V razredu, ki letno prepriča 16 tisoč oziroma kar 28 odstotkov kupcev novih avtov v Sloveniji, ni šale. Avto mora imeti vse: od prostora, varnosti, udobja, dobre tehnike do primerne, nikakor ne pretirane cene in ugleda. Kako kaže novi astri in meganu?
Nova astra je odpihnila napake stare
Začnimo z astro. Zelo jasno je, kaj je bilo pri stari slabo - predvsem gre za preveliko maso, neodzivne motorje in slabo izkoriščeno kabino ob res masivni karoseriji. Oplovi inženirji so dobro poslušali in dejansko odpravili vse pomanjkljivosti predhodnice - astra se je skrčila na 4,37 metra ter v kabini ponudila skoraj za razred več prostora in predvsem zračnosti. Olajšana astra 1.4 turbo tehta solidnih 1.278 kilogramov, a vseeno 73 več kot megane.
Materiali v kabini so boljši kot prej, doplačljiv osempalčni zaslon na dotik je pregleden in preprost za uporabo, ob tem je oplov IntelliLink povezljiv s telefoni s sistemom iOS in Android. Zaslon je odnesel kopico gumbov in sredinske konzole, tistih, ki jih je Opel še pred nekaj leti zagovarjal kot prijazne do uporabnika. Hvalimo, da je ohranil gumbe za uravnavanje radia in navigacije, v spodnjem delu za klimatsko napravo, preostale pa spremenil v elektronske ukaze na zaslonu.
Bleščeči, a ne vselej vrhunski sistemi
Naravnost odlični, sicer za 500 evrov doplačila, so sedeži AGR, plastika armaturne plošče je za razred bolj kakovostna in prijetna na otip, med novimi sistemi pa so pohvale vredni tudi sistem OnStar, ki zagotavlja stalno pomoč na cesti, ter nekaj sistemov iz dodatne opreme - denimo matrične nezasenčene luči, ki se samodejno temnijo, ko vam nasproti pripelje avto. Vsak žaromet ima sicer le osem sijalk, zato se prelivanje zaznava kot preklapljanje, a s 1.200 evri je oplov sistem precej cenejši kot audijev ali mercedes-benzov, zato mu tega ne moremo zameriti. Lahko pa se obregnemo ob sistem za nenamerno prekoračitev voznega pasu, ki nas je na avtocesti odbijal od ene do druge stranske črte. Pri varnosti sta sicer oba temeljita, megane pa je za zgoraj omenjene rešitve vseeno skromnejši.
Futurizem in utesnjenost francoza
Megane je kljub opisanim podobnostim zelo drugačen. V prvi vrsti je bolj športen, za štiri centimetre nižji, z značilnim svetlobnim LED-podpisom pa je v primerjavi z astro naravnost postavljaški. Čeprav Renault obljublja izrazitejšo prostornost kot pri predhodniku, tega ni pretirano občutiti. Kabina je nizka in utesnjena, v zadnjem delu je opazno manj prostora za kolena, nižja streha potnikom jemlje zračnost, le prtljažnik s 384 oziroma 434 litri (pod zadnjo polico) je opazno večji in bolj uporaben kot v astri.
Hvalimo pa vzdušje v meganu, to je bolj futuristično kot v nekako klasični astri. Za to poskrbijo pokončen 8,7-palčni zaslon na dotik, različne barve osvetlitve zaslona, merilnikov in celotnega dela armature, ki jih prilagajamo s sistemom multisense, pa tudi delovanje tega sistema, ki omogoča prilagajanje kopice sistemov, tudi odzivnosti plina, masaže sedežev, zvoka motorja. Upravljanje zaslona je nekoliko bolj zapleteno kot v astri, tudi zaradi večjega števila funkcij. Sredinska konzola je še bolj prečiščena, sedeži že v serijski izvedbi zelo dobri, ozračje pa zaradi zgoraj opisanega bolj športno, kar ne bo všeč vsem, denimo družinam.
V vožnji pa oba avtomobila navdušita, a vsak po svoje. Megane je kljub športnosti zelo udoben, mehko in tiho plava prek cestnih grbin, se ob tem ne nagiba preveč in navduši še z natančnostjo. Astra je čvrstejša, vseeno udobna, a nikakor ne tako žametna kot francoski tekmec. Napredek v dinamiki v primerjavi s predhodnico je očiten. Pri menjalniku ni večjih razlik, oba sta solidna, le z nekoliko dolgimi gibi.
Dizelska motorja bosta najbolj priljubljena pri astri in meganu, kar sporoča primerjava cen, stroškov in drugih lastnosti
Motorni del vodi astra ...
Meganov motor, 1,2-litrski štirivaljni turbo s 97 kilovati, je v primerjavi z astrinim 1,4-litrskim nekoliko podhranjen. Predvsem je čutiti skromnejši navor 205 proti 230 newtonmetrom, posledično nežnejša pospeševanja v 10,6 sekunde do sto kilometrov na uro, a tudi tišji in bolj miren tek, ki je do srednjega območja skorajda neslišen. Astrin turbo ima odločnejših 110 kilovatov, ki do stotice avto poženejo v le 8,5 sekunde, bolj rezek zvok in več športnega duha, kljub temu ostaja skromen pri porabi, saj povprečno zahteva 7,1 litra, megane pa tri decilitre več. Stopnjo šibkejši astrin stroj z 92 kilovati je bolj primerljiv, a tudi ta je pri pospeševanju opazno bolj živahen kot meganov 1,2-litrski, kar dovolj zgovorno kaže razliko v zasnovah.
... razmerje med ceno in vsebino pa megane
Za razlike poskrbijo tudi cene, megane je vsaj na prvi pogled občutno dražji, a je v paketu bose edition tudi precej bogateje opremljen, tudi z odličnim ozvočenjem. Če ob bok postavimo megana TCE130 intens s ceno 16.490 evrov in astro 1.4 turbo enjoy s sto evrov nižjo ceno, pa kazalec tehtnice prevesi v korist francoza, ki je opremljen z aluminijastimi kolesi, sistemom multisense ter sedempalčnim zaslonom in sistemom R link 2, pri astri je treba za nastavljivo podvozje in alu kolesa doplačati. Ugodni paketi sicer poskrbijo, da doplačila niso previsoka. Vrednost obeh je pod črto podobna in vsakič zelo visoka, brez dvoma pa velja, da se astra bolje izkaže kot družinski avto, megane pa bo z dinamiko in izrazitejšim videzom bolj navdušil posameznike.
Foto: Jure Makovec in Miloš Milač