Nemški Audi, pomemben del nemške premijske trojice, se je že pred časom zavezal, da bo od 2018. vsako leto na trg poslal novo električno vozilo. Čeprav ima za začetek uresničevanja te obljube še kar nekaj časa, se alternativna uvertura začenja s hibridnim športnim terencem Q7 e-tron. V Ingolstadtu ob tem pravijo, da je to prvi priključni hibrid v kombinaciji šestvaljnega dizla in štirikolesnega pogona quattro.
Lani je veliki športni terenec, ki med svoje konkurente šteje predvsem premijsko druščino germanskega porekla iz Münchna in Stuttgarta (pa bi smel zlasti v zadnjem času pogledati tudi k švedskemu Volvu), doživel temeljito oblikovno in tehnološko prenovo ter se potegnil do res dolgih 505 centimetrov. Pred nekaj tedni je luč sveta ogledala tudi najmočnejša varianta z oznako SQ7, ki navdušuje s svojimi zmogljivostmi oziroma tehnološkimi inovacijami (uporabo električnega kompresorja, ki v bistvu deluje kot tretje puhalo), sedaj tovarna z priključnim hibridom zavija v okoljsko sprejemljivejše vode.
Pribitek pri masi je 375 kilogramov, ja Q7 e-tron tehta kar 2.445 kilogramov!
Električni motor servisira litijionska baterija kapacitete 17,3-kilovatnih ur in je nameščena v prtljažniku. To so bolj ali manj suhoparni podatki oziroma številke, kaj pa zmogljivosti in vse drugo, kar je bistvenega pomena za uporabnost hibrida?
V določenih voznih okoliščinah je mogoče uporabiti tudi funkcijo boost, skoraj pričakovano ali nujno je izkoriščanje kinetične energije (tako imenovano jadranje), možna je tudi rekuperacija, kar je glede na težo, velikost in siceršnjo zajetnost športnega terenca dobrodošlo. Sicer pa tovarna prepričuje, da se je mogoče na elektriko voziti približno 56 kilometrov, kar zanesljivo pomeni, da je realni električni doseg vendarle krajši. V kombinaciji z dizelskim motorjem naj bi bilo mogoče skupaj prevoziti dolgih 1.320 kilometrov.
Poraba? 1,8 litra plinskega olja na sto kilometrov in 17,3 kilovatnih ur elektrike, a le prvih sto kilometrov in še to v teoriji zaradi birokratskega darila priključnim hibridom.