Mercedes-Benz je C coupeju snel streho in jo nadomestil z žlahtnim platnom, s tem pa zapeljivemu paketu dodal še užitke v vožnji zgoraj brez - premierno se je avto novinarjem sveta predstavil tudi po slovenskih cestah na idiličnem Krasu in v Brdih z vmesno postajo v renesančnem dvorcu v Vipolžah.
V luksuznem turističnem naselju Portopiccolo na robu Sesljanskega zaliva, kjer kvadratni meter v povprečju stane sedem tisoč evrov, se zadnje dni sicer srečujejo novinarji z vsega sveta.
Bolj kot prestižni apartmaji, jahte, trgovine, butiki, ležalniki, bazeni, hotel s petimi zvezdicami in prijaznost na vsakem koraku jih zanimajo mercedesi, ki imajo namesto čvrste strehe nataknjeno črno, rdeče, rjavo ali modro platno. C cabriolet je namreč nov vstopni model v svet prepiha iz Stuttgarta, družina na osnovi razreda C pa je s tem postala popolna.
Večinoma smo se strinjali, da je oblikovalcem pod taktirko Roberta Lešnika znova uspel veliki met, čeprav so kabrioleti zaradi svoje zasnove in zložljive strehe manj skladni kot kupeji.
C cabriolet je v osnovi nastal iz modela C coupe, oblikovno je zelo podoben večjemu razredu S, tudi streha izhaja iz najprestižnejšega sorodnika. Njegov tipični značaj je seveda najbolj očiten, ko ima spuščeno streho, za kar je dovolj držanje gumba, vse drugo pa postori elektrika.
Prostoren za štiri, zelo udoben za dva
Notranjost je pričakovano podobna tisti v kupeju, hkrati ponuja dovolj prostora za štiri potnike, seveda bosta najbolj uživala tista spredaj. Že serijsko so nameščeni podajalniki varnostnega pasu, kar zaradi širokih vrat pride še kako prav, prtljažnik z zaprto streho ponuja 360 litrov prostornine, z zloženo pa 285.
Mali kabriolet naj bi bil avto za vse letne čase, zato so pri usnjenem oblazinjenju zadnji sedeži odporni proti toploti, na voljo je tudi sistem AirCap, ki usmerja tok zraka nad glavo voznika in sopotnika, sistem AirScarf pa poskrbi za pihanje toplega zraka v predelu glave oziroma vratu potnikov.
Sistema delujeta odlično in zlahka poskrbita za to, da se je z odprto streho mogoče peljati nekam v pozno jesen. Avto ima tudi vse najsodobnejše sisteme pomoči vozniku in zadovoljiv info-zabavni del.
Modnega kabrioleta ne gre »kvariti« z dizlom
Kupcem »baby« kabrioleta že od začetka ni treba sklepati kompromisov, ob novem devetstopenjskem samodejnem menjalniku je na voljo kar osem učinkovitih in močnih strojev z močjo od 115 do 270 kilovatov. Vmes sta celo dva dizelska, ki se takšnemu avtu podata kot puhovka na plaži, skromni prevoženi kilometri na zmogljivejšem 250d pa so kazali, da je v premieri bolj ali manj statist.
Nekatere različice imajo tudi štirikolesni pogon 4Matic, za doplačilo je na voljo zračno vzmetenje airmatic. Osnovno bencinsko različico za 41.510 evrov poganja 1,6-litrski turbomotor s 156 »konji«, zaradi karoserijskih ojačitev pa se okoli 1.800 kilogramov težkemu vozilu (125 kilogramov več kot C coupe) za vsak dan še najbolje poda različica C300 z 238 konji za 51.710 evrov.
Zmogljivosti v praksi so več kot solidne, avto je hiter in poskočen, prehitevanja varna, športna izbira nastavitve podvozja omogoča tudi hitro odpeljane zavoje, v uživaški in udobni vožnji pa zna tudi zmogljivi štirivaljnik še kako pobožati ušesa.
Bolj zahtevni kupci bodo s septembrom gotovo posegli po različici C400 za 67.630 evrov, za zvrhano mero užitkov in zabave pa bo v modelu C43 AMG 4Matic za 77.600 evrov poskrbel trilitrski biturbošestvaljnik s 362 konji.
Štirikolesni pogon se je več kot odlično izkazal na delno mokrih in spolzkih cestah v bližini Goriških brd in skoznje, ker 69 odstotkov navora prenaša na zadnji kolesni par, pa je kar klical k razigrani vožnji in vriskanju skozi odprto streho.
Ko po briških in kraških cestah grmi osemvaljnik
Beneteau First 50 za okoli 300 tisoč evrov je vrhunska jadrnica, ki še bolj kot s svojo pojavo, prostornostjo in udobjem očara s plovbo, a v Portopiccolu je tokrat gladko izgubila boj.
Ključ kabrioleta C63S AMG za 117.760 evrov je bila najbolj vroča stvar v več kot pol milijarde evrov vrednem kompleksu, izhod iz njega pa je med 20-sekundnim spuščanjem strehe pri hitrosti do 50 na uro skozi Brestovico, Komen, Štanjel, Pliskovico, Dutovlje in Lipico skozi Italijo do tržaškega Trga enotnosti vodil do ekstaze.
Sprva pohlevno brundanje v načinu comfort tik nad prostim tekom se je s premikom nastavitev vozila v sport+ in race sprevrglo v pravo orgijo čustev, za dodaten učinek navdušenja je poskrbelo »odpiranje« izpušnega sistema. Na Krasu in v Brdih zgodaj zjutraj gotovo ni spal nihče več.
Hrumenje, bobnenje in grmenje iz štirilitrskega biturboosemvaljnika nekje nad sedem tisoč vrtljajev so se mešali s poki in ognjemetom skozi izpušne cevi, brutalnim pospeševanjem, bliskovitim prestavljanjem sedemstopenjskega samodejnega menjalnika v slogu formule 1 in »lomljenju vratov« med zaviranjem s keramičnimi zavorami.
Vse skupaj sta ob 700 newtonmetrih navora popestrila še živahno, a vseeno zlahka nadzorovano miganje z ritko na znanih cestnih odsekih in čvrsta športna drža med hitrimi zavoji.
Zadnji diferencial z elektronsko krmiljeno zaporo dela čudeže, končne hitrosti 300 kilometrov na uro, razumljivo, niti nismo poskušali doseči, že vmesne demonstracije moči in mišic so bile več kot prepričljive, za nekatere le stežka obvladljive.
Inženir AMG je s svojim podpisom na pokrovu motorja zajamčil skoraj nezemeljske užitke, s prihodom v Trst pa smo se po 150 razigranih kilometrih in s polpraznim tankom prepustili lagodnosti.
Foto: Matej Kačič