V modelskem portfelju ingolstadtskega Audija, pomembnega dela germanske premijske trojice, je audi A3 skoraj izjemnega pomena. Tokratna prenova je zato opravljena v prefinjeni in premišljeni maniri - dobrega konja ne menjaš - kar dokazujejo minimalistične spremembe tako zunanjosti kot notranjosti.
Toda tudi po sedanji predpoletni prenovi ostaja avto, ki se je rodil pred dvajsetimi leti in doslej našel več kot milijon kupcev, zelo raznolik: štiri karoserijske variante, dva pogona, šest motorjev, trije menjalniki, kup bodisi serijske bodisi doplačljive opreme, za povrh pa še športni S ter hibrid po imenu e-tron in varianta, ki jo poganja stisnjen zemeljski plin. In da je kakšno malenkost »podedoval« od večjega A4, pač ne more biti velik greh.
A3, ki se v spremenjeni podobi pri nas pojavi julija, cene pa še niso znane, je tudi po novem naprodaj v štirih karoserijskih različicah: trivratna kombilimuzina, petvratni sportback, kabriolet (s platneno streho), in klasična, štirivratna limuzina, ki je najmlajša po datumu rojstva.
Vsaj omembe vredno je, da je njihova dolžina vedno različna - od 424 do 446 centimetrov - to pa pomeni, da ponujajo tudi precej različno notranjo prostornost in seveda volumen prtljažnika.
V tokratni prenovi so se lotili prednjih luči - sedaj tako rekoč enake kot pri A4, malce drugačen je tudi zadek oziroma zadnje luči, nekoliko so se pomudili tudi pri maski, toda kakšne posebne drame le ni.
Več novega je znotraj. Audi je že pred časom zaznal nekaj naveličanosti in nejevolje zaradi številnih stikal oziroma gumbov na armaturni plošči in zato jih je v A3 malo. To delo so zaupali slovitemu MMI, krmilniku, s katerim urejaš vse, kar je zelo ali pa malo manj pomembno v avtu.
Vse drugo je pričakovano: dobra izdelava, kvalitetni materiali, dovolj premišljena ergonomija, a ob vsem drugem tudi nekaj zadreg s prostornostjo sedenja zadaj, kjer je še najbolj radodarna limuzina. Čeprav se A3 vozi v premijskem delu nižjega srednjega razreda, volumensko prtljažniki niso nič premijski, v kabrioletu pa je pravzaprav liliputanski, kar bi zavoljo zložljive platnene strehe že moralo biti pričakovano.
Najpomembnejša novost pa je t.i. digitalni kokpit oziroma virtualni merilniki. Ti so dobili domovinsko pravico najprej v audiju TT, sedaj pa so se preselili tudi v premijskega kompaktneža.
Pred voznikom se tako pojavi kar osupljiva slika navigacije v velikosti 12,3-palca v kombinaciji z digitalnimi merilniki. Komur to ni po volji, si lahko nazaj »pričara« klasična armaturo oziroma analogne merilnike. A naj bo jasno - virtualni merilniki oziroma prikazovalnik je treba zvečinoma doplačati.
Živahni trije izpolnijo obljube
Uradni video družine audija A3 z letnico 2016
Spogledovanje z A4 je vsaj malce opazno tudi 2,0-litrskem bencinskem motorju TFSI, ki se je torej preselil v manjšega A3. Ko se vrti v karoserijski različici s tremi vrati, ponuja veliko, saj 140 kilovatov/190 konjskih moči zadošča za največjo hitrost 244 na uro, 6,8 sekunde pospeška do stotice pa je vsaj dinamičnih, če ne kar spoštljivo hitrih. Je pa tovarniško obljubljena povprečna poraba 5,5 litra (pri najskromnejši dimenziji pnevmatik) za tako zmogljivi motor zanesljivo precej v oblakih.
Če zanemarim nekatere dobrodošle novosti pri elektronskih asistenčnih sistemih - nova je denimo elektronika, ki pomaga pri vožnji v zastojih, deluje pa v kombinaciji z radarskim tempomatom in samodejnim menjalnikom, dejstvo, da sta ob ročnem 6-stopenjskem menjalniku na voljo še dva samodejna menjalnika vrste S-tronic (6 in 7-stopenjski) in da si je mogoče omisliti tudi znani štirikolesni pogon quattro, je treba omeniti še prirastek moči in s tem nekoliko drugačne zmogljivosti variante S3.
Foto: Janez Kovačič in Audi