Avto

Velikan, ki v teoriji pije po kapljicah

Mitsubishi je na slovenski trg pripeljal še bolj učinkovitega outlanderja PHEV - bencinskega priključnega hibrida, ki zgolj na elektriko prevozi 52 kilometrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.06.2016 01:33
Čas branja: 2 min
Velikan, ki v teoriji pije po kapljicah
Navzven se PHEV od običajnega outlanderja tako rekoč nič ne razlikuje, je pa postavno visok, razmeroma dolg in težak, pa s pogonom, ki ga uvršča tudi med resnejše terence.

Mitsubishijev outlander v hibridni izvedbi je dobil malenkost drugačno zunanjost in notrajnost, za deciliter nižjo kombinirano porabo ter manjši izpust ogljikovega dioksida (CO2), v najcenejši izvedbi pa ga ponujajo za 47.490 evrov, oziroma 43 tisočakov, če odštejete subvencije EKO sklada.

Preizkus novega outlanderja z dizelskim motorjem

Japonski Mitsubishi, ki je dober mesec pod lastniškim žezlom prav tako japonskega Nissana (ta pa je sestavni del zveze Renault-Nissan), je bolj ali manj pozabil na električnega i-MIEV. Se je pa zato očitno bolj posvetil športnoterenskemu outlanderju v izvedbi PHEV, kar je oznaka za priključni hibrid z dvema električnima in bencinskim motorjem. Avto so previdno prenovili tako znotraj kot zunaj (agresivnejši videz, pravijo), ga naredili udobnejšega, varnejšega in tišjega. A je verjetno najpomembnejše to, da se je še nekoliko znižala povprečna oziroma kombinirana poraba, za povrh pa je tudi izpust problematičnega CO2 še nižji kot je bil.

Preizkush outlanderja PHEV pred prenovo

IMG-5033.1465255347.JPG.c.960px.jpg

Outlander PHEV je srednjeveliki športni terenec (469 centimetrov dolžine), ki mu pogon na vsa štiri kolesa zagotavljata dva elektromotorja (eden za prvo, drugi za zadnjo os) z izhodno močjo vsak po 60 kilovatov ter navorom 137 newtonmetrov ter 2,0-litrski bencinski agregat, ki zmore 89 kilovatov/121 konjskih moči pri 4.500 vrtljajih v minuti in največjim navorom 190 newtinmetrov pri prav tako 4.500 vrtljajih v minuti. Tovarna ne navaja podatka o skupni, torej sistemski moči, se pa ve, da za napajanje obeh elektromotorjev skrbi litijionska baterija s kapaciteto 14 kilovatnih ur; nameščena je v prtljažniku, ki mu zaradi tega odvzame približno 40 litrov volumna.

Seveda je pričakovano, da elektronika samodejno poskrbi za izbiro režima vožnje. Načeloma se outlander PHEV pelje na tri načine oziroma treh režimih: zgolj na elektriko, pri čemer Mitsubishi zagotavlja doseg 52 kilometrov (in povsem jasno je, da je v resnici nekaj krajši), pa v zaporednem hibridnem režimu (elektromotorja v tem primeru porabljata elektriko, ki jo generira bencinski motor) ali v vzporednem hibridnem načinu. V tem režimu avto poganja bencinski motor, elektromotorja pa sta v pomoč pri večji hitrosti oziroma potrebi po večji moči. Zmogljivosti, poraba, polnjenje baterije?

mitsubishi outlander

Zgolj na elektriko, ko seveda ni izpustov, gre outlander največ 120 na uro, sicer pa je njegova največja hitrost 170 na uro. V kombiniranem načinu vožnje je povprečna poraba po tovarniških zagotovilih 1,8 litra, kar je za deciliter manj kot prej. Tudi izpust CO2 je se znižal za dva grama na kilometer (sedaj 42 gramov, prej 44 gramov na kilometer), kar se zdi sicer malo, a napredek kljub vsemu je. Sicer pa tovarna ob tem dodaja, »da so dejanske vrednosti odvisne od voznikovih voznih navad in načina delovanja vozila«. Pošteno in previdno.

Bistven podatek pri električnem avtomobilu in seveda tudi priključnem hibridu je čas, potreben za polnjenje baterije. Outlanderja je seveda mogoče polniti na domači vtičnici, pri čemer je baterija pri 10- amperski varovalki polna v nekako petih urah, pri osemamperski pa v približno 6,5 ure. Hitro polnjenje do 80-odstotne napolnjenosti na polnilni postaji traja vsega 30 minut, kar je seveda spodoben čas.

mitsubishi outlander

Outlander PHEV MY16 (takšna je uradna oznaka) seveda ne more računati na kakšno izjemno prodaja pri nas. Veseli bodo, če bodo letos zanj našli nekako deset kupcev - trije ali štirje naj bi bili zanj že močno zagreti. V najcenejši izvedbi (oprema intense) je naprodaj za 47.490 evrov, opremski paket instyle ga podraži na 49.900 evrov, v najbolje opremljeni različici pa je na voljo za 50.990 evrov. Seveda je ceno mogoče znižati za 4.500 evrov, kolikor znaša subvencija. V primerjavi z običajnim outlanderjem, takšnim, ki ga poganja enak bencinski motor in ob približno enaki opremi, je PHEV brez subvencije dražji za približno 8000 evrov.

Foto: Janez Kovačič

IMG-5049.1465255577.JPG.n.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Avto
Mitsubishijev “zeleni” prvak z novimi aduti
Avto
AvtoMatej Kačič Mitsubishijev “zeleni” prvak z novimi aduti

S ceno od 36.600 evrov, tremi motorji in realnim električnim dosegom 45 kilometrov je k nam zapeljal Mitsubishi outlander, svetovni uspešnež med priključnimi hibridi.

FINANCE
Avto
Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov
Avto
AvtoJanez Kovačič Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov 4

Mitsubishijev SUV se vozi v zelo konkurenčen razred, računa vsaj na 200 slovenskih kupcev in se postavlja z ugodno začetno ceno pod 20 tisočaki, za ta denar ponuja zmogljiv turbomotor s 120 kilovati

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Avto
Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki bo demokratiziral elektriko na naših cestah 14

Novi električni nissan leaf je golf ali clio med električnimi avtomobili. Avto, ki prinaša skoraj izjemno izkušnjo, ne da bi od voznika in potnikov zahteval pretirano privajanje ali odpovedovanje, ter prihodnost pretvarja v sedanjost. Ekskluzivno smo ga preizkusili na Tenerifu.

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
Avto
Hyundaijeva dostopna eko ponudba je popolna
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundaijeva dostopna eko ponudba je popolna 2

Hyundai ioniq PHEV je najdostopnejši priključni hibrid na našem trgu, pa vseeno nikakor ni skromen. Za 24.500 evrov ponuja prostor, bogato opremo, učinkovit stroj s 107 kilovati in 63 kilometrov električnega dosega