Avto

Avantgardna francoska kreacija za posebneže

DS 5 je prefinjen butični izdelek najmlajše francoske avtomobilske znamke, oblikovno izviren in znotraj unikaten pa pogumno vozi v svet prestiža in ekstravagance

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.05.2016 00:01
Čas branja: 8 min

DS5-BlueHDI-180-EAT6-166.1463339836.JPG.n.960px.jpg

V svetu visoke mode ob vsem razkošju, glamurju in ekstravaganci ni prostora za priročnost ali racionalnost. "Haute couture" je ekskluziven, ekscentričen in drag, a kljub temu tako nalezljivo zapeljiv, da mu marsikaj oprostiš in vzameš v zakup.

¸

DS5-BlueHDI-180-EAT6-134.1463340351.JPG.e.960px.jpg

Po slogu in temperamentu za takšnega na avtomobilski modni brvi gotovo velja pred kratkim prenovljeni DS 5 - najprestižnejši, najdražji in po svoje tudi nekoliko nerodni in muhasti "Citroën", ki v vsem uteleša bistvo francoskega prestiža.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-175.1463340215.JPG.e.960px.jpg

DS5-BlueHDI-180-EAT6-127.1463339882.JPG.s.960px.jpg

No, Citroëna lahko povsem spustimo, saj je DS že dobro leto samostojna znamka, ki se želi kaj hitro otresti spon z bolj ljudsko naravnanima "dvema puščicama".

DS5-BlueHDI-180-EAT6-084.1463335429.JPG.e.960px.jpg

V to, da je zdaj nekaj res posebnega, želi DS 5 prepričati kar takoj - s prenovo je namreč dobil markanten prednji del (šestkotno in s kromom obrobljeno okrasno masko z velikim logom DS na sredini) in s pomočjo novih ksenonskih žarometov, ki osvetlijo ovinek, zares hipnotičen pogled. LED žarometi v treh modulih namreč spominjajo na tri vrste dragih kamnov in na ulici poskrbijo za opaznost, smerniki pa so zdaj pomični in kot taki še redkost.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-068.1463335666.JPG.w.960px.jpg

Oblikovalci so si pri DS 5 zares dali duška, na njem je moč opaziti veliko oblikovalskih potez, od linij do raznih poudarkov in rež za zajemanje zraka. Pri prednjih žarometih svojo pot proti razcepljenemu prvemu stebričku na robu karoserije začneta še unikatni kromirani obrobi v obliki okla, ki ob eleganci gotovo poudarita tudi drznost.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-158.1463340041.JPG.n.960px.jpg

Prepoznavnost DS 5 v množici drugih vozil s prednje strani okrepijo še samosvoje bočne odprtine za dovod zraka, s strani pozornost nase preusmerijo atraktivna 18-palčna platišča, ozka stranska stekla in kot pri kupeju začrtana streha.

DS5-035.1463336650.JPG.n.960px.jpg

Zadaj se oči zapičijo v spojler, deljeno steklo (in s tem okrnjeno vzvratno preglednost), miniaturni brisalec v vlogi modnega dodatka (ne moreš, da se mu vsakič znova ne bi smejal), zanimive vdolbine na lučeh, ki jih poudarja osvetlitev s šestimi svetlobnimi vodniki, široke koloteke ter v odbijač integrirana dva velika ovalna kromirana izpuha. Da se kadi zgolj iz desne strani, je še najmanj pomembno.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-147-1.1463343878.JPG.e.960px.jpg

Ideja, da bi DS ločili od Citroëna v samostojno in luksuzno znamko se je rodila po uspehu na Kitajskem, kjer gredo prestižni modeli za med. PSA je z DS tam hitro skočil na vlak, recept pa zdaj uporablja tudi v Evropi.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-126.1463336249.JPG.e.960px.jpg

DS 5 tako cilja na kupce višje po cenovni lestvici, osnovna cena modela s 120-konjskim dizlom, ročnim menjalnikom in vstopno opremo Chic pa znaša prizanesljivih 29.900 evrov. Na testu smo sicer imeli najmočnejši DS 5 2.0 BlueHDI 180 S&S s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom EAT6 in najvišjo opremo Sport Chic za 40.390 evrov oziroma 42.750 evrov z dvema dodatkoma.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-344.1463337460.JPG.w.960px.jpg

Za vrh ponudbe DS se namreč zdi, kot da zanjo veljajo neka druga pravila in je vse dovoljeno, hkrati pa si upa, kar si drugi ne. Enako kot v svetu visoke mode. Ne verjamete?

DS5-BlueHDI-180-EAT6-326.1463336723.JPG.e.960px.jpg

Tudi nam ni bilo povsem jasno, s čim vse je DS 5 v zadnjih štirih letih privabil kar 75 odstotkov kupcev izven zvestih privržencev matične hiše, dokler nismo zavili na Via Montenapoleone v Milanu. Del odgovora smo dobili ob sijajnih izložbah na eni izmed najbolj modni, prefinjeni in prestižni italijanski ulici ter spoznali bistvo DS 5.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-358.1463336858.JPG.e.960px.jpg

Via Montenapoleone se namreč ponaša z najbolj glamuroznimi butiki domačih in tujih modnih znamk, kot so Dolce & Gabbana, Escada, Fendi, Giorgio Armani, Gianfranco Ferré, Gucci, La Perla, Louis Vuitton, Prada, Roberto Cavalli, Salvatore Ferragamo, Valentino, Yves Saint Laurent in drugi.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-368.1463336820.JPG.e.960px.jpg

Po dragem parfumu dišeč "Montenapo" je poln temnih limuzin, v katerih šoferji potrpežljivo čakajo na tiste, za katere je dovolj dobro le najboljše in najdražje. Biti opazen tam, je gotovo referenca, ki nekaj šteje.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-321.1463337033.JPG.s.960px.jpg

Tudi s posebno kovinsko barvo vpadljivi DS 5 (660 evrov) je na milanski modni aveniji dobival pozornost z vseh strani, med dizajnerskimi butiki, visoko modo in luksuznimi izdelki pa je deloval dovolj nastopaško in posebno. Nekateri niso šli mimo le enkrat, nekaj bolj pogumnih pa se ni uspelo upreti radovednosti in so pokukali še v notranjost. Na njihovih obrazih sta se izmenjavala osuplost in navdušenje. Haute couture tudi v kabini?

DS5-BlueHDI-180-EAT6-377.1463334847.JPG.n.960px.jpg

Da, drugačnost, izvirnost in ekstravaganca so prisotni tudi za volanom. Vse skupaj dopolni še dobra mera futurizma in kot pika na i - doplačano (1.700 evrov) polinialinsko usnje Fauve v rjavi barvi, ki je po videzu in kakovosti enak paščku kake drage ročne ure.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-478.1463337621.JPG.s.960px.jpg

Sedeži s podaljškoma sedalnega dela so udobni in mehki, privaditi pa se je treba na nekoliko višji položaj sedenja. S pomočjo elektrike in dvema spominoma so natančno nastavljivi v vse smeri, potnika spredaj tudi pogrejejo, voznika na daljših poteh pa sprostijo z masažo.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-475.1463337692.JPG.s.960px.jpg

Kakovostno izdelana in zgledno obdelana kabina je zmes modernosti, inovativnosti in nekonvencionalnih rešitev, v njej pa se opazi navdih aeronavtike.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-409.1463344077.JPG.n.960px.jpg

Na to napeljejo že razcepljen prednji stebriček (ki pa celo zmanjšuje preglednost!), spodaj prisekan volan, izstopajoča letalska stikala za pomik stranskih stekel in zaklepanje vrat na spodnjem sredinskem grebenu (morda za koga nepriročno, a podrejeno estetiki) ter nad potniki serijska tridelna panoramska streha (0,58 m2) s tremi električno pomičnimi mrežastimi zastori.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-530.1463337922.JPG.s.960px.jpg

DS 5 ima namreč tri samostojna panoramska okna in vsako se lahko zastre posebej, kar v proizvodnji gotovo stane kar nekaj denarja. Na zajetnem zgornjem sredinskem grebenu (še ena posebnost) so sicer stikala za pomik zastorov in priklic DS Connecta (SOS klic, storitve za varnost in udobje), na vsaki strani pa je še mali predalček za očala ali kako malenkost. Škoda ker ni več meja in na vse trike pripravljenih carinikov.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-466.1463338568.JPG.s.960px.jpg

Usločena armaturna plošča ponuja fuzijo digitalnih in analognih elementov ter detajlov, kamor se zapiči za avtomobile še tako brezbrižno oko. Pri tem niti ne mislimo na aluminij na ročajih vrat in dekorativnih delih konzole ali kovino na glavi prestavne ročice in ličnih notranjih kljukah, ampak na vse ostalo.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-554.1463339278.JPG.n.960px.jpg

Prva med njimi je gotovo pokončna in velika klasična ura s karbonsko številčnico, delo družbe Borg, a se na prosojni plastiki preveč blešči svetloba. Pod njo je še z rdečo žarnico obrobljen gumb za zagon motorja, ki bi svoje mesto lahko našel tudi v kakem "lovcu", v velikem DS logu na volanu pa si voznik zlahka uredi pričesko ali popravi make-up.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-394.1463345171.JPG.n.960px.jpg

Ne, oblikovalcem notranjega prostora gotovo niso postavljali meja, rezultat pa je zmes športnosti in futurizma, ob kateri občasno trpi ergonomija. Instrumentna plošča je "vesoljska" - za marsikoga sicer v slogu ZF filmov iz 70ih in 80ih - ter sestavljena iz treh delov. Že kar malce bizarno na levi deluje digitalni merilnik vrtljajev z rdečimi lučkami, merilnik hitrosti v sredini pa pozna tako digitalno kot klasično odčitavanje s pomočjo kazalca.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-019.1463344154.JPG.n.960px.jpg

Znotraj njega sta digitalna merilnik temperature hladilne tekočine in nivoja goriva, na desni pa je digitalni prikazovalnik prevoženih kilometrov, potovalnega računalnika, navigacije in avdio sistema.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-433.1463345563.JPG.e.960px.jpg

Kot bi šli na kako tajno misijo lahko ponoči prav vse - z izjemo analognega števca - tudi izklopimo, v temo se s tem zavije tudi sredinski 7-palčni zaslon na dotik, rdeče LED diode v vratih in na strehi pa ustvarijo pomirjajoč in udoben ambient. Preizkušeno deluje, stotnije kilometrov italijanske avtoceste že dolgo nismo tako lahkotno premagali.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-501.1463345474.JPG.n.960px.jpg

Zaslon je ob prenovi pravzaprav ena redkih novosti v kabini, prikazuje pa tudi navigacijo in sliko z vzvratne kamere (ponoči na meji uporabnosti). Odzivnost je dovolj dobra, a kaj ko je zaradi preglednosti postavljen razmeroma globoko in se je treba za uporabo kar malce nagniti naprej.

DS5-113.1463338653.JPG.s.960px.jpg

Zaslon je s sredinskega grebena sicer prevzel 12 stikal, s katerimi se je prej uravnaval info-zabavni sistem, tam pa je svoj prostor našel majhen predalček. Vanj gre brez težav ključ (ali pa ostane ves čas v žepu), a prav zanj je v ozadju volana pripravljen utor. Veliko bolj uporaben je predal med sedežema, ki v dveh delih ponuja pravo skladišče, kjer mimogrede kaj pozabiš, pripraven prostor za denarnico in/ali telefon pa je levo za volanom.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-493.1463344885.JPG.s.960px.jpg

DS 5 se s svojo pojavo in z nevsakdanjo kabino, nenavadnimi rešitvami ter mnogimi zanimivimi detajli ne pokloni le revolucionarni "La déesse", boginji iz sredine 50-ih, ampak tudi ekscelenci s konca 70-ih - Citroënu CX prestige. Predsedniška avtomobila, s katerima so se vozili tudi de Gaulle, Pompidou, Mitterrand in Chirac. François Hollande se seveda kaže v DS 5, a nad prostorom najbrž le ni tako navdušen, kot so bili predhodniki.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-463.1463345022.JPG.s.960px.jpg

Na pogled (in pri manevriranju) DS 5 resda deluje kot kaka petmetrska (kombi)limuzina, a meter mu v dolžino pokaže zgolj 453 centimetrov, v širino 187 cm, medosna razdalja pa znaša 273 cm. Kot osnova 1.615 kilogramov težkemu vozilu namreč služi PSA PF2 platforma, na kateri v osnovni različici slonijo Peugeoti 307, stari 308 in 3008, Citroën C4 in DS4, v podaljšani (kot pri DS 5) pa stari Citroën C4 Picasso, berlingo in Peugeota 5008 in partner.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-469.1463344736.JPG.s.960px.jpg

Zadaj je sicer dovolj prostora za dva odrasla potnika, udobna klop potnike mimogrede potegne v svoj svet, za še boljšo izkušnjo pa nad glavami poskrbi panoramsko steklo. Tudi prtljažnik je za vsakdanjo uporabo ravno prav velik, v osnovi gre vanj 468 litrov, s podiranjem zadnje klopi pa 1.288 litrov. Njegovo dvojno dno je obenem pripravno za prevoz drobnarij, ki bi se sicer kotalile po pravem prtljažniku.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-450.1463344804.JPG.n.960px.jpg

S prtljažnikom je povezana ena izmed redkih pomanjkljivosti oziroma stvari, ki se takšnemu "haute" avtu le ne podajo. Si predstavljate direktorja ali damo, ki začne prtljažnik odpirati z daljincem ali celo nad registrsko številko skritim gumbom?

DS5-BlueHDI-180-EAT6-529.1463339416.JPG.n.960px.jpg

Vrata so zaradi lepšega videza namreč brez zunanjega ročaja, v obeh primerih pa se le za centimeter pomaknejo navzgor. Za odpiranje je treba prste poriniti pod prtljažni rob ter dvigniti pokrov - brez umazanih prstov gotovo ne bo šlo. Kot sicer električne pomoči ne pogrešamo, je tukaj skorajda nujna.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-452.1463347356.JPG.e.960px.jpg

Pod prednjim pokrovom se je vrtel najzmogljivejši HDI motor, ki je voljo. Dobro znani dvolitrski BlueHDI motor s 133 kilovati (180 KM) se najbolje počuti v srednjem območju vrtljajev, največji navor 400 Nm namreč ponudi pri 2000 vrtljajih v minuti ter se ne upeha do 4000 vrtljajev. V kombinaciji z novim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, pod katerega se je podpisal japonski Aisin, se kvalitete motorja še bolj čutijo.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-510.1463339365.JPG.n.960px.jpg

Dodelan in kvaliteten menjalnik (spoznali smo ga v Peugeotih 508 in RXH ter z njim razbijali mite) je hiter in uglajen, prestavlja mehko in nezaznavno, hkrati pa se priuči voznikovega načina vožnje. Kombinacija motorja in menjalnika je kot ustvarjena za ležernost. Vedno postreže z dovolj moči in navora za lahkotno vožnjo (od 0 do 100 km/h pospeši v 9,2 sekunde) tako v mestu kot na avtocesti, kjer lahko doseže hitrost do 220 km/h, obenem ta nikoli ni moteče hrupna, ugodna pa je lahko tudi poraba.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-497.1463339052.JPG.e.960px.jpg

Na testu smo v povprečju porabili 7,4 litra (tovarna 4,1/5,1/4,4), pri čemer je bilo precej avtocestne vožnje z veliko ritma, s kombinacijo mestne vožnje in umirjene vožnje po magistralnih cestah pa se je gibala pri dobrih šestih litrih.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-556.1463344280.JPG.e.960px.jpg

Menjalnik je sprejemljivo hiter tudi v športnem načinu, a ker DS 5 ob volanu nima ročk za menjavanje prestav, s tem očitno sporoča, da ves svoj talent najraje pokaže med vožnjo v zmernem tempu, ko je stopnja užitka tudi najvišja. Ročnega načina s premikanjem prestavne ročice tako nismo kaj dosti uporabljali, saj dejansko ni bilo nobene potrebe, v snežnih razmerah pa vseeno prav pride poseben program, s katerim se drseči podlagi nekoliko prilagodi režim prestavljanja.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-241.1463346063.JPG.s.960px.jpg

Podvozje je bolj čvrsto, kot bi kdo pričakoval ob imenu DS, saj se je odlično in udobno hidravlično vzmetenje že davno umaknilo klasičnemu. Francozi so s prenovo pohvalno spremenili zadnje amortizerje v prid udobju.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-275.1463346711.JPG.e.960px.jpg

Če je bila vožnja prej že skorajda neudobna, je zdaj veliko prijetnejša, obenem se DS 5 bolj suvereno spopade z zavoji, vendar mehki volan vozniku pri višjih hitrostih ne ponuja dovolj informacij za kako filigransko vožnjo skozi ovinke.

DS5-069.1463346519.JPG.n.960px.jpg

A nič zato, DS 5 je pač idealen partner za ležerno premagano stotnijo kilometrov, le pri večjih neravninah bo podvozje v kombinaciji z 18-palčnimi platišči v kabino - predvsem na zadnje potnike - preneslo kak sunek več, kot bi pričakovali.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-328.1463346918.JPG.w.960px.jpg

Med varnostno-asistenčnimi dodatki DS 5 ponuja praktično vse, kar imajo Francozi na spisku. Prilagodljive LED-luči odlično opravljajo svoje delo, hvalimo sistem za samodejno zaviranje v sili, nadzor mrtvih kotov je idealen pomočnik za mestno norišnico, tu je še opozorilnik pred nenamerno menjavo voznih pasov, za doplačilo pa je na voljo še projicirni zaslon.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-235.1463346127.JPG.w.960px.jpg

Obleke na ravni "haute couture" predstavljajo vrhunec oblačilne umetnosti, zaradi njihove posebnosti pa je krog rednih in ostalih strank relativno majhen. Vzporednic z DS 5 ni malo, saj gre gotovo za zelo vpadljiv in najbolj ekstravaganten avto v razredu za 30 ali 40 tisoč evrov.

DS5-062.1463346438.JPG.e.960px.jpg

DS 5 je odbit avtomobil za posebneže, ki cenijo zanimivo in drzno obliko, vse prej kot dolgočasno notranjost in zgleden pogon, z enim očesom pa zamižijo na nekatere očitne pomanjkljivosti, kot sta priročnost in racionalnost. Če ste naveličani avtomobilske sivine, je to morda pravi avto za vas.

DS5-BlueHDI-180-EAT6-290.1463346194.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Znamka DS: simbol razkošja in napredka
Avto
AvtoMatej Kačič Znamka DS: simbol razkošja in napredka 11

Pri koncernu PSA se z znamko DS drugače lotevajo zahtevnejših kupcev, navdih za sedanjost in prihodnost pa črpajo tudi iz bogate zgodovine.

FINANCE
Avto
Francoska pomlad z boginjo vsega lepega in naprednega – DS
Avto
AvtoMiloš Milač Francoska pomlad z boginjo vsega lepega in naprednega – DS 15

Vnovično rojstvo znamke DS na slovenskih tleh, dva izjemno zanimiva avtomobila in napoved resnega nastopa na trgu.

FINANCE
Avto
(Intervju) Peter Horvat, šef znamke DS: Začeli smo na praznem listu papirja
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) Peter Horvat, šef znamke DS: Začeli smo na praznem listu papirja 23

Kako se bo izkušeni menedžer avtoposla lotil gradnje nove znamke DS, ki je v prejšnjem mesecu zapeljala na naš trg

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Zametki novega DS4: sodoben, trendovski in priključen na elektriko
Avto
AvtoMiloš Milač Zametki novega DS4: sodoben, trendovski in priključen na elektriko

Francoska prestižna znamka DS v lasti PSA Peugeot Citroëna je razkrila nekaj oblikovnih in veliko tehničnih podrobnosti novega DS4. Ta bo v celoti predstavljen spomladi, na cestah pa bo prihodnjo jesen.

FINANCE
Avto
Prodaja avtov v EU že najslabša po letu 2013, a boljša kot bo v prihodnjih mesecih
Avto
AvtoMiloš Milač Prodaja avtov v EU že najslabša po letu 2013, a boljša kot bo v prihodnjih mesecih

Februarja je bilo v Evropi prodanih oziroma registriranih 1,067 milijona vozil oziroma 7,2 odstotka manj kot februarja lani. Prodaja je upadla skoraj vsem znamkam, opazen skok sta dosegli le prestižni znamki Porsche in DS.

FINANCE
Avto
Žlahtni francoz, ki posega po zvezdah
Avto
AvtoMatej Kačič Žlahtni francoz, ki posega po zvezdah 8

DS 7 crossback ni samo še en trendovski športni terenec, ampak oblikovno ponuja simpatičen odklon od vse bolj uniformirane konkurence, tehnično pa kopico sladkorčkov in štirikolesni pogon.