Kia cee'd je zelo dober znanec slovenskih cest, saj je od leta 2007 našel 12.400 kupcev, skoraj štiri tisoč v drugi generaciji. Atraktivna oblika, dobra opremljenost, nizki stroški vzdrževanja in sedemletna tovarniška garancija so bili med ključnimi razlogi za nakup vozila, ki pa je po dobrih treh letih postal zrel za rahlo kozmetično prenovo in mnoge izboljšave pod pločevino.
- Cenik - Kia ceed (0 KB)
Prenovljeni oziroma izboljšani cee'd pri nas sicer že od začetka leta lovi nove kupce, vendar so nas zaradi močnega povpraševanja v Evropi šele zdaj dosegle nekatere ključne novosti.
Ob pričakovanih novih barvah, platiščih in drugačnih kombinacijah blaga v notranjosti so daleč najpomembnejši elementi prenove nov litrski trivaljni turbo motor, 7-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik, izpopolnjen 1,6-litrski dizel ter več varnostno-asistenčnih sistemov, prenovo pa zaokrožijo izboljšave na podvozju, nekaj kozmetičnih popravkov v notranjosti in boljši materiali.
Nižji srednji razred oziroma "golfov" razred je v Evropi drugi največji po številu prodanih vozil, zato je za proizvajalce še kako pomemben. Letno je prodanih 2,1 milijona primerkov, vse bolj pogosto pa se zanje odločijo kupci, ki so sprva želeli kupiti avtomobil višjega razreda. Ti imajo večja pričakovanja, saj so bolj zahtevni, cenijo pa predvsem sodobne motorje v duhu "downsizinga", kakovost izdelave, kvaliteto materialov, povezljivost in dinamičen oziroma športen videz.
V prvi vrsti je to 1.0 T-GDI motor, oziroma litrski turbobencinski trivaljnik , ki je nastal z namenom znižanja porabe goriva in emisij CO2, obenem pa nudi dobre zmogljivosti in odzivnost. Na voljo je v dveh različicah, z močjo 73 kilovatov (100 KM) oziroma 88 kilovatov (120 KM) ter obakrat navorom 172 Nm, vendar je pri nas na ceniku le močnejša različica.
Največji navor je na voljo med 1.500-4.000 vrtljaji v minuti, kar pomeni da gre za dobro prilagodljiv motor v vseh voznih pogojih. Novi 88-kilovatni turbo trivaljnik za 18.690 evrov (3. oprema LX Urban) se kar sam vsiljuje kot idealna zamenjava za klasična 1,4-litrska (100 KM) in 1,6-litrska bencinarja (128 KM), ki za 15.190 (LX Active) oziroma 17.490 evrov (LX Fun) sicer ostajata v ponudbi.
Na podeželskih cestah smo tako v peti prestavi pri vsega 1.500 vrtljajih lahkotno sledili avtomobilom pred seboj, ob pospeševanju pa je motor pri okoli 1.800 vrtljajih že dihal s polnimi pljuči in na celotni poti navduševal s prožnostjo. Tudi v klanec se ni kaj dosti matral, šele pri okoli 3.500 vrtljajih pa ga je v kabino izdajalo za trivaljnike značilno grgranje. V varnem zavetju okoli tovarne smo ga tudi malo bolj "pritisnili", igla na merilniku vrtljajev pa je brez kakega obotavljanja naraščala vse do vrednosti 6.500, stotico pa je dosegel v drugi prestavi.
Podvozje je zdaj nastavljeno bolj po evropskem okusu, vzmetenje je nekoliko trše, volan natančnejši (ohranil je tri nastavitve trdote, normalno, komfortno in športno), 1,6-litrski dizel pa je s prenovo ujel Euro6 standard ter v močnejši (vstopna ponuja 110 konjev) različici pridobil nekaj dodatnih konjev in predvsem navora. Namesto 128 konjev tako zmore 138 konjev, inženirji pa so navor iz 260 Nm dvignili na 280 Nm, kar omogoča še bolj lagodno vožnjo in nižjo porabo.
Najmočnejši dizel si je za 1.600 evrov doplačila na voljo tudi s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko (DCT) in pomeni zamenjavo za 6-stopenjski samodejni menjalnik. Menjalnik prestavlja mehko in zelo tekoče, brez kakšnega zatikanja ali cukanja, kakovost vožnje pa dvigne na visoko raven, smo ugotavljali že v Žilini.
"Ušesa" ob volanu in ročici omogočajo ročno pretikanje, glede na klasični avtomatski menjalnik je 7-stopenjski DCT precejšen korak naprej. Z njim želi biti cee'd predvsem udobno in varčno družinsko vozilo, v katerem bo oče zaradi odlične kombinacije motorja in menjalnika v gneči prihranil zvrhano mero živcev, mami pa nikoli več ne bo nerodno speljati pred semaforjem ali na klancu.
Mlajšim (Kia jim ponuja 400 evrov popusta pri nakupu prvega vozila) bo pri 1.0 T-GDI in 1.6 CRDi modelih v oči gotovo padla oprema GT line, kjer izstopajo prednje meglenke v obliki ledenih kock (do zdaj so izdajale športni model GT) ter nekaj všečnega kroma. Športni opremski paket za 1.500 evrov doplačila navduši tudi zadaj, kjer ima agresivnejši odbijač, dve izpušni cevi in difuzor.
V notranjosti voznika pričaka športni volan in nekaj kroma, ki poživi kabino. Všečno deluje digitalna instrumentna plošča, gumb za zagon motorja je zdaj iz aluminija, brez velikega zaslona na dotik pa danes tako ali tako ne gre.
Razumljivo pa ne gre tudi brez varnostno-asistenčnih pripomočkov, kupci lahko zdaj izbirajo med številnimi tehnologijami s področja aktivne varnosti. Sistem RCTA pri manevriranju s parkirnega prostora voznika opozarja na zadaj vozeča vozila, sistem BSD zaznava vozila v mrtvem kotu, na voljo je samodejni preklop in izklop dolgih luči, pomočnik poleg vzdolžnega ponuja tudi prečno parkiranje, sistem SLIF pa na zaslonu armaturne plošče prikazuje hitrostne omejitve).
Novi navigacijski sistem TomTom se ponaša s storitvami povezljivosti, ki vključujejo informacije o prometu v živo, opozorila na hitrostne kamere z radarji, lokalno iskanje in večdnevno vremensko napoved, vse skupaj pa se brezplačno posodablja sedem let po nakupu vozila.
V tem razredu kupec že lahko pričakuje opozorilnik pred naletom in sistem za zaviranje v sili vsaj pri nizkih hitrostih. Kia v cee'du tega še nima, kar je ob predstavitvi zmotilo tudi slovenske kolege, pri Kiji pa so nam v Žilini obljubili, da bo sistem gotovo imela naslednja generacija - podobno kot hibridno različico.
Kia cee'd je tako oblikovno kot tudi tehnično zasnovan v Evropi, kar se mu gotovo pozna. S prenovo je dobil še bolj privlačne poteze, zelo dober mali bencinski motor in dvosklopčni samodejni menjalnik, ki bi si ga želel marsikateri konkurent. Na voljo je s 7-letno tovarniško garancijo, kupci pa si lahko z "Jokerji" nabavno ceno znižajo tudi do 4.500 evrov - povsem osnovni prenovljeni cee'd tako stane 10.690 evrov.
Foto: Matej Kačič, Kia