Audijevi kupeji, sicer redki, so bili v preteklosti zelo sorodni limuzinam, vsaj v časih audija 80. S prejšnjo generacijo se je kupe vrnil in zavil v svojo smer, podobno kot pri BMW serije 3. Tako je tudi v zadnji, drugi generaciji, srednjevelikega audija.
Lahko bi rekli na srečo ali pa tudi ne. Novi A5 je ponovno lep in skladen avto, A4 pa je ponovno oziroma še bolj uniformiran kot prej, pri tej znamki pa igra vlogo najbolj množičnega modela.
Če odmislimo obline, je A4 novemu A5 posodil zelo prepričljivo zasnovo in tehniko. Z njo nas je prepričal na prvi predstavitvi lani jeseni, nekaj mesecev kasneje je že zapeljal na, za ta razred, ponovno obetaven slovenski trg. Da A4 ponudi veliko več novega, kot razkriva na prvi pogled, je ugotavljal tudi Matej.
Novi audi A5 pa je dokaz, kako vabljive so lahko poteze audija A4, če se speljane drugače, ponekod so bolj napete, ostrejše, drugje bolj zavite. V novem A5 je namreč A4 viden skoraj na vsakem koraku, a je kupe vseeno precej bolj skladen in poželjiv.
Ko gre za tehniko, presenečenj ni. Nova zasnova karoserije, kombinacija jekla visoke trdnosti in aluminija, prinaša 60 kilogramov manjšo maso s čimer se A5 po zagotovilih tovarne po masi uvršča na sam vrh med tekmeci.
V potniški kabini je po zaslugi daljše medosne razdalje (2,76 metra) in dolžine 4,67 metra več prostora, prtljažnik je zrasel za deset litrov na 465 litrov.
V A5 se vrtijo novi oziroma osveženi štiri in šestvaljni motorji, ki dosegajo do 22 odstotkov manjšo porabo in do 17 odstotkov več moči. Ponudba dizelskih motorjev sega od 2.0 TDI s 140 kilovati (190 konjskih moči, poraba je 4,1 litra), do dveh trilitrskih TDI s 160 oziroma 210 kilovati (218 oziroma 286 konjskih moči).
Bencinarji so trenutno trije, dvolitrski 2.0 TFSI s 140 oziroma 185 kilovatov (190 oziroma 252 konjskih moči) ter trilitrski turbo v S5, ki zmore 260 kilovatov oziroma 354 konjskih moči in do stotice skoči v 4,7 sekunde. Povprečna poraba S5 s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom quattro je 7,3 litra.
Tudi v A5 bosta (za doplačilo) na voljo virtualna armaturna plošča in sistem Audi connect, poleg klasičnih žarometov si bodo kupci lahko izbrali LED ali matrične LED žaromete, ki imata spredaj v nezasenčeni luči po 25 visokosvetlečih diod. Ko kamera zazna nasproti vozeči avto, samodejno izklaplja posamezne diode, dejansko prekine svetilni snop in zaobide avto, ki se vam približuje, hkrati pa vklaplja druge diode in tako osvetljuje druge dele ceste.
Med varnostnimi sistemi izpostavljamo še prilagodljivi radarski tempomat (adaptive cruise control - ACC), ki s pomočjo dveh radarjev in kamere zmore voziti skorajda sam. Poleg klasičnega vzdrževanja vnaprej določene prilagodljive razdalje do pred spredaj vozečega, zna aktivno prepoznavati prometne znake.