V času kompromisov sta brezkompromisna focus RS s štirikolenim pogonom in 350 konjiči ter romantični mišičnjak mustang s petlitrskim V8 strojem prava poživitev, pobeg stran od utečene ponudbe. "Oba se do neke mere vračata v romantična leta avtomobilizma," pravi produktni vodja za osebna vozila pri Summit Motorsu Uroš Mihelič.
Ko gre za 4,9 metrski kupe ali kabriolet mustang, Ford ne uporablja downsizinga (krčenja prostornine in valjev motorja) ampak upsizing. "To je odmik od utečenih tirnic na trgu in pri Fordu," pravi Uroš Mihelič iz Summit Motorsa, saj na trgu skorajda ni več avtomobila s tako velikim motorjem.
Specialist v slovenskem Fordu dodaja, da pri mustangu s petlitrskim V8 strojem in 421 konji, do stotice pospeši v 4,8 sekunde, ne gre le za moč in pospeške, ampak za zvok, občutek V8 stroja, nekakšno romantiko, ki je v sredini 90. let pričela izginjati iz avtomobilskega sveta.
Kako je Matej na prvi vožnji doživljal Fordovega žrebca
»Tisti, ki si bo privoščil mustanga z V8 motorjem, bo ujel del te romantike enega zadnjih avtomobilov z velikim motorjem ki daje prav poseben občutek. Mustang je sicer hiter, a je namenjen povsem drugačni vožnji. Denimo križarjenju pri majhnih hitrostih, poslušanju V8 stroja pri nizkih vrtljajih, ki oddaja prav poseben globok zvok, odzivnost iz kleti motornih vrtljajev,...« Tovrstna romantika tudi slovenskim kupcem kot kaže ni tuja, saj se je za novega mustanga odločilo že 20 kupcev, polovica je izbrala različico 5.0 V8, ki obremenjena s polno stopnjo davka na motorna vozila stane najmanj 61.200 evrov, druga polovica pa mustanga 2.3 ecoboost s 233 kilovati (317 konjskimi močmi) in ceno najmanj 43.100 evrov. Za kabrioleta je doplačilo med 5.100 in 6.200 evrov.
Focus RS predstavlja romantiko druge, bolj dirkaške vrste. Znamka se je izrazito športnega segmenta kompaktnih avtomobilov lotila prvi (poleg premium znamk). Po slovitem escortu RS cosworthu je na trgu zazevala praznina, zapolnil jo je prvi focus RS, izrazito športen kompaktni avto, ki je še danes zelo cenjen. Nadaljeval jo je focus RS druge generacije, še posebej omejena serija RS500, ki danes že kot rabljeni že dosegajo višjo vrednost kot novi, sedaj je tu novi RS s štirikolesnim pogonom in 350 konji ter pospeški, ki so celo boljši kot pri petlitrskem mustangu. Da je smer prava, potrjujejo prodajne številke. Za focusa RS je do sredina maja letos v Evropi naročila oddalo že 6,832 kupcev, od tega 29 v Sloveniji. Zanj so plačali vsaj 39.900 evrov, kolikor stane brez dodatne opreme.
Več o focusu RS - kralju asfalta
Foto: Miloš Milač