Avto

Primerjava: nemška atletinja proti francoskemu romantiku

Opel astra 1.4 turbo enjoy in renault megane tce130 bose edition, resna in učinkovita nemka proti športnemu in romantičnemu francozu, vozita proti skupnemu tekmecu - volkswagnu golfu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.05.2016 22:30
Dopolnjeno: 12.05.2016 07:30
Čas branja: 4 min
Primerjava: nemška atletinja proti francoskemu romantiku
Vrednost opla astre in renaulta megana je pod črto podobna in vsakič zelo visoka, brez dvoma pa velja, da se astra bolje izkaže kot družinski avto, megane pa bo z dinamiko in izrazitejšim videzom bolj navdušil posameznike.

V razredu, ki letno prepriča 16 tisoč oziroma kar 28 odstotkov kupcev novih avtov v Sloveniji, ni šale. Avto mora imeti vse: od prostora, varnosti, udobja, dobre tehnike do primerne, nikakor ne pretirane cene in ugleda. Kako kaže novi astri in meganu?

megane-astra-018-jm.1463029001.JPG.e.960px.jpg

Med seboj sta si zelo podobna po zunanjih merah, razredu, v katerem nagovarjata iste kupce, in boju proti najmočnejšemu tekmecu - volkswagnu golfu. Opel astra v novi generaciji prepričuje z atletsko postavo, v povprečju za 130 kilogramov zmanjšano maso, sodobnimi stroji in naprednimi sistemi, ki jih poznamo iz razredov višje. Francoski megane ima podobno vsebino, a vseeno igra na romantiko oblin, sodobnost kabine s pokončnim zaslonom na dotik, številnimi nastavitvami in barvitostjo ter majhnimi in varčnimi stroji. Francosko udobje je ostalo, čeprav se megane drži precej bolj športno kot nemka, ta pa po drugi strani navdušuje s kompromisnostjo, in to res učinkovito.

Nova astra je odpihnila napake stare

Začnimo z astro. Zelo jasno je, kaj je bilo pri stari slabo - predvsem gre za preveliko maso, neodzivne motorje in slabo izkoriščeno kabino ob res masivni karoseriji. Oplovi inženirji so dobro poslušali in dejansko odpravili vse pomanjkljivosti predhodnice - astra se je skrčila na 4,37 metra ter v kabini ponudila skoraj za razred več prostora in predvsem zračnosti. Olajšana astra 1.4 turbo tehta solidnih 1.278 kilogramov, a vseeno 73 več kot megane.

megane-astra-071-jm.1463029950.JPG.n.960px.jpg

Materiali v kabini so boljši kot prej, doplačljiv osempalčni zaslon na dotik je pregleden in preprost za uporabo, ob tem je oplov IntelliLink povezljiv s telefoni s sistemom iOS in Android. Zaslon je odnesel kopico gumbov in sredinske konzole, tistih, ki jih je Opel še pred nekaj leti zagovarjal kot prijazne do uporabnika. Hvalimo, da je ohranil gumbe za uravnavanje radia in navigacije, v spodnjem delu za klimatsko napravo, preostale pa spremenil v elektronske ukaze na zaslonu.

Opel astra 1.4 turbo 150 enjoy

Bleščeči, a ne vselej vrhunski sistemi

Naravnost odlični, sicer za 500 evrov doplačila, so sedeži AGR, plastika armaturne plošče je za razred bolj kakovostna in prijetna na otip, med novimi sistemi pa so pohvale vredni tudi sistem OnStar, ki zagotavlja stalno pomoč na cesti, ter nekaj sistemov iz dodatne opreme - denimo matrične nezasenčene luči, ki se samodejno temnijo, ko vam nasproti pripelje avto. Vsak žaromet ima sicer le osem sijalk, zato se prelivanje zaznava kot preklapljanje, a s 1.200 evri je oplov sistem precej cenejši kot audijev ali mercedes-benzov, zato mu tega ne moremo zameriti. Lahko pa se obregnemo ob sistem za nenamerno prekoračitev voznega pasu, ki nas je na avtocesti odbijal od ene do druge stranske črte. Pri varnosti sta sicer oba temeljita, megane pa je za zgoraj omenjene rešitve vseeno skromnejši.

megane-astra-006-jm.1463029517.JPG.e.960px.jpg

Futurizem in utesnjenost francoza

Megane je kljub opisanim podobnostim zelo drugačen. V prvi vrsti je bolj športen, za štiri centimetre nižji, z značilnim svetlobnim LED-podpisom pa je v primerjavi z astro naravnost postavljaški. Čeprav Renault obljublja izrazitejšo prostornost kot pri predhodniku, tega ni pretirano občutiti. Kabina je nizka in utesnjena, v zadnjem delu je opazno manj prostora za kolena, nižja streha potnikom jemlje zračnost, le prtljažnik s 384 oziroma 434 litri (pod zadnjo polico) je opazno večji in bolj uporaben kot v astri.

megane-astra-024-jm.1463029679.JPG.s.960px.jpg

Hvalimo pa vzdušje v meganu, to je bolj futuristično kot v nekako klasični astri. Za to poskrbijo pokončen 8,7-palčni zaslon na dotik, različne barve osvetlitve zaslona, merilnikov in celotnega dela armature, ki jih prilagajamo s sistemom multisense, pa tudi delovanje tega sistema, ki omogoča prilagajanje kopice sistemov, tudi odzivnosti plina, masaže sedežev, zvoka motorja. Upravljanje zaslona je nekoliko bolj zapleteno kot v astri, tudi zaradi večjega števila funkcij. Sredinska konzola je še bolj prečiščena, sedeži že v serijski izvedbi zelo dobri, ozračje pa zaradi zgoraj opisanega bolj športno, kar ne bo všeč vsem, denimo družinam.

V vožnji pa oba avtomobila navdušita, a vsak po svoje. Megane je kljub športnosti zelo udoben, mehko in tiho plava prek cestnih grbin, se ob tem ne nagiba preveč in navduši še z natančnostjo. Astra je čvrstejša, vseeno udobna, a nikakor ne tako žametna kot francoski tekmec. Napredek v dinamiki v primerjavi s predhodnico je očiten. Pri menjalniku ni večjih razlik, oba sta solidna, le z nekoliko dolgimi gibi.

Dizelska motorja bosta najbolj priljubljena pri astri in meganu, kar sporoča primerjava cen, stroškov in drugih lastnosti

Motorni del vodi astra ...

Meganov motor, 1,2-litrski štirivaljni turbo s 97 kilovati, je v primerjavi z astrinim 1,4-litrskim nekoliko podhranjen. Predvsem je čutiti skromnejši navor 205 proti 230 newtonmetrom, posledično nežnejša pospeševanja v 10,6 sekunde do sto kilometrov na uro, a tudi tišji in bolj miren tek, ki je do srednjega območja skorajda neslišen. Astrin turbo ima odločnejših 110 kilovatov, ki do stotice avto poženejo v le 8,5 sekunde, bolj rezek zvok in več športnega duha, kljub temu ostaja skromen pri porabi, saj povprečno zahteva 7,1 litra, megane pa tri decilitre več. Stopnjo šibkejši astrin stroj z 92 kilovati je bolj primerljiv, a tudi ta je pri pospeševanju opazno bolj živahen kot meganov 1,2-litrski, kar dovolj zgovorno kaže razliko v zasnovah.

Renault megane TCE130 bose edition

... razmerje med ceno in vsebino pa megane

Za razlike poskrbijo tudi cene, megane je vsaj na prvi pogled občutno dražji, a je v paketu bose edition tudi precej bogateje opremljen, tudi z odličnim ozvočenjem. Če ob bok postavimo megana TCE130 intens s ceno 16.490 evrov in astro 1.4 turbo enjoy s sto evrov nižjo ceno, pa kazalec tehtnice prevesi v korist francoza, ki je opremljen z aluminijastimi kolesi, sistemom multisense ter sedempalčnim zaslonom in sistemom R link 2, pri astri je treba za nastavljivo podvozje in alu kolesa doplačati. Ugodni paketi sicer poskrbijo, da doplačila niso previsoka. Vrednost obeh je pod črto podobna in vsakič zelo visoka, brez dvoma pa velja, da se astra bolje izkaže kot družinski avto, megane pa bo z dinamiko in izrazitejšim videzom bolj navdušil posameznike.

Foto: Jure Makovec in Miloš Milač

megane-astra-012-jm.1463030452.JPG.n.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej
Avto
AvtoMiloš Milač Megane RS: moč, vodljivost, opaznost in najboljši kompromis doslej 5

Renault megane RS je kot športni zastavonoša tega modela v tretji generaciji morda našel tisti pravi kompromis med športnostjo in vsakdanjo uporabnostjo. Na trg je zapeljal ta teden, s precej samozavestno ceno prek 29 tisočakov

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Tudi mala corsa obuja oznako GSI
Avto
AvtoMiloš Milač Tudi mala corsa obuja oznako GSI

Oznaka, ki je proslavila športne ople in se v spomin vtisnila še precej bolj oznaka OPC na zadkih najbolj divjih oplov

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.