Avto

Audi SQ7: ko 2,3-tonski orjak odskoči kot baletka

Audi je v model Q7 kot prvi v serijski avto vgradil električni kompresor, ki deluje kot tretji turbopolnilnik oziroma puhalo in pomaga preostalima polnilnikoma

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.05.2016 00:45
Čas branja: 3 min
Audi SQ7: ko 2,3-tonski orjak odskoči kot baletka
Najmočnejši in najsilovitejši Q7 ta hip nosi ime SQ7. Bistvo 2,27 tone težkega avta je električni kompresor, ki pomaga klasičnima turbopolnilnikoma.

V času dizelske krize Audi predstavlja dizelski vrhunec - štirilitrski osemvaljni biturbodizel z dodatnim električnim kompresorjem, kar 900 newtonmetri navora in 320 kilovati, ki težkega Q7 spreminja v brutalnega, a tudi varčnega orjaka brez značilne turboluknje.

AudiSQ7-29161850.1463263971.jpg.c.960px.jpg
Novost je, vsaj pri Q7, štirikolesni volan, ki deluje, kot že poznamo: pri majhni hitrosti se zadnji kolesni par obrača v nasprotni smeri kot prednji, pri večji pa v isto.

Audijev največji luksuzni terenec je bil doslej na voljo le z dvema motorjema, jeseni pa prihaja še tretji - močno napredni 4,0 TDI s posebnostjo, ki povsem odpravlja značilno turboluknjo. Ta ni skromen v nobenem pogledu, razen pri tovarniško navedeni porabi. Gibne prostornine je za 3.956 kubičnih centimetrov, ki ponuja presunljivih 320 kilovatov oziroma 435 konjskih moči in kar 900 newtonmetrov navora v območju od tisoč do 3.250 vrtljajev v minuti!

-DSC9329.1463264235.jpg.n.960px.jpg
Dizel, ki ga moraš občudovati, zaradi videza in, predvsem, izjemnih lastnosti. Iz štirih litrov prostornine so Audijevi inženirji potegnili kar 435 "konjev", 900 newtonmetrov navora in z električnim kopresorjem turbo luknjo poslali v pozabo.

Audi SQ7 4.0 TDI
Povsem ravna krivulja navora že od tisoč vrtljajev v minuti in vzpenjajoča se krivulja moči.

Ker je vsega veliko, so tudi številke skoraj presunljive: do sto kilometrov na uro zmore pet ali sedemsedežni 2.270 kilogramov težki SUV pospešiti v res dirkaških 4,8 sekunde, a je končna hitrost po znani nemški nenapisani navadi omejena na 250 kilometrov na uro!

Če ob tem zanemarim nezanemarljivo, in sicer tovarniško napovedano povprečno porabo 7,2 litra in izpust ogljikovega dioksida v vrednosti 189 gramov na kilometer, je vprašanje jasno - kako in zakaj je razmeroma visok, predvsem pa kljub vsemu spoštljivo težak SQ7 tako hiter, da bodo njegov zadek gledali precej lažji, vsaj na papirju močnejši oziroma agilnejši?

IMG-4886.1463264535.JPG.e.960px.jpg
Reakcijski čas električnega komperesorja je izjemen, saj začne delovati v četrt sekunde oziroma potrebuje za svoje prebujanje vsega 250 milisekund in se zavrti do vrtoglavih 70 tisoč vrtljajev v minuti! Ker je tako hiter, motor zadiha z vsemi pljuči hipno in turboluknje ni več.

Električni pomaga klasičnima

435

konjskih moči oziroma 320 kilovatov zmore štirilitrski dizel.

900

newtonmetrov navora doseže že pri tisoč vrtljajih.

V Ingolstadtu so, tako pravijo, prvi pri serijskem avtomobilu uporabili električni kompresor, ki deluje kot tretji turbopolnilnik oziroma puhalo in pomaga preostalima polnilnikoma. Prvi deluje predvsem v območju nižjih in deloma tudi srednjih vrtljajev, drugi pri višjih, kar pomeni, da tedaj, ko motor polno zadiha, delujeta oba.

Pomembna je vloga Audijevega sistema valvelift (AVS), ki je novost v Audijevih dizelskih agregatih. Toda kljub obema puhaloma oziroma polnilnikoma, ki potiskata stisnjen zrak precej hitro, obstaja znamenita turboluknja. To voznik večinoma občuti kot pomanjkanje moči na začetku delovanja, torej tedaj, ko je pretok zraka precej skromen. In prav tukaj se začne »drama« v režiji električnega kompresorja.

Audi SQ7 4.0 TDI

Bliskovito hiter in hitro vrteč

Tega žene elektrika oziroma elektromotor. Njegov reakcijski čas je izjemen, saj začne delovati v četrt sekunde oziroma potrebuje za svoje prebujanje vsega 250 milisekund in se zavrti do vrtoglavih 70 tisoč vrtljajev v minuti!

Ker je tako hiter, motor zadiha z vsemi pljuči hipno in turboluknje ni več. Tako pravi teorija, ki pa je potrjena tudi za volanom oziroma na vozniškem sedežu. Veliki SUV je izjemno suveren, prepričljiv, dinamičen, če hočete, pa vendarle obvladljiv in nič dirkaško robat oziroma neugledno brutalen.

Svoje seveda opravi vsemogočna elektronika, izjemno pomembno vlogo pa imata še dodatna 48-voltna napeljava in litij-ionska baterija, nameščena v prtljažniku, z močjo 13 kilovatov. Seveda so ohranili običajno, torej 12-voltno, napeljavo in akumulator, kajti porabnikov elektrike je v SQ7 za ne tako skromno gospodinjstvo.

-DSC9851.1462989372.jpg
Sredinska konzola je široka skoraj kot majhen sedež, Q7 je razkošen tudi pri drugih merah in opremi, ki je pri SQ7 tudi športno začinjena.

Audi uvaja 48-voltno napeljavo

Hkrati s premiero električnega kompresorja oziroma puhala (polnilnika) in 48-voltne dodatne napeljave se Audijev SUV dokazuje še z nekaterimi drugimi sladkorčki. Seveda mu serijsko pripada znameniti štirikolesni pogon quattro z razdelitvijo moči spredaj in zadaj v razmerju 40 proti 60, a sta vsaj omembe vredna - ker omogočata stabilnejšo oziroma manj problematično vožnjo - elektromehanska aktivna stabilizatorja za prednjo in zadnjo os.

Novost je, vsaj pri Q7, štirikolesni volan, ki deluje, kot že poznamo: pri majhni hitrosti se zadnji kolesni par obrača v nasprotni smeri kot prednji, pri večji pa v isto.

In da mu, temu še vedno uglajenemu dirkaču, pritiče kar 24 različnih elektronskih asistenčnih sistemov, da je serijsko obut v 20-palčna platišča (za doplačilo ponujajo 22-palčna), da je na voljo Bosejev zvočni sistem v kombinaciji z Bang & Olufsenom in skoraj neskončno dolg seznam doplačljive opreme (tudi denimo žarometi matrix), pa je že skoraj nespodobno omenjati.

Audi SQ7 4.0 TDI

Nemcem za 90, Slovencem za 110 tisočakov

Nemcem za 90, Slovencem za 110 tisočakov

Audi SQ7 se bo pri nas pojavil še pred koncem leta, medtem ko si ga bodo Nemci lahko omisli že jeseni ali nekaj mesecev prej kot v Sloveniji. V osnovni izvedbi bo stal 89.900 evrov, v primerjavi z običajnim Q7 pa naj bi imel vsaj za deset tisoč evrov več serijske opreme. O ceni pri nas je mogoče ta hip zgolj ugibati, a je povsem verjetno, da ga za manj kot 110 tisoč evrov ne bo v domači garaži.

Foto: Janez Kovačič in Audi

Audi-SQ7-TDI-2017-1600-05.1463265352.jpg.w.960px.jpg

Audi SQ7 4.0 TDI

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Kako je Audi iz kopice nesmislov naredil smisel
Avto
AvtoMiloš Milač Kako je Audi iz kopice nesmislov naredil smisel 2

Audi Q8 je avto z vseh vetrov, povezuje luksuz, robustnost in kupejevstvo. Lastnosti, ki v teoriji ne sodijo skupaj, se v praksi prav lepo dopolnjujejo. Ta hip je v Sloveniji na voljo le dizelski 50 TDI, stane pa 83.400 evrov.

FINANCE
Avto
Bram Schot bo novi šef Audija
Avto
AvtoUroš Božin Bram Schot bo novi šef Audija

Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo
Avto
AvtoMatej Kačič Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo

Prek več kot 2.000 metrov visokih prelazov v osrčju italijanskih Dolomitov smo zapeljali novi Audi Q3 ter spoznali, da bo zagotovo kos visokim ambicijam - postati eden prodajno najpomembnejših modelov prestižne nemške znamke.

FINANCE
Avto
Po GM še Audi: 14 milijard evrov v elektromobilnost in avtonomna vozila
Avto
AvtoUroš Božin Po GM še Audi: 14 milijard evrov v elektromobilnost in avtonomna vozila 7

Do leta 2025 bo v Audijevi ponudbi približno 20 elektrificiranih modelov, polovica jih bo povsem električna. Stavijo še na digitalizacijo in samovozeča vozila.

FINANCE
Avto
Tu je audi A6, digitalen avto za malo večje množice
Avto
AvtoMiloš Milač Tu je audi A6, digitalen avto za malo večje množice 3

Na trg je zapeljal novi audi A6, najbolj dostopen prestižni audi nove generacije in eden najbolj priljubljenih audijev nasploh. Osnovni štirivaljni dizel 40 TDI stane 55 tisočakov. Letos bo prepričal od 50 do 60 Slovencev, prihodnje leto kar 250.

FINANCE
Avto
Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave
Avto
AvtoMiloš Milač Audijev šef zapušča mesto predsednika uprave

Včerajšnja aretacije je prvega moža pripeljala do odločitve, da začasno zapusti mesto predsednika uprave Audija in člana uprave Volkswagna