Avto

Korejka polna razkošja, a z nekaj premalo sijaja

Test: Kia sorento tretje generacije najbolj navdušuje z izjemnim razmerjem med ceno in opremljenostjo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.06.2016 10:17
Čas branja: 4 min

Rodil se je v časih, ko terenci še niso bili tako »športni«, kot so sedaj. S svojim imenom naj bi dokazoval evropski značaj in s tem ambicijo mešati štrene v razredu, ki tedaj še bil tako popularen kot zadnja leta. Prva generacija je bila uspešna, druga precej ali vsekakor manj, kot so si želeli, tretja se mora še dokazati. Ni povsem brez možnosti.

Izbiranje imena je tudi pri avtomobilih in zanje zahtevno početje; lahko se tudi ponesreči, ampak če in ko si izbereš kakšno krajevno ime, si precej na varnem. Južnoitalijanski Sorento, mestece, vklesano v strmo skalo Neapeljskega zaliva, je prispodoba popoldanske ležernosti, tudi uživaštva, predvsem pa počitniške sproščenosti. Ali so imeli pri Kii tudi to v mislih, je težko reči, a sorento se sliši lepo in gre dobro v uho. Posrečeno.

kia-sorento-022-jm.1465890303.JPG.c.960px.jpg

Sorento tretji deluje na pogled precej večje oziroma daljše, pa čeprav se ne potegne čez 4,8 metra (478 centimetrov) in je od predhodnika daljši za sploh ne tako skromnih 9,5 centimetra. Malce so ga znižali (minus 15 milimetrov) in hkrati razširili, kar je trend pri veliki večini športnih terencev, ki tako postajajo nižji in vitkejši. Čeprav spoštljivo težak (1849 kilogramov), pa ne deluje težko ali težaško, kar je plus. Koliko besede je imel pri nastajanju zunanjosti sedaj že sloviti prvi mož koncernskega oblikovanja Peter Schreyer, rojeni Bavarec in oče audija TT, pa človek, ki vedno nosi očala Philppa Starcka in se menda vozi samo v prvem razredu Lufthanse, je neznano, a je jasno, da se brez njegovega »podpisa« ne rodi nobena kia ali hyundai. Torej...

kia-sorento-032-jm.1465890358.JPG.s.960px.jpg

Ker je sorentov trebuh od tal oddaljen 185 milimetrov - kar je še eden dokazov nekaj bolj resne terenske nravi - se sedi višje. Zato tudi s preglednostjo naprej ni posebnih zadreg in vse to utegne ustrezati predvsem starejši publiki, ki bo znalo ceniti tudi dejstvo, da se za povrh dobro vidi tudi nazaj. Dilemo pet ali sedem sedežev je treba razčistiti še pred nakupom, a je jasno: če jih je pet, kot v opisanem primeru, dobiš gromozansko velik in zato uporaben prtljažnik, ki zmore ponujati od 660 pa vse do tovornjaških 1732 litrov volumna. Aspirin za (pred)počitniške zadrege, ko je treba pol hiše preseliti tja ob morje ali kamorkoli že.

Za povrh je tudi zlaganje zadnje sedežne klopi otročje lahko oziroma preprosto. In se vedno znova sprašujem, ali si konkurenca oziroma konkurentje kaj gledajo pod prste - posnemanje dobrih rešitev tudi pri avtomobilih že zdavnaj ni prepovedano, a se pogosto zdi, da vztrajajo pri svojem tudi na škodo uporabnosti oziroma praktičnosti. Zlahka dokažem.

kia-sorento-026-jm.1465890413.JPG.c.960px.jpg

Voznikovo okolje je nekako klasično, ergonomija povsem spodobna, uporabljeni materiali nič ceneni. Kje so že časi, ko so od tam prihajali avtomobili z nenavadno »dišečo« plastiko armature, zatikajočimi se ročnimi menjalniki in podobnim. Ob merilnikih pred voznikom središče predstavlja barvni zaslon sredi armature - postavljen ne previsoko, še manj prenizko, ni prevelik ali bog ne daj premajhen. Tudi sredinski del med prednjima sedežema z ročico 6-stopenjskega samodejnega menjalnika na njegovem vrhu je povsem običajnih dimenzij, a je po drugi strani predal pred sovoznikov nerazumljivo majhen. Razveseljuje dobra notranja osvetlitev, ki je malenkost ali pa tudi ne. In tudi stikal, skoraj nočne more tistih, ki se hočejo najprej in najbolj voziti in manj početi kaj drugega, je malo ali nič preveč. Hvalevredno.

kia-sorento-010-jm.1465890463.JPG.s.960px.jpg

Dizelski agregat z gibno prostornino 2,2-litra in s 147 kilovati oziroma 197 konjskimi močmi pri 3.800 vrtljajih ter navorom 436 newtonmetrov v območju med 1.800-2.500 vrtljaji v minuti je eden tistih, ki je nekako na sredini - ne ponuja kakšne izjemne živahnosti, a je skoraj vesoljno daleč od podhranjenosti, anemičnosti in podobnega. Več kot 200 na uro najvišje hitrosti bi utegnilo biti dovolj za one, ki vedo, da se sorento še najbolje počuti na gladkem oziroma uglajenem, pa tudi 9,6 sekunde - toliko potrebuje do 100 km/h - ni nekaj, kar bi smelo razočarati.

kia sorento
Foto: Jure Makovec

A dve zameri, prva manjša, druga večja in že stalnica, sta očitni: samodejni menjalnik je nekoliko obotavljajoč in stežka sledi hitri oziroma odločni želji po iskrivosti. Druga je namenjena porabi: realna, pa nič posledica kakšnega divjaškega pritiskanja na pedal, je tam okoli 9,5 litra. In da je tudi v tem primeru zelo daleč od tovarniške obljubljene, je že stara zgodba. A jo je nujno zapisati in ponavljati, ni dvoma.

kia sorento
Foto: Jure Makovec

In najmočnejši adut tega južnokorejskega terenca, ki se utegne vsaj malce voziti v senci povsem svežega hišnega sportagea? Zlahka ga prepoznaš - cena v kombinaciji z opremo. Če ni kakšnega posebnega aranžmaja, stane sorento 2,2 CRDi EX exclusive 4x4 54.490 evrov. Malo ali veliko? Seveda precej v primeru, ko spregledaš osupljivo dolg seznam serijske opreme. Naj naštejem, pa ne vsega: 360-stopinjska kamera, v usnje oblečeni ogrevani sedeži, cel kup asistenčnih elektronskih sistemov, bistvenih za varno in varčno vožnjo, ksenonski žarometi, učinkoviti zvočni sistem in še in še.

kia sorento
Foto: Jure Makovec

Vse to ima, pa samo »toliko« stane, se je sam pri sebi čudil lastnik precej manjšega, menda uglednejšega terenca?! Moj nima nič, pa je bil komaj kaj cenejši, je ugotavljal. In povedal veliko, skoraj vse.

Sorento, korejski športni terenec južnoitalijanskega imena, (še) nima bistvenega- imidža, ki bi ga izstrelil med pomembne zvezde razreda, v katerem se poskuša oziroma vozi. Ko ga bo imel, kar se ne bo zgodilo čez noč, bo spoštovanja vreden konkurent - če bo seveda ohranil ceno v razmerju z opremo. Ko bo in če bo...

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Avto
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo
Avto
AvtoUroš Božin Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo 5

Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.

FINANCE
Avto
Kia ceed SW dvori z izdatnejšim prtljažnikom od razred večjih karavanov
Avto
AvtoUroš Božin Kia ceed SW dvori z izdatnejšim prtljažnikom od razred večjih karavanov 11

Kijin sportswagon je zdaj naprodaj tudi na slovenskem trgu; za ceeda SW s 625 litrov velikim prtljažnikom boste s popusti odšteli najmanj 14.490 evrov; januarja na trg prihaja še kupejevski karavan