Ni dolgo od tega, ko se ženske niso mogle upreti moškim, ki vozijo motor. Videz barabe, seksi usnje, adrenalin in divjost na superšportnih motociklih so bili zanje premočan magnet.
Motor je hkrati kar nekako zabrisal leta, še tako sivi lasje so pri jezdecu na dveh kolesih dobili šarmanten lesk. Ker motor pomladi, se lepši spol tudi danes ne more upreti motoristom, vse drugo pa se je precej spremenilo. Dolgih las v slogu odpadnika po imenu Reno Raines, usnjenih jaken, mušic med zobmi in predvsem predirljivega zvoka motocikla danes na cestah skoraj ni več opaziti.
Motoristična klasika za umirjena leta
Motoristi so se postarali, raven testosterona jim je upadla, zato so postali preudarnejši, bolj se zavedajo tveganja vožnje in seveda nevarnosti v prometu. Ljudje motocikle kupujejo kot avtomobile, in ne kot zgolj zabavno in adrenalinsko prevozno sredstvo. Skupaj z novodobnimi motoristi pa se je spremenila tudi industrija. Bolj kot moč motorja so postali pomembni prožnost in uporabnost, prava višina sedeža in njegovo udobje, tudi za sopotnika, pritrdišča za kovčke, visoko krmilo, pregledna in bogata armaturna plošča ter ne preveč zahtevna tehnika, v ospredju so retro motorji oziroma klasiki s sodobno tehniko in varnostjo.
Motoristi, ki na dve kolesi sedejo v poznejših letih, so bolj ali manj neizkušeni, zato se na takšnih motociklih znajdejo precej bolje kot na podivjanih iz preteklosti. Največji hit so motorji za vsak dan, ki jih lahko vozijo tudi manj vešči in se hkrati počasi starajo, celo počasneje od svojih lastnikov. V prid njihovi priljubljenosti govori tudi ugodna cena, saj so razlogi motoristov za nakup enaki kot pri avtomobilistih: dobiti veliko za razumen denar.
Huliganski Triumphov thruxton
Tako razmišlja tudi angleški Triumph, sicer specialist za klasične in športne motocikle. Ponudbo je letos dopolnil s klasičnim »cafe racerjem« thruxtonom, ki obuja spomin na slovito dirko Thruxton 500 na otoku Man, kjer je zmagoval na 500 milj dolgi in devet ur trajajoči preizkušnji v letih 1955, 1956 in 1957.
Novi thruxton je zasnovan na novem okvirju in vzmetenju, oblikovno je posnetek »cafe racerjev« iz šestdesetih in sedemdesetih let prejšnjega stoletja, kar potrjujeta tudi skoraj ravna linija posode za gorivo, sedeža in zadnjega pokrova ter nizko krmilo. Za pogon novinca je Triumph uporabil nov 1,2-litrski dvovaljnik, ki ga bolj kot od moči razganja od navora, tega je za 112 newtonmetrov. Brez sodobnih rešitev tudi pri motociklih ne gre, thruxton ima tako zavorni ABS, sistem proti zdrsu koles, tri vozne programe, prednje LED-žaromete, USB-vhod ... Thruxtonova agresivnost stane najmanj 13.790 evrov.
Yamahina vstopnica v svet športnih potovalnikov
Japonska Yamaha ima v svojem programu več novodobnim motoristom primernih motociklov, ki imajo med drugim serijski ABS. Za letos so pripravili dostopen športni potovalnik tracer 700. Gre za različico Yamahinega priljubljenega razreda MT-07, ki temelji na 689-kubičnem dvovaljniku s 55 kilovati oziroma 75 konjskimi močmi, njegovi odliki pa sta odločno pospeševanje iz prostega teka ter živahno, brez večjih sprememb v krivulji, vrtenje do 11 tisoč vrtljajev.
Yamaha tracer 700 je osnovnemu stroju MT-07 v marsičem podobna, nadgradnja pa je vseeno opazna. Prednje vilice so daljše za 50 milimetrov, zato ima športni potovalnik tudi daljše medosje (1,45 metra), posoda za gorivo se je povečala s 14 na 17 litrov, več je serijske opreme - poleg vetrobranskega pleksi stekla so tu še poloklep, zaščita rok, dvojni LED-žaromet in še kaj. Več je tudi možnosti nadgradenj, predvsem s kovčki, ki bodo tracerja 700 spremenili v lahek, a uporaben potovalnik. Masa s tekočinami je 196 kilogramov, pribitek na osnovni motocikel pa 1.900 evrov. Novi tracer 700 stane 8.290 evrov.
Ducatijev recept aktualen tudi po 54 letih
Ko proizvajalcem v preteklosti uspe najti zmagovalni navdih in ga s potrebnimi prilagoditvami prenesti v sodobne čase, imajo recept za uspešnico. Italijanski Ducati je imel pri obujanju zgodovine srečno roko. Pri širitvi ponudbe in iskanju novih kupcev so namreč iskali ideje, s katerimi ne bi posegli v bistvo znamke in umazali njene ekskluzivnosti.
To jim je uspelo z obuditvijo scramblerja, ki je z oblinami in barvami originala velika prodajna uspešnica, z njim pa so pri Ducatiju dobili dostojen osnovni model. Oblikovalci so original iz leta 1961 posneli skoraj dobesedno, nataknili so mu le nekaj bolj zajetno posodo za gorivo in nazobčan profil na pnevmatikah. Retro uspešnici so razgalili dvovaljni zračno hlajeni 803-kubični motor, njegovih 75 konjev (55 kilovatov) je sicer povsem dovolj za živahno premikanje po cesti, okvir in zadnji blažilnik, okoli okrogle sprednje luči z LED-diodami so narisali trak, mu spodrezali zadnjo strešico ter ga opremili s številnimi dodatki iz kroma in aluminija pa barvnim odtenkom yellow 62 iz tistega časa ali klasično ducatijevsko rdečo barvo.
Ducati scrambler z oblinami in barvami originala iz preteklosti stane 8.590 evrov.
Retro korenine s sodobno vsebino in razumno ceno
»Nagci«, retro motorji brez nerodnih plastičnih oklepov, so danes zaradi manjšega števila delov, nižje cene in tudi počasnejšega staranja del redne ponudbe vsakega proizvajalca motociklov. Med njimi je tudi nemški BMW z modelom F 800 R, večkrat zanemarjeni srednjerazredni klasik. Po osnovni silhueti je ta klasičen, sicer pa zelo sodoben in dovolj majhen motocikel, ki ponuja tudi nekaj sodobnih prijemov in detajlov. Med njimi je opazen ostro zarezan pokrov motorja, ki le oblikovno deluje kot posoda za gorivo, a je ta dejansko pod sedežem.
Okreten in živahen 798-kubični vrstni dvovaljnik bo ugajal začetnikom in tudi bolj zahtevnim motoristom. Njegova valja tolčeta vzporedno, ne vsak v svojo smer, zato mu najzvestejši privrženci BMW radi obrnejo hrbet. Ob zadnji prenovi je mali R izgubil še nekaj malega BMW-sloga, dva različno velika oglata prednja žarometa je namreč nadomestil kapljičasti. Ta je bolj ličen, a manj poseben.
Tudi zaradi za znamko razumne cene 9.250 evrov bo BMW F 800 R ustrezal širokemu krogu motoristov.