Avto

Fordova športna konjenica na slovenskem asfaltu

Slovenski Ford je na letališču v Lescah predstavil focusa RS in mustanga, športnika ki obračata glave in vračata romantiko v avtomobilizem

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.06.2016 23:00
Dopolnjeno: 10.06.2016 01:03
Čas branja: 3 min
Fordova športna konjenica na slovenskem asfaltu
Ameriški mišičnjak mustang ima lahko tipično ameriški petlitrski V8 stroj ali evropski 2,3 litrski štirivaljni turbo. Kateri prinese več užitka je jasno, katerega slovenska davčna zakonodaja bolj kaznuje, pa tudi.

V času kompromisov sta brezkompromisna focus RS s štirikolenim pogonom in 350 konjiči ter romantični mišičnjak mustang s petlitrskim V8 strojem prava poživitev, pobeg stran od utečene ponudbe. "Oba se do neke mere vračata v romantična leta avtomobilizma," pravi produktni vodja za osebna vozila pri Summit Motorsu Uroš Mihelič.

Fordova športna konjenica

Ko gre za 4,9 metrski kupe ali kabriolet mustang, Ford ne uporablja downsizinga (krčenja prostornine in valjev motorja) ampak upsizing. "To je odmik od utečenih tirnic na trgu in pri Fordu," pravi Uroš Mihelič iz Summit Motorsa, saj na trgu skorajda ni več avtomobila s tako velikim motorjem.

Specialist v slovenskem Fordu dodaja, da pri mustangu s petlitrskim V8 strojem in 421 konji, do stotice pospeši v 4,8 sekunde, ne gre le za moč in pospeške, ampak za zvok, občutek V8 stroja, nekakšno romantiko, ki je v sredini 90. let pričela izginjati iz avtomobilskega sveta.

Intervju s Roelantom de Waardom, podpredsednikom Forda v Evropi, odgovornim za trženje, prodajo in servis.

P6070012.1465455014.JPG.c.960px.jpg
Mustang z rohnenjem petlitrskega atmosferskega osemvaljnika, močjo 421 konjev in šeststopenjskim ročnim menjalnikom se z mesta do 100 km/h namreč požene v manj kot petih sekundah, ob huronskih zvočnih efektih pa celotno kuliso nadgradijo še vizuelni učinki in prav posebno ščemenje v trebuhu in glavi. Galop mustanga ob pospeševanju s pomočjo sistema Line Lock za ogrevanje zadnjih pnevmatik in štartnega programa Launch Control namreč pospremita bel dim in močan sunek v hrbet skoraj enak tistemu, ki ga telo občuti ob prostem padanju. Matej Kačič

Kako je Matej na prvi vožnji doživljal Fordovega žrebca

Mustang pred prihodom na slovenski trg leto dni nazaj - bodite pozorni na napovedane cene, zelo drugačne so kot danes

»Tisti, ki si bo privoščil mustanga z V8 motorjem, bo ujel del te romantike enega zadnjih avtomobilov z velikim motorjem ki daje prav poseben občutek. Mustang je sicer hiter, a je namenjen povsem drugačni vožnji. Denimo križarjenju pri majhnih hitrostih, poslušanju V8 stroja pri nizkih vrtljajih, ki oddaja prav poseben globok zvok, odzivnost iz kleti motornih vrtljajev,...« Tovrstna romantika tudi slovenskim kupcem kot kaže ni tuja, saj se je za novega mustanga odločilo že 20 kupcev, polovica je izbrala različico 5.0 V8, ki obremenjena s polno stopnjo davka na motorna vozila stane najmanj 61.200 evrov, druga polovica pa mustanga 2.3 ecoboost s 233 kilovati (317 konjskimi močmi) in ceno najmanj 43.100 evrov. Za kabrioleta je doplačilo med 5.100 in 6.200 evrov.

P6070001.1465455677.JPG.c.960px.jpg
Za focusa RS je do sredina maja leto naročila oddalo že 6,832 kupcev v Evropi, od tega 29 v Sloveniji.

Focus RS predstavlja romantiko druge, bolj dirkaške vrste. Znamka se je izrazito športnega segmenta kompaktnih avtomobilov lotila prvi (poleg premium znamk). Po slovitem escortu RS cosworthu je na trgu zazevala praznina, zapolnil jo je prvi focus RS, izrazito športen kompaktni avto, ki je še danes zelo cenjen. Nadaljeval jo je focus RS druge generacije, še posebej omejena serija RS500, ki danes že kot rabljeni že dosegajo višjo vrednost kot novi, sedaj je tu novi RS s štirikolesnim pogonom in 350 konji ter pospeški, ki so celo boljši kot pri petlitrskem mustangu. Da je smer prava, potrjujejo prodajne številke. Za focusa RS je do sredina maja letos v Evropi naročila oddalo že 6,832 kupcev, od tega 29 v Sloveniji. Zanj so plačali vsaj 39.900 evrov, kolikor stane brez dodatne opreme.

»Konec leta ali začetku 2017 pa bo ponudbo dopolnil še posebni model omejene serije focusa RS s 370 konjskimi močmi, njegova cena bo med šest in sedem tisočakov višja kot pri običajnem RS, poleg večje moči, bo imel avto tudi tehnične dodelave,« dodaja Uroš Mihelič.

P6070007.1465454961.JPG.n.960px.jpg
Novi Ford focus RS ima pod pokrovom 2,3-litrski EcoBoost turbobencinski štirivaljnik, kakršnega najdemo v mustangu, le da so mu inženirji vbrizgali še dodatno porcijo steroidov. Ti zagotavljajo pospešek do 100 km/h v 4,7 sekundah. Nov turbopolnilnik, ki se hitreje vrti že pod nižjim polnilnim tlakom, večji kompresor, hladilnik in dovodi zraka pri različici RS namreč poskrbijo za moč kar 257 kilovatov (350 KM), zajetni izpušni cevi pa bosta poskrbeli za globok in rezek zvok motorja vse do 6.800 vrtljajev. Najbolj razgrajaški focus tako zmore 100 konjev več od turbobencinske različice ST. Matej Kačič

Več o focusu RS - kralju asfalta

Ford je zaključil dobro leto 2015, lani je v Evropi po štirih letih prvič posloval z dobičkom - k 9,6 milijarde evrov dobička Forda v svetu je prispevala 231 milijonov evrov. Hkrati je v Evropi lani povečal prodajo za sedem odstotkov, na 1,03 milijona. Lani se je znamka resneje podala tudi v nišo športnih avtomobilov, zanje so našli 29 tisoč kupcev, 62 odstotkov več kot leta 2013. Dodaten razcvet pa s prihodom focusa RS, focusa ST z dizelskim motorjem, ki je dobil dvosklopčni menjalnik. Omenjeni modeli naj bi letos v Evropi prodajo povečali za 40 odstotkov na 41 tisoč vozil.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
(Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence
Avto
AvtoMiloš Milač (Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence 4

Usedli smo se v novi ford focus, četrto generacijo izjemno uspešnega kompaktnega avtomobila. Novinec je nov od koles do strehe, prinaša dobre in uporabne rešitve ter napoveduje zelo dober paket. Pri nas bo jeseni, (nemške) cene zanj pa bodo celo 200 evrov nižje kot prej.

FINANCE
Avto
Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence
Avto
AvtoMiloš Milač Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence 4

Novi ford focus na slovenski trg prinaša pošten prepih v kompaktnem razredu. Celostno zelo dober avto pa ima precej višje cene kot prej. Analizirali smo nov položaj focusa, razloge za podražitev in preverili kaj ponuja za najmanj 16.990 evrov.

FINANCE
Avto
Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti
Avto
AvtoJanez Kovačič Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti 6

Novi ford focus je večji, prostornejši, varnostno in tehnično prepričljiv in vozniško še bolj izjemen, je dokazal na prvih vožnjah v Nici

FINANCE
Avto
Ford, ki pravila igre piše na novo
Avto
AvtoMatej Kačič Ford, ki pravila igre piše na novo 3

Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven

FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

IZVOZNIKI
Novice
Ford pri novem focusu ni sklepal kompromisov
Izvozniki.si
NoviceSpletni oglasi Ford pri novem focusu ni sklepal kompromisov

Novi focus po 20 letih in 16 milijonih prodanih avtomobilov prejšnje generacije spet spreminja pravila igre in je ena glavnih avtomobilskih novosti leta, ki jo že srečamo tudi na slovenskih cestah.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.