Avto

Legenda, ki podira mite o neuporabnih škatlah

Nissan navara je kultni poltovornjak, ki s kesonom in zmogljivim pogonom ni namenjen zgolj trdemu garanju v težkih razmerah, ampak tudi zabavi in uživanju na še tako odmaknjenih kotičkih

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.05.2016 00:01
Čas branja: 6 min
Legenda, ki podira mite o neuporabnih škatlah
Nosilnost prek ene tone v 1,58 metra dolgem, 1,56 metra širokem (1,1 metra med kolesnimi loki) in 47 centimetrov visokem kesonu (naš je bil tako rekoč prekrit z rolojem) ter vlečna moč do 3,5 tone ustvarjajo možnosti za tisoč in en hobi.foto: Matej Kačič

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-071.1463086045.JPG.e.960px.jpg

Poltovornjaki oziroma pick-upi v Sloveniji veljajo za razmeroma butičen izdelek, saj imajo status prevelikih, vsakdanje neuporabnih in na cesti neudobnih škatel, takšno mnenje pa se z vsako novo generacijo vse bolj topi.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-058.1463086524.JPG.e.960px.jpg

Kako zelo se ljudje motijo, najbolje dokazuje nova Nissanova navara NP300 z motorjem 2.3 dCi s 140 kilovati, štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo Tekna Premium za 37.200 evrov.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-273.1462990795.jpg.n.960px.jpg

Na pogled mišičasta in privlačna navara z dolžino 533 centimetrov, širino 185 centimetrov in višino 184 centimetrov v razredu enotonskih pick-upov združuje najboljše iz Nissanove serije športnih terencev z 80-letnimi izkušnjami oblikovanja in proizvodnje robustnih pickupov.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-024.1463086363.JPG.s.960px.jpg

Že 13. generacijo tako odlikujejo uglajenost, slog, udobje in kakovost osebnega vozila, pa tudi napredne tehnologije in petletna tovarniška garancija ali do 160 tisoč kilometrov.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-050.1463086246.JPG.e.960px.jpg

Prepoznavni hišni dizajnerski elementi, kot je maska V-motion, in žarometi z dnevnimi lučmi z LED-diodami z značilno obliko bumeranga tudi ne puščajo dvomov, iz čigave družine navara prihaja.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-060.1463086301.JPG.s.960px.jpg

Za novo navaro so se med testom najprej ogreli gozdarji, gradbinci, gasilci, lovci in delavci na smučišču, torej tisti, ki jim je v zaprašeni in blatni delovni opravi najbolj blizu. Najbolj sta jih zanimala pogon in obnašanje na terenu, kjer ni prostora za napake.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-062.1463085189.JPG.e.960px.jpg

Dilem v navarinem primeru ni! V osnovi se moč prenaša na zadnji kolesni par (2WD), kar voznika na makadamu mimogrede premami v piljenje drsenja skozi ovinke. Seveda z izklopljeno stabilizacijsko elektroniko, sicer ta brez težav kroti motorno moč in preprečuje neželeno odnašanje lahkega zadka.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-580-1.1463090838.JPG.e.960px.jpg

S priklopljivim štirikolesnim pogonom in elektronsko krmiljenim diferencialom z omejenim zdrsom (4H) ter z reduktorjem (4LO) pa lahko navara delovno ekipo popelje še dlje od tega, kar ji narekujejo delovne naloge - tudi po največji strmini na smučišču, nekam med kočevske medvede ali v zajetno blatno kopel.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-702.1463086862.JPG.s.960px.jpg

V idealnih razmerah navara premaga 39-stopinjske klance in osupne med bočnim nagibom za skoraj 50 stopinj, ko z ramo pravzaprav že drsate po tleh.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-169.1463088235.JPG.s.960px.jpg

Kleni terenski stas ob pogonu zaznamujejo še terenska oddaljenost od tal (23 centimetrov), širok pristopni (30,4 stopinje) in izstopni kot (25,6 stopinje), z njo pa lahko bredete tudi do 60 centimetrov globoko po vodi, kar je že lastnost dvoživk.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-754.1463084949.JPG.n.960px.jpg

V najtežjih razmerah (blato, sneg, pesek) se izkaže še zapora zadnjega diferenciala, preklop med pogoni sicer poteka hitro in preprosto prek vrtljivega gumba na sredinski konzoli, hkrati pa varnostni sistem ne dopušča zlorabe - denimo vklop reduktorja med vožnjo ali preklop med pogoni pri visokih hitrostih.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-034.1463085283.JPG.s.960px.jpg

Ob stikalu za zaporo zadnjega diferenciala je še gumb, ki vklopi sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za nadzorovan spust in omejitev spodrsavanja vseh štirih koles z aktivno zavoro.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-203.1463085022.JPG.e.960px.jpg

Sistem v praksi deluje odlično, saj na strminah preprečuje, da bi šel avto po svoje v kako drevo ali skalo. Kombinacija vsega naštetega pri novi navari poskrbi za zanesljiv oprijem pogonskih koles v najtežjih razmerah (blato, sneg, pesek) in prečenje ovir (veje, kamenje, manjši potoki in reke).

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-781-1.1462990792.jpg.n.960px.jpg

Poleg profesionalne rabe, kjer za ceno od 23.811 evrov z dvojno kabino ali 21.350 evrov s podaljšano kabino - brez DDV in desetodstotnega popusta -, lahko prepelje do 42 vreč cementa, 2,2 kubičnega metra lesa, dobrih tisoč litrov vode ali - kdo ve - nosoroga, naj bi nova navara prepričala tudi zasebne kupce.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-125.1463085365.JPG.n.960px.jpg

Poltovornjaki so zanje lahko zanimivi predvsem zaradi velike moči, zmogljivosti in klenosti na zahtevnih terenih, hkrati so precej cenejši od podobno zmogljivih športnih terencev, ponujajo podobno raven udobja v kabini in zmorejo prepeljati več tovora - predvsem tistega, namenjenega uživanju in zabavi.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-119.1463087297.JPG.s.960px.jpg

Sami smo del zasebnikov začeli mehčati s polno naloženim kesonom pijače za tradicionalno zabavo, za kar bi sicer potrebovali kar nekaj »rund« vožnje gor in dol.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-226.1463087350.JPG.s.960px.jpg

Nosilnost prek ene tone v 1,58 metra dolgem, 1,56 metra širokem (1,1 metra med kolesnimi loki) ter 47 centimetrov visokem kesonu (naš je bil tako rekoč prekrit z rolojem) ter vlečna moč do 3,5 tone ustvarjajo možnosti za tisoč in en hobi.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-474.1463087391.JPG.e.960px.jpg

Za seboj navara lahko vleče prikolico z osemmetrskim čolnom ali prikolico z dvema konjema, tovorna ploščad je bo tem opremljena z inovacijami v obliki Nissanovega tovornega sistema C-vodil. S premičnimi zagozdami, ki jih je mogoče učvrstiti v kateremkoli položaju v posebnih vodilih na dnu kesona in treh njegovih stranicah, lahko pritrdite tovor vseh oblik in velikosti. Motocikli, kolesa, vodni skuterji, deskarska oprema ... bodo tako ostali varno na svojem mestu.

KingCab-Navara126.1447831877.JPG.e.960px.jpg

Atraktivna navara je brez težav privabila pozornost z vseh strani, njeno dominanco pa so poudarili zajetni kromirani dodatki pod prednjim odbijačem in na kesonu.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-077.1463087941.JPG.s.960px.jpg

Mnogi firbci so ostali brez besed ob pogledu v kabino ter naštevanju opreme in varnostnih elementov, saj je vse skupaj primerljivo z x-trailom in qashqaiem. Armaturna plošča je lična in pregledna, gumbi in stikala so pri roki, veliko je odlagalnih mest, po tej plati navara močno spominja na osebni avtomobil.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-010.1463087971.JPG.w.960px.jpg

K večjemu udobju in varnosti potnikov pripomorejo dvopodročna klimatska naprava, LED-žarometi, napredna instrumentna plošča z vsemi informacijami blizu voznikovih oči, povezljivost (Nissan Connect), navigacija in ob sedmih zračnih vrečah še varnostno-asistenčni pripomočki (Nissan Safety Shield), samodejno zaviranje v sili (prvič v razredu), štiri kamere za 360-stopinjski pogled in sistem za nadzor stabilnosti vozila.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-045.1463088031.JPG.e.960px.jpg

Položaj za volanom navduši, saj so drugi udeleženci v prometu kot liliputanci, v voznika in potnike pa lahko vdahnejo občutek večvrednosti.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-047.1463088123.JPG.e.960px.jpg

Ta se nekoliko stopi ob tovornjaškem rajdnem krogu, ki povzroča težave na ozkih mestnih ulicah, ostrih zavojih in manevriranju, kjer precej pomagajo parkirni senzorji, kamera in pogled s ptičje perspektive.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-012.1463088167.JPG.e.960px.jpg

Navara z dvojno kabino ponuja dovolj udobja tudi potnikom zadaj, za kar dodatno poskrbi 23-stopinjski naklon klopi. Prostora za prtljago ob tem ostane bore malo, ob dveh potnikih pa se zadnja klop lahko priročno zloži ob naslon, s tem lahko v kabini tovorite tudi kovčke in športne torbe. Pred nakupom je tako dobro vedeti, kaj boste tovorili v ali na avtomobilu, morebitne dvome pa razrešijo razne nadgradnje.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-006.1462990800.jpg

"Kako se pelje?" nas je vprašal malodane vsak. Medtem ko navara z vožnjo po makadamu, skalnatem terenu in drugih brezpotjih pričakovano navduši, pa nas je z vožnjo po navadnih cestah osupnila.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-251.1463088309.JPG.e.960px.jpg

Nissanov pickup namreč odlično požira neravnine (tudi s praznim kesonom ni sledu o poskakovanju), v ovinkih se ne pozibava kot kaka barka na morju, ampak ponuja udobje in občutke kot v športnem terencu.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-472.1463088615.JPG.n.960px.jpg

Nissan je to dosegel z novim petvodilnim sistemom zadnje obese, kar ponuja precej izboljšano udobje med vožnjo in izboljšano vodljivost. Tudi po 500-kilometrski vožnji po avtocesti nismo čutili nobene utrujenosti, dobra zvočna izolacija je prizanesljiva tudi do ušes, saj se v kabino tudi pri 130 kilometrih na uro prebije le malo trušča motorja in piša vetra.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-015.1463088754.JPG.e.960px.jpg

Cestno uporabnost navara dokaže tudi s pospeški in končno hitrostjo. Z mesta do sto kilometrov na uro namreč pospeši v 10,8 sekunde, z največjo hitrostjo 180 na uro pa se stežka pohvalijo tudi terenci. Dizelska poraba goriva je znašala okoli deset litrov, s polno posodo goriva pa lahko brez težav prevozite več kot 700 kilometrov.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-300.1463088677.JPG.n.960px.jpg

Za pogon je ob šeststopenjskem ročnem menjalniku (priporočamo sedemstopenjskega samodejnega) skrbel 2,3-litrski motor dCi iz Renaulta, ki zmore 140 kilovatov. Ob bolj enakomerni krivulji moči in navora (450 newtonmetrov) ta porabi do 24 odstotkov manj goriva glede na predhodni 2,5-litrski dizel, kar v praksi pomeni do 1.500 evrov prihranka pri gorivu v treh letih oziroma na vsakih 60 tisoč kilometrov.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-309.1463088822.JPG.e.960px.jpg

Nissan navara s svojo pojavo in trdoživostjo voznika hitro napelje, da si do cilja izbira povsem drugačne poti, kot bi si jih sicer. Bližnjice skozi gozd in po makadamskih poteh tako postanejo stalnica, terenski poligon v navigaciji pa shranjen pod domači naslov.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-371.1463088923.JPG.n.960px.jpg

Izleti in dopusti postanejo prava pustolovščina, odmaknjene plaže in nedostopni kotički stalnica, hkrati pa ni nikoli težav s prtljago. Nissan navara tako ni več zgolj garaško orodje, ampak široko uporabna pomočnica v vsakdanjem življenju.

Nissan-navara-2.3dCi-4WD-Tekna-Premium-484.1463087446.JPG.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Nissan v Evropi zapušča kompaktni razred
Avto
AvtoMiloš Milač Nissan v Evropi zapušča kompaktni razred

Nissan pulsar se po skromni prodaji letos poslavlja od evropskega trga, japonska znamka večje uspehe dosega s športnimi terenci

FINANCE
Avto
(intervju s šefom Nissana): Za uspeh sta nujna specializacija in vnovično zategovanje pasu
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju s šefom Nissana): Za uspeh sta nujna specializacija in vnovično zategovanje pasu

Marjan Murn, direktor prodaje in marketinga Nissana v regiji Adriatic, pojasnjuje zakaj lahko specializacija avtomobilskemu proizvajalcu prinese boljše rezultate kot boj v množičnem razredu

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Nissanov hvaležni multipraktik
Avto
AvtoMatej Kačič Nissanov hvaležni multipraktik 2

Ko je priljubljeni Nissanov qashqai premajhen, v ospredje stopi precej podobni, a večji x-trail, ki s prostornostjo, močnim dizlom, zmogljivim štirikolesnim pogonom in menjalnikom CVT odlično opravlja družinsko poslanstvo.

FINANCE
Avto
Urbani posebnež, katerega proizvodnjo ogroža brexit, dosegel mejnik
Avto
AvtoUroš Božin Urbani posebnež, katerega proizvodnjo ogroža brexit, dosegel mejnik

V tovarni v Sunderlandu so izdelali milijonti nissan juke

FINANCE
Avto
Avto, ki je elektrificiral ceste sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki je elektrificiral ceste sveta 1

Skrivnost najbolje prodajanega električnega avta na svetu je v uravnoteženosti vseh lastnosti – od udobja, prostora, dosega in seveda cene pod 30 tisoč evri. Sedaj je na vrsti nova generacija, o njej podrobno že ta četrtek.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)