Nissanov nakup ko 34 odstotnega kontrolnega deleža v Mitsubishiju bo tega proizvajalca oziroma Skupino Renault Nissan izstrelilo med največje proizvajalce na svetu.
milijarde evrov bo Nissan odštel za 34-odstotni delež v Mitsubishiju.
900
milijonov evrov bodo Mitsubishi stale zasebne tožbe lastnikov vozil zaradi zavajanja o porabi goriva.
1,1
milijona vozil je lani izdelal Mitsubishi, načrt za leto 2020 je 1,2 milijona.
571
milijonov evrov dobička je v prvem četrtletju letos ustvaril Nissan, kar pomeni 40-odstotni upad.
Po lanskih podatkih so vsi trije proizvajalci izdelali 9,6 milijona vozil, le nekaj manj kot Toyota, Volkswagen in General Motors. Skupina pa kljub različnim deležem (Nissan ima v Renaultu 14 odstotni delež, Renault v Nissanu 43 odstotnega, Nissan pa bo pridobil 34 odstotni delež Mitsubishija) lahko pri prikazovanju prodajnih številk nastopa enotno. Tudi Toyota delež v Hinu in Daihatsuju šteje pod skupno prodajo, General Motors pa k rezultatu prišteva prodajo kitajskega Wulinga v katerem ima 44 odstotni delež.
Nissanov nakup 34 odstotnega deleža v Mitsubishiju bo obema proizvajalcema prinesel velike prihranke, je na današnji tiskovni konferenci na Japonskem poudaril prvi mož Nissana in Renaulta Carlos Ghosn. Proizvajalca bosta dogovor podpisala 25. maja, posel pa bo zaključen do konca letošnjega leta. Dogovor me drugim vključuje tudi možnost, da Nissan lahko predlaga novega predsednika Mitsubishija, proizvajalca ta hip vodi Osamu Masuko. Sodelovanje med proizvajalcema bo potekalo na področju nabave sestavnih delov, delitve skupnih osnov, proizvodnje in razvoja. Nissan bo obenem dobil dostop do prodajne mreže v jugovzhodni Aziji, kjer ta hip dosega skromen tržni delež.
Kaj povezava pomeni za slovenska podjetja? Glede na to, da večina dobavlja Revozu in ne drugim Renaultovim in Nissanovim tovarnam, ocenjujemo da potencial za dodaten posel ni velik. Glede na napovedi tesnejših proizvodnih povezav med Nissanom in Mitsubishijem, pa to omogoča dodatno možnost za Revoz.
Nissan je danes sklenil dogovor z Mitsubishijem, za 1,93 milijarde evrov bo kupil 34 odstotni, po japonskih zakonih, kontrolni delež v tem japonskem proizvajalcu in postal njegov posamezni solastnik. Nissan je delež kupil po znižani ceni, po priznanju Mitsubishija da je zavajal s podatki o porabi goriva pri 600 tisoč avtomobilih, je vrednost delnic od 19. aprila, ko je afera izbruhnila. padla za 43 odstotkov. Nissan je v prvem četrtletju ustvaril 571 milijonov evrov dobička, 40 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani.