Pri znamki Renault smo preverili, kako slovenski kupci financirajo nakup. Rezultati so podobni kot pri drugih znamkah, tudi pri francozih - posojila zanje poleg drugih ponuja tudi njihova hišna banka RCI - je lizing najpogostejša oblika plačila, saj je lani dosegla 45, letos pa 40 odstotkov. Slabo tretjino renaultov Slovenci financiramo s posojilom, okoli četrtino pa plačamo z gotovino.
Financiranje poveča zvestobo kupcev
Zakaj je delež posojil na splošno tako velik? »Kupci, ki svoje vozilo financirajo s posojilom ali lizingom, so bolj zvesti in hitreje obnavljajo svoja vozila,« pojasnjujejo v RCI. Razlog za velik delež je tudi v ničodstotni obrestni meri, ki jo ponujajo za večino modelov. Pri talismanu, zanj so obresti v primeru posojila in lizinga 2,99-odstotne, razliko do nične stopnje pa pomeni brezplačno servisiranje za obdobje petih let, je lizing cenejši od posojila zaradi precej nižjih stroškov ob odobritvi. Pri lizingu ni stroškov zavarovanja posojila, pri posojilu pa seveda so.
Vsak peti kupec rabljenega vozila vzame lizing
Pri Renaultu oziroma hišni banki ob tem dodajajo, da je delež financiranja z lizingom večji pri gospodarskih vozilih. Ob tem je ta finančni instrument vse pogostejši tudi pri rabljenih avtih, delež tu sega do 21,4 odstotka. Kupce pa ob financiranju nagradijo še z brezplačnim obveznim in osnovnim kasko zavarovanjem za prvo leto in podaljšanim jamstvom.
Zakaj je lizing tako privlačen, pojasnjujejo tudi pri BPF Financiranju, partnerju znamk Peugeot in Citroën. Gre za pet glavnih razlogov:
1 hitrejša odobritev,
2 manj potrebne dokumentacije,
3 možnost različnih zavarovanj financiranja,
4 fleksibilnost pri zapadlosti obrokov (četrtletno, polletno, letno, dvoletno) in
5 možen preostanek vrednosti po koncu financiranja, kar zmanjša mesečni obrok.