Renault v Sloveniji dolgo ni posegal po lovorikah, talisman pa se je že prvo leto prodaje zavihtel na vrh izbora Poslovni avto leta. To nikakor ni naključje, naslov je trdo zaslužen. V nadaljevanju povsem matematično pojasnjujemo zakaj.
Skromnost, kaj je že to!?
Laguna je bila skromna, tako oblikovno kot mersko. Talisman pa gre na polno, v obe smeri. V samozavestnem slogu nosi podpis znamke - led luči zavihane globoko v prednji odbijač, na zadku pa v slogu audija S4 iz 90. let polnijo skoraj celotno njegovo širino. Takšna samozavest ni slaba, trdimo!
Talismanu ob tem ne manjka kroma, visokih in napihnjenih bokov, karoserijskih centimetrov (dolg je 4,85 do 4,865 metra (grandtour), širok 1,87 metra) in prostora v kabini kjer v stilu predhodnikov, razen lagune, razvaja tudi s širokimi in udobnimi sedeži ter veliko prostora za kolena zadaj sedečih. Tako si na Financah predstavljamo dobro poslovno limuzino. Tudi prtljažnik s 608 litri v limuzini in 572 v karavanskem grandtourju nikakor skromen, še ena kljukica!
Frano Šušnjara je 33-letni Hrvat, ki se je v desetih letih povzpel visoko po lestvici francoskega Renaulta. Danes kot direktor trženja razreda D vodi celoten segment poslovnih renaultov od razvoja do prodaje. Zastavili smo mu ključno vprašanje, kaj si kupci še želijo v tem razredu? "Dober dizajn, udobje, sodobno tehnologijo, kakovost in ceno okoli 25 tisoč evrov," je preprost recept Šušnjare."
»Vive le France«
Od nekdanjih Renaultov, tega je sicer že daleč, smo pričakovali in dobili kopico inovacij. Kako pa je s talismanom? Ta se je vrnila v kar precejšnjem obsegu, denimo z multimedijskim sistemom R-link 2 in pokončnim sedem ali 8,7 palčnim zaslonom ter štirikolesnim krmiljenjem 4Control, ki omogoči da se pri manjših hitrostih, do 60 oziroma 80 kilometrov na uro (program sport), zadnja kolesa do kota 3,5 stopinje obračajo v drugi smeri kot prednja, kar zmanjšuje obračalni krog in omogoča bolj lahkotno vodenje. Pri višjih hitrostih se kolesa do kota 1,9 stopinje obračajo v isto smer kot prednja in s tem izboljšajo stabilnost v zavojih. Kreativen in tudi delno inovativen je sistem multisense, ki spreminja nastavitve podvozja, volana in menjalnika, premike oznanja z različnimi barvnimi odtenki in obenem riše grafe na velikem zaslonu.
Vožnja?
Udobna, mehka, a ne preveč. Talisman je zmes Renaultov nekdanjih in sedanjih časov. Ne nezmotljivo Francoz, a brez pozibavanja na cesti. Med zavoji je natančen in lahko vodljiv, cestne luknje dobro požira, pri visokih hitrostih pa se izkaže dobro zatesnjena potniška kabina, zavore ob tem krepko prijemljejo.
Majhni stroji, kratka sapa?
Ko se Francozi premaknejo, to naredijo z velikimi koraki. V časih »downsizinga« oziroma krčenja prostornine in valjev, so stroji v Renaultih postali pravi liliputanci. Pozabite na dvolitrski 16V, pa trilitrski V6, to je vse zgodovina. Za oznakami DCi130, DCi160, TCE150 in TCE200 vselej stojijo enako veliki, 1,6 litrski štirivaljniki, dizelski ali bencinski. Za oznako DCi110 pa le 1,5 litrski dobro znani stroj iz drugih renaultov. Z dokaj lahkim talismanom (tehta med 1,38 in 1,52 tone) imajo motorji ob tem lažje delo kot z espacom, sape je torej dovolj, skoraj v vsakem primeru.
Kaj pa žeja?
Obenem so vsi stroji vzorno čisti in varčni, kar je pravi razlog za »downsizing«. Najmanjši DCI110 uradno spije le 3,6 litra. DCI160 s samodejnim menjalnikom EDC pa je na preizkusni vožnji porabil 5,7 litra nafte na sto kilometrov, ugodno! Za vse stroje pa velja, da so zelo tihi in prožni te prijetni sopotniki, kar je v udobni limuzini morda še bolj pomembno kot surova moč.
Cene so se do Ljubljane stopile kot sladoled
Začetek za velikega Francoza sicer ni bil tako obetaven. Po prvi predstavitvi in razkritju nemških, sicer uradnih oziroma neznižanih, cen med 28 in 40 tisoč evrov, smo dvomili v njegov uspeh in grajali pretirano samozavest. Na poti do Ljubljane pa se je cenovna politika močno spremenila, cene stopile, paketi za kupca pa obogatili.
Osnovni, nikakor ne skromni, talisman DCI110 life je namenjen racionalnim voznikom, saj stane okroglih 20 tisoč evrov - približno toliko kot osnovni bencinski športni terenci velikostni razred nižje ali malo bolje opremljena golf ali megane.
Za karavanskega grandtourja je doplačilo 1.200 evrov, za samodejni dvosklopni menjalnik le 1.500 evrov oziroma skoraj pol manj kot pri tekmecih.
Bolj odločen DCi130 business je najbrž kar tisti pravi talisman za razumne, a ne razsipne. S sistemom multisense, zaslonom na dotik, navigacijo, kamero in spletno povezavo stane 23.500 evrov oziroma tri do štiri tisočake manj kot neposredna in najmočnejša tekmeca volkswagen passat in škoda superb. Za razkošen DCI160 EDC initiale paris pa boste odšteli 35 tisočakov. Vsak kupec pa dobi še brezplačno petletno jamstvo, servisiranje in zavarovanje, kar je res dobra ponudba za ponujeno količino in vsebino pločevine, prostora, opreme in tehnike.
Foto: Miloš Milač in Renault
Preberite si še:
Talisman med zmagovalci PAL 2016 - poročilo iz svečane razglasitve
Poročilo iz slovenske predstavitve talismana
Talisman - finalist izbora PAL 2016, kategorija poslovni avto
Poslovni Renault, v katerem naj bi kupci pozabili na laguno
Poročilo iz prve vožnje v Firencah
Intervju s Franom Šušnjaro - 33. letnim Hrvatom, ki Renault vrača v izgubljeni poslovno razred
Francoski velikan je odprl zadek razkritje talismana grandtour
Iz razkritja talismana v Parizu - talisman za krepitev odličnosti
Prva napoved iz razkritja v Parizu
Prve informacije o talismanu - ko je ugled skrhan, ga lahko reši novo ime?