Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala Najmanjši volkswagnov križanec z veliko potenciala T-cross je veliko več, kot le privzdignjen ter za tisočaka in pol dražji VW polo. Mladostnega videza, z veliko možnostmi individualizacije in prilagojen aktivnemu življenjskemu slogu navduši vse generacije, na majorških cestah pa je prepričal tudi za volanom.
Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti Avtomobilski eksoti, ki so pridobili ali izgubili največ vrednosti V luči ženevskega avtosalona so pri JBR Capitalu pripravili lestvici ženevskih avtomobilov, ki so naložbo lastnikov oplemenitili ali pa precej osiromašili.
Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Evropa in Kitajska – (pre)veliko breme za ameriški Ford? Ameriški Ford je lani, predvsem zaradi izgub v Evropi in na Kitajskem, zmanjšal dobiček pred davki za 37 odstotkov. Šef Forda si je kljub temu prislužil povišek.
Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Kazen zaradi dizelskih motorjev sklestila Audijev dobiček Audijev operativni dobiček je lani upadel za 32,3 odstotka, na 3,53 milijarde evrov. Za levji delež zmanjšanja so krivi kazen münchenskega sodišča in drugi stroški, povezani z afero Dieselgate. Napovedi za 2019 so boljše.
Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Tesla razkrila model Y, evropske cene bodo krepko višje kot ameriške Privzdignjena tesla model 3 – model Y med kupce prihaja konec leta 2020, osnovna različica pa leta 2021. Že zdaj pa je jasno, da bodo evropske cene zanjo od 20 do 26 odstotkov višje kot ameriške.

Vsak drugi Slovenec si avto kupi na lizing

Čas branja: 3 min
14.06.2016  23:00  Dopolnjeno: 16.06.2016 10:14
Zaradi močne rasti povpraševanja po financiranju je Summit Leasingu konec prejšnjega leta zmanjkalo virov financiranja, odpovedal pa se je tudi nekaterim partnerjem
Vsak drugi Slovenec si avto kupi na lizing
Tudi v prihodnje bo daleč najpomembnejši segment lizinga financiranje vozil, predvsem osebnih. To podpira tudi slovenska posebnost, da med kupci novih avtov, ki se odločajo za lizing, prevladujejo fizične, in ne pravne osebe, kot to velja v večini držav EU. Mitja Otorepec, direktor Summit Leasinga

Obveščaj me o novih člankih:  

»Slovenci smo posebni, saj vsak drug nov avto financiramo z lizingom. Ob tem kot kupci prevladujejo fizične osebe, ne podjetja kot drugje po Evropi,« ugotavlja direktor Summit Lea­singa Mitja Otorepec, ki ima sladke skrbi - strank ima več kot virov financiranja.

Lizinški trg je v zadnjih letih dozorel, lani je, sodeč po podatkih članic Združenja bank Slovenije, še krepko, za 35 odstotkov, zrasel. Po napovedih direktorja Summit Leasinga, ene večjih lizinških družb pri nas, v prihodnje ne bo večjih sprememb. Otorepec napoveduje, da bo pri lizingu tudi v prihodnje ostal daleč najpomembnejši segment financiranje vozil, predvsem osebnih. To pa podpira tudi slovenska posebnost, da med kupci novih avtov, ki se odločajo za lizing, prevladujejo fizične, in ne pravne osebe, kot to velja v večini držav EU. Otorepec že vrsto let ugotavlja, da se delež vseh v Sloveniji prodanih vozil, financiranih z lizingom, giblje na ravni nad 50 odstotkov, kar slovenski trg uvršča ob bok najrazvitejšim avtomobilskim trgom. Tudi v kriznih časih ni bilo dosti drugače.

Vnovični razcvet lizinga

- Lizinške hiše v Sloveniji so lani financirale za 1,22 milijarde evrov premičnih in nepremičnin. Slovenci z lizingom financiramo večinoma avtomobile. Glede same statistike je sicer nekaj zmede. »Za to sta kriva različno število poročevalskih enot in različen zajem podatkov,« pojasnjuje Boris Bajt iz Združenja bank Slovenije. Gledano le po članicah združenja, te ustvarijo prek 80 odstotkov prihodkov, pa statistika ponuja primerljive podatke. Ti pravijo, da so članice lani financirale 1,04 milijarde evrov predmetov ali 35 odstotkov več kot predlanskim. Od tega največji delež pomenijo avtomobili in zaloge avtotrgovcev, le trije odstotki so nepremičnine. Posel z nepremičninami se je sicer izboljšal, lani so družbe ustvarile za 41,7 milijona evrov poslov, predlanskim pa le za 7,21 milijona.

Nizke obresti niso edini razlog za rast

V prid financiranju govorijo tudi trenutno zelo ugodne obrestne mere. Otorepec pa je prepričan, da nizka cena denarja še zdaleč ni edini razlog za rast lizinga, cenovna prož­nost financiranja je razmeroma majhna. Kupci po njegovih besedah vse bolj cenijo celostno storitev brez tekanja od vrat do vrat, hkrati pa iščejo nove prodajne kanale, ki jih ponuja splošna digitalizacija. »Upam si trditi, da tudi ob nekoliko višji obrestni meri na našem trgu ne bi bilo večjih sprememb.«

Tudi po financiranje na splet

Kupci Summit Leasinga si v povprečju za nakup avtomobila sposodijo 12 tisoč evrov, odplačujejo pa ga od štiri do pet let. Otorepec je zadovoljen, da kupci pri izbiri lizinških hiš ponavadi upoštevajo priporočila trgovcev, saj Summit Leasing skrbi za financiranje številnih avtomobilskih znamk v Sloveniji. A to se utegne spremeniti, saj globalne in evropske smernice kažejo, da bodo kupci tudi financiranje vse pogosteje iskali in sklepali prek spleta.

Kako se znebiti presežnega povpraševanja

Teh težav Otorepec ta hip še nima, saj v zadnjem letu zaznava presežno povpraševanje po financiranju, ki je po njegovih besedah posledica končanja poslovanja nekaterih tekmecev in integracije lizinških družb v banke. Omenjeno je obseg na novo sklenjenih poslov v zadnjem četrtletju lani podvojilo, posledica je bila pospešena rast skupne izpostavljenosti na slovenskem trgu, ki je daleč presegala načrtovano. Z dodatnimi viri financiranja, ki jih v celoti zagotavlja lastnik Summitomo Corporation, družbi tej rasti ni uspelo slediti. Zato so prednost namenili partnerjem, s katerimi sodelujejo že vrsto let.

Nekaterim, predvsem neodvisnim trgovcem z rabljenimi vozili, pa so se odpovedali. Med partnerji s katerimi imajo pogodbo za financiranje novih vozil, je Summit Leasing prekinil z znamko BMW. Po besedah Itorepca so ključen razlog visoke vrednosti financiranja avtomobilov te znamke, ki so zavzemali relativno visok delež sredstev Summit Leasinga.

Za operativni lizing še slabši časi?

Med vrstami lizinga prevladuje finančni lizing, operativni ostaja v ozadju. Otorepec meni, da je ta storitev glede na svoje davč­no-računovodske posebnosti rezervirana predvsem za podjetniški sektor, ki pa ima tako po številu kot tudi po vrednosti sklenjenih lizinških poslov precej manjši delež kot fizične osebe. V Summit Leasingu bodo operativni lizing v prihodnje nadgradili in partnerjem ponudili pravo upravljanje voznega parka, torej celostno ponudbo povezanih storitev, ki bi jo lahko poimenovali kot »upravljanje mobilnosti«. Prihodnje usmeritve pa bodo po sogovornikovih besedah opredeljevali tudi novi Mednarodni računovodski standardi, ki naj bi se uveljavili v prihodnjih nekaj letih. »Podjetja bodo morala tudi pri operativnem lizingu v svoji bilanci voditi predmet financiranja kot osnovno sredstvo in obračunavati amortizacijo, kar bo privlačnost tega lizinga za določen segment podjetij precej zmanjšalo.«

BMW iz Summita h Gorenjski banki

- Slovenski BMW je letos zamenjal finančnega partnerja, ki je skrbel za hišne lizinške in posojilne ponudbe financiranja vozil. Namesto Summit Leasinga bosta to vlogo opravljala Gorenjska banka in GB Leasing, z njima pa želi nemška znamka ponuditi boljše storitve in vzpostaviti ponudbo nakupa na enem mestu, kar bo kupcem omogočalo, da poleg nakupa vozila v prodajnih salonih opravijo tudi vse potrebno v zvezi s financiranjem, zavarovanjem in registracijo vozila.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Posojilo ni vselej cenejše od lizinga 2

Zgornjo trditev dokazuje primer financiranja letošnjega poslovnega avta leta renaulta talismana. Jeziček na tehtnici v prid lizinga...

AVTO
Nasveti
Nasveti Zakaj je Jože v času poceni denarja golfa financiral kar sam 41

Sodelavec je pred nakupom rabljenega avta preveril različne vrste financiranja; katera je bila najugodnejša in zakaj se je na koncu...

FINANCE
Članki
Članki Je lizing v času posojilnega krča priložnost za SMP in start-upe?

V Evropi se mlada in majhna podjetja vse bolj zatekajo k financiranju naložb z lizingom

AVTO
Posel
Posel Zakaj smo Slovenci tako posebni, ko gre za lizing?

Med kupci novih avtov v Sloveniji, ki se odločajo za lizing, prevladujejo fizične, in ne pravne osebe, kot to velja v večini držav EU

FINANCE
Članki
Članki Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

AVTO
Posel
Posel Tovorni promet kot največje gibalo rasti lizinških poslov 1

Obseg lizinških poslov z osebnimi avti in tovornjaki raste, z nepremičninami upada

DRAŽBE
Članki
Članki Hiše na lizing: se lahko nepremičnine več sto Slovencev znajdejo na dražbi? 27

Agonija Krekove družbe za storitve (KDS) se nadaljuje. Se bodo upniki po avtih spravili še na hiše, ki so jih ljudje kupili na lizing?