Nemška Skupina Volkswagen je v prvem četrtletju letos, prvič po lanskem izbruhu krize, objavila boljše poslovne rezultate. Proizvajalec je tudi zaradi izrednih prihodkih iz tečajnih razlik ustvaril 3,44 milijarde evrov operativnega dobička, kar je 3,4 odstotka bolje kot v prvem četrtletju lani (čisti dobiček pa je upadel za desetino na 2,3 milijarde evrov), ko je trpel le za krizo vodstva, dizelska kriza pa je izbruhnila nekaj mesecev kasneje.
V prvem četrtletju letos je Volkswagen dosegel tudi 6,8 odstotno dobičkovno maržo, prihodki Skupine pa so medtem padli za 3,4 odstotke na 51 milijard evrov.
Ob objavi rezultatov je vrednost Volkswagnove delnice zrasla za 0,8 odstotka na 139,1 evra.
Spodbudnih poslovnih podatkov skupine Volkswagen se lahko veselijo tudi nekatera slovenska podjetja, naprimer LTH Castings, Hella Sloveniji in Cimos, ki sodelujejo s nemškim avtomobilskim velikanom.
Intervju s slovenskim šefom Volkswagna Danilom Ferjančičem
K pozitivnemu rezultatu Skupine Volkswagen sta največ prispevala znamki Porsche in Škoda. Prvi je lanski rezultat presegel za skoraj 20 odstotkov, dosegel je 895 milijonov evrov operativnega dobička in 16,6 odstotno dobičkovno maržo, Škoda pa je četrtletje zaključila s 315 milijoni evrov dobička ter 9,3 odstotno dobičkovno maržo, 1,7 odstotne točke višjo kot v prvem četrtletju lani.
Na pozitivni strani je bil sicer tudi vselej šibek Seat, ustvaril ga je 54 milijonov evrov, lani le 33 milijonov in obenem popravil operativno maržo iz 1,5 na 2,6 odstotka. Audi je z 1,3 milijarde evrov operativnega dobočka skorajda izenačil lanski rezultat.
Znamka Volkswagen pa je ustvarila le 73 milijonov evrov dobička, lani 514 milijonov evrov, dobičkovna marža je dosegla le 0,3 odstotke. Luksuzna znamka Bentley pa je iz lanskega dobička zapeljala v izgubo 54 milijonov evrov.
Predsednik uprave Skupine Volkswagen Matthias Müller je z rezultatom zadovoljen, saj ga je dosegel v težkih časih za to družbo. Kljub pozitivnim smernicam je v letošnjem letu napovedal petodstoten upad prihodkov, operativna dobičkovna marža pa bo konec leta med pet in šest odstotki, lani je bila šestodstotna.
Volkswagen po prvem četrtletju pred Toyoto
Dobiček Volkswagna je presenetil analitike, dobre rezultate pa je proizvajalec dosegel s pomočjo velikega povpraševanja na Kitajskem in na evropskem trgu. Število prodanih vozil Skupine Volkswagen je v prvem četrtletju sicer nekoliko zaostalo za lanskimi številkami, s 2,5 milijona vozili je Volkswagen prodal 0,8 odstotka manj vozil. Kljub temu na prvem mestu med proizvajalci prehitel Toyoto, ki je prodala 2,46 milijona vozil.
Težav še ni konec
Dizelske krize vseeno še ni konec, Volkswagen je lani rezerviral 16,2 milijarde evrov sredstev za popravilo 11 milijonov avtomobilov z dizelskim motorjem z vgrajeno sporno programsko opremo, ki je prelisičila merilne instrumente na uradnih meritvah emisij. Poleg tega se sooča s kaznimi in tožbami v ZDA, ki ga bodo stale dodatne milijarde. V Evropi se vpoklic vozil, ki bo rešil težave s sporno programsko opremo, odvija v tem hipu, zaključen pa bo do konca letošnjega leta.
Nasvet za 44 tisoč Slovencev: vse kar morate vedeti o vpoklicu VW, audijev. škod in seatov
Volkswagen bo sredi letošnjega leta predstavil strategijo do leta 2025, njen steber bodo električni avtomobili in digitalne rešitve.