand C-max

Sediš visoko, vidiš dobro

Čeprav je C-max postavljen na začetek Fordove enoprostorske evolucije, so spremembe notranjosti oziroma armaturne plošče povsem ali vsaj precej v skladu s tistim, kar mora ponujati današnji avtomobil. V oblikovnem smislu je izvirnosti verjetno zadoščeno z unikatno obliko dveh glavnih oziroma največjih merilnikov, v ergonomskem pogledu pa fordi sicer niso visoka šola tovrstne uporabnosti, še manj so v nekakšnem čudnem zakotju. Dobrodošlo in tudi logično je, da je z armature izginilo preveliko število gumbov, ki so delali zmedo. A nekdaj je bilo pač (tudi) tako, da je prav množica stikal in gumbov povečevala imenitnost in ponujala občutje višjega avtomobilskega razreda... Ugaja 8-palčni barvni zaslon na dotik, postavljen ravno prav, torej ne predaleč, še manj prenizko ali morda previsoko.

Sedi se v tem fordu razmeroma visoko, zato se tudi vidi dobro, kar koristi - kolikokrat bo treba to še zapisati, da bo povsem logično? - predvsem starejši publiki, vidi se tudi nazaj dokaj zgledno. Enoprostorski značaj potrjuje še množica odlagalnih prostorov, kar ne bi smelo pretirano čuditi, kajti Ford je načeloma doma iz detroitskega oziroma ameriškega Dearborna in tovrstno praktičnost so tam izpilili skoraj do perfekcije. Vsaj nekaj...

ford grand C-max

Zadaj so trije posamični sedeži, ki se izkažejo z izdatno nastavljivostjo, še posebej levi in desni. Prtljažnik (od najmanj 471 do 1.723 litrov) je družinsko razsežen, čeprav je jasno, da ne more povsem izničiti predpočitniškega stresa, ko in če hočeš s seboj vzeti pol hiše. Volumensko tudi nekoliko zaostaja za tistim, kar recimo ponuja zelo neposredni konkurent renault scenic, a prav izjemne krize le ni. Kot že omenjeno, če je prostor problem, ga hitro reši 950 evrov doplačila za granda C-maxa.

Dizel ugaja,...

Posebnega poglavja je vreden novi motor, v tem primeru 1,5-litrski turbodizel z 88 kilovati/120 konjskimi močmi pri 3.600 vrtljajih in navorom 230 newtonmetrov med 1.720 in 2.500 vrtljaji v minuti. Razmeroma tih, kar je verjetno tudi posledica učinkovitejše zvočne izolacije potniškega prostora, dobro ujemajoč s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, pa z visokimi povprečnimi hitrostmi (največ tja okoli 190 kilometrov na uro), sprejemljivo živahen (11,3 sekunde pospeška do stotice), pa vendarle z nekaj previsoko porabo. Pod 6,6 litra v povprečju skoraj ne gre, kar je seveda v velikem razkoraku s tistim, kar napoveduje oziroma obljublja tovarna...Žal ne prva in sploh ne edina.

DSC-4002.1465897596.jpg.c.960px.jpg

...bencinar še bolj

V času sodobnih bencinarjev, pa ne moremo mimo njih. Zato smo C-maxa oziroma natančneje grand C-maxa preizkusili tudi s tovrstnim strojem. Pod njegovim pokrovom se je vrtel enako velik stroj kot dizel, torej 1,5 litrski štirivaljni ecoboost, ki je ponudil živahnih 110 kilovatov oziroma 150 konjskih moči ter vsaj po prvem vtisu nekaj manj odločnih, v primerjavi z dizlom, 240 newtonmetrov navora med 1.600 in 4.000 vrtljaji. Bencinar do stotice skoči v 9,8 sekunde, največja hitrost presega 200 kilometrov na uro. Njegov tek je bolj uglajen kot pri dizlu, vrti se raje, ob polnem plinu je precej bolj živahen, ob zmernem in predvsem v nižjih vrtljajih pa niti ne. Tam dizel prednjači z boljšo razporeditvijo navora. Poraba je skoraj natanko 1,5 litra višja, v povprečju je bencinski grand C-max spil 8,1 litra, kar pomeni da v lažjem C-maxu ta motor porabi še deciliter ali dva manj.

Med 360 in 550 evri doplačiča za uglajenih 30 dodatnih konjev

Cena bencinskega motorja je pri C-maxu za 550 evrov višja kot dizelskega (20.640 - 21.190), pri grand C-maxu pa razlika skopni na 360 evrov (21.640 - 21.950 evrov). Katerega vzeti, ni tako lahko vprašanje. Bencinski je na splošno bolj prijeten, bolj zmogljiv in uglajen, dizelski pa je cenejši že ob nakupu, kaj šele pri porabi. Stvar denarja torej, verjamemo da ima dizelski vsaj na našem trgu nekaj boljše možnosti.

ford grand C-max

Morda je podvozje tega C-maxa nasploh najboljši del, kar pa je tako tako ena značajskih lastnosti fordov: tudi med hitrejšo vožnjo se ne nagiba, sploh ne pokimava (saj ni suv, jasno), v kombinaciji z odzivnim volanom pa se morda tudi »fotri« spomnijo na čase, ki so bili v vozniškem pogledu občutno drugačni od družinskih. Ni sporno: C-max se pelje dobro, skoraj presenetljivo dobro!

Ford je s stampedom enoprostorcev gotovo povzročil nekaj družinskega kanibalizma. Kam in kako je gledal, ko je načrtoval svojo avtomobilsko floto, seveda ostaja neodgovorjeno vprašanje. Ampak C-max ostaja v sredini, zlati sredini.

Foto: [avto.finance.si]

V razredu, v katerem se poskuša C-max na slovenskem trgu, je letošnji posel po podatkih Jato Dynamics kljub tržni uspešnosti športnih terencev razmeroma ugoden. Najdebelejše tržne deleže si režeta dva volkswagna, in sicer touran (letos 337 prodanih) ter golf sportsvan (269). Sledi citroën berlingo (201), pa opel meriva (176), nato že pride na vrsto C-max s prodajo 139 avtomobilov. Vsi našteti so v letošnjih treh mesecih dosegli ugodnejšo prodajo kot v primerljivem lanskem obdobju, kar morda pomeni, da jim tudi v prihodnje ne bo prav trda predla. Toda njihovi tržni deleži so seveda v precej globoki senci tistega, kar se dogaja s suvi različnih razredov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Vse bolj spregledana kombinacija prostora in luksuza
Avto
AvtoJanez Kovačič Vse bolj spregledana kombinacija prostora in luksuza

Ford S-max v dveh različnih izvedbah je zelo spodoben veliki enoprostorec, ki se neupravičeno vozi v senci modnih športnih terencev

FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
IZVOZNIKI
Novice
Legendarna transitova zmogljivost
Izvozniki.si
NoviceSpletni oglasi Legendarna transitova zmogljivost
FINANCE
Manager
Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile
Manager
ManagerSmilja Štravs Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile

Fordov model T, znan tudi pod vzdevkom Tin Lizzie, ki ga je Ford Motor Company na trg poslal pred 110 leti, je prvi avtomobil, ki je postal cenovno dostopen tudi kupcem srednjega razreda.

FINANCE
Avto
Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji
Avto
AvtoUroš Božin Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji

Edgeu so s prenovo namenili kopico novih asistenčnih varnostnih sistemov, nova zmogljiva dizelski motor in menjalnik. Prvič bo na voljo tudi s športnim paketom opreme ST-line.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)