Avto

Najboljši nasvet za lahke in težke prevoze

Fiat Doblo lastnosti osebnega avta združuje z uporabnim tovornim delom in ugodno ceno, mercedes-benz actros pa ponuja tehnično najboljši paket ta hip

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.05.2016 22:30
Dopolnjeno: 12.05.2016 07:29
Čas branja: 6 min

V svetu prevozov tovora so pravila drugačna kot v osebnih avtih. Temeljno poslanstvo dostavnikov in tovornjakov so prevozi čim večjih količin tovora ob čim nižjih stroških, voznik pa mora dobiti varno in udobno okolje. Ta hip to nalogo najbolje opravljata fiat doblo cargo in mercedes-benz actros.

kamion-dostavnik-003-jm.1462987393.jpg.n.960px.jpg

Dostavni doblo cargo in težkokategornik actros sta namreč prejemnika lovorik za dostavno in tovorno vozilo leta, pribojevala pa sta si ju z najvišjim seštevkom točk novinarske in uporabniške žirije. Kot je pri Financah v navadi, smo namreč v tem prvem izboru gospodarskih vozil, ki ga pripravljamo skupaj z revijo Kamion & bus, velik del odločitve prepustili uporabnikom vozil. Pa ne naključnim bralcem, ampak tistim, ki si z dostavniki ali tovornjaki služijo vsakodnevni kruh ali jih zelo dobro poznajo iz drugih razlogov.

Prejšnji petek zvečer smo v okviru Kamion & bager Expa v ljubljanskem BTC dan končali v Kristalni palači ter pred distributerji znamk in drugimi gosti podelili naslova dostavno in tovorno vozilo leta.

Člani novinarske žirije smo na prvo mesto postavili primernost za opravljanje prevozov, saj je to njihovo temeljno poslanstvo, in seveda celoten stroškovnik od nabavne cene, porabe goriva, stroškov vzdrževanja do ostanka vrednosti ob prodaji vozila. Poleg glavnih finančnih pa vse pomembnejša merila postajajo tudi varnost, udobje, okoljska prijaznost ter ponujanje prodajalčevih poprodajnih storitev.

kamion-dostavnik-005-jm.1462987391.jpg.n.960px.jpg
Veseli smo, da je fiat doblo cargo s svojimi lastnostmi prepričal tako člane strokovne žirije kot tudi člane žirije uporabnikov. Seznam meril je bil dolg in natančen, konkurenca močna, člani obeh žirij pa zahtevni in izkušeni, zato ima ta nagrada še toliko večjo vrednost.

Veronika Mlakar, predstavnica Avto Triglava

kamion-dostavnik-006-jm.1462987389.jpg.n.960px.jpg
Nagrada za tovorno vozilo leta 2016 za nas pomeni priznanje za tehnične inovacije in tehnološke rešitve nove generacije motorjev v actrosu, ki je bil evropski javnosti predstavljen prav v Sloveniji. Hkrati nas veseli, da so enakega mnenja kot strokovna žirije tudi kupci naših vozil.

Damjan Cirman, direktor področja gospodarskih vozil v Autocommerceu

Nominiranci in finalisti

36925

Za naslov smo nominirali vozila, ki so bila v prejšnjem letu prvič predstavljena in so prišla tudi v redno prodajo na slovenskem trgu.

Kaj smo cenili in kaj grajali pri dostavnih finalistih

IMG-4590.1462987374.jpg
Fiat doblo cargo si je zmago v dostavni kategoriji priboril z najbolj uporabnim tovornim delom, voznimi lastnostmi in ugodno ceno.

Pri osveženem fiatu doblu so nas prepričale res bogata ponudba karoserijskih različic in kopica tehničnih izboljšav. Z uporabniškega vidika doblo prepriča na več področjih, kot edini med kandidati je na voljo z ožjimi pnevmatikami, zato je tovorni del širši in laže dostopen. V različico maxi lahko spravite kar do 3,4 metra dolge predmete, to omogoča premičen naslon sopotnikovega sedeža. V kabini nas je doblo prepričal z ozračjem osebnega avtomobila, v zadnji generaciji pa še z infotelematskim sistemom Uconnect, ki omogoča povezljivost s pametnim telefonom, govorne ukaze, branje SMS-sporočil, in s programom ECO:drive, ki vozniku daje nasvete za varčnejšo vožnjo. Pomembna novost je tudi možnost dveh ali treh sedežev v prednjem delu kabine. Vnovič pa so nas navdušile vozne lastnosti italijana, ki se tudi na tem področju spogleduje z osebnimi avtomobili. Manj navdušeni so bili uporabniki, saj si je doblo zaslužil slabše ocene kot caddy.

S ceno 11.533 evrov (brez DDV in s popustom) primerjani doblo cargo furgon 1.6 multijet SX sodi tudi med najcenejše kandidate.

IMG-4537.1462987376.jpg

Volkswagen caddy furgon je serijsko opremljen s funkcijo večnaletnega zaviranja. Dodatno pa ponuja sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, pomočnika za parkiranje in ogrevanje vetrobranskega stekla. Caddy je bogat tudi pri povezljivosti z bluetoothom, ima pet- ali 6,3-palčni zaslon na dotik ter najbogatejši nabor serijske in dodatne varnostne opreme. V kabini je najbolj dodelan, turbodizelski motor 2.0 TDI je najvarčnejši, hkrati je caddy v ospredju tudi po udobju in zvočni izolaciji. Minus točke pa si je prislužil z najmanj uporabnim tovornim delom, ki je ožji kot pri tekmecih. V običajni različici tudi nima odstranljive predelne stene, obenem je precej dražji od drugih dveh finalistov. Caddyja smo uvrstili na drugo mesto, uporabniki pa na prvo.

V primerjani različici volkswagen caddy furgon 2.0 TDI 102 stane 14.094 evrov (brez DDV in z upoštevanim petodstotnim popustom).

IMG-4550.1462987375.jpg

Francoska dostavnika citroën berlingo in peugeot partner sodita med starejše predstavnike tega razreda, kar jima štejemo v dobro in slabo. Pohvalili smo širok tovorni del z možnostjo nakladanja dveh evropalet zaradi širokih in optimiziranih vrat, tri prednja sedišča, še več možnosti komunikacijskih povezav s sedempalčnim zaslonom na dotik, priborom za prostoročno telefoniranje bluetooth, sisteme za pomoč pri vožnji za še večjo varnost: kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, grip control, majhno porabo goriva in skromne izpuste motorja blueHDI 100, ugodno ceno ter veliko izvedenk. Pograjali pa smo slabše materiale v kabini in izdelavo, vozne lastnosti in udobje sedežev ter zvočno izolacijo, ki ne dosegajo drugih dveh finalistov - dobla in caddyja.

Ocenili smo citroëna berlinga furgon club L1 HDI100 ter peugeota partnerja furgon blueHDI100 confort s ceno 11.558 oziroma 11.710 evrov (brez DDV in s popustom). Zaradi tehnične sorodnosti in podobne cene sta kandidata nastopala kot eno vozilo.

V kategorijo dostavno vozilo leta sta bila nominirana še volkswagen transporter furgon in renault kangoo Z.E.

Tovorni finalisti

IMG-4469.1462987378.jpg
Motor OM 471 v mercedes-benzu actros obljublja do tri odstotke prihranka pri gorivu, stranke pa vedo povedati, da je prihranek lahko tudi večji. Obe žiriji sta bili enotni, da actros ponuja najboljši paket.

Tako strokovno žirijo kot tudi uporabnike je v kategoriji tovornega vozila prepričal mercedes-benz actros s posodobljenim motorjem OM 471. Gre za drugo generacijo vrstnega šestvaljnika prostornine 12,8 litra. Z rešitvami, kot so povečan tlak vbrizga goriva, spremenjeni injektorji in geometrija ležišč batov ter povečano kompresijsko razmerje, ponuja motor boljše zmogljivosti in manjšo porabo goriva. Širše je uporabno delovno območje, krivulji moči in navora pa sta močno izboljšani. Vpeljano je inovativno krmiljenje izpušnih plinov s kombinacijo izklapljanja valjev. Dodano je novo prenosno razmerje diferenciala. Pri Mercedesu obljubljajo do tri odstotke prihranka pri gorivu, stranke pa vedo povedati, da je prihranek lahko tudi večji. Obe žiriji sta bili enotni, da actros ponuja najboljši paket.

IMG-4308.1462987379.jpg

Iveco eurocargo v zadnji izvedbi ponuja še več prilagodljivosti, izboljšano varnost in udobje za voznika. Z novimi motorji, ki v svojem razredu edini ne uporabljajo povratnega kroženja izpušnih plinov in imajo pasivni filter trdnih delcev, prinašajo do osem odstotkov manjšo porabo goriva. Dodani so telematske rešitve in asistenčni sistemi, kot je coach driver za ocenjevanje voznikovega sloga vožnje. Kot pomanjkljivost so uporabniki poudarili končno obdelavo, ki bi lahko bila na višji ravni, ter obvolanske ročice in njihovo upravljanje.

IMG-4501.1462987381.jpg

MAN TGX D38 traxon - pri družbi MAN so združili dve novosti: popolnoma nov motor in menjalnik. Motor D38 - vrstni šestvaljnik prostornine 15,2 litra, pokriva zgornji segment najzmogljivejših motorjev s 520 do 640 konjskih moči ter se ponaša z lahko zasnovo in dvostopenjskim turbopolnilnikom. Druga novost je popolnoma nov menjalnik traxon iz hiše ZF. MAN je prvi proizvajalec, ki v svoja vozila vgrajuje ta novi avtomatiziran menjalnik, ki ponuja hitrejše delovanje in številne dodatne funkcije. Ocenjevalce je prijetno presenetila zmogljiva motorna zavora turbo EVB, s katero je mogoče s polno obremenjenim vozilom tudi daljše in strme spuste prevoziti brez uporabe delovnih zavor. Pohvale sta bila deležna še zmogljiv in tih motor D38 ter prostorna kabina. Žirija pa je več pričakovala od novega menjalnika, kot pomanjkljivost pa so ocenili mrtvi kot, ki ga tvori masivno ohišje ogledal skupaj z A-stebričkom, nekoliko zastarelo zasnovo merilnikov ter predvsem osrednjega zaslona.

Boštjan Paušer je odgovorni urednik revije Kamion & bus.

Kako so dostavnike ocenili uporabniki

P4191436.1462987382.jpg.n.960px.jpg

Daniel Granda, AMZS inštruktor varne vožnje:

Pri dostavnikih je najpomembnejši tovorni del, predvsem koliko in kakšen tovor lahko z njim prevažamo ter kako tovor pritrdimo. Med tremi kandidati poudarjam Fiatov dostavni doblo, ker ima največjo razdaljo med blatniki, zato omogoča nalaganje širših predmetov in je tudi najbolj prilagodljiv. Pri fiatu hvalim tudi zelo dobro zvočno izolacijo, čeprav preizkusni avto ni imel predelne stene. Ožje pnevmatike pri doblu pa omogočajo širši tovorni del, tega denimo caddy ne ponuja, saj ima le 116 centimetrov širine nakladalnega prostora. Širina tovornega prostora pa je prednost citroëna berlinga in peugeota partnerja, saj vanju lahko spravimo evropaleto. Volkswagen caddy je bil ob tem precej tišji od obeh francozov, tudi zaradi tega, ker je imel testni primerek predelno steno, tekmeca pa ne.

Daniel Granda dela kot AMZS inštruktor varne vožnje in pri svojem delu spoznava lastnosti različnih vozil, tudi dostavnikov. Hkrati je strokovnjak za varčno vožnjo.

P4191441.1462987385.jpg.n.960px.jpg

Matic Pirman, GLS Slovenija:

Pri dostavniku so najpomembnejše lastnosti prostornost, občutek med vožnjo, okretnost in cena oziroma stroški. Naši pogodbeni partnerji prav zato redno menjajo dostavna vozila, saj tako znižujejo stroške uporabe. Zato pri peugeotu partnerju in citroënu berlingu poudarjam ugodno ceno, ugodna je tudi poraba 1,6-litrskega dizla, zmotila pa me je pretirana robustnost. Caddy je bolj prefinjen in ima boljše vozne lastnosti kot francoza, zmotila pa sta me fiksna predelna stena med tovornim in potniškim delom ter najmanjši tovorni del. Pri fiatu doblu pa so me najbolj prepričale vozne lastnosti in prožen motor.

Matic Pirman je pomočnik direktorja operative v GLS Slovenija, pri svojem delu ima reden stik s pogodbeniki, ki za podjetje izvajajo dostavo paketov.

P4191443.1462987384.jpg.n.960px.jpg

Robert Radivojevič, Subalpinus:

Med kandidati me je najbolj prepričal volkswagen caddy, predvsem s tehničnega vidika. Zmotila pa me je fiksna predelna stena, ki onemogoča prevoz daljših predmetov ter le pet prestav menjalnika. Na tem področju so berlingo, partner in doblo boljši, saj je pri vseh predelno steno mogoče odstraniti in dolge predmete potisniti do armaturna plošče. Pri peugeotu in citroënu sta poleg omenjenega prepričala še cena in dober motor, zmotila pa neudoben sedež in pokrov motorja, ki se ne odpira dovolj visoko. Pri fiatu doblu hvalim širino tovornega prostora, razmeroma preprosto natovarjanje, odlično preglednost in enostavno menjavo akumulatorja ter žarnic, zmotila pa sta me visok motorni pokrov in premajhna stranska ogledala.

Robert Radivojevič se ukvarja z vzdrževanjem stanovanjskih in poslovnih stavb, pri svojem delu pa dostavnike uporabljamo vsak dan. Vanje nalaga od materiala, lestev, kosilnic, orodja, pozimi tudi snežne pluge.

*Boštjan Paušer je odgovorni urednik revije Kamion&bus

IMG-4300.1462987371.jpg.n.960px.jpg
Tovorni finalisti (z leve) iveco eurocargo, mercedes-benz actros in MAN D38

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Zgodbe in zahteve voznikov, ki so prevozili več milijonov kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Zgodbe in zahteve voznikov, ki so prevozili več milijonov kilometrov

Kaj od dostavnika pričakujejo najzahtevnejši uporabniki, vozniki dostavnih vozil, ki z njimi prevozijo prek 100 tisoč kilometrov na leto. Kakšne so njihove zahteve in kako so ocenili letošnja finalista izbora za dostavno vozilo leta ford transit custom in MAN TGE.

FINANCE
Transport in logistika
Hitri pregled: prvi hibridni avtobus na Jesenicah, zelena dostava, čiščenje ladij in kaos z odpadno plastiko
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Hitri pregled: prvi hibridni avtobus na Jesenicah, zelena dostava, čiščenje ladij in kaos z odpadno plastiko

Večina logističnih novic doma in po svetu je povezana z zmanjševanjem izpustov in s spremembami v oskrbovalnih verigah zaradi ekologije

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Volvo s šest milijonov evrov vredno naložbo v novi center
FINANCE
Avto
Kaj je na slovenskih cestah pokazal električni dostavnik MAN
Avto
AvtoBoštjan Paušer Kaj je na slovenskih cestah pokazal električni dostavnik MAN 9

Po ljubljanskih ulicah z električnim dostavnikom MAN eTGE s sto kilovati moči in 173 kilometri dosega.

FINANCE
Transport in logistika
(Analiza) Kako so se premešale karte na trgu gospodarskih vozil
Transport in logistika
Transport in logistikaBoštjan Paušer (Analiza) Kako so se premešale karte na trgu gospodarskih vozil

Mercedes je doslej vrsto let vztrajal na prvem mestu, lani sta ga prehitela Volvo in Man, ki sta oba povečala prodajo za 11 odstotkov

Moje finance
Zaslužek
Vroče naložbe, v katere se zdaj splača vlagati
Moje finance
ZaslužekMatej Kačič Vroče naložbe, v katere se zdaj splača vlagati

Katerim panogam oziroma regijam so borzni strokovnjaki v tem trenutku najbolj naklonjeni? Bi pomislili na Mehiko, Grčijo, evropske banke ali nemške avtomobilske velikane? Omenjamo jih šest.