V času dizelske krize Audi predstavlja dizelski vrhunec - štirilitrski osemvaljni biturbodizel z dodatnim električnim kompresorjem, kar 900 newtonmetri navora in 320 kilovati, ki težkega Q7 spreminja v brutalnega, a tudi varčnega orjaka brez značilne turboluknje.
Audijev največji luksuzni terenec je bil doslej na voljo le z dvema motorjema, jeseni pa prihaja še tretji - močno napredni 4,0 TDI s posebnostjo, ki povsem odpravlja značilno turboluknjo. Ta ni skromen v nobenem pogledu, razen pri tovarniško navedeni porabi. Gibne prostornine je za 3.956 kubičnih centimetrov, ki ponuja presunljivih 320 kilovatov oziroma 435 konjskih moči in kar 900 newtonmetrov navora v območju od tisoč do 3.250 vrtljajev v minuti!
Ker je vsega veliko, so tudi številke skoraj presunljive: do sto kilometrov na uro zmore pet ali sedemsedežni 2.270 kilogramov težki SUV pospešiti v res dirkaških 4,8 sekunde, a je končna hitrost po znani nemški nenapisani navadi omejena na 250 kilometrov na uro!
Če ob tem zanemarim nezanemarljivo, in sicer tovarniško napovedano povprečno porabo 7,2 litra in izpust ogljikovega dioksida v vrednosti 189 gramov na kilometer, je vprašanje jasno - kako in zakaj je razmeroma visok, predvsem pa kljub vsemu spoštljivo težak SQ7 tako hiter, da bodo njegov zadek gledali precej lažji, vsaj na papirju močnejši oziroma agilnejši?
Električni pomaga klasičnima
konjskih moči oziroma 320 kilovatov zmore štirilitrski dizel.
900
newtonmetrov navora doseže že pri tisoč vrtljajih.
V Ingolstadtu so, tako pravijo, prvi pri serijskem avtomobilu uporabili električni kompresor, ki deluje kot tretji turbopolnilnik oziroma puhalo in pomaga preostalima polnilnikoma. Prvi deluje predvsem v območju nižjih in deloma tudi srednjih vrtljajev, drugi pri višjih, kar pomeni, da tedaj, ko motor polno zadiha, delujeta oba.
Pomembna je vloga Audijevega sistema valvelift (AVS), ki je novost v Audijevih dizelskih agregatih. Toda kljub obema puhaloma oziroma polnilnikoma, ki potiskata stisnjen zrak precej hitro, obstaja znamenita turboluknja. To voznik večinoma občuti kot pomanjkanje moči na začetku delovanja, torej tedaj, ko je pretok zraka precej skromen. In prav tukaj se začne »drama« v režiji električnega kompresorja.
Bliskovito hiter in hitro vrteč
Tega žene elektrika oziroma elektromotor. Njegov reakcijski čas je izjemen, saj začne delovati v četrt sekunde oziroma potrebuje za svoje prebujanje vsega 250 milisekund in se zavrti do vrtoglavih 70 tisoč vrtljajev v minuti!
Ker je tako hiter, motor zadiha z vsemi pljuči hipno in turboluknje ni več. Tako pravi teorija, ki pa je potrjena tudi za volanom oziroma na vozniškem sedežu. Veliki SUV je izjemno suveren, prepričljiv, dinamičen, če hočete, pa vendarle obvladljiv in nič dirkaško robat oziroma neugledno brutalen.
Svoje seveda opravi vsemogočna elektronika, izjemno pomembno vlogo pa imata še dodatna 48-voltna napeljava in litij-ionska baterija, nameščena v prtljažniku, z močjo 13 kilovatov. Seveda so ohranili običajno, torej 12-voltno, napeljavo in akumulator, kajti porabnikov elektrike je v SQ7 za ne tako skromno gospodinjstvo.
Audi uvaja 48-voltno napeljavo
Hkrati s premiero električnega kompresorja oziroma puhala (polnilnika) in 48-voltne dodatne napeljave se Audijev SUV dokazuje še z nekaterimi drugimi sladkorčki. Seveda mu serijsko pripada znameniti štirikolesni pogon quattro z razdelitvijo moči spredaj in zadaj v razmerju 40 proti 60, a sta vsaj omembe vredna - ker omogočata stabilnejšo oziroma manj problematično vožnjo - elektromehanska aktivna stabilizatorja za prednjo in zadnjo os.
Novost je, vsaj pri Q7, štirikolesni volan, ki deluje, kot že poznamo: pri majhni hitrosti se zadnji kolesni par obrača v nasprotni smeri kot prednji, pri večji pa v isto.
In da mu, temu še vedno uglajenemu dirkaču, pritiče kar 24 različnih elektronskih asistenčnih sistemov, da je serijsko obut v 20-palčna platišča (za doplačilo ponujajo 22-palčna), da je na voljo Bosejev zvočni sistem v kombinaciji z Bang & Olufsenom in skoraj neskončno dolg seznam doplačljive opreme (tudi denimo žarometi matrix), pa je že skoraj nespodobno omenjati.
Nemcem za 90, Slovencem za 110 tisočakov
Audi SQ7 se bo pri nas pojavil še pred koncem leta, medtem ko si ga bodo Nemci lahko omisli že jeseni ali nekaj mesecev prej kot v Sloveniji. V osnovni izvedbi bo stal 89.900 evrov, v primerjavi z običajnim Q7 pa naj bi imel vsaj za deset tisoč evrov več serijske opreme. O ceni pri nas je mogoče ta hip zgolj ugibati, a je povsem verjetno, da ga za manj kot 110 tisoč evrov ne bo v domači garaži.
Foto: Janez Kovačič in Audi