Ko Eifflov stolp, Notre Dame, Louvre, Sacre Coeur, Pigalle in Montmartre izgubijo boj za pozornost na račun manjšega letališča Le Bourget blizu francoske prestolnice, je jasno, da se tam znova dogaja nekaj posebnega. Pariz je maja 1927 tam slavil Charlesa Lindbergha, ki je kot prvi opravil polet prek Atlantika, tokrat pa so novinarji z vsega sveta v soju žarometov, bliskavic in kamer na razstavišču ob stezi pozdravili novo Peugeotovo zvezdo.
Udarni ritmi, diskretno razsvetljen prostor v znamenju številke 3008, velika projekcija modrega leva, dolg oder in vrsta sedežev pred njim so že napovedovali, da se v prostoru ob starodobnih in vojaških letalih ter impozantni raketi Ariane dogaja nekaj posebnega. Pričakovanja so v sproščenih pogovorih pred vrhuncem dneva okrepili še Maxime Picat, prvi mož znamke Peugeot in drugi ključni možje francoske znamke, nato pa je na Le Bourget - tokrat kot po modni brvi - končno zapeljal še težko pričakovani model.
Za odstrto zaveso smo najprej uzrli hišni podpis LED dnevnih žarometov ter veliko in markantno masko, kar smo nekako pričakovali, veliko ust pa se ni zaprlo, ko so oči v celoti uzrle novinca. "Kakšen avto, kajne!" je vzdušje vmes nekoliko podžgal Picat, njegovih besed pa smo se znova spomnili, ko smo si med trumo novinarjev le izborili svoje minute za podrobno spoznavanje novinca.
Že od daleč je jasno, da se je novi 3008 (pričakovano) znebil enoprostorskih proporcev in si nadel pravi športno-terenski videz. Drugače niti ni šlo, saj se Peugeot z novincem odločno podaja na trg športnih terenskih vozil iz avtomobilskega segmenta C, ki je trenutno v vseh svetovnih regijah v porastu.
"Danes takšen avto preprosto moraš imeti. Športna terenska vozila namreč utelešajo avtomobilsko sodobnost, predstavljajo statusni simbol in so tehnološko dovršena," je med govorom povedal Picat, ter poudaril, da 3008 na novo postavlja merila v razredu.
"Športni terenci izražajo željo po pobegu na lepše in doživljanju novih izkušenj, vozniki pa od njega pričakujejo udoben in po meri prilagodljiv potniški prostor, tako prijeten kot notranjost njihovega lastnega doma." je bilo še moč ujeti med svetovno premiero novega 3008.
Ta je na pogled športno obla in od tal opazno privzdignjena klasična petvratna kombilimuzina, z izrazito poudarjeno bočno linijo in stekli, ki se proti zadku ožajo. Robustnost in klenost krepi zaščitna plastika, na zadku pa levje poreklo izdajajo značilni kremplji v grafiki žarometov.
Da gre za težko pričakovano novost na trgu je dokazal že odziv novinarjev po zaključku predstavitve, saj so osem razstavljenih modelov z vseh strani napadli, kot bi bili zastonj. Ni minila minuta, že so se prižigali motorji (na začetku šest že znanih, dva bencinska in štirje dizli z močjo od 100 do 180 konjev) in dinamični smerniki (modno), premikali udobni sedeži (tudi usnje, masaža in podaljšan sedalni del) in z zamahom noge pod odbijačem odpirali prtljažniki.
Prtljažni prostor (za doplačilo je tam tudi prostor za električni skiro) v osnovi meri 520 litrov (prej 432 litrov), s podiranjem (udobne in dokaj prostorne) zadnje klopi se ga podre na 1.482 litrov, ima tudi priročno polico na izvlek, ki lajša nakladanje. Nima pa več dvojnega odpiranja, vendar je rob dovolj nizko, da to ne bo težava.
Čustva so ena od vrednost znamke Peugeot, zato so se v kabini z značilno majhnim volanom (znova se bodo kresala mnenja) vonjale dišave (na voljo so tri), pritiskala elegantna stikala na sredinskem delu armaturne plošče (z njimi direktno dostopamo do posameznih menijev) ter natančno otipavali vsi dele kabine (zelo kakovostni materiali in izdelava).
S prsti se je drselo po zelo odzivnem 8-palčnem informacijskem zaslonu (ta štrli iz armaturke, vmesnik pa ob hrvaščini in srbščini ne pozna slovenščine), kakovostno poslušala glasba (francoski Focal) in predvsem uporabljale vse možne nastavitve novega upravljavskega sistema i-Cockpit.
Peugeot s 3008 namesto klasičnih analognih namreč serijsko uvaja digitalne merilnike, kakršne imajo (pretežno za doplačilo) tudi VW in Audiji, nova generacija instrumentne plošče i-Cockpit pa bo pot našla tudi v njihove prihodnje modele.
Gre za 12,3-palčni digitalni prikazovalnik visoke ločljivosti s futuristično grafično podobo. Na instrumentni plošči je zbrano vse, kar želi voznik imeti neposredno v svojem vidnem polju. Pet različnih prikaznih načinov, do katerih je mogoče dostopati z vrtljivim gumbom ob volanu, vozniku omogoča, da si instrumentno ploščo prikroji po svoji meri.
Novi i-Cockpit vozniku omogoča prikaz bogate izbire informacij: navodila navigacijskega sistema, sistemi za pomoč pri vožnji, nastavitve motorja, potovalni računalnik, podatki o vožnji itd. Prva izkušnja je pokazala, da gre za zelo dobro uporabniško izkušnjo, ki bo gotovo popestrila vožnjo. i-Cockpit Amplify bo poskrbel za dražljaje, ki v hipu deluje na vsa čutila: na vid prek nastavitve moči ambientne osvetlitve in barve zaslonov, na sluh prek nastavitev prostorskega zvoka, na otip z večtočkovno masažo v sedežih (do pet programov) in na vonj prek osvežilca zraka.
Foto: Matej Kačič, Peugeot