Mitsubishijev outlander v hibridni izvedbi je dobil malenkost drugačno zunanjost in notrajnost, za deciliter nižjo kombinirano porabo ter manjši izpust ogljikovega dioksida (CO2), v najcenejši izvedbi pa ga ponujajo za 47.490 evrov, oziroma 43 tisočakov, če odštejete subvencije EKO sklada.
Preizkus novega outlanderja z dizelskim motorjem
Japonski Mitsubishi, ki je dober mesec pod lastniškim žezlom prav tako japonskega Nissana (ta pa je sestavni del zveze Renault-Nissan), je bolj ali manj pozabil na električnega i-MIEV. Se je pa zato očitno bolj posvetil športnoterenskemu outlanderju v izvedbi PHEV, kar je oznaka za priključni hibrid z dvema električnima in bencinskim motorjem. Avto so previdno prenovili tako znotraj kot zunaj (agresivnejši videz, pravijo), ga naredili udobnejšega, varnejšega in tišjega. A je verjetno najpomembnejše to, da se je še nekoliko znižala povprečna oziroma kombinirana poraba, za povrh pa je tudi izpust problematičnega CO2 še nižji kot je bil.
Preizkush outlanderja PHEV pred prenovo
Outlander PHEV je srednjeveliki športni terenec (469 centimetrov dolžine), ki mu pogon na vsa štiri kolesa zagotavljata dva elektromotorja (eden za prvo, drugi za zadnjo os) z izhodno močjo vsak po 60 kilovatov ter navorom 137 newtonmetrov ter 2,0-litrski bencinski agregat, ki zmore 89 kilovatov/121 konjskih moči pri 4.500 vrtljajih v minuti in največjim navorom 190 newtinmetrov pri prav tako 4.500 vrtljajih v minuti. Tovarna ne navaja podatka o skupni, torej sistemski moči, se pa ve, da za napajanje obeh elektromotorjev skrbi litijionska baterija s kapaciteto 14 kilovatnih ur; nameščena je v prtljažniku, ki mu zaradi tega odvzame približno 40 litrov volumna.
Seveda je pričakovano, da elektronika samodejno poskrbi za izbiro režima vožnje. Načeloma se outlander PHEV pelje na tri načine oziroma treh režimih: zgolj na elektriko, pri čemer Mitsubishi zagotavlja doseg 52 kilometrov (in povsem jasno je, da je v resnici nekaj krajši), pa v zaporednem hibridnem režimu (elektromotorja v tem primeru porabljata elektriko, ki jo generira bencinski motor) ali v vzporednem hibridnem načinu. V tem režimu avto poganja bencinski motor, elektromotorja pa sta v pomoč pri večji hitrosti oziroma potrebi po večji moči. Zmogljivosti, poraba, polnjenje baterije?
Zgolj na elektriko, ko seveda ni izpustov, gre outlander največ 120 na uro, sicer pa je njegova največja hitrost 170 na uro. V kombiniranem načinu vožnje je povprečna poraba po tovarniških zagotovilih 1,8 litra, kar je za deciliter manj kot prej. Tudi izpust CO2 je se znižal za dva grama na kilometer (sedaj 42 gramov, prej 44 gramov na kilometer), kar se zdi sicer malo, a napredek kljub vsemu je. Sicer pa tovarna ob tem dodaja, »da so dejanske vrednosti odvisne od voznikovih voznih navad in načina delovanja vozila«. Pošteno in previdno.
Bistven podatek pri električnem avtomobilu in seveda tudi priključnem hibridu je čas, potreben za polnjenje baterije. Outlanderja je seveda mogoče polniti na domači vtičnici, pri čemer je baterija pri 10- amperski varovalki polna v nekako petih urah, pri osemamperski pa v približno 6,5 ure. Hitro polnjenje do 80-odstotne napolnjenosti na polnilni postaji traja vsega 30 minut, kar je seveda spodoben čas.
Outlander PHEV MY16 (takšna je uradna oznaka) seveda ne more računati na kakšno izjemno prodaja pri nas. Veseli bodo, če bodo letos zanj našli nekako deset kupcev - trije ali štirje naj bi bili zanj že močno zagreti. V najcenejši izvedbi (oprema intense) je naprodaj za 47.490 evrov, opremski paket instyle ga podraži na 49.900 evrov, v najbolje opremljeni različici pa je na voljo za 50.990 evrov. Seveda je ceno mogoče znižati za 4.500 evrov, kolikor znaša subvencija. V primerjavi z običajnim outlanderjem, takšnim, ki ga poganja enak bencinski motor in ob približno enaki opremi, je PHEV brez subvencije dražji za približno 8000 evrov.
Foto: Janez Kovačič