Avto

Vsak drugi Slovenec si avto kupi na lizing

Zaradi močne rasti povpraševanja po financiranju je Summit Leasingu konec prejšnjega leta zmanjkalo virov financiranja, odpovedal pa se je tudi nekaterim partnerjem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.06.2016 23:00
Dopolnjeno: 16.06.2016 10:14
Čas branja: 3 min
Vsak drugi Slovenec si avto kupi na lizing
Tudi v prihodnje bo daleč najpomembnejši segment lizinga financiranje vozil, predvsem osebnih. To podpira tudi slovenska posebnost, da med kupci novih avtov, ki se odločajo za lizing, prevladujejo fizične, in ne pravne osebe, kot to velja v večini držav EU. Mitja Otorepec, direktor Summit Leasinga

»Slovenci smo posebni, saj vsak drug nov avto financiramo z lizingom. Ob tem kot kupci prevladujejo fizične osebe, ne podjetja kot drugje po Evropi,« ugotavlja direktor Summit Lea­singa Mitja Otorepec, ki ima sladke skrbi - strank ima več kot virov financiranja.

Lizinški trg je v zadnjih letih dozorel, lani je, sodeč po podatkih članic Združenja bank Slovenije, še krepko, za 35 odstotkov, zrasel. Po napovedih direktorja Summit Leasinga, ene večjih lizinških družb pri nas, v prihodnje ne bo večjih sprememb. Otorepec napoveduje, da bo pri lizingu tudi v prihodnje ostal daleč najpomembnejši segment financiranje vozil, predvsem osebnih. To pa podpira tudi slovenska posebnost, da med kupci novih avtov, ki se odločajo za lizing, prevladujejo fizične, in ne pravne osebe, kot to velja v večini držav EU. Otorepec že vrsto let ugotavlja, da se delež vseh v Sloveniji prodanih vozil, financiranih z lizingom, giblje na ravni nad 50 odstotkov, kar slovenski trg uvršča ob bok najrazvitejšim avtomobilskim trgom. Tudi v kriznih časih ni bilo dosti drugače.

Vnovični razcvet lizinga

- Lizinške hiše v Sloveniji so lani financirale za 1,22 milijarde evrov premičnih in nepremičnin. Slovenci z lizingom financiramo večinoma avtomobile. Glede same statistike je sicer nekaj zmede. »Za to sta kriva različno število poročevalskih enot in različen zajem podatkov,« pojasnjuje Boris Bajt iz Združenja bank Slovenije. Gledano le po članicah združenja, te ustvarijo prek 80 odstotkov prihodkov, pa statistika ponuja primerljive podatke. Ti pravijo, da so članice lani financirale 1,04 milijarde evrov predmetov ali 35 odstotkov več kot predlanskim. Od tega največji delež pomenijo avtomobili in zaloge avtotrgovcev, le trije odstotki so nepremičnine. Posel z nepremičninami se je sicer izboljšal, lani so družbe ustvarile za 41,7 milijona evrov poslov, predlanskim pa le za 7,21 milijona.

Nizke obresti niso edini razlog za rast

V prid financiranju govorijo tudi trenutno zelo ugodne obrestne mere. Otorepec pa je prepričan, da nizka cena denarja še zdaleč ni edini razlog za rast lizinga, cenovna prož­nost financiranja je razmeroma majhna. Kupci po njegovih besedah vse bolj cenijo celostno storitev brez tekanja od vrat do vrat, hkrati pa iščejo nove prodajne kanale, ki jih ponuja splošna digitalizacija. »Upam si trditi, da tudi ob nekoliko višji obrestni meri na našem trgu ne bi bilo večjih sprememb.«

Tudi po financiranje na splet

Kupci Summit Leasinga si v povprečju za nakup avtomobila sposodijo 12 tisoč evrov, odplačujejo pa ga od štiri do pet let. Otorepec je zadovoljen, da kupci pri izbiri lizinških hiš ponavadi upoštevajo priporočila trgovcev, saj Summit Leasing skrbi za financiranje številnih avtomobilskih znamk v Sloveniji. A to se utegne spremeniti, saj globalne in evropske smernice kažejo, da bodo kupci tudi financiranje vse pogosteje iskali in sklepali prek spleta.

Kako se znebiti presežnega povpraševanja

Teh težav Otorepec ta hip še nima, saj v zadnjem letu zaznava presežno povpraševanje po financiranju, ki je po njegovih besedah posledica končanja poslovanja nekaterih tekmecev in integracije lizinških družb v banke. Omenjeno je obseg na novo sklenjenih poslov v zadnjem četrtletju lani podvojilo, posledica je bila pospešena rast skupne izpostavljenosti na slovenskem trgu, ki je daleč presegala načrtovano. Z dodatnimi viri financiranja, ki jih v celoti zagotavlja lastnik Summitomo Corporation, družbi tej rasti ni uspelo slediti. Zato so prednost namenili partnerjem, s katerimi sodelujejo že vrsto let.

Nekaterim, predvsem neodvisnim trgovcem z rabljenimi vozili, pa so se odpovedali. Med partnerji s katerimi imajo pogodbo za financiranje novih vozil, je Summit Leasing prekinil z znamko BMW. Po besedah Itorepca so ključen razlog visoke vrednosti financiranja avtomobilov te znamke, ki so zavzemali relativno visok delež sredstev Summit Leasinga.

Za operativni lizing še slabši časi?

Med vrstami lizinga prevladuje finančni lizing, operativni ostaja v ozadju. Otorepec meni, da je ta storitev glede na svoje davč­no-računovodske posebnosti rezervirana predvsem za podjetniški sektor, ki pa ima tako po številu kot tudi po vrednosti sklenjenih lizinških poslov precej manjši delež kot fizične osebe. V Summit Leasingu bodo operativni lizing v prihodnje nadgradili in partnerjem ponudili pravo upravljanje voznega parka, torej celostno ponudbo povezanih storitev, ki bi jo lahko poimenovali kot »upravljanje mobilnosti«. Prihodnje usmeritve pa bodo po sogovornikovih besedah opredeljevali tudi novi Mednarodni računovodski standardi, ki naj bi se uveljavili v prihodnjih nekaj letih. »Podjetja bodo morala tudi pri operativnem lizingu v svoji bilanci voditi predmet financiranja kot osnovno sredstvo in obračunavati amortizacijo, kar bo privlačnost tega lizinga za določen segment podjetij precej zmanjšalo.«

BMW iz Summita h Gorenjski banki

- Slovenski BMW je letos zamenjal finančnega partnerja, ki je skrbel za hišne lizinške in posojilne ponudbe financiranja vozil. Namesto Summit Leasinga bosta to vlogo opravljala Gorenjska banka in GB Leasing, z njima pa želi nemška znamka ponuditi boljše storitve in vzpostaviti ponudbo nakupa na enem mestu, kar bo kupcem omogočalo, da poleg nakupa vozila v prodajnih salonih opravijo tudi vse potrebno v zvezi s financiranjem, zavarovanjem in registracijo vozila.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Moje finance
Varčevanje
9. Kupiti avto z lizingom ali s posojilom?
Moje finance
VarčevanjeMarja Milič 9. Kupiti avto z lizingom ali s posojilom?

Kam ta hip z denarjem? Se splača kupiti nepremičnino in jo oddajati prek airbnbja, poplačati stanovanjsko posojilo, vlagati na borzo, kupovati kriptovalute, kupiti avto, prenoviti stanovanje... To je le nekaj vročih vprašanj, ki se ta hip pletejo po glavah Slovencev. Zaradi trenutnih razmer, ko imamo nizke depozitne obrestne mere, visoka vrednotenja na nekaterih borzah, vse dražje nepremičnine, ko vlada kriptomanija, je na ta vprašanja težko poiskati preprost odgovor. Predstavljamo dilemo "Kupiti avto z lizingom ali s posojilom?" in rešitev zanjo.

Moje finance
Nakup
Dilema: kupiti avto z lizingom ali s posojilom?
Moje finance
Nakup
Kako najugodneje kupiti avto na lizing
Moje finance
Pameten nakupNina Simič Kako najugodneje kupiti avto na lizing

Kar polovica osebnih vozil se pri nas proda s finančnim lizingom. Zato smo na konkretnem primeru golfa poiskali najugodnejšo ponudbo financiranja. Opozarjamo tudi na pasti takšnega nakupa.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

Moje finance
Varčevanje
Kaj da in kaj ne? Odgovarjamo na 13 aktualnih finančnih dilem
Moje finance
VarčevanjeNina Simič Kaj da in kaj ne? Odgovarjamo na 13 aktualnih finančnih dilem

Kam ta hip z denarjem? Se splača kupiti nepremičnino in jo oddajati prek airbnbja, poplačati stanovanjsko posojilo, vlagati na borzo, kupovati kriptovalute, kupiti avto, prenoviti stanovanje... To je le nekaj vročih vprašanj, ki se ta hip pletejo po glavah Slovencev. Zaradi trenutnih razmer, ko imamo nizke depozitne obrestne mere, visoka vrednotenja na nekaterih borzah, vse dražje nepremičnine, ko vlada kriptomanija, je na ta vprašanja težko poiskati preprost odgovor. Predstavljamo 13 finančnih dilem in rešitve zanje. ​